Kostnad för att flytta en domän

Permalänk
Medlem

Kostnad för att flytta en domän

Hejsan

Jag har ett gäng domäner hos Binero och när jag här om dagen skulle lägga till ytterligare en så ser jag att domänen kostar 550kr. Tycker det är ganska mycket så kikar runt på alternativ och ser då att hos Loopia kan man köpa samma domän för 50kr, vilket jag också gör då jag har ett konto där med.

Nu vill jag flytta domänen från Loopia till Binero och efter att ha genererat koden vill nu Binero att jag ska betala 550kr för att de ska ta emot domänen.

Brukar det vara så här att det kostar fläsk att flytta en domän?
Loopia köpte dessutom Binero i somras om jag inte tar fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Hejsan

Jag har ett gäng domäner hos Binero och när jag här om dagen skulle lägga till ytterligare en så ser jag att domänen kostar 550kr. Tycker det är ganska mycket så kikar runt på alternativ och ser då att hos Loopia kan man köpa samma domän för 50kr, vilket jag också gör då jag har ett konto där med.

Nu vill jag flytta domänen från Loopia till Binero och efter att ha genererat koden vill nu Binero att jag ska betala 550kr för att de ska ta emot domänen.

Brukar det vara så här att det kostar fläsk att flytta en domän?
Loopia köpte dessutom Binero i somras om jag inte tar fel.

Det beror helt på vilken topdomän. En .SE (och .nu?) ska vara gratis att flytta t.ex.

Permalänk
Medlem

@MsSmith: När registrerade du domänen och när försökte du flytta den? Har inte varit med om att det kostar att flytta och tycker det låter mer som att avgiften för din domän inte har registrerats och därmed faller ansvaret på Binero att i sin tur kräva in den avgiften från dig. Summan överensstämmer ju också...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Det är en .store domän och köpet gjordes i söndags eller måndags. Jag har kvitto från Loopia att den är betalad och klar. Tänkte också att det var något sådant men får nog fråga dem båda imorgon. Oavsett tycker jag att jag är lite konstigt när nu Binero är uppköpt av Loopia.

Skickades från m.sweclockers.com