Hålla dynamiskt IP uppdaterat när man använder Cloudflare?

Permalänk
Inaktiv

Hålla dynamiskt IP uppdaterat när man använder Cloudflare?

Jag har flyttat över hanteringen av DNS till Cloudflare (från Loopia). Och kan således inte använda mig utav Loopia för att hålla mitt dynamiska IP uppdaterat mot de subdomäner jag önskar ha det kopplat mot.

Och har heller hittat någon lösning för att uppdatera IP till subdomän mot Cloudflare.

Så, ni som använder Cloudflare och har dynamiskt IP, hur gör ni?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kanske lite off topic, men vill man går det att köra Loopia med en Dynamisk IP-address, däremot måste man antingen skriva en lösning själv eller hitta en tredjepart.

Loopia har ju sin LoopiaAPI, vet att det finns integration emot detta för t.ex. pfSense.

Permalänk
Inaktiv

Vet inte om jag är för trött eller om informationen där är extremt bristfällig. Men hur som helst så får jag det inte att fungera genom att göra som det står att man ska, med dns-o-matic.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Kanske lite off topic, men vill man går det att köra Loopia med en Dynamisk IP-address, däremot måste man antingen skriva en lösning själv eller hitta en tredjepart.

Loopia har ju sin LoopiaAPI, vet att det finns integration emot detta för t.ex. pfSense.

Slet ett tag att få deras API att funka med pf-sense innan jag sket i det. Tror den ballar up på specialtecken som !@ mm.
Deras Python-API fungerade utmärkt när jag labbade med det.

/z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]