Microsoft återvänder till telefonmarknaden med Surface Duo

Permalänk
Inaktiv

När jag har dammat av min gamla Windows Phone för att funktionstesta blir jag alltid lika förvånad hur bra och modern interfacet känns fortfarande. Mycket bättre än Android (som är rätt kasst tbh).

Då är det väl ändå Android & Youtube som är googles "minst dåliga" användarupplevelse... känns som de blir sämre med åren ärligt talat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon52343:

När jag har dammat av min gamla Windows Phone för att funktionstesta blir jag alltid lika förvånad hur bra och modern interfacet känns fortfarande. Mycket bättre än Android (som är rätt kasst tbh).

Då är det väl ändå Android & Youtube som är googles "minst dåliga" användarupplevelse... känns som de blir sämre med åren ärligt talat.

Jag tycker att de har ganska bra UI i allmänhet. Bäst är väl sök som är minimalistiskt och avskalat, men Gmail är också bra och likaså Chrome (även om jag föredrar Vivaldi som är lite mer anpassningsbart), och Android som helhet känns enhetligt och bra i mina ögon. Youtube är väl sämst av de saker jag använder, rörigt och oöverskådligt, men jag använder inte Google Drive eller Music.

Permalänk
Medlem

Köp en surfplatta istället. Förstår inte vitsen.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Detta är en vikbar mobil jag skulle kunna tänka mig byta till! Levererar det jag är ute efter på en mobil som gör att jag fortfarande kräver en laptop hemma.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Pudlar och kappvändningar är verkligen ett Microsoft man känner till.
Nej fokusera på mjukvara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Kan nog bli något. Kör de Android så får de ju ett gränssnitt som inte är klaustrofobiskt och ja.. eh... Appar Så det är rätt val. Jag skulle inte överväga telefonen om den byggt på tidigare gränssnitt för tyckte inte det kändes intuitivt men Android är ju en silkeslen upplevelse för mig så har den go hårdvara och bra kamera mm kan det kanske bli ett alternativ vid nästa köp

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Såvida man inte ändrar väldigt mycket hårdvarufronten så är jag inte intresserad, ingen kamera, stora bezels etc...

Tycker även format är lite för stort för min smak...

Det finns även ingen skärm på utsidan, hur roligt är det då att hantera notifikationer?

Även det lilla man såg av mjukvaran så ser det ut precis som en Android :/

Den har givetvis en kamera, kolla på bilderna och videon igen så ser du.

Permalänk
Medlem

Blir perfekt som nästa jobbmobil ☺️
Fattas bara en continiuumliknande lösning så hade det varit perfekt.

Permalänk
Medlem

Första intrycket är mestadels positivt - ska bli intressant läsning när det börjar komma tester så småningom.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem

Lol, ser ut som de har tejpat ihop två gamla ifånar, känns väldigt 2015.
Finns få företag som har kastat så mycket pengar i ett svart hål som MS och som inte har kastat in handduken.
Känns som ett svarthåls projekt som kommer att försvinna inom ett år och aldrig pratas om igen.
Kan ha fel, men skulle inte hålla andan, iallafall inte den mindre varianten.

Ska bli kul att följa, som när de släppte MS Kin och köpte 'Nokia" och veckan efter kastade in en fackla genom fönstret

Permalänk
Medlem

Behöver bara nordiskt tangentbord.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Synd att de kör android (finns det nåt telefon operativ som inte lever på att sälja mina uppgifter till företag & stater) saknar win phone med windows. Så android så ej köp då kan jag/google lika gärna fortsätta sälja min info med min samsung telefon istället

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Synd bara att den inte släpps redan i år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Kul att dom provar det här med netbooks igen. Gick ju tyvärr inge vidare för dom tidigare men kanske fungerar nu. Men har dock lite svårt att se till vilka produkten är ämnad. Den är för stor för en telefon och ser för liten ut för att skriva seriöst på. Märkligt val av skärmstorlek också nu när många telefoner är på över 6".

Permalänk
Medlem

Känns som en riktig jobbtelefon nu när det mesta känns mer inriktat på underhållning. Office 365 phone liksom.... ;-). Tycker det kan bli ett intressant tillskott på telefonmarknaden speciellt om nyttoappar tas fram specifikt för den.

Permalänk
Medlem

Lätt att denna vackra Surface Duo kan bli ett givet köp om nu priset blir rimligt.

Visa signatur

AMD Ryzen 3950X, G.SKill Trident Z Neo 128GB / 3600MHz C16
Gigabyte X570 AORUS MASTER
Gigabyte AORUS M.2 NVMe Gen4 SSD / 1TB
Samsung 970 EVO Plus series SSD 2TB M.2, Samsung SSD 860 QVO 4TB
Operativsystem är - OpenSuse Thumbelweed Linux!!!

Permalänk
Kontot avslutas

Har alltid gillat MS's ursprungliga prototyp på en vikbar smartenhet, och måste säga att två schyssta skärmar med glasovansida klår en kontinuerlig vikbar skärm i plast med mil och åter mil.

En plastskärm som inte tål naglar ens - än mindre den aggressiva spetsen på en stylus - och som dessutom gör hela enheten känslig för både damm och fukt är på samma nivå som Picard och Riker facepalmar på samma gång. Det sistnämnda klagomålet är säkert möjligt att fixa med mer produktutveckling, men ingen vikbar skärm kommer att bli så värst tålig för mekanisk åverkan, det är omöjligt att fixa med detta universums naturlagar.

Nu har jag iofs redan köpt in mig i Apples ekosystem så det blir inte aktuellt för mig att byta, men den här luren ser mycket bra ut måste jag säga. Jag önskar MS stor framgång; de har haft bra ideer med mobila enheter sedan de började med live tiles-gränssnittet, och konkurrens är alltid bra, för alla involverade. Så jag hoppas att de blir starka nog att fortsätta utveckla!

Visa signatur

Es ist verboten Pajas zu spielen!
Min dator Uggla

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Äntligen. 950XL har äntligen fått ett ersättningsdatum, 2020-12-24 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Kör du fortfarande på din 950XL? Hur funkar det när stöd inte finns för Windows Mobile? Min ligger pensionerad i lådan och har inte används på 3år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Polze:

Kör du fortfarande på din 950XL? Hur funkar det när stöd inte finns för Windows Mobile? Min ligger pensionerad i lådan och har inte används på 3år

Hejsan

Ja det gör jag - det minimala stödet som finns är i princip perfekt för mig. Har också en Huawei P10 (jobblur) och en Huawei MediaPad M3 där jag till den senare internetdelar från min Windows- telefon.

Det som faktiskt fungerar bättre på Windows Phone är Microsofts egna ekosystem, något som jag använder mer än sociala medier och "appar" i övrigt. Edge är fortfarande bättre än Chrome, enligt min åsikt. Telefonen synkar också bättre med bilen och kameran är ju nästan lika bra som dagens flaggskepp så har liksom inte sett behovet av att byta. Batteritiden räcker också betydligt längre än många Android- baserade telefoner. Visst är det kul med Facebook och Instagram och visst saknas BankID - men det är enkelt att dela ut till plattan eller i sådana fall använda jobbtelefonen.

Permalänk
Hedersmedlem

Kanske köper den bara för att det är maximal skärmyta som går ner i en byxficka. smartphonepundare som man blivit.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Gillar lösningen för bägge enheterna, tillsammans med pennan blir det som en liten och en stor anteckningsbok.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Embrace, extend and ...?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Nintendo DS only touch edition

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kul!

För mig är det en ball produkt som jag skulle vilja ha, men som jag sen mest skulle tycka är för stor och klumpig. Men egentligen vill jag ha en.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli den första dubbelskärmmobilen med acceptabel byggkvalité. Öppnar upp för en hel del användningsområden, dock lär ju inte vi människor bli mindre mobilberoende med en sådan produkt.

Men den väcker ett ha begär får jag lov att erkänna.
Synd att de lade ner sitt egna mobil-os.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett en clamshell med bara en skärm och tangentbord. Hoppas man kan svara genom att öppna den, bästa med clamshelltelefoner. Sedan är jag orolig för GUI-prestanda med .Net Core, kommer det ett helt vektorbaserat kit som går att köra på Windows, Mac, Android och iOS vore ju det problemet löst, kommer ändå bli meckigt att stödja olika antal skärmar och bildförhållanden.

Permalänk
Medlem

lite för stor men ett vill ha begär smyger på ändå.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Opraktiskt stor (speciellt på bredden, osäker om det ens går ner i varje ficka) fast måste säga lite sugen blev man ändå faktiskt, i ett mera kompakt format skulle jag kunna tänka mig en sån.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Avstängd

För små skärmar, blir onödigt tomrum i fickan. Hade skärmarna varit på minst 6,7" som dagens mest användbara smartphones hade mobilen varit intressant däremot tho. Man vill ju inte byta ut sin 32" datorskärm till 2st 20" skärmar liksom, även fast den "totala" skärmytan då ju också blir större. 🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Två saker, dels att bland annat MS är under luppen tillsammans med flera andra stora amerikanska bolag att vara FÖR stora och diversifierade, riskerar därmed att styckas upp. Så därmed kanske detta inte blir en "Microphone" (som @Radolov så fyndigt kallade den:). Det andra dels är min alldeles egna preferens vad gäller mobil, den skall lätt slinka ner i fickan. Kombinerar med surfplatta och datorer (laptop och desktops) idag, kommer senare bli en 2-in-1-modell, men de är inte riktigt mogna än.

Skickades från m.sweclockers.com