Windows 10, behålla supporten?

Permalänk
Medlem

Windows 10, behålla supporten?

Tjena!
Fick ett pop-up med det här.

Vad betyder det?
Vad händer men mina filer, program samt hur lång tid tar det cirka(ifall jag "trycker ja")?
Är det något viktigt eller kan man bara skippa?

Permalänk
Hedersmedlem

@Abzorb: Det kommer inte hända något med dina filer. Ja, det kommer mycket säkerhetsfixar och bugglösande med de stora uppdateringarna så ur det hänseendet är de viktiga att installera. Du ser ut att ha hamnat väldigt långt efter med din dator när det gäller dem.

Permalänk
Medlem

@Abzorb:
Du bör absolut starta om och få den senaste. Inget bör hända med dina filer/program, men som alltid så är det en liten risk med uppgraderingar. Tar ett par minuter beroende på hur snabb din dator är.

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abzorb:

Tjena!
Fick ett pop-up med det här.
https://i.imgur.com/2WdbpSj.png
Vad betyder det?
Vad händer men mina filer, program samt hur lång tid tar det cirka(ifall jag "trycker ja")?
Är det något viktigt eller kan man bara skippa?

Vad det betyder är att de kommer sluta uppdatera Windows 10 version 1803.
(Sedan dess har både version 1809 och 1903 släppts. Version 1909 är väl dessutom på g relativt snart.)

Det varierar väl säkert hur lång tid det tar beroende på system osv, men en halvtimme kanske är rimligt att räkna med.
Dina filer, program, osv ska finnas kvar, men dubbelkolla att du har backup på dina filer om det värsta skulle ske (med eller utan uppgradering är detta viktigt).

Ja, du bör uppdatera.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Tack för snabba svar allihopa!