Permalänk

Vad tror ni om Black Friday 2019?

Tjenare bästa SweClockare!

Ja, vad tror ni om årets Black Friday, blir den lyckad? Vad hoppas ni på?
Jag tycker förra årets var lite av en besvikelse. Var ett par riktigt bra deals men inget att hurra över direkt.

Själv hoppas jag på bra deals på AMD Ryzen 3 serien CPU:s samt något bra moderkort till detta. Hoppas även på M.2 SSD, CPU kylare och kanske ett fractal chassi.

Alltid kul att höra vad andra tror och planerar att köpa!

Permalänk
Medlem

Det kan finnas ett och annat guldkorn om man orkar leta och har turen med sig. Men över det stora hela blir det bara sämre för varje år.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Så länge man förstår vad syftet med en realisation eller större kampanj är blir man inte besviken. Det handlar främst om att sälja av äldre eller annars svårsålda varor och locka kunder till butiken så att kunden köper annat de egentligen inte tänkt köpa. Man kan absolut hitta klipp men de finns i ytterst begränsat antal och man får vara rätt flexibel med vad man kan tänka sig köpa.
Några meningsfullt sänkta priser på AMDs nya processorer kommer inte dyka upp.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av Datanisse:

Det kan finnas ett och annat guldkorn om man orkar leta och har turen med sig. Men över det stora hela blir det bara sämre för varje år.

Japp har också märkt detta tyvärr. Kommer ihåg runt 2014/15 någon gång var det riktigt bra deals. Men tänkte att nu när AMD blivit en konkurrent på allvar igen kanske det blir lite bättre rabatter på AMD och Intel produkter

Permalänk
Medlem

CPU (Intel och AMDs nya) och GPU kommer garanterat vara med. lär blir ruskigt bra priser på äldre modeller med som affärerna vill bli av med.

För den som gillar konsoler (xbox och PS4) så vänta, Enorm prisdump är på ingång runt jul.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Många av Black Friday-produkterna är visserligen prissänkta i den aktuella butiken, men i 90% av fallen är produkten ändå inte billigare än det "normala" lägstapriset som man brukar kunna hitta via Prisjakt. Precis som REA brukar funka alltså.

Men just på Black Friday finns det faktiskt en chans att kunna hitta årslägsta priser i någon enstaka butik. Av 10 butiker som kör sänkta BF-priser så är det kanske 1 som på riktigt säljer produkten billigare än vanligt.

Permalänk
Medlem

Har det varit erbjudanden på gaminglaptops tidigare år?

Har en del grejer på shoppinglistan, bl a Hue som jag vet varit erbjudande på de senaste åren.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd

@hakd: Du kan köpa en xbox one S för runt 2k, hur kan det bli billigare än så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppleMuffin:

@hakd: Du kan köpa en xbox one S för runt 2k, hur kan det bli billigare än så?

Om en butik säljer Xbox One S för under 2k, så blir det billigare än så. Simple math really.

Permalänk
Medlem

Ska köpa en tv och en robotdammsugare. Brukar vara fina deals på skapligt nya tv-modeller. Annars har jag ganska låga förväntningar.

Permalänk
Medlem

LG C9 uppgradering funderar jag på.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Är väl inte värt att gå och vänta på att Switch 2019 kommer med på Black Friday?

Permalänk
Medlem

TV brukar det vara bra deals på. Men annars tror jag nog mer på de bästa dealsen kommer vara på Ryzen 2XXX cpu:er, högtalare, minnen, nån ssd disk.

Visa signatur
Permalänk

Jag har en hel massa grejer jag letar efter i nuläget, så jag hoppas det blir bra. Tror dock jag kommer bli besviken, det var ett antal år sedan jag gjorde riktiga fynd på BF.

Hoppas på bra pris på router, TV och GPU.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Hoppas på en prissänkning på 2080 / 2080 ti och samsung 970 evo plus 1TB kanske kommer under 2000kr.

Visa signatur

CPU : Intel Core i9 9900K Moderkort : Asus ROG MAXIMUS XI HERO Grafikkort : Asus GeForce GTX 1070 Ti ROG Strix Gaming Edition Minne : G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 4000MHz CL17 Trident Z RGB Kylning: Corsair H100i PRO RGB Chassi : Fractal Design Define r5 Nätdel : Corsair AX860 OS disk : Samsung 970 EVO PLUS 1 TB Övriga diskar : Samsung 860 500 GB SSD Skärm : HP Omen 27 G-SYNC 165hz

Permalänk
Medlem

Eftersom kronan är kraftigt dopad med negativa räntor och för att Sverige är känt för att devalvera kronan vid kriser -- så har omvärlden tappat förtroendet för kronan som nu faller i värde.

Alltså, det blir svårt att göra fynd!

Permalänk
Medlem

Det som lär dyka upp till bra pris är äldre moderkort för AMD om B550 och A520 dykt upp. Så hålla utkik efter B450 om man tänkt sig i 6 eller 8 core Ryzen 3 serie tex.

Annars är det precis som vanligt, de saker som är på väg ut, dvs förra generationens av vad det nu kan vara, ssder, tvs osv kan man hitta bra priser på men det gäller att vara påläst.

Men som andra är inne på, kronan är en skvalpvaluta numera. Låga priser i kr räknat blir det ju inte.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Långt ifrån alltid det blir något på BF.
Är väl flera orsaker till det.
Dels är erbjudandena oftast inte så intressanta, dels är prylarna som reas av äldre/enklare modeller, dels har man rätt mycket saker (det inser man bl a vid flytt). Med tiden har man ju fyllt luckorna inom många områden och behovet att uppgradera är ju oftast mindre än att fylla luckan från början.

Med det sagt så får man se hur det blir. Skulle ev kunna tänka mig en robotdammsugare, tv, smart belysning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blir nog inte så många fynd p.g.a. den svaga kronan. Kan ej heller komma något speciellt jag behöver i elektronikväg. Det är klart om Ryzen 2700X reas ut för typ 1500:- i någon lagerrensning kan det vara värt det. Brukar även köpa SSD's på BF, men har tillräckligt med utrymme för stunden.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk

Förra året var inget vidare så har inte så stora förhoppningar. Affärerna körde bra priser första åren för att bygga upp en förväntan hos kunderna. Nu när alla är galna i BF så kan de ha vilka priser de vill. Det var speciellt tydligt förra året då de flesta varor jag skulle köpa var betydligt billigare på sommaren än på BF.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Kanske ett eller två nya grafikkort.

Har både ett HD7850 och ett HD7870XT som börjat bugga och blåskärma repektive dator, även om de fortfarande duger hastighetsmässigt till det vi spelar.

Frun köpte sig ett 1070 förrförra BF för 4000kr, vilket var bra pris då, innan priserna steg. 1070 låg väl kvar på 4000 under förra årets BF också, just p.g.a. dollar och annat.

Är nybliven förälder dock, så det blir inte mycket tid till längre spelsessioner, så jag har ingen brådska prestandamässigt. Det är om de havererar totalt som jag får ta ställning till vad jag klarar mig med

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppleMuffin:

@hakd: Du kan köpa en xbox one S för runt 2k, hur kan det bli billigare än så?

Det är one X som kommer få ett grymt pris om man tittar på vad som finns i lager i stora mängder

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Har inte några stora förväntningar. Senaste åren har varit skit.

Permalänk
Inaktiv

0 förtroenden för skiten!

Men tele2 brukar ha okey priser på mobiler! Hoppas på en uppgradering till Huawei Mate 30 Pro!

Permalänk
Skrivet av tuffodum:

Är väl inte värt att gå och vänta på att Switch 2019 kommer med på Black Friday?

Nintendo verkar inte ha speciellt många reor dessvärre. Men man vet aldrig. Tror dock inte 2019 modellen kommer vara nedsatt speciellt mycket. I så fall vanliga modellen möjligtvis.

Permalänk
Skrivet av Michael1:

Ska köpa en tv och en robotdammsugare. Brukar vara fina deals på skapligt nya tv-modeller. Annars har jag ganska låga förväntningar.

Du kommer säkerligen hitta bra deals på båda dessa!

Permalänk
Medlem

Hoppas kunna hitta en LG Oled65 tum c8 eller c9 för 15,000kr eller under.
Vore trevligt om rx5800xt kunde lanseras till BF med prestanda i nivå med rtx2080 super och en prislapp på runt 6000-6500kr med eftermarknadsskylare.

Sen är jag lite sugen på rgb strips till chassit och till bordet, samt kanske nanoleaf. Detta ska nog inte vara några problem att hitta billigt på BF.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

Brukar leveransen på datordelar vara lång på black friday?

Permalänk
Medlem

Det ska bli att byta grafikkort för min del. Uppgraderat datorn, men min gpu är sist att bytas, och med tanke på att det inte är långt kvar till BF 2019 så känns det som ett självklart faktum att vänta än att köpa nu.

Fråga.
Vad borde man kunna förvänta sig i pris på ett GeForce RTX 2070 Super X Trio, bara uppskattningsvis?

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem

@Grihm:
Elgiganten hade ju en sjuk rea (pga felskrivning) på MSI RTX 2080 Trio X nyligen.
Sålde dessa för 5300kr. Begränsat antal förstås.

2070 super är fortfarande sämre än ett vanligt 2080. Där har du ett pris att utgå ifrån.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB