Red Dead Redemption 2 kommer till PC

Permalänk
Medlem

Synd att Rockstar inte tycker om mig som PC-spelande kund. Det hade kunnat bli ett köp annars.

Permalänk
Medlem

Gött!
Köpte det till ps4 vid release men inte hunnit med att spela det ännu...
Får bli på PC ist!

Permalänk
Medlem

Jävlar, hade inte tänkt köpa ny dator nu...

Permalänk
Avstängd

Faaaaan, nu sitter man här och är ledig fram till 28 okt då jag sagt upp mig på grund av nytt jobb Och så släpps årets mest efterlängtade spel i början av november. Nu har jag massor av tid och kunnat spela dygnet runt men får väl ta mig tid efter att ha börjat på nya jobbet. Kanske ska börja med en vecka semester😀

Blir ett garanterat köp iallafall så hoppas att mitt 1080 driver runt det nu bara, någon som sen en spec på vad som krävs?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

NICE! Då blir det RDR2 på Stadia i november!

Permalänk
Inaktiv

Försöker spela igenom 1:an. Kommer inte riktigt in i det.

Permalänk
Sötast

Whut, det gick jävligt snabbt för att vara rockstar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twk:

NICE! Då blir det RDR2 på Stadia i november!

Vet du om man kommer kunna köra Stadia nu i november på Mac? Kommer man kunna spela i november för 99:- även om man inte förbeställt? Kommer man kunna spela med mus och tangentbord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Faaaaan, nu sitter man här och är ledig fram till 28 okt då jag sagt upp mig på grund av nytt jobb Och så släpps årets mest efterlängtade spel i början av november. Nu har jag massor av tid och kunnat spela dygnet runt men får väl ta mig tid efter att ha börjat på nya jobbet. Kanske ska börja med en vecka semester😀

Blir ett garanterat köp iallafall så hoppas att mitt 1080 driver runt det nu bara, någon som sen en spec på vad som krävs?

Självklart att det kan driva RDR2 som körs på konsol

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av JonasT:

Jag och @Kenneth diskuterade detta på kontoret idag och håller helt med. Vi siktar på att slänga med några olika processorkonfigurationer.

Nu blev jag nästan lika exalterad över testerna som över spelet

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvOlle:

Vet du om man kommer kunna köra Stadia nu i november på Mac? Kommer man kunna spela i november för 99:- även om man inte förbeställt?

Det verkar gå att förbeställa fortfarande i form av Stadia Premiere Edition. Då ingår handkontroll och Chromecast Ultra. Vid lanseringen i november kommer enbart Chromecast Ultra att fungera, som jag har förstått det. I nästa år kommer fler enheter, tex i webbläsaren Chrome. Då bör det även fungera på mac.

Länk till Googles butik: https://store.google.com/product/stadia

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Seziuo:

Självklart att det kan driva RDR2 som körs på konsol

Jo, men kanske vill ha bättre grafik än vad konsolen ger😀, kräver inte ultra men gärna high iallafall.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd

Fasen, sen blir det 20-års jubileum på Swec också så där lär både lördag och söndag ryka😂
Kanske lika bra att vänta på Steam släppet i december när de första patcharna kommit ut.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Testa både processorer och grafikkort! Jag och många med mig sitter på ganska gamla system men med rätt fräscha grafiikort.

Skickades från m.sweclockers.com

Meanwhile hemma hos mig. 3700X och GTX560 Ti 1GB.... Nåja, jag har ju ett R9 290 åtminstone men det går inte in i chassit. Sen spelade jag ju igenom RDR2 på Xbox One för bara någon månad sen så det är ju inte fullständig kris.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Gött. Då kan man lira igenom det i första person

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

YES, äntligen

Visa signatur

CPU: Ryzen R7 1700 | GPU: MSI GTX 1080 Ti GAMING X TRIO | MB: ASUS PRIME X370-Pro | RAM: 2x8GB G.Skill Flare X @3200MHz CL14 | Cooling: Air | Case: Fractal Design R5 Titan | Monitor: AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

I7 6700K & GTX 1080..

Suck.. systemkraven släpps 9/10 så får se om det blir en uppgradering.
Vad tror ni?

"Check back to the Rockstar Newswire on October 9th for the first screenshots, system specifications and additional details."

Källa: https://www.rockstargames.com/newswire/article/61153/Red-Dead...

Edit
Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Jävlar vad vi ska prestandatesta detta!

Gärna med lite low-specc:ade grafikkort också!

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Väntar nog ett tag tills det sjunker i pris och hypen åter dör ner. Har man väntat så här länge kan jag lika gärna vänta lite till.

*Praise the backlog*

Permalänk
Medlem

Är inte det minsta förvånad att det kommer till PC...Gör det mig mindre hypad? NOPE!!11oneone

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Hamnar på 90% realistan eller 100:- bargain bin om ens det. Rockstar imponerar eller lockar mig inte längre.

Permalänk
Inaktiv

Någon som vet vilka specs man ska ha för att lira det ?

Permalänk
Avstängd

Det var som fan!

Känns som om de gjorde en "Nintendo": presentera något som får alla att tappa hakan och säga att "det släpps idag, nästa vecka, nästa månad, eller i år!".

De kunde ju lika gärna ha sagt, "kommer tidigt 2020", men nope det kommer redan om en månad. Ska bli kul att prova detta på PC då jag aldrig spelat 1:an.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd

@anon312888: Det beror på om hästen ska ha ray tracing eller inte!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

släpp 1an på pc också för bövelen.
jag har aldrig spelat första spelet och det är ju det här som är ett av de stora problemen med konsol: så fort en konsol generation är över så försvinner spelen också.
kanske finns på sony eller microsofts store på konsolerna men va fan ge oss pc versionen!!!

och när ska folk börja klaga på rockstar för deras idiotiska affärside?
låsa spelen till konsol i ett år eller mer ingen vet längre och dom verkar komma undan all kritik för det också. obegripligt.

Det hade nog släppts om det gått men tydligen var det en mess rent programmässigt så det gick inte att porta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zaltrip:

Fast kommer ju till Steam i december så du kan ju bara vänta tills dess.

(Även om jag aldrig personligen skulle köpa spel på Steam som finns på andra launchers, som developer tycker jag att Steam rev-cut är sinnesjukt hög och supportar helst företag direkt.)

My bad! Kanske ska läsa hela artikeln nästa gång.

Permalänk
Avstängd

För lite försent, rockstar får inget ifrån mig. PC release när det kommer för konsoler samtidigt eller inget.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

@Moviescript: Det beror på om hästen ska ha ray tracing eller inte!

Hay tracing, menar du?

Permalänk
Medlem

Har inte många minuter speltid om dagen men första RDR är tveklöst mitt favoritspel av Rockstar. Plockar nog upp RDR2 när jag är klar med Control och plöjt lite mer Slay the Spire.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Strix X570-F | AMD Ryzen 9 3900X | G.Skill 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Noctua NH-U12A | Asus Geforce RTX 2070 Super 8GB DUAL OC EVO | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Corsair Force MP600 1TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define C TG | Acer 27" Predator XB273K | QPAD MK-85 (Brown) | Razer DeathAdder Chroma | Logitech Z623 | Sennheiser GAME One
http://www.youtube.com/channel/UCl0ZJPJ7XZkjvUoR7zgPOLg