Veckans fråga: Hur sängsurfar du?

Permalänk
Melding Plague

Veckans fråga: Hur sängsurfar du?

När pyjamasen är på och alarmet ställt är det dags att sluta ögonen och sova, eller? Hur ser din rutin ut när dagen går in på småtimmarna?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Åhh. Jag har en sådan dära schrödinger-surfenhet vid namn surface pro som både är surfplatta och laptop som ibland används på kvällarna.
Svårt val!

Fick bli en röst på mobilen ändå. Den används oftare.
Främst för att den inte gör lika ont att tappa i huvudet när man slumrar till som surface pro-plattan.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd

Youtube på sovrums-TV'n

Permalänk
Medlem

Har alltid på min iPad i bakgrunden med lägsta ljuset + nattljus (hjälpmedel zoom för mindre ljus än att dra ner slidern till min.). På är serier jag sett sedan innan så jag ej behöver höra allt för att veta vad som händer. Brukar vara Arrested Development, Futurama, Parks & Rec eller något med Attenborough.

Har hjälpt mig med insomningen.

TV har jag inte i sovrummet och är osäker på huruvida jag skall skaffa en eller ej.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Hedersmedlem

Lite surf klämmer man alltid in Mobilen brukar vara nära till hands och sålänge inga avancerade komandorörelser behövs nöjer jag mig så.

Om jag vill göra något mer avancerat än att bara kolla runt så brukar det bli att hämta en laptop.

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Surfar bara i sängen när jag är bortrest, och då gör jag det på en Ipad.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Telefonen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Med mitt trådlösa tangentbord, kopplat till vanliga datorn?

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Surfplatta med nattljus och sedan scrollar man allt som hänt på Twitter och Reddit under dagen.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

I regel med telefonen och på morgonen, inte på kvällen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd

Kör telefonen. Kollar mest en sista vända på lite forum som SWEC och några till innan det är dax att somna.
Är jag ensam bortrest i jobbet blir det oftast laptop som används.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Då sambon vägrar TV i sovrummet, så konsumeras Youtube på kvällen genom telefonen. Självklart är man lat och vill inte få telefonen i nyllet, alternativt att den åker ner i golvet.

Lösningen:

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem

Inte, bok, av papper!

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Har lyssnat på ljudböcker till sömns i hela mitt liv, har två Beoplay blåtandshögtalare som är pairade och brukar avsluta dagen med att glo lite på Critical Role på mobilen.

Permalänk
Medlem

Nej, inget sängsurfande. Ställer larmet och startar ett kapitel ur en ljudbok.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Rekordmedlem

Aldrig i sängen men man kan somna sittande vid datorn.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

På tv:n. Eller rättare sagt bläddrar fram YouTube eller twitch i telefonen och castar det till tv:n.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Använder mobilen.

Brukar bli Swec bland annat, Facebook och sen kolla lite YouTube som avslut. Har många jag är subscribad till men allt är ju inte intressant förstås. Men någon eller några videos blir det varje dag. Därför jag gillar att ha högtalarna riktade framåt på mobilen och inte längs undersidan och sånt drygt.

Tycker det är nice faktiskt, blir ofta sömnig rätt snabbt när jag lagt mig och påbörjat "ritualen" så det stör verkligen inte min sömn. Katten myser ner sig bredvid varje kväll också vilket ytterligare gör en lite sömnig. Är inte romantiskt kanske men mysigt iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk

brukar bli på telefonen och / eller plattan.
måste ju starta om simpsons gubbarna i simpsons tapped out.
blivit beroende av de spelet.
sen blir det lite på insta

Permalänk
Medlem

Stor tv intill sängen och trådlöst tangentbord

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Lyssnar ofta på podcast via luren innan jag ska sova. Lite motsägelsefullt lyssnar jag just nu på Anders Hansen's Skärmhjärnan som får en att förstå hur illa det egentligen är att ligga med skärmen nära kudden.

Jag SKA bli bättre, och typ skaffa en vanlig väckarklocka och lägga mobilen utanför sovrummet... snart...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Själv läser jag bara böcker i sängen, mobilen får man nog av under dagen tycker jag och det är nog det sämsta man kan hålla på med för att varva ner innan sömn.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Bok

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Färdiga projekt The legacy of king Khufu.
https://www.sweclockers.com/galleri/2346-the-legacy-of-king-k...
Noctua ramkylare i aluminium: https://youtu.be/JmzCWlq3FKA
Chassie kylning: https://youtu.be/muxjWN7avwA

Permalänk
Medlem

Blir alltid nån halvtimme på telefonen innan man släcker. SweC, FZ, ArsTechnica och lite Reddit, även om jag försöker dra ner på det senare. Infinite Scroll är tamejfan livsfarligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Avstängd

Nej, inga skärmar i sovrummet (mer än jobbtelefonen som agerar väckarklocka, men skärmen är av tills den ringer).

Permalänk
Medlem

Har blivit en ritual för mig på senare år att ligga någon timme med laptopen innan det är dags att sova. Brukar läsa saker eller främst kolla på Youtube-klipp eller serier. Känns bekvämare att göra det i sängen än sittandes i skrivbordsstolen.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Phanteks P500A | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Kör med mobilen, köpte en Ipad för att jag trodde att jag ville ha en större skärm i sängen men den blev för klumpig när man låg på sidan så slutade med att den samlar damm.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Primärt laptop på en Frosta IKEA-pall som står bredvid sängen

Om inte på laptopen så är det på telefonen, och ibland men väldigt sällan på min tablet

Permalänk

Jag har ingen tv i sovrummet så jag brukar runda av med att sätta på något enkelt på Netflix genom surfplattan (Nvidia Shield K1) som antingen lutas emot en kudde eller så har jag ett stativ som jag sätter den på vid nattduksbordet.

Permalänk
Medlem

Netflix eller Amazon Prime någon timme när man lagt sig. Använder an Surface Pro stående på magen och ett par lätta BT-lurar, Philips SBH60.

Permalänk
Medlem

Ingenting, vårt sovrum är teknikfritt förutom väckaklockorna.