Permalänk
Medlem

LG TV vill inte ansluta mot 5 GHz wifi

Tjenare.

Jag har problem med min wifi till min LG tv. Vad jag har förstått så så har LG's tv apparater svårt när routern använder fler än ett ssid. Jag tänkte då att jag skulle skapa ett gästnätverk som bara min TV är ansluten till men Comhems router har inte den funktionen. Jag använder mig utav en Compal CH7486e router. Comhem rekommenderade att jag skulle köra TV på 2.4 eller 5G nätet och alla andra enheter på det andra nätet. Jag har länge tänkt köpa en ny router men jag känner att jag inte har ekonomin och att dra en kabel igenom halva lägenheten är uteslutet. Routern står helt öppet och har ingenting som stör mellan router och tv. Samt att jag har väldigt bra mottagning i hela lägenheten på alla andra enheter.

Tacksam för hjälp.

Förtydligade rubriken från "Problem med LG / WIFI"
Permalänk
Medlem

Testade att dela internet från min laptop nu. 2.4ghz nätet och det funkar perfekt! Så som jag ser det så måste det vara routern som är problemet.

Permalänk
Medlem

Lg, wifi

Samma hos mej. Lg55 och comhem. Plötsligt dör tv'n fast att den har bra wifisignal. Ibland inge mera tv den kvällen .

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

LGs tv-apparater har svårt med DFS-kanalerna på 5Ghz, så se till att din router sitter still på 36, 40, 44 eller 48 om du ska använda det. Då får du mycket bättre hastighet och stabilitet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Skrivet av Aphex:

LGs tv-apparater har svårt med DFS-kanalerna på 5Ghz, så se till att din router sitter still på 36, 40, 44 eller 48 om du ska använda det. Då får du mycket bättre hastighet och stabilitet.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken hjälte du är! Min LG har efter flera års tid av trofast lojal tjänst börjat vägra att ansluta till mitt 5ghs wifi. Efter mycket om och men så funkade ditt tips direkt!

Permalänk
Medlem

@Aphex: Vilket bra tips! Följde ditt råd och min LG har nu varit helt stabil med Wifi under flera veckor.

Permalänk
Medlem

@Aphex
Tack!! Fixade alla mina problem, bytte till kanal 40 och allt funkar perfekt på mon LG tv nu