Corsair släpper trådlösa hörlurar med fokus på komfort och bra mikrofonljud

Permalänk
Melding Plague

Corsair släpper trådlösa hörlurar med fokus på komfort och bra mikrofonljud

Med Virtuoso RGB Wireless SE satsar Corsair på välljudande headset i trådlöst format, där aluminium och bolagets egen trådlösa Slipstream-teknik utgör ryggraden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Kör på SteelSeries H Wireless sen typ 3 år tillbaka. Supernöjd. Batterierna har tagit stryk under åren men köpte ersättningsbatterier från tredje part för någon hundralapp. Kommer nog inte köpa nya förrän de lägger av.

Skulle däremot vilja ha samma brusreducering som finns i lurar såsom Bose Quietcomfort och Sony WH-1000XM3. Då kanske jag köper nya ändå

Permalänk
Medlem

Dom ser jävligt bra ut, men har samma problem som de flesta trådlösa headsets. Batteritiden. Steelseries har löst det fint med deras high end headsets där du har utbytbara batterier. Jag önskar verkligen att detta headsettet också hade den möjligheten. Lägg på 500-1000kr för den möjligheten och jag skulle gärna byta upp mig

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Inaktiv

Ett gamingheadset byggt i metall istället för plast? Kan det verkligen vara möjligt? Någon bärande del måste väl vara av plast?
Sedan så ifrågasätter jag väl Corsairs förmåga att tillverka lurar med bra ljud, men jag har ju inte testat dem.

Permalänk
Avstängd

Snygga! Äntligen ett headset för spel som är stilrent.

Permalänk
Medlem

Är det inte märkligt att man väljer att lansera två nästan identiska produkter med så små skillnader (mikrofonen) att priset knappt skiljer något? På Komplett kostar båda exakt lika mycket.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Headsets är det sennheiser som gäller för min del.
Dessa gamingmärken ser bra ut men komforten och ljudet är sällan bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvOlle:

Snygga! Äntligen ett headset för spel som är stilrent.

Arctis 7 valde jag ljust av den anledningen:)

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Inaktiv

Riktigt dåligt ljud i den dyrare micken tyvärr:

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Riktigt dåligt ljud i den dyrare micken tyvärr:

https://www.youtube.com/watch?v=hXw_kI1tKvs

Segt, vart ju stilrena annars.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av firstofmay:

Segt, vart ju stilrena annars.

Den billigare varianten hade dock markant bättre ljud så är väl bara att välja den. Bara en heads-up så att ingen köper "SE" versionen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon12433:

Riktigt dåligt ljud i den dyrare micken tyvärr:

https://www.youtube.com/watch?v=hXw_kI1tKvs

Tyckte ochså ljudet va dåligt så de skickas tillbaka.

Permalänk
Medlem

Märkligt att ingen gör ett par med musik i åtanke först o främst med en bra mic. Ett game mode är ju lätt att fixa i mjukvara.
Jag tror det är vägen att gå för att få folk att sluta leta nya headset hela tiden och etablera en nöjd kundbas.

Lägger dom då tid på att göra så en kan byta ut öronmuffarna och huvudkudden till olika material och utformningar så jävlar kommer det att sälja.

Som det är nu är marknaden full av headset som är allt från ok som bäst till rent skräp. Både i ljudkvalitet och hållbarhet.
Tröttsamt.

On a side note är jag besviken att vi inte än har scanners hemma som kan ta ens mått på öron och huvud så en kunde beställa hörlurar som passar perfekt
Det gäller kläder o skor med. Ge mig framtiden nu fö faen.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Arctis PRO wierless. Mycket bättre än så blir det inte.
Funderade på Sennheisers när de släpptes i somras men de saknar en del funktioner jag vant mig vid.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av SCORPIUS:

Märkligt att ingen gör ett par med musik i åtanke först o främst med en bra mic. Ett game mode är ju lätt att fixa i mjukvara.
Jag tror det är vägen att gå för att få folk att sluta leta nya headset hela tiden och etablera en nöjd kundbas.

Lägger dom då tid på att göra så en kan byta ut öronmuffarna och huvudkudden till olika material och utformningar så jävlar kommer det att sälja.

Som det är nu är marknaden full av headset som är allt från ok som bäst till rent skräp. Både i ljudkvalitet och hållbarhet.
Tröttsamt.

On a side note är jag besviken att vi inte än har scanners hemma som kan ta ens mått på öron och huvud så en kunde beställa hörlurar som passar perfekt
Det gäller kläder o skor med. Ge mig framtiden nu fö faen.

Finns ju massa olika GSP670, RS175,185,195 på RS serie kör lös mic. Sennheiser MB 660 UC

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

@tvelander: Och alla dom får fina betyg av musikintresserade? Så folk som köper dom diggar till en fin FLAC och är lika nöjda i spel?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Den billigare varianten hade dock markant bättre ljud så är väl bara att välja den. Bara en heads-up så att ingen köper "SE" versionen.

Har precis beställt SE versionen då dom va riktigt snygga. Själv tyckte jag ljudet i HS70 va helt okej men för små , så är ljudet som HS70 och lite större i bygeln är jag nöjd. Är ingen super bas människa utan vill hellre ha ett rent ljud där man hör exakt vart fienden är.
Så vi får se om dom blir kvar i samlingen eller om det blir ett återköp.
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Proffsmobbare

Bort med mikrofonen så passar hörlurarna in i vilken miljö som helst. Riktigt bra jobbat på designfronten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Bort med mikrofonen så passar hörlurarna in i vilken miljö som helst. Riktigt bra jobbat på designfronten!

Håller med , dom är jäkligt snygga.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av SCORPIUS:

@tvelander: Och alla dom får fina betyg av musikintresserade? Så folk som köper dom diggar till en fin FLAC och är lika nöjda i spel?

Dom har bättre ljud än gaming headset kan jag säga om vi nu pratar trådlöst.

Dessa har mycket bättre betyg ja än snittet.

Sen att köpa trådlöst för rimliga pengar och vill ha bra ljud är liksom skjuta sig i foten.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Letar fortfarande efter en trådlös variant som kan mäta sig med Sennheiser PC350 SE + Creative Soundblaster ZX. Körde Arctis Pro Wireless ett tag och de var bra men inte så sköna, satt väldigt tight och då har inte jag något jättehuvud.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

Dom ser jävligt bra ut, men har samma problem som de flesta trådlösa headsets. Batteritiden. Steelseries har löst det fint med deras high end headsets där du har utbytbara batterier. Jag önskar verkligen att detta headsettet också hade den möjligheten. Lägg på 500-1000kr för den möjligheten och jag skulle gärna byta upp mig

Arctis 7 har typ 24h batteritid,dom här har 20 behöver du spela längre än så så kan du ju ladda samtidigt som du spelar också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av grimmerd:

Arctis 7 har typ 24h batteritid,dom här har 20 behöver du spela längre än så så kan du ju ladda samtidigt som du spelar också.

Skickades från m.sweclockers.com

Arctis pro har 2 batterier.

Och om jag inte har problem att ladda dom under gaming så skulle jag lika gärna kunna ha trådat

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

Arctis pro har 2 batterier.

Och om jag inte har problem att ladda dom under gaming så skulle jag lika gärna kunna ha trådat

Ladda dom när du sover då, spelar du ofta mer än 20 timmar i sträck?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av grimmerd:

Ladda dom när du sover då, spelar du ofta mer än 20 timmar i sträck?

Skickades från m.sweclockers.com

Nu var det 3-4 år sedan jag hade ett corsair headset. Men dom lovade 16h batteritid på dom. Efter en månad av användning så räckte dom inte längre än 6-7 timmar innan dom började pipa för lågt batteri.
På en helg är det inte ovanligt att mitt headset är igång 20 timmar.
På en vardag är de nästan alltid på 16-18 timmar för jag jobbar hemifrån.

Det är ovanligt att jag stöter på ett headset som faktiskt håller deras anvisade batteriliv, och därför kan du förstå hur jag tänker?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

Nu var det 3-4 år sedan jag hade ett corsair headset. Men dom lovade 16h batteritid på dom. Efter en månad av användning så räckte dom inte längre än 6-7 timmar innan dom började pipa för lågt batteri.
På en helg är det inte ovanligt att mitt headset är igång 20 timmar.
På en vardag är de nästan alltid på 16-18 timmar för jag jobbar hemifrån.

Det är ovanligt att jag stöter på ett headset som faktiskt håller deras anvisade batteriliv, och därför kan du förstå hur jag tänker?

Har inte provat corsair, men mina arctis håller iaf vad dom lovar,

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@anon193054:

Har de å och är nöjd jag med. Möjligheten att byta batteri gör andra trådlösa headset som saknar den möjligheten ypperligt ointressanta. Dock så har jag upplevt en form av missljud när jag spelar vissa spel, wow classic speciellt, något du märkt av (i andra titlar om du inte lirar wow classic då)?

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk

Bra med fokus på komfort! Sen om det verkligen är sant har med over-ear, ventilation och lätt vikt att göra och inte så mycket annat. Trådlöst är en stor nackdel för mig pga ännu en pryl att ladda... :/

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SCORPIUS:

Märkligt att ingen gör ett par med musik i åtanke först o främst med en bra mic. Ett game mode är ju lätt att fixa i mjukvara.
Jag tror det är vägen att gå för att få folk att sluta leta nya headset hela tiden och etablera en nöjd kundbas.

.. det är för att den ignoranta kundbasen nöjer sig med skräp till produkter. Antagligen så kostar ett headset med bra ljud och kvalité mer att tillverka, därför blir vinsten antagligen sämre och intresset från tillverkarna lägre.
Det bästa är helt enkelt att köra på vanliga hörlurar + extern mikrofon. Bökigare men bättre.
Beyerdynamic har ju sin MMX300 eller vad den nu än heter som kostar typ 3000 kronor. Vad jag vet är det en DT 770 pro med vissa designförändringar tillsammans med en mikrofon, DT 770 pro kostar strax över tusenlappen så det är en väldigt dyr mikrofon de fått till.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thor:

@dix_xib:

Har de å och är nöjd jag med. Möjligheten att byta batteri gör andra trådlösa headset som saknar den möjligheten ypperligt ointressanta. Dock så har jag upplevt en form av missljud när jag spelar vissa spel, wow classic speciellt, något du märkt av (i andra titlar om du inte lirar wow classic då)?

Lustigt!
Nej, inget jag märkt av. Det enda jag stör mig på är att man ibland måste rycka ut batteriet för att få igång dem. Man hör ett svagt klickljud som att det hängt sig. Men lätt åtgärdat.