Google ger 21 % rabatt på nästan allt, bara idag!

Permalänk
Medlem

Google ger 21 % rabatt på nästan allt, bara idag!

20% rabatt hos Google Store (gäller endast idag) med koden b-google21. Erbjudandet gäller även hos den tyska butiken där man dessutom kan köpa Pixel m.m.

Tack till Swedroid för tipset!
Mer info : https://swedroid.se/forum/threads/google-store-idag-21-rabatt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Relik 📜

Bryter loss till egen tråd från dagens fynd då det känns som ett riktigt hett tips! Som @ågren skriver, 21 % på allt i alla Google Store (utom Stadia, tyvärr).

För oss är väl svenska mest aktuell såklart, men förutom det även tyska och brittiska! De sistnämnda två har betydligt fler produkter, bland annat Pixel och Home Max. Import från den tyska är rätt lätt genom att ange "Schweden" efter stadsnamnet, UK är lite klurigare eftersom det behövs en mellanhand.

Swedroid är heta på gröten och har sammanställt en del instruktioner samt plockat fram några prisexempel. Bland annat kostar Chromecast 308 kronor i svenska butiken, och en Pixel 3a XL 4 036 kronor i den tyska.

OBS! Koden B-GOOGLE21 måste anges för att man ska få rabatten!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Det är lätt att hålla koll på Google's födelsedag, eftersom den är samma som min😁

Alltid lika kul när man går in på Google och ser ballonger mm till min ära 😋

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sorry men känner mig lite dum nu men om jag vull köpa en Max. Hur gör jag då? Vart ska jag skriva schwedwn etc?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Relik 📜
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Glöm det läste dom andra siternas instruktioner så nu fattar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Lego Master

"Gäller inte Stadia..."

ÄH!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Well, typ 70% av kostnaden för Stadia är ju en Chromecast Ultra. Så skaffar man en sån nu så blir helheten med kontrollen åtminstone ändå en hyfsad rabatt antar jag.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-son78:

Sorry men känner mig lite dum nu men om jag vull köpa en Max. Hur gör jag då? Vart ska jag skriva schwedwn etc?

Skickades från m.sweclockers.com

Stadt -> Stockholm Schweden som jag förstått det, dvs. att man anger stad samt Sverige i samma fält.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Stadt -> Stockholm Schweden som jag förstått det, dvs. att man anger stad samt Sverige i samma fält.

Precis, har sett den beskrivningen i tidigare trådar om att handla från Googles tyska butik.

Vad jag förstår så tillåter Google bara köp inom Tyskland, och man kan visserligen inte ange land i adressen "på riktigt" men de validerar inte vad som står i alla andra fält så noga och DHL(?) levererar glatt paketet till Sverige om det bara går att förstå den angivna adressen.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

chromecast ultra var slut och togs bort ur kundvagnen, det var den enda jag var intresserad av. attans

Permalänk
Medlem

Tog en USB C till A adapterkabel och beställde en till Hub Max från GB att ge till päronen. Varit så smidigt med duo på hub max att de lät som de ville ha en egen.

Permalänk

Jag kan inte få .de att bara acceptera schweden, utan verkar alltid lägga till Deutchland

Nån mer som har samma problem?

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem

Nu är det lite sent, men för de som ville köpa saker som tyska Google bara säljer till tyska adresser.

Google i Tyskland får inte neka andra i EU att köpa deras produkter pga var dessa bor, de måste dock inte erbjuda en tjänst för att frakta varan till dem. Något man löser genom att använda en tjänst i Tyskland som vidarebefodrar varan till Sverige.

Mycket möjligt att det går att fixa genom att skriva Schweden i ett annat av adressfält, men vill man vara 100% på att det skall fungera så använder man sig av en sådan tjänst istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Betty (Kung Pow):

Jag kan inte få .de att bara acceptera schweden, utan verkar alltid lägga till Deutchland

Nån mer som har samma problem?

Verkar vara förväntat. Man skriver Schweden efter stad men land lägger sig som Deutchland. Har varit så för dom i tråden på Swedroid och dom har fått sina paket.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Skrivet av HenrikM:

chromecast ultra var slut och togs bort ur kundvagnen, det var den enda jag var intresserad av. attans

Skaffa en Apple TV istället. Mycket bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av macmann1:

Verkar vara förväntat. Man skriver Schweden efter stad men land lägger sig som Deutchland. Har varit så för dom i tråden på Swedroid och dom har fått sina paket.

Ah tack, får göra ett försök då, de hade kvar cc ultra till skillnad från svenska sidan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Skaffa en Apple TV istället. Mycket bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Syftar du på ATV 4K?

Permalänk
Relik 📜

Blev inget tillslut. Sugen på en Pixel 3a XL, fru är väldigt nöjd med sin 3a. Men, med 4:an runt hörnet kommer jag nog hålla utkik efter en begagnad 3:a istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Skaffa en Apple TV istället. Mycket bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har allt jag behöver i minLG. Jag saknar dock att kunna kasta lite manga och anime till skärmen. En Appel tv är lite överdöd för sånt

Permalänk
Skrivet av LemurenSwe:

Syftar du på ATV 4K?

Yes precis. Mycket trevligare upplevelse än en CC

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Yes precis. Mycket trevligare upplevelse än en CC

Skickades från m.sweclockers.com

Inte riktigt i samma prisklass, men visst.

Permalänk
Relik 📜

Var det några som passade på att handla tillslut?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Var det några som passade på att handla tillslut?

Blev en 3a till frun.

Permalänk
Medlem

Nu va min telefon skickad, "fulhacket" med "Schweden" tycks ha fungerat som tänkt då DHL skrivit Tungelsta, Sweden som mottagarort.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av LemurenSwe:

Nu va min telefon skickad, "fulhacket" med "Schweden" tycks ha fungerat som tänkt då DHL skrivit Tungelsta, Sweden som mottagarort.

Ah, härligt! Ja, verkar vara något de ser mellan fingrarna på. För i ärlighetens namn, vid det här laget måste de ju uppmärksammat "tricket"..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S