Permalänk

iCue ökar cpu temp med 11 grader.... 35 till 46 grader i idle.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Snacka om att iCue tar effekt. Idle 13% och utav det är 8.3% iCue.

Det är nog olika på olika datorer, på min ligger den runt 4% idle.

Ingen tempökning alls...

Mer info
Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Skrivet av Krokarn:

Det är nog olika på olika datorer, på min ligger den runt 4% idle.

Ingen tempökning alls...

Nej. Det är sjukt. Har jag HWinfo igång och slår av iCue sjunker tempen 11 grader. Pendlar mellan 33-35 utan och 46-48 med det igång. En kärna/tråd jobbar 74%.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Nej. Det är sjukt. Har jag HWinfo igång och slår av iCue sjunker tempen 11 grader. Pendlar mellan 33-35 utan och 46-48 med det igång. En kärna/tråd jobbar 74%.

Skickades från m.sweclockers.com

HWinfo och iCUE krockar med varandra, det finns en inställning i HWinfo som man skall stänga av för just Corsair.

Vet att med iCUE 3.19 så hade många problem med att en kärna jobbade järnet, men det löstes med version 3.20.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk

Hur menar du? Visar HW fel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Hur menar du? Visar HW fel?

Skickades från m.sweclockers.com

De två programmen plockar in information från samma ställe och då kan det bli lite tokerier, har läst om detta på Corsairs egna forum.
Det skall finnas någon inställning i HWInfo någonstans, vet ej själv då jag inte använder det.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk

Ingen som vet mer om detta? Har för tillfället det avstängt då 11 grader gör mycket.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Ingen som vet mer om detta? Har för tillfället det avstängt då 11 grader gör mycket.

Vid uppstart av HwInfo, tryck på settings - sen fliken Safety och bocka ur Corsairlink and Asetek Support

Visa signatur

Fractal Design R6 | Intel i7 14700K | Arctic Liquid Freezer II 360
ASUS Prime Z790-A WIFI | ASUS GeForce RTX 4070 Ti 12GB ROG
Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Samsung 990 Pro 1TB
Seasonic FOCUS Plus 850W Platinum

Permalänk

Det drar fortfarande 7.4% och äter 354 i ram men tempen verkar sjunkit 7-8 grader.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk

Nu blåste jag om burken. Nu drar den 0,2% och 80mb ram.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Uppgraderade min dator lite nu i helgen med nytt mobo, cpu minne samt ett HX750i PSU, blev också tyvärr tvungen att byta ut min H110i GTX kylare som troligen tappat så pass mycket vätska i sig att den lät konstig mellan varven och inte ens kunde kyla nya cpun i Idle läge.

Hur som köpte en H115i platinum kylare vilken jag än så länge är nöjd med.
Eftersom jag också också har en AIO kylare till mitt grafikkort som jag kopplat om fläkten till för att kunna få ner ljudnivån kör jag detta via en Corsair commandern.
Märkte att gamla katastrof programmet Corsair link inte fungerar med h115 kylaren så jag laddade ner ICUE och har nu fått in alla enheter i det programmet. Måste säga att man visuellt gjort ett rejält lyft och det är enklare att övervaka det mesta. Synd att det inte går att konfigurera layouten som man själv vill riktigt vilket är lite synd och inte alls borde vara omöjligt i framtida uppdateringar. Tycker ändå det är ett REJÄLT lyft från Corsairlink.

Det finns dock samma fundamentala miss i detta programmet som i CorsairLink.
Man kan inte styra en eller flera fläktar från olika temperatursensorer. Dvs Chassifläktar kan inte styras efter både CPU temp och GPU temp. Lite synd eftersom det i mitt fall och troligen alla andra med aio kylare där all temperatur från GPU/CPU dumpas utanför chassiet blir det svårt att styra chassi fläktarna vid ett eller flera lägen.
Så ett program som använder massor med GPU som genererar massor med värme men ingen CPU användning kan resultera i att chassifläktarna bara idlar om de tex styrs av CPU temp.
Att styra efter chassitemp inte helt möjligt så länge jag inte drar in en extra temperatursensor i chassiet eftersom ICUE inte kan eller vill läsa av temperaturerna från VRM, eller andra temperaturer moderkortet visar.
Mycket synd att en fläktprogramvara inte kan göra en sådan kan tyckas basal funktion.

Hurvidia detta programmet sedan är mer stabilt än det gamla återstår att se. Corsairlink kunde ju tappa kontakten med min Commander Pro enhet ibland vilket resulterade i att temperaturerna kunde skena när man tex började använda gpun och fläkten inte varvade upp.

Så summa av kardemumman.
Man har kommit längre med ICUE än med Corsairlink men Corsair har fortfarande inte lärt sig att implementera ett par riktigt vitala funktioner för fläktstyrningsmjukvara utan verkar satsa mer på RGB styrningen.

1 LÄS AV FLERA EXTERNA SENSORER.
2 KUNNA REGLERA FLÄKTKURVOR EFTER DE.
3 KUNNA STYRA FLÄKTAR EFTER FLERA OLIKA TEMPGIVARE.
4 MER MÖJLIGHET ATT KUNNA KONFIGURERA UTSEENDET.

Betyg 3/5.

Permalänk

Kan du inte styra mot vattentemperaturen? Det gör jag och det funkar kanon. 4 fläktar går max vid 40 och två andra går fullt vid 45 grader.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Ryzen-3000 stöd när? Tre månader hae gott... =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

https://i.imgur.com/2QgnWHy.jpg

Som många vet så är iCUE våran mjukvara för att kontrollera många av våra produkter, allt från belysning till macron till övervakning av nätaggregat och kylning.

Syftet med denna tråd är att kunna diskutera denna mjukvara, samt att jag finns till här för att hjälpa er ifall det blir något problem. Jag kommer även att uppdatera denna tråden så fort en ny version släpps.

Senaste versionen av iCUE kan ni ladda ner här.

iCUE v3.20.80 Patch Notes:

  • Resolved flickering of Hydro Series Platinum coolers on certain AMD Platforms.

  • Changed DPI color from Cyan to Capri for all mice for consistency.

  • Resolved issue with layers not appearing under Lighting Effects for Dark Core/SE.

  • Resolved an issue with Lighting Node Pro, Vengeance RGB PRO, Dominator RGB DRAM, and Commander Pro not appearing after system wake from sleep.

  • Enhanced the status indicator to show wireless status while iCUE is enabled for K57 RGB Wireless.

  • Resolved an issue with applying EQ presets, Mic Settings, and Surround Sound for ST100.

  • Resolved an issue with Lighting Effects improperly playing on ST100.

  • Resolved an issue with RGB DRAM detection on certain AMD chipsets (X399 and X570).

  • Resolved an issue with Lighting Effects improperly playing on ST100.

  • Audio driver has been updated to resolve certain issues with audio distortion.

  • Resolved an issue with Notifications for DRAM not properly displaying the LED color across all devices.

  • Resolved an issue with DRAM lighting playback after system wake from sleep on certain platforms.

  • Resolved an issue with DRAM losing sensor assignments.

  • Rainbow Channel has been added as a lighting effect for HW Playback for fans and strips. This is the default effect for LL fans that many have asked for.

  • Clarified pairing message for Slipstream Wireless Mice.

  • Resolved an issue with Korean layouts for certain keyboards.

  • GameSDK now supports Blair Witch game by Bloober Team.

  • Resolved various other minor bugs and issues.

Dold text

Frågor? Funderingar? Bara kommentera här.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Hej.
Hur ser man procenten man har kvar på batteriet i aktivitetsfältet?
Just nu ser jag bara ett batteri men ingen procent , har Virtuoso SE och Harpoon musen.
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Hej.
Hur ser man procenten man har kvar på batteriet i aktivitetsfältet?
Just nu ser jag bara ett batteri men ingen procent , har Virtuoso SE och Harpoon musen.
Mvh / Mange

Du kan inte få fram den informationen i aktivitetsfältet, utan endast i iCUE när du har "Dashboard" uppe och lagt till vilka enheter du vill ha informationen ifrån eller använda iCUE Space(högerklicka på iCUE ikonen i aktivitetsfältet och välj "Show iCUE Space".

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Uppgraderade min dator lite nu i helgen med nytt mobo, cpu minne samt ett HX750i PSU, blev också tyvärr tvungen att byta ut min H110i GTX kylare som troligen tappat så pass mycket vätska i sig att den lät konstig mellan varven och inte ens kunde kyla nya cpun i Idle läge.

Hur som köpte en H115i platinum kylare vilken jag än så länge är nöjd med.
Eftersom jag också också har en AIO kylare till mitt grafikkort som jag kopplat om fläkten till för att kunna få ner ljudnivån kör jag detta via en Corsair commandern.
Märkte att gamla katastrof programmet Corsair link inte fungerar med h115 kylaren så jag laddade ner ICUE och har nu fått in alla enheter i det programmet. Måste säga att man visuellt gjort ett rejält lyft och det är enklare att övervaka det mesta. Synd att det inte går att konfigurera layouten som man själv vill riktigt vilket är lite synd och inte alls borde vara omöjligt i framtida uppdateringar. Tycker ändå det är ett REJÄLT lyft från Corsairlink.

Det finns dock samma fundamentala miss i detta programmet som i CorsairLink.
Man kan inte styra en eller flera fläktar från olika temperatursensorer. Dvs Chassifläktar kan inte styras efter både CPU temp och GPU temp. Lite synd eftersom det i mitt fall och troligen alla andra med aio kylare där all temperatur från GPU/CPU dumpas utanför chassiet blir det svårt att styra chassi fläktarna vid ett eller flera lägen.
Så ett program som använder massor med GPU som genererar massor med värme men ingen CPU användning kan resultera i att chassifläktarna bara idlar om de tex styrs av CPU temp.
Att styra efter chassitemp inte helt möjligt så länge jag inte drar in en extra temperatursensor i chassiet eftersom ICUE inte kan eller vill läsa av temperaturerna från VRM, eller andra temperaturer moderkortet visar.
Mycket synd att en fläktprogramvara inte kan göra en sådan kan tyckas basal funktion.

Hurvidia detta programmet sedan är mer stabilt än det gamla återstår att se. Corsairlink kunde ju tappa kontakten med min Commander Pro enhet ibland vilket resulterade i att temperaturerna kunde skena när man tex började använda gpun och fläkten inte varvade upp.

Så summa av kardemumman.
Man har kommit längre med ICUE än med Corsairlink men Corsair har fortfarande inte lärt sig att implementera ett par riktigt vitala funktioner för fläktstyrningsmjukvara utan verkar satsa mer på RGB styrningen.

1 LÄS AV FLERA EXTERNA SENSORER.
2 KUNNA REGLERA FLÄKTKURVOR EFTER DE.
3 KUNNA STYRA FLÄKTAR EFTER FLERA OLIKA TEMPGIVARE.
4 MER MÖJLIGHET ATT KUNNA KONFIGURERA UTSEENDET.

Betyg 3/5.

Jag kan skapa custom fläktkurvor på varje enskild fläkt via Commander PRO och välja olika tempsensorer på moderkortet om jag vill, har ett Gigabyte moderkort men borde gå på fler fabrikat. Kan dock inte styra fläktarna från flera olika sensorer.

La till mer info.
Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krokarn:

Jag kan skapa custom fläktkurvor på varje enskild fläkt via Commander PRO och välja olika tempsensorer på moderkortet om jag vill, har ett Gigabyte moderkort men borde gå på fler fabrikat. Kan dock inte styra fläktarna från flera olika sensorer.

Kul, jag får inte upp någon av mina tempsensorer från moderkortet mer än NVME/SSD enheterna (som engntligen inte har med moderkortet att göra).

Har också ett z390 Gigabyte moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krokarn:

Du kan inte få fram den informationen i aktivitetsfältet, utan endast i iCUE när du har "Dashboard" uppe och lagt till vilka enheter du vill ha informationen ifrån eller använda iCUE Space(högerklicka på iCUE ikonen i aktivitetsfältet och välj "Show iCUE Space".

Tack för svaret!
Jag titta på videon igen och såg att han fick procent när han satte muspekaren över batteriet i aktivitetsfältet , jag såg fel första gången.
Men kan man ändra så att man får det i procent och inte som nu där det står full eller medium? I-landsproblem men det känns bättre

Länkar videon här , det är ca 6minuter in i videon.

Tack / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Kul, jag får inte upp någon av mina tempsensorer från moderkortet mer än NVME/SSD enheterna (som engntligen inte har med moderkortet att göra).

Har också ett z390 Gigabyte moderkort.

Har ju dock ett äldre Z170 moderkort. Jag har lagt till mitt moderkort i "Dashboard" så jag kan se temperaturer på 3st platser, fläkthastighet på cpu_fan(i mitt fall blir det pumpvarvtal) och VCPU, är inte säker på detta men det kan vara så att om du inte lagt till moderkortet i "Dashboard" så kanske det inte syns i rullisten där du väljer vilken sensor du använda.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krokarn:

Har ju dock ett äldre Z170 moderkort. Jag har lagt till mitt moderkort i "Dashboard" så jag kan se temperaturer på 3st platser, fläkthastighet på cpu_fan(i mitt fall blir det pumpvarvtal) och VCPU, är inte säker på detta men det kan vara så att om du inte lagt till moderkortet i "Dashboard" så kanske det inte syns i rullisten där du väljer vilken sensor du använda.

Jo det finns där men utan sensorer tyvärr.
Är egentligen inte ett jätte problem, kan lägga ditt en av mina vanliga sensorer till vommandern om jag så önskar.
Skulle dock varit trevligt att iafall kunna läsa av dem. Det skulle dock varit biff OM man kunde styra chassifläktarna emot GPU & CPU temp samtidigt efter olika kurvor. Då skulle det var riktigt trevligt. Förstår inte att man fortfarande inte lagt till den funktionen då Corsairlink som originalet funnits i flera år och det knappast kan gå under kategorin raketforskning samt det inte kan vara svårt att se nyttan med detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Tack för svaret!
Jag titta på videon igen och såg att han fick procent när han satte muspekaren över batteriet i aktivitetsfältet , jag såg fel första gången.
Men kan man ändra så att man får det i procent och inte som nu där det står full eller medium? I-landsproblem men det känns bättre

Länkar videon här , det är ca 6minuter in i videon.
https://www.youtube.com/watch?v=TrUMudMCExo

Tack / Mange

Då jag inte har haft eller har någon trådlös mus från Corsair så visste jag inte att det fanns en inställning att få upp den i aktivitetsfältet, och det ser ju ut som om han rör över batteriet så visas det i procent. Skall tagga @Corsair Johan så får vi se om han kan hjälpa dig vidare med detta såvida du inte hittar själv någonstans.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Jo det finns där men utan sensorer tyvärr.
Är egentligen inte ett jätte problem, kan lägga ditt en av mina vanliga sensorer till vommandern om jag så önskar.
Skulle dock varit trevligt att iafall kunna läsa av dem. Det skulle dock varit biff OM man kunde styra chassifläktarna emot GPU & CPU temp samtidigt efter olika kurvor. Då skulle det var riktigt trevligt. Förstår inte att man fortfarande inte lagt till den funktionen då Corsairlink som originalet funnits i flera år och det knappast kan gå under kategorin raketforskning samt det inte kan vara svårt att se nyttan med detta.

Får hoppas @Corsair Johan kan föra vidare detta önskemål till mjukvarupersonalen så de kan lägga till denna funktion.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Nu blåste jag om burken. Nu drar den 0,2% och 80mb ram.

Det var gott att läsa, hoppas att den fortsätter ligga lågt i framtiden också.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krokarn:

Det var gott att läsa, hoppas att den fortsätter ligga lågt i framtiden också.

Jag har redan påpekat detta för säkert snart ett år sedan, då med Corsairlink som programvara.
Lite synd för de har faktiskt en bra grej på gång nu med nya ICUE men når inte riktigt fram ännu.

Permalänk
Hedersmedlem

Hallå @Corsair Johan

Sedan jag införskaffade en Corsair Gaming Ironclaw RGB Gamingmus och började använda iCUE så får jag felmeddelanden som hindrar nedstängningsprocessen varje gång jag försöker stänga av Windows (10). Jag verkar inte heller vara ensam om felet.

"The instruction at 0x000000000045D268 used adress memory 0x000000000045D268. The memory could not be written. Click on OK to terminate the program".

Jag har under årens lopp fått kontinuerliga uppdateringar av iCUE men felet kvarstår. Är det något man jobbar med?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Hallå @Corsair Johan

Sedan jag införskaffade en Corsair Gaming Ironclaw RGB Gamingmus och började använda iCUE så får jag felmeddelanden som hindrar nedstängningsprocessen varje gång jag försöker stänga av Windows (10). Jag verkar inte heller vara ensam om felet.

"The instruction at 0x000000000045D268 used adress memory 0x000000000045D268. The memory could not be written. Click on OK to terminate the program".

Jag har under årens lopp fått kontinuerliga uppdateringar av iCUE men felet kvarstår. Är det något man jobbar med?

Tog mig friheten att svara innan Johan hinner...

Har du testat att helt enkelt reparera installationen av iCUE? Alltså inte ominstallera utan bara reparera. Har använt iCUE sedan beta-versionen och har fått köra reparation en gång, visst har det funnits buggar genom åren men har aldrig haft detta problem som du har.
Läser en del på Corsairs forum och visst finns det en del folk som har problem med iCUE, men tror i många fall har de ej ominstallerat datorn på några år vilken kan ställa till med en del bekymmer. Sen vet jag att vissa andra övervakningsprogram, typ HWmonitor/aida64 kan ställa till det då alla program läser från samma ställe.

La till lite text
Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Krokarn:

Tog mig friheten att svara innan Johan hinner...

Har du testat att helt enkelt reparera installationen av iCUE? Alltså inte ominstallera utan bara reparera. Har använt iCUE sedan beta-versionen och har fått köra reparation en gång, visst har det funnits buggar genom åren men har aldrig haft detta problem som du har.
Läser en del på Corsairs forum och visst finns det en del folk som har problem med iCUE, men tror i många fall har de ej ominstallerat datorn på några år vilken kan ställa till med en del bekymmer. Sen vet jag att vissa andra övervakningsprogram, typ HWmonitor/aida64 kan ställa till det då alla program läser från samma ställe.

Hm.. reparera. Har jag nog aldrig behövt göra förut. Jag ska prova det då jag är hemma och se om det fungerar. Hoppas att det fungerar för det börjar bli lite segt. Tack.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Krokarn:

Tog mig friheten att svara innan Johan hinner...

Har du testat att helt enkelt reparera installationen av iCUE? Alltså inte ominstallera utan bara reparera. Har använt iCUE sedan beta-versionen och har fått köra reparation en gång, visst har det funnits buggar genom åren men har aldrig haft detta problem som du har.
Läser en del på Corsairs forum och visst finns det en del folk som har problem med iCUE, men tror i många fall har de ej ominstallerat datorn på några år vilken kan ställa till med en del bekymmer. Sen vet jag att vissa andra övervakningsprogram, typ HWmonitor/aida64 kan ställa till det då alla program läser från samma ställe.

Det avhjälpte tyvärr inte, fel kvarstår.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Det avhjälpte tyvärr inte, fel kvarstår.

Det var ju inte vad vi hoppades på.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

Hjälp plz!
För ett par timmar sedan så fick min iCUE / H110i RGB PRO XT fnatt, jag låg på soffan och datorn stod i idle och helt plötsligt varvade fläktar och pump upp på 2500 rpm. nu får jag inte ner varvet hur jag än gör!
Har testat allt det vanliga så som omstart, ominstallation av iCUE osv.
Det kyler ju fint men låter som på en flygplats

Hur får jag ordning på detta??

/Daniel

Visa signatur

CH: Fractal Design Define 7 | MB: ASUS PRIME Z390-P | CPU: i5 9600K @ 4.7GHz | Kylning: Corsair H100i RGB PRO XT | GPU: MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB VENTUS GP OC | RAM: Corsair VENGEANCE LPX 32GB (4x8) DDR4 CL19 3600MHz | PSU: Fractal Design Integra M 750W | SSD: WD Blue SN550 1TB M.2 NVMe