Vilket är det bästa spelvapnet?

Permalänk
Medlem

Hatten/hjälmen i MDK

Permalänk
Medlem

Favvoritvapnet måste nästan va grapplinghooken. Det finns inge bättre än att hooka någon när man har pentagram som har fullt liv, armor och alla vapen. Det finns inte mycket fienden kan göra annat än att se sitt liv långsamt ticka ner och veta att allt hopp är borta, att slutet närmar sig.

Permalänk
Medlem

Minns inte vapnets namn men frånRise if triad från 1995 (ROTT) särskilt i multiplayer, det sköt små fela missiler

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Instagib rifle i Unreal Tournament. Death match mot godlike bottar <3

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av trikomannen:

Instagib rifle i Unreal Tournament. Death match mot godlike bottar <3

Skickades från m.sweclockers.com

Åhh. Det där hade jag också kul med! Tränade upp ens aim ganska bra alltså

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Åhh. Det där hade jag också kul med! Tränade upp ens aim ganska bra alltså

Det var där aimkarriären började 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

master sword

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

Leviathan Axe från God of War.

Permalänk
Medlem

Grenade launcher Quake II

eller offhandhook från samma spel, inte många steg man tog på marken i LMCTF på den tiden!.

Visa signatur

i7 8700k, 16gb 3000 ddr4, 500gb M2, 250gb ssd, 110gb ssd, GTX 1070
Fractal design C, Asus predator IPS 144

Permalänk
Medlem

PSI Amp ifrån original X-Com.

Flak Cannon ifrån UT.

Ashbringer ifrån WoW.

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk

VSS Vintorez från Stalker spelen.

Permalänk
Hedersmedlem

Super Shotgun från nya Doom är rätt så tillfredsställande, men som flera andra har sagt så tar nog Gravity Gun topplatsen som bästa vapnet för mig. Ett visst tillhygge av metall är inte heller att förakta.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Nod, inte NOD.

Ah, tänkte inte på det!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Skrivet av WorriedElk:

Golden gun i Goldeneye 007 till N64.

För övrigt fortfarande ett av de roligaste multiplayer spelen jag kört.

Om vi pratar om Goldeneye så tycker jag RCP-90 var bästa vapnet! Framförallt då man lirade ”License to kill”, dvs dog på ett skott...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av 57josa:

"Bästa" vapnet, fullt uppgraderat Super Shotgun i Doom 2016
Ett par dubbelskott i skallen vid närstrid så är fiender inga större problem längre.

https://i.imgur.com/NqmgxsP.jpg

Har själv Doom från 2016 men lirat det oförskämt lite måste jag säga. Battlefield 1, V, 4, 3, Hardline, Star Wars Battlefront, COD WW2, COD BO3, Pubg, Apex Legends samt Starcraft 2 har tagit upp all min speltid på sistone...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Klubba:

Som ung tyckte jag freezethrower i Duke 3d var riktigt rolig, speciellt när man sparkar på de frysta fienderna efteråt
https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fsyntheticsean.files.wordpress.com%2F2012%2F08%2Fduke-nukem-freezethrower.jpg&f=1

På senare år har jag haft väldigt roligt med grappling hook i Just Cause spelen, finns så oändligt många sätt att använda den, att haka fast civila i förbipasserande bilar och se när de släpas iväg är roligare än det låter
https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fstatic.giantbomb.com%2Fuploads%2Foriginal%2F3%2F33529%2F1224913-justcause2_nov13_6_11122009_6.jpg&f=1

Som allmänt mest badass får jag säga Super Sledge från Fallout
https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fvignette4.wikia.nocookie.net%2Ffallout%2Fimages%2F4%2F4f%2FFO4_Super_Sledge_Loading_Screen.jpg%2Frevision%2Flatest%3Fcb%3D20151111114831&f=1

Duke Nukem 3D var ju en klassiker x måste dock säg att mina favoritvapen där var:
Microwave Expander
Devastor
Shrinker

Sedan tyckte jag även Shotgun hade riktigt bra tryck i sig och att Chaingun Cannon var en riktigt schysst automatvapen...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av EC87:

AEK-971 i BF4.

Helt klart en av mina favorit automatkarbiner i Battlefield 4!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Soldierofwar1985:

Duke Nukem 3D var ju en klassiker x måste dock säg att mina favoritvapen där var:
Microwave Expander
Devastor
Shrinker

Sedan tyckte jag även Shotgun hade riktigt bra tryck i sig och att Chaingun Cannon var en riktigt schysst automatvapen...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag spelade inte atomic edition speciellt mycket, när jag fick tag på den uppgraderingen hade jag redan spelat orginalet så mycket att jag tröttnat på det därför har jag inget direkt minne av expander.

Permalänk

@Klubba:

Fick ju min första dator 1996! Så mina favorit FPS-spel på den tiden var ju Doom 95, Doom 2, Duke Nukem 3D, Quake 1, Quake 2, Half Life 1 och Unreal Tournament.

Goldeneye samt Perfect Dark på Nintendo 64 var ju också klara favoriter kan jag säga!

Permalänk
Medlem

Truxton beam är alltid nice och gillar starkt en uppgraderad power shot,samt (destroyer?) bomberna (dessa är från spelet truxton).

Master spark får man ju inte glömma

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig glömma Delta Force 2's Barrett M82A1

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem

Disc Launchern från StartSiege: Tribes (samt efterföljare)

Perfekt för spelens jetpack-drivna skidåkningdueller. Kräver både tålamod, timing och balistik att använda, samtidigt som man inte får tappa fokus på att hålla farten uppe, men är effektivt och väldigt tillfredsställande att använda när man väl klickar med det.

Kul att se alla förslag från allt från Portal till Worms, blir rätt mycket nostalgi att bläddra igenom tråden

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk

Nyligen blivit förälskad i Charge Rifle som tillkommit i Apex, otroligt tillfredsställande att använd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

MXM i Arma 3

Permalänk
Medlem

K98 i DoD 1.3 (Day of Defeat) alla gånger, de vapnet gör att jag fortfarande idag gärna spelar med "én petare" i tex BF-V osv

i förrgår kväll körde jag å min BF-V klan polare en "Én petar kväll" bara vapen med mantelrörelse detta är då mycket tackvare K98 från DoD.

Men jag måste säga att jag hade ingen aning om Antigravity Gun å sågklinga som i första posten, de såg ju helt sjukt kul ut å effektivt

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

@Epic:

Håller helt klart med.
Förövrigt är ju Half-Life 2 med episoderna bästa spelet som gjorts, inte konstigt att många väntar på en 3:a.
Enda spelet jag spelat mer än 1 gång

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem

Wingman Elite i Titanfall 2. Extremt hög skill ceiling vilket gör att man alltid kan vara bättre med vapnet.

Permalänk
Medlem

Jag hade hysteriskt kul med RPG'n i Half-Life 1 Deathmatch med polarna på LAN. Jag var ökänt duktig på "bananskott", att följa en uppretad polare med raketen runt hörn när han förgäves försökte fly

För dom som är födda efter -98 så gick det att guida projektilen från HL's RPG genom att följa fienden med hårkorset efter att den avfyrats.

Permalänk
Medlem

Några till:

Hagelbrakaren i Half-Life 1, en snabbt utdelad bröstvärmare i form av en dubbelsalva på en fiende som kommer runt hörnet är oerhört tillfredsställande och en garanterad instakill

Gauss Gun Half-life 1, fragga en camper genom väggen! Alla börjar titta nervöst kring sig när de hör en Gaussvarva upp

Borstet i Half-Life 1 var ett litet hatvapen för mig i DM eftersom många satte sig och campade med det. RPG'n var ett bra botemedel mot sådana.

Kofoten i HL, Kniven i CS, Gauntlet i Q3, Yxan i Q1 m.fl. Det är mycket demoraliserande att bli fraggad av ett meele-vapen.

Flak Cannon i Unreal, UT1.

Såg att någon nämnde 357'an i HL. Tycker att den har bra känsla och enorm kraft. Men där de andra konventionella skjutvapnen är någorlunda realistiska vad gäller spridning och träffsäkerhet så träffar man utan problem fienden på hundratals virtuella meter.

Permalänk
Medlem

Tvåhandshammaren från Arenan.org.

Visa signatur

En ny signatur