Apple introducerar Iphone 11 Pro och Iphone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Inte så stora skillnader rent utseendemässigt i år men det ryktas om att kameran, mikrofonen, högtalaren och sensorerna kommer att byggas in i ramen på nästa års iPhone.

https://www.idg.se/editorial/0/path/1.724104!imageManager/2441737185.jpg

Där snackar vi. Stilren!

Permalänk

tänk på att dessa INTE är vattentåliga.
står ip68 på dom men det är inget som apple står för om det kommer in vatten i dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swedishnightmare:

tänk på att dessa INTE är vattentåliga.
står ip68 på dom men det är inget som apple står för om det kommer in vatten i dom.

Något man också bör vara medveten om ifall man har en mobil från andra tillverkare. Få, om ens någon, lagar en mobil på garantin ifall den är fuktskadad även fast den är klassad att tåla det.

Permalänk

@Trunk: nä det är sant men om allt är rätt , alla packningar hela och fina, så går det oftast på garanti
apple tar inte något sådant på garanti även om den är i toppskick o 2 dagar gammal. ( jobbat med mobiler i 18 år och håller på än )

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av swedishnightmare:

om allt är rätt , alla packningar hela och fina, så går det oftast på garanti
apple tar inte något sådant på garanti även om den är i toppskick o 2 dagar gammal.

Du sliter ju sönder packningar bara genom att öppna telefonen. Blir ju typ stört omöjligt att med säkerhet avgöra vad som kan ha orsakat en fuktskada på så sätt...

Så är det ju tyvärr, det går inte att avgöra i efterhand vad som var felaktig packning från fabrik, och vad som orsakats av ägaren själv genom övertryck. Annars skulle ju massor av de som sabbar sin telefon med vatten säga att den trillade ned i en Thékopp i 3 sekunder och tvärdog av det, ge mig ny på garantin typ.

För övrigt vände och kände på en 11 Pro Max idag i ett par minuter. Ingen märkbar prestandaskillnad skulle jag säga (XS-modellerna var ju snorsnabba redan), men skärmen var fett imponerande och kameran kändes väldigt fräck den också. Gillade det nya zoomhjulet stenhårt måste jag säga. Nog för att jag är mycket nöjd med min XR, men den här skärmen var fasen något i hästväg alltså. Kändes mycket skarp och behaglig för mina inte så värst superbra längre ögon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swedishnightmare:

@Tdoll: nä det är sant men om allt är rätt , alla packningar hela och fina, så går det oftast på garanti
apple tar inte något sådant på garanti även om den är i toppskick o 2 dagar gammal. ( jobbat med mobiler i 18 år och håller på än )

För ett antal år sedan reklamerade jag en iPhone 4 som börjat krångla efter jag varit ute i ett regnoväder och det kommit in fukt i den. Den var då över ett år gammal så garantin gällde inte men jag tyckte det var värt att chansa. Tele2 där jag köpt den gruffade först lite men skickade den till Apple. Fick ett fabriksnytt utbytesexemplar. Nämnde givetvis inte att det var p.g.a. fukten den börjat krångla.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Gjorde en beställning på en plånboksfodral https://www.phonelife.se/iphone-11-fodral/akta-laderplanbok-i...
Har en liknande till min s7a... telefonen får jag nog idag eller i morrn…

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

För övrigt vände och kände på en 11 Pro Max idag i ett par minuter. Ingen märkbar prestandaskillnad skulle jag säga (XS-modellerna var ju snorsnabba redan), men skärmen var fett imponerande och kameran kändes väldigt fräck den också. Gillade det nya zoomhjulet stenhårt måste jag säga. Nog för att jag är mycket nöjd med min XR, men den här skärmen var fasen något i hästväg alltså. Kändes mycket skarp och behaglig för mina inte så värst superbra längre ögon.

Då är ju frågan om du känt på XS när du köpte din XR? Eller 2 år gamla iPhone X då det är samma skärm i XS och X.... Samma upplösning vilket borde ge samma skärpa. Skillnaden är att Apple tweakat kontrastförhållandena i 11 Pro och tror att man skulle behöva testa 11 Pro och XS sida vid sida för att märka skillnaden om ens då.

Tyvärr så har iPhone 11 samma skärm som din XR. 326 ppi och lcd-skärm, det är vad jag har nu med min iPhone 7. Visst att skärmen är större men samma skärpa.

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Det där stämmer ju inte riktigt. Samsung har också otroligt dyra telefoner, menar du då att dom är lika dumma som folk som köper dyra iPhones? Eller är det okej att spendera mycket pengar på en Android men inte på en iPhone?

Finns några såna absolut, men det finns det i alla lägren, även i Android-lägret så finns det dom som köper dyraste Samsungen för att det är Samsung och Android i den. Tyvärr. Markanden skulle se så mycket bättre ut om alla valde telefon utifrån vad dom själva vill ha och behöver. Punkt. Samsung har otroligt dyra telefoner dom med, som också saknas 3.5mm uttaget exempelvis. Har du samma kritik till Samsung eller gäller din kritik endast Apple?

Nu kommenterar du fel artikel; Pro-modellerna har båda oled. Det är den "billigare" iPhone 11 som har LCD. Fortfarande en riktigt bra LCD dock, men visst vill man ha oled när det finns som alternativ.

Priserna är höga, men det är dom tyvärr inte ensamma om.

Självklart gäller det alla inte bara Apple, Så är det med allting. Du köper inte för att du behöver nåt du köper det bara för att du gillar det, oavsett pris. Tyvärr har jag själv alltid haft svårt för just Apple och kanske därför jag är extra kritisk mot just dem. Kan inte förklara varför jag inte gillar Apple det bara är så. Det bästa vore om Apple försvann från jordens yta så man slapp dem

Permalänk

Min order hade blivit avbokad och ombokad på Tele2 ftg, så jag ringde och fick en ursäkt, samt en droppad abbonemangskostnad från 429 -> 199:-/mån inkl 3gb extra smurf. Jag kan vänta lite till, tack Tele2

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Min order hade blivit avbokad och ombokad på Tele2 ftg, så jag ringde och fick en ursäkt, samt en droppad abbonemangskostnad från 429 -> 199:-/mån inkl 3gb extra smurf. Jag kan vänta lite till, tack Tele2

Hur länge gäller din sänkta månadskostnad?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Hur länge gäller din sänkta månadskostnad?

Hela perioden, 24 mån

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kedom900:

Självklart gäller det alla inte bara Apple, Så är det med allting. Du köper inte för att du behöver nåt du köper det bara för att du gillar det, oavsett pris. Tyvärr har jag själv alltid haft svårt för just Apple och kanske därför jag är extra kritisk mot just dem. Kan inte förklara varför jag inte gillar Apple det bara är så. Det bästa vore om Apple försvann från jordens yta så man slapp dem

Märkligt. Du har egentligen inget att klaga på när det kommer till Apple, du tycker bara inte om dem och önskar att dem försvann från jordens yta? Själv skulle jag inte uppskatta det då jag tycker iOS är hundra gåner bättre än Android. Att önska att konkurrenter försvann är dock bara dumt eftersom ingen förutom företagen tjänar på det. Märkligt..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chippen2188:

Märkligt. Du har egentligen inget att klaga på när det kommer till Apple, du tycker bara inte om dem och önskar att dem försvann från jordens yta? Själv skulle jag inte uppskatta det då jag tycker iOS är hundra gåner bättre än Android. Att önska att konkurrenter försvann är dock bara dumt eftersom ingen förutom företagen tjänar på det. Märkligt..

Mycket märkligt må jag säga, men detta irrationella hat mot Apple tycks väldigt vanligt.
Jag kan för egen del inte såhär på rak arm komma på något företag jag hatar. Finns såklart vissa jag inte tycker om, men det är enkelt att handla av andra. Då är jag ändå en arg och bitter människa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Mycket märkligt må jag säga, men detta irrationella hat mot Apple tycks väldigt vanligt.
Jag kan för egen del inte såhär på rak arm komma på något företag jag hatar. Finns såklart vissa jag inte tycker om, men det är enkelt att handla av andra. Då är jag ändå en arg och bitter människa.

Skickades från m.sweclockers.com

Finns en rad orsaker att ogilla (hata är ett starkt ord) Apple. Framförallt under Jobs då Apple försökte dominera i sandlådan. På senare tid är det snarare hur folk beter sig så fort de får en Appletelefon som är lite roligt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Finns en rad orsaker att ogilla (hata är ett starkt ord) Apple. Framförallt under Jobs då Apple försökte dominera i sandlådan. På senare tid är det snarare hur folk beter sig så fort de får en Appletelefon som är lite roligt.

Eller hur du tror folk beter sig. Varför man nu skulle bry sig om det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Eller hur du tror folk beter sig. Varför man nu skulle bry sig om det.

Skickades från m.sweclockers.com

För att det är högst intressant hur folks beteende kan ändras så fort de får en iphone i handen. Det är som att en knapp trycks ned och de börjar bete sig helt annorlunda.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

För att det är högst intressant hur folks beteende kan ändras så fort de får en iphone i handen. Det är som att en knapp trycks ned och de börjar bete sig helt annorlunda.

Jasså, har du annat än anekdoter från en ytterst begränsad skara för att visa på denna iPhone-effekt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

På senare tid är det snarare hur folk beter sig så fort de får en Appletelefon som är lite roligt.

Nej, det "roliga" är hur det går hundra jobbiga androidanvändare för varje jobbig Appleanvändare. Ändå så har de mage att klaga, snacka om att sakna självinsikt.

Samma sak med vegetarianer. För varje jobbig nyfrälst vegetarian så finns det hundra jobbiga supermanliga köttälskare som ska lägga sig i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Nej, det "roliga" är hur det går hundra jobbiga androidanvändare för varje jobbig Appleanvändare. Ändå så har de mage att klaga, snacka om att sakna självinsikt.

Samma sak med vegetarianer. För varje jobbig nyfrälst vegetarian så finns det hundra jobbiga supermanliga köttälskare som ska lägga sig i.

Ja, det är ärligt talat helt vansinnigt hur mycket skit det kastas åt Apples håll. Liksom, när Samsung har självantändande telefoner är inte kritiken i närheten av när Apple förkunnar:: "Tjena hej, här är senaste iPhone - bästa iPhone någonsin!".Jäääävlar så hatet bubblar upp då.

Jag är för övrigt en Android-annvändare numera. Tycker min OnePlus är bra, men inte lika bra som iPhone. Bytte av princip, för jag tycker inte om att betala mer och mer samtidigt som jag får mindre tillbaka. Så är det med det. Tycker fortfarande om iPhone. Det behöver liksom inte handla om krig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Nej, det "roliga" är hur det går hundra jobbiga androidanvändare för varje jobbig Appleanvändare. Ändå så har de mage att klaga, snacka om att sakna självinsikt.

Samma sak med vegetarianer. För varje jobbig nyfrälst vegetarian så finns det hundra jobbiga supermanliga köttälskare som ska lägga sig i.

Vi säger så. Alltid lika kul att möta folk som känner sig träffade.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Vi säger så. Alltid lika kul att möta folk som känner sig träffade.

Kanske lika roligt som att träffa folk som inte har vett nog att känna sig träffade? Den här tråden i allmänhet och dina inlägg i synnerhet motbevisar ju inte direkt mitt påstående.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

För att det är högst intressant hur folks beteende kan ändras så fort de får en iphone i handen. Det är som att en knapp trycks ned och de börjar bete sig helt annorlunda.

Hur yttrar sig detta? På vilket sätt ändras beteendet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Hur yttrar sig detta? På vilket sätt ändras beteendet?

Det noterande beteendet tenderar att dras mot att personen ifråga sätter sig på en piedestal och ser ned på alla som inte har en iphone. Oberoende av skäl. Detta artar sig i oftast pikar som "Du har inte råd att ha en iphone" eller "Ha. Fattiglapp.. du har en Samsung" samtidigt som de lägger nästan hela sin självbild i att de äger just en Iphone.

Detta är självfallet inte Apples fel egentligen utan det är något okunnigt folk fått för sig. Ungefär som att Intel alltid är bäst och AMD är budgetskräp. Samma typ av mentalitet.

Det däremot man kan kritisera Apple för är deras försök att segmentera marknaden och framförallt tillbehör. Visst har de blivit bättre på detta på senare år MEN de envisas fortfarande med att använda proprietära och oftast undermåliga teknologier till överdrivet pris. Vilket inte gör under för varken sagda mentalitet jag beskriver ovan.

Skrivet av Trunk:

Kanske lika roligt som att träffa folk som inte har vett nog att känna sig träffade? Den här tråden i allmänhet och dina inlägg i synnerhet motbevisar ju inte direkt mitt påstående.

Gäsp.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Det noterande beteendet tenderar att dras mot att personen ifråga sätter sig på en piedestal och ser ned på alla som inte har en iphone. Oberoende av skäl. Detta artar sig i oftast pikar som "Du har inte råd att ha en iphone" eller "Ha. Fattiglapp.. du har en Samsung" samtidigt som de lägger nästan hela sin självbild i att de äger just en Iphone.

Detta är självfallet inte Apples fel egentligen utan det är något okunnigt folk fått för sig. Ungefär som att Intel alltid är bäst och AMD är budgetskräp. Samma typ av mentalitet.

Det däremot man kan kritisera Apple för är deras försök att segmentera marknaden och framförallt tillbehör. Visst har de blivit bättre på detta på senare år MEN de envisas fortfarande med att använda proprietära och oftast undermåliga teknologier till överdrivet pris. Vilket inte gör under för varken sagda mentalitet jag beskriver ovan.

Det låter snarare som projektion. Skulle det mot förmodan vara sant behöver du omge dig med lite skönare människor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Det låter snarare som projektion. Skulle det mot förmodan vara sant behöver du omge dig med lite skönare människor.

Skickades från m.sweclockers.com

Snarare en observation. Inte bara bland min vänskapskrets utan även bland min brorsdotters.. min brors och även folk som man jobbat med. Överallt ser man det flockbeteende som grundar sig i Apples försök att spela upp sitt märke som något som folk med prestige och smak använder. Det finns även här på Sweclockers där kritik mot Apple ibland resulterar påståendet att man inte har råd med Appleprodukter och därför är bitter. Vilket är så långt ifrån sanningen man kan komma.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Snarare en observation. Inte bara bland min vänskapskrets utan även bland min brorsdotters.. min brors och även folk som man jobbat med. Överallt ser man det flockbeteende som grundar sig i Apples försök att spela upp sitt märke som något som folk med prestige och smak använder. Det finns även här på Sweclockers där kritik mot Apple ibland resulterar påståendet att man inte har råd med Appleprodukter och därför är bitter. Vilket är så långt ifrån sanningen man kan komma.

Lustigt att jag aldrig sett det. Peka gärna på ett inlägg här på Swec som ger uttryck för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Lustigt att jag aldrig sett det. Peka gärna på ett inlägg här på Swec som ger uttryck för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo det finns den typen av människor har sett endel sådana inlägg från folk som inte kan hantera kritik mot en produkt de gillar som är dyr, har sett fenomenet i grafikkortstrådar med.
Tyvärr finns det inte en endaste produkt som är hundra procent felfri eller passar alla men det är endel blinda för och kan inte acceptera vad andra tycker eller vad deras erfarenheter är och då verkar de dra slutsatsen att kritiken grundar sig i att folk inte har råd med produkten.

Enklast brukar vara att ignorera dem i slutändan för de ska alltid ha rätt i sin sak 😂
Att peka på ett specifikt inlägg kan ju bli svårt om man inte såg det alldeles nyligen i en tråd.