Oneplus 7T är prispressat flaggskepp med 90 Hz AMOLED-skärm och Android 10

Permalänk
Melding Plague

Oneplus 7T är prispressat flaggskepp med 90 Hz AMOLED-skärm och Android 10

Välrenommerade Oneplus passar på att avtäcka modellen Oneplus 7T i god tid innan lanseringen i oktober. På menyn står en påkostad AMOLED-skärm, snabbare systemkrets och fyra kameror.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sen när är 7000 kr "prispressat"? Vi har alla ett kollektivt Stockholm-syndrom om vi tycker det är okej.

Permalänk
Medlem

7000 Kr? Prispressat? Ehm, nä?

3000 Kr för OnePlus One var prispressat. 5000 Kr är (var..?) mycket för en telefon.

Visserligen spökar växelkursen med svenska Kronan en del, men ändå...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd

Rundade kanter..blä, snyggt men opraktiskt..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

nvm.

Permalänk
Medlem

Prispressad? Hmm...

Permalänk
Medlem

Varför får vi köpa OnePlus men inte Huawei? Är inte båda kinesiska?

Samt prispressat är i relation till dagens andra toppmobiler. Har ni inte lärt er att allt är relativt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Varför får vi köpa OnePlus men inte Huawei? Är inte båda kinesiska?

Samt prispressat är i relation till dagens andra toppmobiler. Har ni inte lärt er att allt är relativt?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är för att OnePlus inte tillverkar någon 5G teknik vilken är grunden till det du nämner. Det är dock en diskussion för en annan tråd

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Prispressad skulle jag inte säga alls! Jag tycker att OnePlus har blivit det som de hade från början tänkt krossa. Själv kör jag xiaomi. Lika bra prestanda, bättre pris.

Permalänk
Medlem

Prispressat? Oneplus har haft sin storhetstid, nu närmar dom sig sakta men säkert dom övrigas priser. Men visst, dom är billigare.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taskman:

Det är för att OnePlus inte tillverkar någon 5G teknik vilken är grunden till det du nämner. Det är dock en diskussion för en annan tråd

Klart att det är relevant för den här tråden. Vågar man köpa kinesiskt efter Huawei affären? Men med din förklaring så verkar det ju vara ett 'ja' på den frågan vilket var nytt för mig o säkert många andra.

Huvudartikeln uppmanade ändå att skriva varför/varför inte vi ville ha en OnePlus

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Hade kunnat tänka mig om ration var 19:9. 20:9 är för smalt tycker jag som kollar mycket videos i mobilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Kan inte mobiltillverkarna göra dem lite tjockare över hela telefonen istället för den här fula bulan vid kameran som alla ska nu? Ser för jävligt ut. Och rundade kanter...urk. Det är det mest irriterande på hela min S8. Annars verkar ju den här telefonen väldigt intressant.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Klart att det är relevant för den här tråden. Vågar man köpa kinesiskt efter Huawei affären? Men med din förklaring så verkar det ju vara ett 'ja' på den frågan vilket var nytt för mig o säkert många andra.

Huvudartikeln uppmanade ändå att skriva varför/varför inte vi ville ha en OnePlus

Skickades från m.sweclockers.com

Varför skulle du inte våga köpa en kinesisk telefon?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Rundade kanter..blä, snyggt men opraktiskt..

Det är en flat display.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Kan inte mobiltillverkarna göra dem lite tjockare över hela telefonen istället för den här fula bulan vid kameran som alla ska nu? Ser för jävligt ut. Och rundade kanter...urk. Det är det mest irriterande på hela min S8. Annars verkar ju den här telefonen väldigt intressant.

Vad jag vet så är 7T flat display.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Vad jag vet så är 7T flat display.

Skickades från m.sweclockers.com

Om man tittar på bilderna ser skärmen likadan ut som på S8 och senare, dvs böjd vid kanterna.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Om man tittar på bilderna ser skärmen likadan ut som på S8 och senare, dvs böjd vid kanterna.

Sista bilden visar 7 pro som har böjda kanter, vanliga 7 och 7t har inte det.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Sista bilden visar 7 pro som har böjda kanter, vanliga 7 och 7t har inte det.

Nu ser jag. Blev lite förvirrad av bilderna.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Ouch... köpte mig oneplus 7 pro och avskyr skärmkanterna, kan man byta in den mot en oneplus 7T?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dizzö:

Hade kunnat tänka mig om ration var 19:9. 20:9 är för smalt tycker jag som kollar mycket videos i mobilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Dock enkelt sätt att pumpa upp skärmstorlekssiffrorna.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

@Bakgrund: håller helt med, ser bra ut men det är shit i daglig bruk. Man råkar starta saker oavsiktligt. Plus att om man tappar luren är det för det mesta kanterna som tar stryk. Jag har ändå skärmskydd men ändå. Och skärmskydden fungerar alltid sämre med runda kanter.
Helt meningslöst i en telefon med runda kanter. Det är mest skryt grej mellan leverantörer känns det som.

Permalänk
Skrivmaskin

Som påpekat föreställde den sista bilden inte Oneplus 7T utan äldre Oneplus 7 Pro. När jag hämtade bilderna från produktsidan för nykomlingen hade jag inte en tanke på att de smugit in en annan telefon på just den bilden. Ursäkta förvirringen! Nu är bilden ersatt av en med Oneplus 7T, som alltså inte har böjda kanter

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

7000 Kr? Prispressat? Ehm, nä?

3000 Kr för OnePlus One var prispressat. 5000 Kr är (var..?) mycket för en telefon.

Visserligen spökar växelkursen med svenska Kronan en del, men ändå...

Jämfört med 18lax för en iPhone känns det ganska prispressat😅

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Då hoppas vi istället på en prispressad Oneplus 8 i vår utan notch och "edge display".

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NodCommander:

7000 Kr? Prispressat? Ehm, nä?

3000 Kr för OnePlus One var prispressat. 5000 Kr är (var..?) mycket för en telefon.

Visserligen spökar växelkursen med svenska Kronan en del, men ändå...

Mellanklassen och överklassen har gått upp i pris, du får börja titta på budget lurar om du vill ha 3000 kr telefoner.

Som många andra tänker jag så här, telefonen använder jag liksom datorn varje dag, så den får kosta en del. Tänker samma med skor och dylika långvariga produkter.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wifi:

Då hoppas vi istället på en prispressad Oneplus 8 i vår utan notch och "edge display".

Ingen edgedisplay eller notch på 7T Pro ju

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Taskman:

Det är för att OnePlus inte tillverkar någon 5G teknik vilken är grunden till det du nämner. Det är dock en diskussion för en annan tråd

Det är väl en svensk kines som kör oneplus? Med andra ord är väl oneplus snarlikt kinesiskt som alla andra.

Huawei har byggt upp med grovt stöd av den kinesiska regeringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Varför skulle du inte våga köpa en kinesisk telefon?

Med risk för att Huawei debaklet upprepas, vilket jag redan förklarat? Men enligt tidigare kommentarer så svartlistade de pga 5G grejer egentligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Kan inte mobiltillverkarna göra dem lite tjockare över hela telefonen istället för den här fula bulan vid kameran som alla ska nu? Ser för jävligt ut. Och rundade kanter...urk. Det är det mest irriterande på hela min S8. Annars verkar ju den här telefonen väldigt intressant.

Att kamerorna sticker ut lite skyddar dem ju iofs. När man lägger ner mobilen tar det ju i kanten under kamerorna och deras linser slipper riskera att repas.

Med det sagt går det ju göra tvärt om, försänk dem delar av ngn millimeter liksom. Men där visar sig nog den rätta anledningen som du är inne på. Det gör mobilen ngn millimeter tjockare överlag och man vill inte chansa på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |