Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

För alla er som vill ha ett 5700xt strix men tycker det är för dyrt.

https://www.komplett.se/product/1135920/datorutrustning/dator...

5600sek. Bara nu i helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

(Jag köpte 2st SSDNow A400 SSD - 480GB för 1058kr, inklusive gratis frakt)

OBS! Värt att calla ut att folk verkar ha haft problem med stuttering på denna disk, men man ska kunna lösa det med en firmware update:

de där diskarna... har bara haft problem med dom :/. allt från random bluescreen's, stuttering, trasigt filsystem, markant slöare efter något år. (även efter firmware) har dock nu inte lagt mer tid på dessa det senaste 1-1½ åren utan skänkt dom till behövande. Så jag hoppas du har en nyare firmware där

Permalänk
Medlem
Skrivet av xmmm:

de där diskarna... har bara haft problem med dom :/. allt från random bluescreen's, stuttering, trasigt filsystem, markant slöare efter något år. (även efter firmware) har dock nu inte lagt mer tid på dessa det senaste 1-1½ åren utan skänkt dom till behövande. Så jag hoppas du har en nyare firmware där

Okej bra att veta läst mixade reviews. Har du slopat dom totalt nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@shogou: Ja, det finns andra betydligt bättre modeller i samma segment.Har t ex. provat ett gäng PNY (när Elgiganten kört jävligt bra pris på dessa) i laptops, även som Raid 1-diskar i stationära datorer då det önskats.
WD blue -stabil mainstream disk i stil med samsung evo kan man även hitta för bra pris (försöker undvika Green pga. garantin).
Till mig själv kör jag uteslutande Samsung pro / Intel (Väldigt mycket dyrare men -Inte ett enda problem på ca: 6 år)

Men sett till Pris / Prestanda / Stabilitet så skulle jag nog påstå att 2,5" PNY 120-500GB SATA är klart underskattad enligt mina erfarenheter än så länge

Permalänk
Medlem

Vet inte hur mycket fynd det här är gammal skärm med högt pris, men billigare en vad den brukar vara ^^

Acer 27" gamingskärm Predator XB271HU 6290:- Komplett

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exner:

Gaming-laptop med I7 och RTX 2060 för 13 500.

https://www.dustinhome.se/product/5011133194/gl63-8se

Efter när man sett den där Lenovo y-54 med i7-9750h, 32 gb ram, 17 tum, 144hz, Matt, rtx 2060, 500gb ssd, för 12580 kr (vissa fick det för 10 000 kr (!)) , så blir man tyvärr lite spoiled

Hur fasiken kan Lenovo har så lågt pris på den där modellen?

Annars är den här länkade datorn också helt ok, dock hade det varit perfekt om den varit 17 tum istället för 15.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Efter när man sett den där Lenovo y-54 med i7-9750h, 32 gb ram, 17 tum, 144hz, Matt, rtx 2060, 500gb ssd, för 12580 kr (vissa fick det för 10 000 kr (!)) , så blir man tyvärr lite spoiled

Hur fasiken kan Lenovo har så lågt pris på den där modellen?

Annars är den här länkade datorn också helt ok, dock hade det varit perfekt om den varit 17 tum istället för 15.

Var hittade man det priset? Måste varit en förlustkampanj hos någon butik?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Var hittade man det priset? Måste varit en förlustkampanj hos någon butik?

Tro det eller ej, det kommer från självaste Lenovo.se

Varför så billigt?

Ingen mellanhand.

Ingen Netonnet.
Ingen inet
Ingen webhallen.

Permalänk
Medlem

@Asterion: Och direkt från Kina.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

@netr0pa: Och direkt från Kina.

Är inte alla laptops Made in China nu för tiden eller menar du att det finns nånting som heter "Made in Sweden"?

Datorn / smart phone om du sitter på för att skriva det där meddelandet just nu kommer till 99 % också från Kina.

Lenovo Sverige betalar skatt till Sverige / EU precis som inet om du menar att de kan skippa skatt mirakulöst...

Skillnaden är bara mellanhand men det är kanske lika bra att cheferna får lite extra bonus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thu:

AMD Ryzen 3700x för €300 från Tyskland. Även om frakten måste ske via nån vidareförsändningstjänst borde det bli några hundra billigare.

https://www.rakuten.de/produkt/amd-ryzen-7-3700x-cpu-box-proz...

edit: Rabattkod 5AKTION kan funka för ytterligare 5% rabatt.

Verkar inte gå att beställa. Får felet "Aus technischen Gründen kann es vorkommen, dass Ihnen nicht mehr alle Zahlungsarten zur Verfügung stehen" i steget då man ska välja betalningsalternativ.

EDIT: Rakuten verkar vara lite som Ebay/Amazon att det kan vara vilken butik som helst som säljare. "NW-Elektronik" som är butik i det här fallet har en enda review på Rakuten. De säljer även 9900K för €399,99.

Slutsats: undvik!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Verkar inte gå att beställa. Får felet "Aus technischen Gründen kann es vorkommen, dass Ihnen nicht mehr alle Zahlungsarten zur Verfügung stehen" i steget då man ska välja betalningsalternativ.

EDIT: Rakuten verkar vara lite som Ebay/Amazon att det kan vara vilken butik som helst som säljare. "NW-Elektronik" som är butik i det här fallet har en enda review på Rakuten. De säljer även 9900K för €399,99.

Slutsats: undvik!

Tack för kollen, då slipper jag gräma mig över att jag redan beställt en inrikes. Plockat bort inlägget.

Permalänk
Medlem

@Asterion: Syftar på att de inte håller någon lager här i Sverige, de gångerna jag har beställt så har de alltid skickats direkt från kina med UPS.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Idag verkar vara sista dagen att lösa in sitt 3 månaders Xbox Game Pass man fick med vid köp av processor/gpu från AMD. Iallafall var det så för mig. Ren slump att jag gjorde det idag..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Idag verkar vara sista dagen att lösa in sitt 3 månaders Xbox Game Pass man fick med vid köp av processor/gpu från AMD. Iallafall var det så för mig. Ren slump att jag gjorde det idag..

På AMD's egna sida säger de " Game Pass code must be redeemed by June 30, 2020" och de fortsätter att sälja bundles fram till mars 2020.

- men det är ju två koder, en för AMD's site där du får en som du sedan löser ut gamepass-koden. Du kan ju får annorlunda information i något av stegen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

@netr0pa: Syftar på att de inte håller någon lager här i Sverige, de gångerna jag har beställt så har de alltid skickats direkt från kina med UPS.

Om de skickar direkt från Kina till Sverige så kommer vi köparna att behöva betala för tull-skatt+ adminavgift.

Men jag ringde till Lenovo och detta priset är allt (frakt + tull +allt) så förmodligen skickar de från ett lager antingen i Sverige eller inom EU.

Och detta är trotsallt från självaste Lenovo så det är inte något fiffelföretag.

Du kan vara lugn. Det är som att du skulle beställt från Google eller Apple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Om de skickar direkt från Kina till Sverige så kommer vi köparna att behöva betala för tull-skatt+ adminavgift.

Men jag ringde till Lenovo och detta priset är allt (frakt + tull +allt) så förmodligen skickar de från ett lager antingen i Sverige eller inom EU.

Och detta är trotsallt från självaste Lenovo så det är inte något fiffelföretag.

Du kan vara lugn. Det är som att du skulle beställt från Google eller Apple.

Jag har beställt från lenovo tidigare. De skickar från Nederländerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

På AMD's egna sida säger de " Game Pass code must be redeemed by June 30, 2020" och de fortsätter att sälja bundles fram till mars 2020.

- men det är ju två koder, en för AMD's site där du får en som du sedan löser ut gamepass-koden. Du kan ju får annorlunda information i något av stegen.

Jaha, när jag gick in på AMDs sida stod det dagens datum som sista dag. =P Men vad skönt då. Tyckte det var lite snålt med tid.

Aja, installerar Gears 5 just nu

Permalänk
Medlem

@Asterion: Det visste jag inte, alla laptops jag har beställt från Lenovo har dock varit custom builds. Samtliga skickade från Kina med UPS. Har beställt cirka 5-7 laptops de senaste 6 månaderna som företag. Tog förgivet att de alltid skickade från Kina då alla leveranser alltid börjat därifrån. (men men du verkar kunna mer än vad som står specat i leveransbeskedet)

Aldrig behövt betala tull+adminavgift. Ingen här har väl sagt något att Lenovo är ett fiffelföretag förutom du? Jag påstod bara att de kan skicka direkt från Kina(vilket förmodligen är mycket billigare än att ha custom builds i lager). Så du kan vara lugn, har beställt där flera gånger och alltid varit nöjda med mina beställningar.

Jäkligt mycket antagande från dina kommentarer. När man bara har svarat på någons fråga varför Lenovo kan vara så billiga.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Om de skickar direkt från Kina till Sverige så kommer vi köparna att behöva betala för tull-skatt+ adminavgift.

Men jag ringde till Lenovo och detta priset är allt (frakt + tull +allt) så förmodligen skickar de från ett lager antingen i Sverige eller inom EU. [...]

Nej, inte om säljaren redan skött den biten. Det finns inget som säger att man måste låta speditören sköta förtullningen, större företag med stora mängder gods kan mycket väl ha personal som sköter det internt. Denna kostnad bakas sedan in i priset på varan som slutanvändaren betalar.

Rent krasst finns det inget som säger att du måste låta Postnord eller någon annan speditör sköta förtullningen av dina varor från Alibaba heller men det finns så många fallgropar på vägen att det knappast är lönt att göra det själv för att spara 75 kr på några mobilskal.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

@netr0pa: Det visste jag inte, alla laptops jag har beställt från Lenovo har dock varit custom builds. Samtliga skickade från Kina med UPS. Har beställt cirka 5-7 laptops de senaste 6 månaderna som företag. Tog förgivet att de alltid skickade från Kina då alla leveranser alltid börjat därifrån. (men men du verkar kunna mer än vad som står specat i leveransbeskedet)

Aldrig behövt betala tull+adminavgift. Ingen här har väl sagt något att Lenovo är ett fiffelföretag förutom du? Jag påstod bara att de kan skicka direkt från Kina(vilket förmodligen är mycket billigare än att ha custom builds i lager). Så du kan vara lugn, har beställt där flera gånger och alltid varit nöjda med mina beställningar.

Jäkligt mycket antagande från dina kommentarer. När man bara har svarat på någons fråga varför Lenovo kan vara så billiga.

De gångerna jag beställt från Lenovo har de skickat direkt från lagret i Nederländerna.

Sen var ju diskussionen att Lenovo har lägsta pris men om det skickats från Kina eller Nederländerna för samma pris, vad spelar det för roll egentligen? (förklaringen varför det är så billigt kan vara både och, ingen mellanhand + deras sätt att administera varorna).

Totala priset är det samma och frakt-tiden står angivet så det är ingen överraskning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Borderlands 3 (Eller The Outer Worlds) på köpet av Ryzen 3xxx CPU Båda ingår vid köp av 3800X/3900X
https://www.mindfactory.de/Highlights/AMD_Ryzen_Holiday_Gameb...

(Måste skickas via t.ex. Mailboxde.com)

Borderlands 3 eller Tom Clancy's Ghost Recon® Breakpoint följer med vid köp av följande grafikkort:
AMD Radeon™ RX 5700 XT
AMD Radeon™ RX 5700
AMD Radeon™ RX 590
AMD Radeon™ RX 580
AMD Radeon™ RX 570
https://www.mindfactory.de/Highlights/AMD_Radeon_Holiday_Game...

Noterat att tex komplett har kampanjen också, lutar faktiskt åt att köpa ngn ny cpu åt mig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kissekotten4:

Tangentbord med Cherry Red, TKL, röd belysning (tyvärr)
HyperX Alloy Pro gaming tangentbord Elgiganten: 699
Prisjakt

Observera att det är US layout; en jävla dealbreaker för min del iaf.

Mvh. Mansion

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk

Doorbell

Hur får man upp det priset? Jag får 1890:- även om jag är inloggad.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Timpalimpa:

Hur får man upp det priset? Jag får 1890:- även om jag är inloggad.

Verkar som de har ändrat priset på den. @maximm: jag har tagit bort ditt inlägg.

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?pu=4692251

Prishöjning Elgiganten 2019-10-03 +756:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

@netr0pa: Och direkt från Kina.

som allt annat

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Är inte alla laptops Made in China nu för tiden eller menar du att det finns nånting som heter "Made in Sweden"?

Datorn / smart phone om du sitter på för att skriva det där meddelandet just nu kommer till 99 % också från Kina.

Lenovo Sverige betalar skatt till Sverige / EU precis som inet om du menar att de kan skippa skatt mirakulöst...

Skillnaden är bara mellanhand men det är kanske lika bra att cheferna får lite extra bonus.

Är väl inte så många laptops som skickas direkt från kina till slutkund? Det brukar väl vara en å annan mellanhand.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Asterion:

Om de skickar direkt från Kina till Sverige så kommer vi köparna att behöva betala för tull-skatt+ adminavgift.

Men jag ringde till Lenovo och detta priset är allt (frakt + tull +allt) så förmodligen skickar de från ett lager antingen i Sverige eller inom EU.

Och detta är trotsallt från självaste Lenovo så det är inte något fiffelföretag.

Du kan vara lugn. Det är som att du skulle beställt från Google eller Apple.

@Asterion

Jag och 3 polare beställde var sin laptop och det skickades med Ups från Kina.
Inga extra avgifter då dessa redan är inbakade i priset, jag vart själv misstänksam men ringde Lenovo.

De har även levererats och inget konstigt.

Jag tog denna för 12800kr inkl frakt.

Legion Y540-17IRH
Skickas mellan 02/09/2019 och 03/09/2019

Konfigurationsdetaljer:
- Intel Core i7-9750H-processor (2,60 GHz, upp till 4,50 GHz med Turbo Boost, 6 kärnor, 12 MB cache)
- 32 GB (16+16) DDR4 2 666 MHz SoDIMM
- 512 GB SSD-enhet, M.2 2280, PCIe-NVMe, TLC
- 17,3" FHD (1 920 × 1 080), LED-bakgrundsbelysning, IPS, 300 nit, antireflex, 144 Hz, tunn
- NVIDIA GeForce RTX 2060 6 GB GDDR6 192 bitar
- Svart
- Tangentbord bakgrundsbelyst silver nordiskt (DK/FI/NO/SV/EN)
- 720p HD-kamera med array-mikrofon
- HM370
- 3-cells inbyggt Li-polymerbatteri, 57 Wh
- 230 W nätadapter (tre stift) – EU
- Lenovo Wireless 2x2 AC, Bluetooth Version 4.1
- Publikationer – nordiska språk (DK/FI/SV/NO/EN)
- 2 års verkstad eller inlämning

Permalänk
Medlem

@Tiamat: Synd, antar att de hade satt fel pris då. Var ju ett grymt bra pris!

Permalänk
Medlem
Skrivet av yugurt:

Comviq S10+ 128GB 495 Kr över 24 månader

https://webbutik.comviq.se/samsung-galaxy-s10-plus.html

7200 Kr för mobilen utslaget på 300 kr per månad.

Spara ungefär 1200 Kr mot att köpa i butik.
Kolla dock att abonnemanget passar dig först. Annars äter det kanske upp besparingen.

Jag måste gnälla på detta råd.
Totalsumman man betalar är det relevanta. En mobiltelefon blir inte precis billigare när Tele2 överför kostnaden från själva telefonen till abonnemanget, när abonnemanget är ett krav. Prisfördelningen mellan abonnemanget och telefonen är irrelevant när de säljs som paket.

495 x 24 = 11 880 Kr