Problem med RX 5700 och DaVinci Resolve 16

Permalänk

Problem med RX 5700 och DaVinci Resolve 16

Tjenare sweclockers!

Vet inte om grafikkortet är defekt eller om det är drivrutins bugg? Någon annan här som sitter med RX 5700 och Resolve fungerar fint?

Problemet jag har verkar ha med fusion att göra, så fort jag lägger 2 eller mer "lager" på något så blir renderingen skitskum (se bild).

Fick hem mitt RX 5700 Sapphire Pulse igår och han inte mycket mer än att installera och starta några program innan klockan blev för mycket. Körde DDU innan installation av nya kortet och har även kört DDU mellan varje gång jag testat nya drivrutiner.

Kortet jag hade innan är ett r9 290 och där finns ej dessa problem. Och har testat lira en del spel idag men får inga artefakter eller något.

Permalänk
Medlem

Kolla denna video. Han verkar ha samma problem. Antar att det är upp till AMD och resolve att lösa det.
Han noterar dock att det bara är preview som påverkas av det.
Jag kan tyvärr inte hjälpa mer än så

Permalänk

@Radolov:

Har sett att det finns några som har problem med just 5700/XT och Resolve 16 deras lösning... Gå tillbaka till Resolve 15. Då är ju bara problemet att det inte går att ladda ner längre på deras hemsida (om det nu inte är så att jag är blind). Och någon 3:rd party sida känns inte så ok, risk för bloatware är ganska hög Antar att jag bara får vänta ut det...

Tänkte jag skulle skicka lite bug reports och även maila amd för att se om det kanske snabbar på lite