Permalänk
Skrivet av NisseG91:

S.T.A.L.K.E.R?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Telperion:

@NisseG91: Yes, bra jobbat! Det är en tidig build av vad som senare blev Stalker: Shadow of Chernobyl, ca 2002-2003 tror jag. Som jag förstått det hette det ursprungligen Oblivion Lost och hade en helt annan inriktning, och det gick ett tag under arbetstiteln Stalker: Oblivion Lost efter att de fick tillstånd att göra spel baserade på Roadside Picnic, som boken heter. Tydligen finns det även en mod till Stalker: SoC som lägger in borttagna delar från Oblivion Lost i spelet, men jag har aldrig testat den så jag kan inte uttala mig om hur bra den är. Din tur!

Var det S.T.A.L.K.E.R. alltså? Det hade jag helt ärligt aldrig kunnat gissa.

Men snyggt jobbat @NisseG91 , och en mycket lurig men rolig bild/koncept av dig @Telperion

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Var det S.T.A.L.K.E.R. alltså? Det hade jag helt ärligt aldrig kunnat gissa.

Spelutvecklare tar ibland väldigt oväntade vägar innan de kommer till slutprodukten. Det är lite av en avstickare för den här tråden, men Cossacks startade en gång i tiden som DoomCraft, ett RTS med Space Marines mot demoner, men det blev tråkigt nog aldrig utgivet på grund av rättighetskrångel.

Permalänk

Vilket är spelet?

Permalänk
Medlem

@LearningExperience: Åhh det där spelade jag hemma hos en kompis, vad hette det nu då?

Någonting med Scarab... Scarab of Ra?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Skrivet av SID 6.7:

@TheMrjonte: Åhh det där spelade jag hemma hos en kompis, vad hette det nu då?

Någonting med Scarab... Scarab of Ra?

Rätt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Guybrush82: Vild gissning utifrån tidigare gissningar och ledtrådar. Kände inte igen bilden öht egentligen haha. Får be om ursäkt för att jag inte slängde in ett spel. men här kommer det(Fick klippa lite i bilden för att inte göra det allt för enkelt, är egentligen mer interface på sidorna):

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

@Guybrush82: Vild gissning utifrån tidigare gissningar och ledtrådar. Kände inte igen bilden öht egentligen haha. Får be om ursäkt för att jag inte slängde in ett spel. men här kommer det(Fick klippa lite i bilden för att inte göra det allt för enkelt, är egentligen mer interface på sidorna): https://i.imgur.com/OMhL0Vk.png

Heroes of might and magic?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3600x | Asus strix b450 -f gaming | G.Skill Flare X DDR4-3200 C14 32gb | Msi 3060 Ti | MP Force510 480gb | 250gb samsung evo | Seagate 1tb | Phantek P400s | Corsair RM650x | LG ultragear 27gl850

Permalänk
Medlem

@FixT: Nej, men i likhet med det spelet så är det turordningsbaserat.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

@FixT: Nej, men i likhet med det spelet så är det turordningsbaserat.

Ser att utseendet är aningen annorlunda emot Heroes 3, men för likt för att inte vara ett Heroes...så jag säger Heroes 2!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corvidae:

Ser att utseendet är aningen annorlunda emot Heroes 3, men för likt för att inte vara ett Heroes...så jag säger Heroes 2!

Nej tyvärr, inget spel i Heroes-världen.
Skaparen och designer av spelet har även skapat en spelserie av turordningsbaserade strategispel som det fortfarande släpps nya versioner av.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk

Kommer att tänka på Age of wonders men ser inte bekant ut. Tidigare spel från samma skapare (som jag missat)?

Permalänk
Medlem

@DanileJoh: Nej tyvärr, det är inte heller rätt!
Men du är ganska nära. Age of Wonders är väldigt likt(enligt wikipedia) ett annat spel publicerat av samma utvecklare som spelet i fråga.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Skrivet av NisseG91:

@DanileJoh: Nej tyvärr, det är inte heller rätt!
Men du är ganska nära. Age of Wonders är väldigt likt(enligt wikipedia) ett annat spel publicerat av samma utvecklare som spelet i fråga.

Nu blev jag tvungen att tjuvkika på wikipedia. Ser att min andra gissning, som jag inte kom på namnet på, inte heller hade varit rätt. Men tydligen av rätt utvecklare i alla fall. Ser att jag utan att börja googla inte kommer kunna träffa rätt.

Permalänk
Medlem

@DanileJoh: Det är ju inte mot reglerna att googla i sig, men du får inte bildgoogla (högerklicka på bilden och välj sök på google är alltså förbjudet)

Visa signatur

ASUS TUF Gaming Z590-Plus WIFI ; ASUS Strix GTX1080 ; Intel i7-11700k ; Scythe Mugen 5 Rev.B ; Kingston HyperX 2x8Gb DDR4, 2666MHz ; Corsiar 850W ; Samsung 850Evo, 500Gb SSD ; 1,5Tb + 2Tb HDD ; Define R5 Black ; någon DVD läsare ; Blackstorm Mus ; Corsair Raptor Gaming K30 Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanileJoh:

Nu blev jag tvungen att tjuvkika på wikipedia. Ser att min andra gissning, som jag inte kom på namnet på, inte heller hade varit rätt. Men tydligen av rätt utvecklare i alla fall. Ser att jag utan att börja googla inte kommer kunna träffa rätt.

Nu har det gått ett dygn så här kommer en till ledtråd.

Nyaste varianten av spelet släpptes officiellt, till Windows, igår (26/9-19)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Nu har det gått ett dygn så här kommer en till ledtråd.

Nyaste varianten av spelet släpptes officiellt, till Windows, igår (26/9-19)

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hade tänkt föreslå något i King's Bounty men stämmer inte där riktigt. Får fundera vidare..

Efter googling kom jag in på Microprose som utgivare och till min häpnad är detta väldigt likt ett spel jag inte visste fanns på detta sätt och absolut inte trodde skulle se ut så här: Magic the Gathering!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Jag hade tänkt föreslå något i King's Bounty men stämmer inte där riktigt. Får fundera vidare..

Efter googling kom jag in på Microprose som utgivare och till min häpnad är detta väldigt likt ett spel jag inte visste fanns på detta sätt och absolut inte trodde skulle se ut så här: Magic the Gathering!

Haha det är helt rätt! Det här spelet var orsaken till mitt Magic the gathering-beroende. Min storebror hade fått tag i det någonstans och installerat på datorn hemma.

Mycket underhållande spel, tyvärr helt utan multiplayer-stöd vilket nog också var anledningen till att det aldrig blev speciellt populärt.

Hur som helst, bra jobbat!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Haha det är helt rätt! Det här spelet var orsaken till mitt Magic the gathering-beroende. Min storebror hade fått tag i det någonstans och installerat på datorn hemma.

Mycket underhållande spel, tyvärr helt utan multiplayer-stöd vilket nog också var anledningen till att det aldrig blev speciellt populärt.

Hur som helst, bra jobbat!

Skickades från m.sweclockers.com

Ska lägga in bild ikväll, har tänkt ut spelet redan men varit borta hela dagen ..

Blev förvånad över magic-spel då hearthstone är så förknippat med det nu.

EDIT: flyttade spelet till nytt inlägg så alla hittar hit igen

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem

Här har ni!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem

Den kan jag! Betrayal at Krondor!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Den kan jag! Betrayal at Krondor!

Spot on!
Jag var lite orolig för ledtrådarna i länkarna (krond.jpg och program som börjar på kro...) men bra att du tog det på bilderna! Jag spelade aldrig igenom hela spelet men gillade det ändå. Har för mig att striderna var rätt svåra.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Spot on!
Jag var lite orolig för ledtrådarna i länkarna (krond.jpg och program som börjar på kro...) men bra att du tog det på bilderna! Jag spelade aldrig igenom hela spelet men gillade det ändå. Har för mig att striderna var rätt svåra.

Hehe, inte jag heller. Det var alldeles för svårt och tråkigt för mig. Men jag var imponerad av att det var så stort och öppen värld, det var lite nytt då. Sen kom Elder scrolls och visade hur man ska göra

Här kommer en lätt:

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Hehe, inte jag heller. Det var alldeles för svårt och tråkigt för mig. Men jag var imponerad av att det var så stort och öppen värld, det var lite nytt då. Sen kom Elder scrolls och visade hur man ska göra

Här kommer en lätt:

https://imgur.com/D8k8W5Q.png

Road Rash?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Road Rash?

Ajjamän

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Minns när jag körde det på MegaDrive med polarna som liten, riktigt kul!

Alright, här kommer en ny, som jag faktiskt spelade igenom ännu en gång precis.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Minns när jag körde det på MegaDrive med polarna som liten, riktigt kul!

Alright, här kommer en ny, som jag faktiskt spelade igenom ännu en gång precis.

https://i.imgur.com/GnMtScP.jpg

Är inte detta Loom?

Permalänk
Skrivet av perry571:

Är inte detta Loom?

Korrekt!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Här kommer en som inte borde vara så svår:

Permalänk
Medlem
Skrivet av perry571:

Här kommer en som inte borde vara så svår:

https://i.imgur.com/CmzfeKE.gif

Gamle Tex Murphy minsann! Kan det vara under a killing moon?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Gamle Tex Murphy minsann! Kan det vara under a killing moon?

Skickades från m.sweclockers.com

Bingo! Bra jobbat