adblock för youtube app på android?

Permalänk

adblock för youtube app på android?

går det att eliminera youtube reklam på youtube appen? hur?

jag har använt samsung internet hittills med inbyggd adblock.

Permalänk
Inaktiv

Stöd skaparna eller avgå

Permalänk
Medlem

Youtube Vanced

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168673:

Stöd skaparna eller avgå

https://www.youtube.com/premium

Permalänk
Medlem

Jag pungar ut för Premium sedan några år tillbaks, det bästa jag gjort, så jäkla skönt att slippa reklam och skit på alla enheter utan krångel. Dock synd att fler Youtubers börjar köra med reklam som man inte kommer ifrån, dvs den dom presenterar själv. Lite ruttet när man betalar för att bli av med reklam.

Bakgrundsuppspelning, Music, Originals ingår också, de två sista är inge vidare även om jag plöjt tre serier på Original.

Permalänk
Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Ser inte riktigt syftet med dessa appar. Ju snabbare dem ökar i popularitet desto snabbare kommer Google att arbeta för att täppa till kryphålen. Men antar att man känner sig lite "edgy" när man kringgår systemet kanske.

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av relevantia:

går det att eliminera youtube reklam på youtube appen? hur?

jag har använt samsung internet hittills med inbyggd adblock.

Youtube Vanced. Finns för root, icke root.

Skrivet av anon168673:

Stöd skaparna eller avgå

Varför ska man stödja irriterande ads på youtube för?

Skrivet av N0tepad:

Ser inte riktigt syftet med dessa appar. Ju snabbare dem ökar i popularitet desto snabbare kommer Google att arbeta för att täppa till kryphålen. Men antar att man känner sig lite "edgy" när man kringgår systemet kanske.

Du ser inte syftet med adblocking? Alla som använder adblocks gör det för att vara edgy och "kringgå systemet"?

Detta har dessutom funnits sedan väldig tidig android version.

Permalänk
Skrivet av LudvigLindell:

Youtube Vanced

tack.

tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Jag pungar ut för Premium sedan några år tillbaks, det bästa jag gjort, så jäkla skönt att slippa reklam och skit på alla enheter utan krångel. Dock synd att fler Youtubers börjar köra med reklam som man inte kommer ifrån, dvs den dom presenterar själv. Lite ruttet när man betalar för att bli av med reklam.

Bakgrundsuppspelning, Music, Originals ingår också, de två sista är inge vidare även om jag plöjt tre serier på Original.

Jag använder YT Music då och då, men bara för att slippa reklamen och få bakgrundsuppspelning är det värt det IMO.
Nu använder jag visserligen Google Music och Google Drive också så jag kör familjepaketet av Youtube Premium (eller vad det nu heter när man har Red + Music) plus 2 TB Drive.
Tveklöst värt pengarna, resterande fem konton kan man ge till vänner om man vill vara lite snäll.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Jag gör inte mer än att kolla, länka och ladda ner videor, för det funkar newpipe okej. Det pajar nån dag ibland då google förändrar siten, annars inga problem. Helt reklamfritt.
GPL-app.

Permalänk
Medlem

@N0tepad: inte för att känna mig edgy. Vill inte se reklam när jag är på toaletten, har ej adblock på datorn.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Jag kör Newpipe.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

@N0tepad: Syftet är såklart att slippa reklamen..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0tepad:

Ser inte riktigt syftet med dessa appar. Ju snabbare dem ökar i popularitet desto snabbare kommer Google att arbeta för att täppa till kryphålen. Men antar att man känner sig lite "edgy" när man kringgår systemet kanske.

Det går i så fall riktigt långsamt för jag har inte sett en enda reklam på YouTube (på min egen dator) på över 10 år genom att använda populära plugins med över 10 miljoner nedladdningar enligt chrome web store. Känns inte så mycket "kringgå systemet" då samma företag som håller i denna web store där man kan installera annonsblockerare, också äger YouTube.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Kör Youtube Vanced på alla android enheter. Skönt o slippa reklam, och få background play osv.

Permalänk
Medlem

@Shrudder: Å andra sidan så har de ju flera ggr gjort det knepigare för adblockers till chrome.

https://www.techdirt.com/articles/20190604/11492342331/as-goo...

Citat:

“In order for Google Chrome to reach its current user base, it had to support content blockers—these are the top most popular extensions for any browser,” he said. “Google strategy has been to find the optimal point between the two goals of growing the user base of Google Chrome and preventing content blockers from harming its business.

Hill argues that the blocking ability of the webRequest API caused Google to yield some control of content blocking to third-party developers. Now that Chrome’s market share is greater, the company’s in a better position to “shift the optimal point between the two goals which benefits Google's primary business,” Hill said.

Permalänk
Medlem

pihole?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Vi har en "Ingen reklam tack"-skylt på vår brevlåda. Den respekteras, så vi har sluppit utdelad reklam under flera år nu.

Varför är det inte lika enkelt på nätet?

Permalänk

har YouTube Vanced skärmgester under fullskärm? såsom volym, ljusstyrka, spola fram/bak funktioner? eller är det möjligt att installera ett program för att få till detta?

Permalänk
Skrivet av relevantia:

har YouTube Vanced skärmgester under fullskärm? såsom volym, ljusstyrka, spola fram/bak funktioner? eller är det möjligt att installera ett program för att få till detta?

ja det finns.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

ja det finns.

har just installerat appen. allt verkar fungera bra. bara en fråga.

när man tittar på en video och sedan går tillbaka till startsidan så spelas videon fortfarande längst ner på skärmen. hur får man appen att sluta med det?

Permalänk

hands down vanced. ingen reklam och du kan tabba ner

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk
Avstängd

Adblocker

Permalänk
Medlem

Vanced funkar bra, ingen reklam, bakgrundsuppspelning, nedladdning, mörkt tema (finns dock i vanliga versionen numera).

Permalänk
Medlem

Funkar Youtube Vanced fortfarande och isf, hur installerar man det?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Skrivet av Zartax:

Funkar Youtube Vanced fortfarande och isf, hur installerar man det?

YouTube Revanced.

https://github.com/revanced/revanced-manager

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C