Microsoft uppdaterar Surface Pro med Intel Ice Lake och USB Type-C

Permalänk
Melding Plague

Microsoft uppdaterar Surface Pro med Intel Ice Lake och USB Type-C

Den sjunde generationen av Microsofts Surface Pro 7 får uppdaterad hårdvara och sätter fokus på djupare integration mellan applikationer och tillbehör som pennor och hörlurar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Besviken på hur nerprioriterad Surface pro linjen är.

De visar stolt hur du enkelt kan öppna bakstycket och byta lagringen på Surface X. Varför tar man inte samma lösning till x86 linjen. Känns så himla bortglömt.

Fortfarande samma jitter i pennan såg det ut som både för 7 och X. USB C istället för TB3. Samma skärmlösning och penna. De verkar helt vilja sälja oss på AMR, Windows X och Surface X istället.

Kunde de inte bara leverera en x86 2 in 1 med TB3 så det är möjligt att docka den smidigt till extrern gpu och skärmar och en bättre penna (exempelvis lösningen för Surface X plus jitterfix).

De gjorde något stort med deras 2 i 1 lösningar i början och nu känns det bortglömt, önskar att de tog 2 i 1 till sin teknologiska spets innan de slutar utveckla dem och lanserar nya produkter.

EDIT:
Sitter med en SP4 som sjunger på sista versen. Touchen dog 3 månader efter garantin gick ut, och i detta nu så börjar jag får skärmproblem från botten av skärmen. Hade verkligen fått upp hoppet för en NY Surface generation med allt det man gått och väntat på i flera år. Istället är det i grund och botten samma sak sedan Surface pro 4... med usb C... Eller för den som vill ha något nytt, ARM X RT SPECIAL SURFACE.

Stavfel, tillägg
Permalänk
Medlem
Skrivet av N4kame0:

Besviken på hur nerprioriterad Surface pro linjen är.

De visar stolt hur du enkelt kan öppna bakstycket och byta lagringen på Surface X. Varför tar man inte samma lösning till x86 linjen. Känns så himla bortglömt.

Fortfarande samma jitter i pennan såg det ut som både för 7 och X. USB C istället för TB3. Samma skärmlösning och penna. De verkar helt vilja sälja oss på AMR, Windows X och Surface X istället.

Kunde de inte bara leverera en x86 2 in 1 med TB3 så det är möjligt att docka den smidigt till extrern gpu och skärmar och en bättre penna (exempelvis lösningen för Surface X plus jitterfix).

De gjorde något stort med deras 2 i 1 lösningar i början och nu känns det bortglömt, önskar att de tog 2 i 1 till sin teknologiska spets innan de slutar utveckla dem och lanserar nya produkter.

EDIT:
Sitter med en SP4 som sjunger på sista versen. Touchen dog 3 månader efter garantin gick ut, och i detta nu så börjar jag får skärmproblem från botten av skärmen. Hade verkligen fått upp hoppet för en NY Surface generation med allt det man gått och väntat på i flera år. Istället är det i grund och botten samma sak sedan Surface pro 4... med usb C... Eller för den som vill ha något nytt, ARM X RT SPECIAL SURFACE.

Säker på att den inte har Thunderbolt 3? Det är ju rätt fattigt och en nedgradering vad gäller att kunna ansluta en högupplöst skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Säker på att den inte har Thunderbolt 3? Det är ju rätt fattigt och en nedgradering vad gäller att kunna ansluta en högupplöst skärm.

Enligt thrusted reviews är det inte Thunderbolt. Hade varit intressant för min del om det går att docka med 2x1440p skärmar helst 4k för att framtidasäkra.

Permalänk
Medlem

inget thunderbolt så inget köp får bli en asus eller nåt istället

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av N4kame0:

Besviken på hur nerprioriterad Surface pro linjen är.

De visar stolt hur du enkelt kan öppna bakstycket och byta lagringen på Surface X. Varför tar man inte samma lösning till x86 linjen. Känns så himla bortglömt.

Fortfarande samma jitter i pennan såg det ut som både för 7 och X. USB C istället för TB3. Samma skärmlösning och penna. De verkar helt vilja sälja oss på AMR, Windows X och Surface X istället.

Kunde de inte bara leverera en x86 2 in 1 med TB3 så det är möjligt att docka den smidigt till extrern gpu och skärmar och en bättre penna (exempelvis lösningen för Surface X plus jitterfix).

De gjorde något stort med deras 2 i 1 lösningar i början och nu känns det bortglömt, önskar att de tog 2 i 1 till sin teknologiska spets innan de slutar utveckla dem och lanserar nya produkter.

EDIT:
Sitter med en SP4 som sjunger på sista versen. Touchen dog 3 månader efter garantin gick ut, och i detta nu så börjar jag får skärmproblem från botten av skärmen. Hade verkligen fått upp hoppet för en NY Surface generation med allt det man gått och väntat på i flera år. Istället är det i grund och botten samma sak sedan Surface pro 4... med usb C... Eller för den som vill ha något nytt, ARM X RT SPECIAL SURFACE.

Varför vill du köpa en ny produkt ifall din nuvarande går sönder just efter garantitiden?? Det är ingen billig dator!

Köoper jag en ny dator för lättare jobb så förväntar jag mig att den ska hålla i kansie upp till 10 år. Möjligen något batteribyte däremellan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ingen ny Surface Book?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Varför vill du köpa en ny produkt ifall din nuvarande går sönder just efter garantitiden?? Det är ingen billig dator!

Köoper jag en ny dator för lättare jobb så förväntar jag mig att den ska hålla i kansie upp till 10 år. Möjligen något batteribyte däremellan.

Skickades från m.sweclockers.com

Den nyare produktionslinjerna för surface pro har haft förändringar i nästan alla led jämfört med min surface pro 4 m3.
Det var många som hade mycket problem med surface Pro 2,3,4. Problem som försvunnit helt i nyare generationerna.
Hade jag varit mindre försiktig med min surface hade jag haft dessa problemen redan innan garantin gick ut :/

Gillar formfaktorn och hur fw/updates kommit regelbundet på en snart 4 år gammal produkt.

Men som du säger, nu känner jag mig övergiven som inte ens under en livslängd av deras produkt känner mig manad att uppdatera till en nyare variant så kommer att leta efter alternativ. ThinkPad X1 Tablet blir det kanske, tycker deras design är lite lökig men får se är iaf TB3...

Permalänk
Medlem

The Verge listar priser vid olika konfigurationer. Det ser ut som att det äntligen kommer en med i5/16 GB rarm/ 256 GB SSD. Det var på tiden!