Aoc har nya 144hz/ips skärmar på gång

Permalänk
Medlem

Aoc har nya 144hz/ips skärmar på gång

Nu finns det möjlighet till att skaffa en 144hz/ips/1ms skärm för billig peng då Aoc har nya skärmar på gång Aoc 24g2u och 27g2u båda är ips 144hz 1ms.
Så vad tycker ni om Aoc ?

Permalänk
Medlem

Jäklar vad billigt för en 144hz 1ms
Kollar på komplett och där kostar 24" - 2495:-

Det är ju lite så att man får det man betalar för. Men kan man leva med bristerna i typ plastighet så skulle en AOC skärm vara ett bra och prisvärt köp.

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

För att komplettera hittade jag länkar till skärmarna här:
24G2U - 2500 SEK
27G2U - 3300 SEK

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

billigare hos inet särskilt 27" skärmen kostar 2890KR medan den andra är ett hundra billigare
https://www.inet.se/produkt/2215704/aoc-27-27g2u-ips-144-hz

Permalänk
Medlem

När man kollar hos vissa handlare så skriver de att dessa nya skärmar är 6-bit men eftersom AOC specar dem med 16,7 miljoner färger borde de väl vara 6-bit med 2-bit FRC eller hur kan de annars få så många färger?
Sitter idag på en Dell u2412m monitor med IPS och den har just 6-bit med 2-bit FRC, en ren 6-bit kan väl inte ens vara specad med 16,7 miljoner färger.
Det blir nog med största sannrolikhet ett köp av deras 24 tummar där det jag mest är ute efter 144hz och just Freesync, konstigt nog listar inte AOC freesync när man kollar alla specar utan det står bara Freesync över allt på produktsidan vilket gör att de inte specar freesyncintervallet heller men det borde ju nästan vara konstigt om det inte låg mellan 48-144Hz som de flesta andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawler:

När man kollar hos vissa handlare så skriver de att dessa nya skärmar är 6-bit men eftersom AOC specar dem med 16,7 miljoner färger borde de väl vara 6-bit med 2-bit FRC eller hur kan de annars få så många färger?
Sitter idag på en Dell u2412m monitor med IPS och den har just 6-bit med 2-bit FRC, en ren 6-bit kan väl inte ens vara specad med 16,7 miljoner färger.
Det blir nog med största sannrolikhet ett köp av deras 24 tummar där det jag mest är ute efter 144hz och just Freesync, konstigt nog listar inte AOC freesync när man kollar alla specar utan det står bara Freesync över allt på produktsidan vilket gör att de inte specar freesyncintervallet heller men det borde ju nästan vara konstigt om det inte låg mellan 48-144Hz som de flesta andra.

Idag fick jag min 24g2u och kan inte säga mer än super nöjd med den, Windows visar att den är 8bit och färger är bara WooooW har inte märkt skillnad mellan den och min Aoc 32" 1440p/QHD ips skärm ingen skillnad alls när det gäller färger och bildkvalitet ( kan bero på pixel täthet/storlek).
Har testat köra Gsync och den funkar fint antar jag med min gtx 1070 .
Har testat skärmen med lite YouTube videos och spelat några matcher Apex legends.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@atraversiamo:
Låter riktigt bra, kommer bli ett köp av denna främst pga Freesync i mitt fall i mitt AMD system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av atraversiamo:

Idag fick jag min 24g2u och kan inte säga mer än super nöjd med den, Windows visar att den är 8bit och färger är bara WooooW har inte märkt skillnad mellan den och min Aoc 32" 1440p/QHD ips skärm ingen skillnad alls när det gäller färger och bildkvalitet ( kan bero på pixel täthet/storlek).
Har testat köra Gsync och den funkar fint antar jag med min gtx 1070 .
Har testat skärmen med lite YouTube videos och spelat några matcher Apex legends.

Skickades från m.sweclockers.com

Fungerar G-sync fortfarande bra? Inga störningar eller liknande?

Har tänkt plocka upp denna skärm men vill veta lite mer om g-sync, så att allt flyter på osv. Finns inte allt för mycket info om detta ännu.

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem

@Hylve: inga bekymmer hittills allt flyter på