Permalänk
Medlem

Disk 100% ?

Hej jag har köpt ett nytt grafikkort för att jag trodde mitt hadde pajat men det vart inte någon förändring alls...
Mitt problem som jag nu har sett är att jag hela tiden skjuts upp i 100% disk i "Task manager"

Har googlat massvis och alla säger att dom har lösningen men verkar som att lösningarna inte passar in till mitt problem.
Därför vänder jag mig mot sveriges mest PROFSIGA gamers/builders.

Permalänk
Hedersmedlem

Låter ju som att det ligger väldigt massa och jobbar i bakgrunden. Vad var det för problem du försökte lösa från början genom att byta grafikkort?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad har du för disk? Är det en SSD eller HDD? Hade själv problem, och hade då en HDD som huvuddisk, det löste sig med byte till en SSD.

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ezor117:

Hej jag har köpt ett nytt grafikkort för att jag trodde mitt hadde pajat men det vart inte någon förändring alls...
Mitt problem som jag nu har sett är att jag hela tiden skjuts upp i 100% disk i "Task manager"

Har googlat massvis och alla säger att dom har lösningen men verkar som att lösningarna inte passar in till mitt problem.
Därför vänder jag mig mot sveriges mest PROFSIGA gamers/builders.

Hårddisken råkar inte vara nästan full? Är den det kan det ställa till problem för windows och systemet blir mycket segt/oanvändbart och du ser 100% diskaktivitet.

Permalänk
Medlem

Jag har en SSD och en HDD (Tror den heter HDD)

Inget som försigår i bakgrunden & båda diskarna är halvtomma

Anledningen att jag köpte ett nytt g-kort var att min kompis sa att de var trasigt. Visade ju sig att de inte var det ^^...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ezor117:

Jag har en SSD och en HDD (Tror den heter HDD)

Inget som försigår i bakgrunden & båda diskarna är halvtomma

Anledningen att jag köpte ett nytt g-kort var att min kompis sa att de var trasigt. Visade ju sig att de inte var det ^^...

SSD är min huvuddisk

Permalänk
Medlem

Klart!
Det är tydligen en ram sticka som är paj.
Tack för all hjälp <3