iPhone/Android - Vilka bilar kör de olika mobilägarna?

Permalänk
Medlem

Renault - Android
Peugeot - Android

Viva La France

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Android
Kia

Frugan kör Iphone och bilen har stöd för både Android Auto och Apple Carplay
Kan säga att jag är mycket glad över att jag har Android när det kommer till att använda den i bilen
Vi båda är överens om att Siri verkligen är sämst och Google Assistant är fantastisk

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Märkligt ändå att den vanliga konstellationen är BMW iPhone ändå är det så få som i denna tråd angivet att de har ju de.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Android Xiaomi A2 - Cykel 🙂

Skrivet av Cenorida:

Många iPhone-användare köper iPhone just på grund av dess höga status och förmodar att det är av samma anledning man köper dessa "lyxiga" bilar.

Jag trodde inte såna typer fanns i verkligheten förrän ja lärde känna en sån....han hade mobilen så jäääkla högt upp ur fickan så ja sa: ”sänk ner mobilen så du inte tappar den” Han: ”Nä det ska synas jag har grejer”. Jag: ”.......”

Skrivet av Skrotnisse92:

Kanske stämmer rättbra med tanke på att min bil är en30 år gammal volvo och min mobil är en 15år gammal nokia. Stenålders rakt igenom

Dagens garv! Snacka om synlig status när man kör en sminkad och överprisad VW.

Hahaha! Antik bil o antik lur o t.o.m. namnet passar in 😁

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

iPhone och Audi.
Ska väl smälla in RSNav i bilen med deras adapter som ger både Android Auto o Apple Carplay, 50/50 vad det blir för telefon nästa gång

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

iPhone 6s och 13 år gammal Honda Civic, fräsigt värre

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

iPhone 7 plus och endast båge

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

iPhone 8, Mazda CX5.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

iPhone och kör VW Sharan 2.0 2019.
Behövs för att alla ska få plats.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har en iPhone SE idag, kör Volkswagen Golf Sportscombi. Ska byta till Pixel 3 samt Golf Alltrack.
Sambon använder en iPhone 6S, kör Renault Megane Rs. Hon får hem sin iPhone 11 imorgon.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam76:

Märkligt ändå att den vanliga konstellationen är BMW iPhone ändå är det så få som i denna tråd angivet att de har ju de.

Vilket borde ge insikt i statistik och hur applicerbar den är. Det du gör nu är ju att zooma in på en viss målgrupp.

Sen kan det vara värt att kolla finstilta:

Citat:

*Statistiken är baserad på jämförelser gjorda via jämförelsetjänsten Insplanet.com under 2019 och representerar dess användare.

Permalänk
Medlem

Jag åker kollekivt.
Har självklart Android telefon från Kina.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Android och cykel, ibland hyr jag en bil!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Toyota - iPhone

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Medlem

Kom på en annan tanke, vad är populärast på forumet, av iPhone/Android?

Permalänk

Android
Kör Volvo 850

Permalänk
Medlem

Android och Audi

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kör Archlinux

Permalänk
Medlem

iPhone och Opel Astra

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

@Yonie: Ja så är det visserligen, men den är även baserat på över 100 000 personer. Så de är ju inte så att de är baserat på 20 pers.

Permalänk
Medlem

Iphone och Audi A6

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skrotnisse92:

Läste någonstans att ca 70% av porsche ägarna hade iphone.

Nu spekulerar jag rent ut, men borde väl ändå vara en del jobb att fixa android auto? Tänker mig att google har några krav, samt att man har olika skärmstorlekar och allt möjligt som behöver anpassas utifrån varje modell. Tex, ingen vill nog ha android auto i sin bil och inte kunna styra ljudnivån med dom vanliga bilknapparna. Gissningsvis är det inte jättedyrt men det är väl någonstans därifrån som bmw plockar sin avgift för carplay, och den är ju trots allt betydande.

En lite rolig sak är ju att bilen kör Android som infotainment i botten, så det borde inte vara så komplicerat att lägga in Android Auto tänker jag mig. Jag vet heller inte hur Googles betalmodell ser ut på detta område men jag kan inte tänka mig att de tar särskilt mycket betalt för Android Auto om tillverkaren redan betalar dem för Android i bilen, det hade ju inte varit så smart av Google om de vill att folk ska använda deras plattform liksom.

Permalänk
Medlem

Använder både IOS och Android privat samt äger en Skoda Fabia utan stöd för något av dessa. Spelar fortfarande CD-skivor i bilen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Android och kör Volvo. Avinstallerade Android Auto då gränssnittet är så sjukt mycket sämre än bilens egna system.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

iPhone —> Seat Leon ST

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

Jag har Android och kör BMW.
Vilket suger, då BMW av någon anledning har tagit för givet att det bara är iPhone användare som kör deras bilar..

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Medlem

iPhone - Volvo och Hyundai. Hade hellre haft en Porsche dock.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

iPhone, kör BMW

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Iphone, kör VW Tiguan men lurar på att byta till en Golf.

Det blev byte till en Golf Sportcombi, fortfarande iphone

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

iphone volvo