Permalänk
Medlem

Vet vi vilken tid det ska utspela sig ? Hoppas det forsätter efter TNG

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fey:

Det är helt okej. Var och en efter förmåga.

Du verkar inte riktigt förstå. Din tidigare text påpekar endast ytlig information, inte någon kunskap. Precis så som det blir när allt man gör är att referera wikipedia inlägg.

Man behöver inte vara filosof för att ha filosofiska tankar, funderingar, eller riktlinjer. De facto så skriver du i meningen direkt efter att Roddenberry hade en tydlig filosofisk och ideologisk inriktning som han försökte påtvinga andra. Hur skall du ha det? Hade han en vision om ett samhälle helt och hållet baserat på vissa värderingar och tankar eller hade han inte det?

Tyvärr så är ålder inte det som krävs för att vara vuxen, det är endast en indikator. Tecken på att vara vuxen är t.ex. att man inte får spel för att människor på internet har andra åsikter.

Ytlig information? Kunskap? På vilket sätt har du anskaffat denna kunskap? Kände du Gene Roddenberry eller skaparna av TOS och TNG? På vilket sätt är din övermänskliga insatthet i Star Trek bättre än min?

Jag är nu trött på att argumentera med en vägg som är så fantastiskt imponerad av sin egen överhöghet så detta blir mitt sista inlägg i denna tråden som egentligen skulle handla om något helt annat.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Ytlig information? Kunskap? På vilket sätt har du anskaffat denna kunskap? Kände du Gene Roddenberry eller skaparna av TOS och TNG? På vilket sätt är din övermänskliga insatthet i Star Trek bättre än min?

Jag har anförskaffat denna kunskap på samma sätt som alla andra entusiaster, genom att titta på serierna, analysera dem på olika sätt, läsa och gå igenom texterna och intervjuerna med skaparna, och naturligtvis genom att diskutera de olika aspekterna med andra entusiaster. Den vanliga vägen helt enkelt. Jag har ingen "övermänsklig" insatthet i något här. Vad som får mig att framstå som övermänskligt insatt för dig är att jag har någon form av grundläggande insatthet.

Citat:

Jag är nu trött på att argumentera med en vägg som är så fantastiskt imponerad av sin egen överhöghet så detta blir mitt sista inlägg i denna tråden som egentligen skulle handla om något helt annat.

Har du inte lust att argumentera är det helt okej, men i framtiden kan det vara en bra tanke att överväga innan du inleder diskussionen med personliga attacker. Jag ser dessutom att du lyckades gå hela vägen utan att besvara ett enda argument.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Ett inlägg?

Tror du blandar ihop folk här va. Han har enbart skrivit ett inlägg i denna diskussion.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Vad gäller TNG (och kanske även TOS, jag har inte sett alla avsnitt) är att varje avsnitt bygger på nästan exakt samma premisser, nästan alltid oavsett vad som har hänt i föregående avsnitt. Nyare serier, jag skulle säga från 1990-talet och framåt, har ofta mer av karaktärsutveckling och även händelser som för själva grundhistorien framåt på något sätt. Detta är inget som är typiskt för Trek utan för tv-serier överlag. TNG har det här i ett visst mått, särskilt längre fram.

Det som jag tycker skiljer nyare Star Trek från äldre är just det här. Även om Picard har spenderat motsvarande 30 år på en planet i ett tidigare avsnitt så är det inget som påverkar Picard i nästa avsnitt. Det blir ett mer förutsägbart tittande, ett tryggare tittande. På gott och ont. I DS9 är man inte längre på resande fot, serien utspelar sig på exakt samma ställe i universum, på Terok Nor som numera heter Deep Space 9. Visserligen åker man både hit och dit, men allt återkommer till DS9. Skillnaden mot TNG är att handlingen förs framåt genom konflikten mellan dels Federationen och Cardassia med Bajor i centrum och sedan med The Founders. I Voyager är vi åter på ett stjärnskepp som färdas, men nu är det hela tiden en färd tillbaka till Jorden, som också för storyn framåt. Här har vi gott om karaktärer som förändras och utvecklas, Seven, Doktorn, Kes... mfl, även Janeway. När det gäller Doktorn så är förändringen ett av hans grundteman. Det gäller väl förstås även Data i TNG.

Star Trek: Discovery är en TV-serie som skapas mitt i det vi kallar för "the golden age of Television" och det är helt andra premisser nu än det var på 1980-talet, en tid då ett avsnitt kanske hade 2-3 trådar. Nuförtiden är vi vana vid 6-9 trådar i varje avsnitt. Vi som tittare förväntar oss att vi får både långa sammanhängande händelseförlopp och karaktärer som utvecklas. Man kanske skapar en serie bara för att det har ett känt namn, Star Trek. Det lockar tittare. Nya och gamla. Det som definierade Trek, dvs att man hade mer av dialog och mindre action, är inte längre något som är tekniskt eller budgetmässigt förankrat, och kanske inget som längre lockar någon ny publik. Dock är det något som de flesta Trekkers uppskattar väldigt mycket.

För att återknyta till ämnet, Star Trek: Picard börjar redan med den här karaktärsutvecklingen, det är själva utgångspunkten. Något har hänt Picard, han har förändrats. Han är inte längre i Stjärnflottan, han har dragit sig tillbaka av någon anledning. I TNG är han alltid exakt samma person, exakt samma kapten, exakt samma axel att luta sig mot.

Är vi redo för en Picard som vi kanske inte i alla lägen kan luta oss mot?

Mycket av det jag skrivit är från minnet då jag inte sett dessa serier på många år, dock återvänder jag alltid till både TNG och Voyager för att titta på vissa av mina favoritavsnitt. Detta är mina personliga åsikter och då jag har sett nästan allt man kan se både en och två gånger måste jag ändå betrakta mig som någon som gillar Star Trek väldigt mycket. Särskilt Picard, men också Doktorn och Data är mina favoriter.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Jag får väl hålla med @Fey och @saturday_sun i det de skriver.
Det andra tänker jag ignorera.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bascule666:

Ett inlägg?

Ja. Ett (1) inlägg hade personen skrivit. Nu två (2) inlägg och inget av dem var otrevligt på något sätt och förtjänade absolut inte ditt påhopp.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Tycker att vi Star Trek-entusiaster ska vara vänliga mot varandra, annars har vi ju inte lärt oss någonting.

Alla har väl någon poäng och tittande på film och TV är för det mesta helt subjektivt. Alltid tråkigt med folk som försöker förinta varandra med sina kosher-kunskapar om Star Trek.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av saturday_sun:

Tycker att vi Star Trek-entusiaster ska vara vänliga mot varandra, annars har vi ju inte lärt oss någonting.

Alla har väl någon poäng och tittande på film och TV är för det mesta helt subjektivt. Alltid tråkigt med folk som försöker förinta varandra med sina kosher-kunskapar om Star Trek.

Kosh ? Blanda inte in karaktärer från Babylon 5 för då ...
Det är en annan värld.
Jag gillar mer eller mindre alla ST serierna och Andromeda men de nya filmerna tycker jag inte alls känns ST utan som "rymdaction" de går väl an att titta på men de kunde lika gärna ha haft ett helt annat namn för de saknar "Roddenberry känslan"

Nått som jag däremot gärna velat se är att nått bolag tog upp Firefly för det som gjordes i den säsong som filmades är ju väldigt underhållande och det var ju enormt synd att nästan inga han titta på den när den kom så att den inte fick fortsätta, den serien är ju det bästa som gjorts i Sci fi-rymdaction western komedi genren.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

https://www.google.com/search?q=kosher

Babylon 5

https://i.imgur.com/rByaydh.mp4

Visa signatur

"My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Kosh ? Blanda inte in karaktärer från Babylon 5 för då ...
Det är en annan värld.
Jag gillar mer eller mindre alla ST serierna och Andromeda men de nya filmerna tycker jag inte alls känns ST utan som "rymdaction" de går väl an att titta på men de kunde lika gärna ha haft ett helt annat namn för de saknar "Roddenberry känslan"

Nått som jag däremot gärna velat se är att nått bolag tog upp Firefly för det som gjordes i den säsong som filmades är ju väldigt underhållande och det var ju enormt synd att nästan inga han titta på den när den kom så att den inte fick fortsätta, den serien är ju det bästa som gjorts i Sci fi-rymdaction western komedi genren.
https://www.youtube.com/watch?v=KtXIQu5G2Xg

https://www.youtube.com/watch?v=60JcUpO_IR8

Hehe, Babylon 5 kollade jag faktiskt aldrig på, men jag gillade verkligen Firefly. Tänk om de kunde fått utveckla serien i flera säsonger, kunde blivit riktigt bra.

Star Trek i filmformat har väl aldrig varit riktigt bra, enligt mitt ringa tycke, varken då eller nu. TNG-filmerna känns mest som långa TV-avsnitt, om än lite mer påkostade. Men jag tror aldrig det hade blivit varken Discovery eller Picard (eller framtida serier) utan JJ Abrams-filmerna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

Hehe, Babylon 5 kollade jag faktiskt aldrig på

Då har du missat något. Utöver star trek och firefly så är B5 bland det bästa jag sett. Kan starkt rekommenderas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Vet vi vilken tid det ska utspela sig ? Hoppas det forsätter efter TNG

Skickades från m.sweclockers.com

Serien Picard kommer utspela sig år 2399 vilket är 20 år efter händelserna i Star Trek: Nemesis.

Här finns en text som beskriver historien mellan åren 2379-2393: https://memory-beta.fandom.com/wiki/The_Path_to_2409 Plockade ur de stycken som nämner Picard:

Citat:

2381
With an increase in Borg activity it is feared a new Borg Queen might have been created and Jean-Luc Picard is appointed to lead the defense against any new attack. He calls on Seven of Nine to research technology brought back by the USS Voyager to give the Federation an advantage. Starfleet also continues its efforts in exploration though, with the launch of the USS Stargazer-A, a member of a new class of starship designed for research and exploration.

2385
In part of a Starfleet reassessment of resources the Enterprise is reassigned to exploration missions and undergoes an extensive refit. At the request of the Federation President Captain Picard resigns from Starfleet to take up an ambassadorial position on Vulcan. Doctor Crusher accepts command of the USS Pasteur. Geordi La Forge works with the Soong Foundation to unlock the "Data matrix" in B-4, allowing Data to be restored by asserting his persona over B-4's. Worf leaves Starfleet again to make use of his diplomatic skills once more on Qo'noS in light of the increasing tensions between the Klingon Empire and the Federation.

2387
Meanwhile Spock returns to Vulcan, where he meets with Ambassador Jean-Luc Picard. The two appeal to the Vulcan Science Academy to assist the Romulans with the Hobus crisis, but the Vulcans refuse to help. The two former Starfleet officers decide to take things into their own hands and ask Geordi La Forge to bring the recently launched experimental starship Jellyfish to Vulcan so that Spock can use it to deliver red matter to the Hobus star to create a black hole to negate its effects.

2389
Federation President Nanietta Bacco focuses for much of 2389 on smoothing relations between Vulcan and the other worlds of the Federation. She and Ambassador Jean-Luc Picard do much to soothe the wounds caused by the revelation that the Vulcans may have known about the Hobus supernova.

2393
In one of their first ventures as Federation citizens, the Children of Tama work with Starfleet to open a new linguistic research facility on El-Adrel IV. "Dathon and Picard, at El-Adrel. Picard, his heart open," said Co-director Meltha at the facility's dedication.

Vad som händer med Picard mellan åren 2393-2399 har jag inte hittat information om men det lär berättas i serien i någon tillbakablick.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

Det har kommit en ny trailer och den trissade upp hypen ordentligt

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Jimbo66:

Det har kommit en ny trailer och den trissade upp hypen ordentligt

https://www.youtube.com/watch?v=QvKBeOKvblI

Ojojoj vad de spelar på nostalgin!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Ojojoj vad de spelar på nostalgin!

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, dom spelar verkligen på nostalgin och serien ser ut att bli rena smörgåsbordet för alla Star Trek-fans. Personligen har jag inte ens kunnat drömma om att karaktärer ur både ST:TNG och Voyager skulle återuppstå igen. Man var som sagt ganska säker på att dom var förpassad till malpåsen. Men undrens tid verkar inte vara förbi och när dom till och med ser ut att ha väckt upp "The Borg" så blir det nog inte annat än bra

Permalänk
Medlem

För mig är Star Trek en bra och intressant serie för att man får möjlighet att lära känna nya intressanta karaktärer, andra sätt att tänka, andra sätt att se på saker etc. Att det är ny besättning då och då är ju en del av charmen tycker jag. Ett Star Trek som spelar på nostalgi blir nog rätt meningslöst för mig själv, men det kanske finns andra som uppskattar nyproducerad notalgi mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

För mig är Star Trek en bra och intressant serie för att man får möjlighet att lära känna nya intressanta karaktärer, andra sätt att tänka, andra sätt att se på saker etc. Att det är ny besättning då och då är ju en del av charmen tycker jag. Ett Star Trek som spelar på nostalgi blir nog rätt meningslöst för mig själv, men det kanske finns andra som uppskattar nyproducerad notalgi mer.

Undrar ibland om inte Star Trek har tömt sig själv på idéer. Känns som TOS och TNG var de mest nyskapande serierna medan de andra serierna med några få undantag mest upprepade ungefär teman / samma typ av uppdrag / liknande slags interaktioner etc.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Elektroman:

Undrar ibland om inte Star Trek har tömt sig själv på idéer. Känns som TOS och TNG var de mest nyskapande serierna medan de andra serierna med några få undantag mest upprepade ungefär teman / samma typ av uppdrag / liknande slags interaktioner etc.

Mja, håller inte med! Tycker både VOY och DS9 tillförde en hel del, även om "stilen" var densamma.. och ett par avsnitt följde bekanta plot lines. Men, de fokuserade mer på karaktärer och deras utveckling vilket jag uppskattade!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Mja, håller inte med! Tycker både VOY och DS9 tillförde en hel del, även om "stilen" var densamma.. och ett par avsnitt följde bekanta plot lines. Men, de fokuserade mer på karaktärer och deras utveckling vilket jag uppskattade!

Såg du verkligen inte utveckling av karaktärer genom säsongerna i TNG, uppfattade du inte karaktärsutvecklingen där? Hos Picard ser man den ju definitivt, även hos Data i sitt försök att bli mer mänsklig, Worf i sin konflikt mellan sitt mänskliga och klingonska ursprung, eller varför inte Reginald Barclays utmaningar och hanterande av holodeckberoende, talsvårigheter m.m.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Elektroman:

Såg du verkligen inte utveckling av karaktärer genom säsongerna i TNG, uppfattade du inte karaktärsutvecklingen där? Hos Picard ser man den ju definitivt, även hos Data i sitt försök att bli mer mänsklig, Worf i sin konflikt mellan sitt mänskliga och klingonska ursprung, eller varför inte Reginald Barclays utmaningar och hanterande av holodeckberoende, talsvårigheter m.m.

Jo, absolut, men upplever de "senare" serierna vara mer skrivna med det i åtanke. För TNG känns karaktärsutvecklingen som en sidogrej, i de andra tycker jag mer det blir en central del av handlingen. Smaksak såklart.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jo, absolut, men upplever de "senare" serierna vara mer skrivna med det i åtanke. För TNG känns karaktärsutvecklingen som en sidogrej, i de andra tycker jag mer det blir en central del av handlingen. Smaksak såklart.

Doktorn på Voyager ja, men major Kira var ju lika träig genom hela serien i alla fall - noll karaktärsutveckling där.

För övrigt räcker inte påstådd karaktärsutveckling för att en serie ska bli bra. Det är därför DS9 failade så hårt

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Elektroman:

Doktorn på Voyager ja, men major Kira var ju lika träig genom hela serien i alla fall - noll karaktärsutveckling där.

För övrigt räcker inte påstådd karaktärsutveckling för att en serie ska bli bra. Det är därför DS9 failade så hårt

Agree to disagree. Jag tycker DS9 håller väldigt bra, även om den är annorlunda mot både TNG och VOY.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Svårt för mig.

Jag gillar ST, alla serier. Till och med senaste (iofs inte sett s2 än).

En del karaktärer gillar jag inte alls. Mer på grund av att jag tycker de är mindre bra skådisar för att uttrycka mig vänligt. Nämner inte några. Skulle vilja ta en del skådisar från serierna och mixa ihop dem i en ny serie. Som kanske "Picard" kan bli även om jag inte vill ha för många "gamlingar" som ska visa att de "kan än".

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

@emilakered: Jag håller helt med angående DS9. Det är nog min personliga favorit bland ST. Just pga karaktärerna. Hur kan man inte älska Garak liksom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Någon mer än jag som ser fram emot det här? Har som tidigare diskuterat väldigt blandade känslor för Discovery, så att det är ytterligare Star Trek på gång känns riktigt fint. Speciellt en serie runt Jean-Luc Picard, den objektivt bästa kaptenen!

https://www.youtube.com/watch?v=eA-GJNebJj0

Discovery gick ju bra att titta på om man snabbspolade bort alla så kallade enormt långa känslomässiga scener som aldrig förde handlingen vidare och också spolade så fort det var livsbråttom med något och de först skulle prata om sina känslor innan de kom till skott och gjorde det där det var hurry med.

Picard ser man fram emot, Min älskling karaktär i Star Trek efter Spock.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Discovery gick ju bra att titta på om man snabbspolade bort alla så kallade enormt långa känslomässiga scener som aldrig förde handlingen vidare och också spolade så fort det var livsbråttom med något och de först skulle prata om sina känslor innan de kom till skott och gjorde det där det var hurry med.

Picard ser man fram emot, Min älskling karaktär i Star Trek efter Spock.

En sak många stör sig på med Discovery är att så mycket inte passar in vare sig i kontinuiteten eller i hela det Star Trek-universum som redan skapats i fem tidigare serier och många filmer. Det var som att skaparna av Disovery tänkte "äh allt det där tidigare kan vi bara spotta på och skita i, för nu ska fan klingorna se ut som orcher och teknologin som används ska vara mycket mer avancerad men vi ska ändå tvunget klämma in serien så den kronologiskt utspelar sig före de andra".

De kunde LÄTT placerat serien senare i tiden, med en ANNAN ras en klingoner, så kunde de gjort vafan de ville och de hade passat in i kontinuiteten. Men de hade uppenbarligen som syfte att ändra det som hundratals timmar tidigare serier redan etablerat så det inte passar in.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

Nu börjar det närma sig, premiär om några dagar.

Det står att seriens ska sändas på CBS, jag har aldrig använt det och tänkte inte köpa en prenumeration för att endast se en serie. Måste man prenumerera på det för att se den?

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Elektroman:

Nu börjar det närma sig, premiär om några dagar.

Det står att seriens ska sändas på CBS, jag har aldrig använt det och tänkte inte köpa en prenumeration för att endast se en serie. Måste man prenumerera på det för att se den?

Minns jag rätt kommer den på Prime Video i övriga världen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Minns jag rätt kommer den på Prime Video i övriga världen.

Aldrig använt det heller tbh

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.