RTX 2060 FE - RMA-pingis med Nvidia pga coil whine
Köpte RTX 2060 FE strax efter release direkt från Nvidia men märkte i vissa situationer, t.ex. i menyn till BFV, ett högfrekvent ljud från grafikkortet. Inte särskilt högt men ändå irriterande.
RMA-processen var smidig förutom att jag behövde spela in ljudet, något som är lättare sagt än gjort med den dåliga mikrofonen på en mobiltelefon.
Fedex hämtade kortet på måndag eftermiddag och jag hade ett nytt att hämta ut redan på fredagen.
Tyvärr var det samma problem med det kortet så nu ska jag skicka tillbaka ersättningskortet.
Tänkte dela med mig av några citat som jag samlat på mig under ärendets gång så fler kan ta del av informationen. Avsaknaden av kvalitetskontroll för sådana här problem är oväntad, i alla fall för mig.
Vad tycker ni, är det ett orimligt krav för en produkt som kostar 4000 kr?
Are you experiencing a real loud unbearable noise from GPU or the coil whining noise?
If this is a coil whining noise, then please be informed that it's an expected behaviour with the powerful NVIDIA GPUs due to it's design and it won't damage the card.
There isn't any official statement from the NVIDIA about this but the coil whining noise is a natural behaviour in a card which is really powerful.
As I mentioned before we absolutely have no issues going for another GPU replacement but the point is even with a replacement GPU there will be a minimal coil whining noise under load.
After reading through the history here I wanted to mention that there really isn't anything you can do about coil whine, its a normal occurrence that may or may not happen due to the components that make up the GPU and the resonant frequencies.
It is pretty much luck of the draw as to whether you will have a card that exhibits it or not. To be clear though, no damage will result to your card;
There is no guarantee as to whether you will have the whine again. It could be less or more severe.