Samsung Galaxy Fold lanseras snart i Sverige

Permalänk
Melding Plague

Samsung Galaxy Fold lanseras snart i Sverige

Den reviderade versionen av Samsungs vikbara telefon får efter flera uppmärksammade kvalitetsproblem till slut svensk lansering senare i oktober.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Nej tack.

Visa signatur

Intel Core i9 13900K | MSI RTX 4090 SUPRIM X | MSI Z790 Carbon | 32 GB Corsair Dominator Platinum RGB 5600MHz | WD Black SN850X 2TB | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Windows 11 Pro 64-bit

Permalänk
Avstängd

23000 kronor, mmm, fantastiskt!

Nej.

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem

Inkluderas silkesvantar?

Permalänk
Medlem

Leverantörer, butiker m.m. Ta erat ansvar och välj att inte sälja denna undermåliga produkt.
Det kommer bara leda till dåliga kundrelationer.
Det är INTE värt det.

Permalänk
Medlem

*Reklamjingel*

Snart kan du bli ägare till den första telefonen som har en skärm lika mjuk som Bregott och med samma hållbarhet i sensommar värme.

Obs olikt Bregott så passar denna telefon ej Svenska bönder.

Visa signatur

En Planka med Ryzen 3900X gör nu fler saker än vad mina tidigare (I7-4790K+i7-860) Gjorde tillsammans och jag kan samtidigt spela utan problem.

Teknisk utveckling är väldigt roligt!

Permalänk
Medlem

Måste vara extrem bra kvalité på den här produkten för 23 000 kr, tills man får ett gruskorn under displayen!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Detta känns som en produkt där många konsumenter kommer hamna i kläm

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Vill ha, men la mina 20k på en tandställning istället. Prioriteringar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Måste vara extrem bra kvalité på den här produkten för 23 000 kr, tills man får ett gruskorn under displayen!

tyvärr inte så det funkar med elektronik, kolla bara på alla appledatorer och hur uselt dom är designade på komponent nivå xD men blir en aning mörkrädd..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt det är kul att de testar nåt nytt, men hade inte betalat en krona för den.
Finns redan en speciell grupp som vill ha det nyaste prylen för alla andra, så låt dem beta testa produkten tills 2.0 kommer.
Tycker folk är för gnälliga, så köp den inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Triton242:

Leverantörer, butiker m.m. Ta erat ansvar och välj att inte sälja denna undermåliga produkt.
Det kommer bara leda till dåliga kundrelationer.
Det är INTE värt det.

Håller med. Mindre kmr man palla med alla trådar om folk som har fått problem med "gångjärnen" i telefonen.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Helt ointressant för mig, skulle mycket hellre ha en Surface Duo i så fall

Permalänk
Medlem

Tror den kommer floppa hårt, skulle inte skaffa den även om den kosta en tredjedel.
Men tiden får utvisa vad det hela slutar, idén är nog bra men tror det kommer bli stora problem med hållbarhet och tillförlitlighet.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Är det nån som har sett hur det gick för den där andra varianten som konkurrenten lanserade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Är det nån som har sett hur det gick för den där andra varianten som konkurrenten lanserade?

Du menar Huaweis? Den blev försenad den också.

Permalänk
Medlem

Varför är folk så butthurt i tråden? Vill ni inte ha den, köp den inte.

Personligen tycker jag det är kul att de faktiskt lanserar den. Hoppas det går vägen, så de fortsätter utveckla tekniken.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Varför kunde inte telefonen ha gorilla glass 6? Och endast plastaskiten när man böjer?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

personligen tycker jag nog att Microsofts lösning med 2 separata skärmar ser mer intressant ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Varför är folk så butthurt i tråden? Vill ni inte ha den, köp den inte.

Personligen tycker jag det är kul att de faktiskt lanserar den. Hoppas det går vägen, så de fortsätter utveckla tekniken.

Kanske för att vi sett hur bra den klarade av grus mellan skärmarna med sina oskyddade gångjärn och display som repas av en nagel?
Vet inte men jag tycker det är jäkligt bra anledning att spy galla över den.
Skulle inte använda den även om den var gratis, det är en skitprodukt som aldrig borde lämnat ritbordet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Kanske för att vi sett hur bra den klarade av grus mellan skärmarna med sina oskyddade gångjärn och display som repas av en nagel?
Vet inte men jag tycker det är jäkligt bra anledning att spy galla över den.
Skulle inte använda den även om den var gratis, det är en skitprodukt som aldrig borde lämnat ritbordet.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja den är bra för "se vad modern skärm teknologi kan göra" men den är ju totalt skräp som konsument produkt. Gruset framförallt var ju *komiskt*. Han la det ju bara på skärmen, sen vände den på högkant så det rann av. Absolut noll borde ha kommit in men resultatet var att gångjärnet i princip var förstört (inte direkt så man öppna o rensa heller).

Och att microsoft sen släpper en *praktisk* dubbel telefon är ännu mera komiskt.

Permalänk
Medlem

Att den kostar så mycket är bara ytterligare en förolämpning. Det är som sagt inte en produkt som borde säljas till konsumenter ö.h.t. eftersom den går sönder vid normal användning.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Den här telefonen känns mer som en prototyp än en färdig produkt. Hade de sålt den som en halvfärdig prototyp så hade kvalitetsmissarna och prislappen upplevs mer förlåtande än vad det är nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Galaxy fail.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Gillar designen på Mate X mer

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Microsofts Surface Duo ser ut att vara mycket mer användbar men förhoppningsvis kan de klura ut hur de får bättre skärmskydd som inte kan skadas av naglar i nästa version.

Permalänk
Medlem

Jag tror ingen kommer ta illa upp om nån avstår att spela beta tester som ovanpå skall pröjsa 23.000 SEK för att få bli det.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk

Fram med nagelfilen!

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Varför kunde inte telefonen ha gorilla glass 6? Och endast plastaskiten när man böjer?

Skickades från m.sweclockers.com

Provat att böja gorilla glass 6? Provat att böja glas över huvud taget?

Permalänk
Avstängd

Galaxy Fold är trots olika brister ett viktigt steg mot framtiden och därför klagar jag inte på den. Ja, den är dyr. Ja, den är ömtålig. Det är den absolut men fortfarande representerar den ett viktigt tekniksteg.

Hela den här argumentationen med att "den borde inte ha släppts" är problematisk eftersom någon gång måste vara den första. Ny teknik måste nå marknaden, man kan inte hålla den i labbet hur länge som helst.

Att den är dyr beror på att den innehåller ny teknik.

Det är en typisk förstagenerationsprodukt - barnsjukdomar har den MEN den utgör ett mycket viktigt tekniksprång. Att komma över tröskeln till viss serietillverkning är ett viktigt steg på vägen mot bättre, mer robusta fällbara enheter med dito skärmar.

Kommer inte en generation 1 ut på marknaden blir det svårt att ta fram generation 2.;)

Man kan inte heller hålla tekniken i labbet tills "generation 2" heller eftersom det omedelbart blir "generation 1" då den första produkten når marknaden hur man än vrider och vänder på det.

Folden är lite som en Altair 8800. Ett viktigt tekniksteg helt enkelt. Altairen var också väldigt primitiv när den kom 1975 men den drog igång persondatorrevolutionen. Ny teknik börjar alltid någonstans trots barnsjukdomar.