Returnera produkt som "lagat sig själv"

Permalänk
Medlem

Returnera produkt som "lagat sig själv"

Tja!

Jag köpte ett par bt-hörlurar som jag har lite strul med, så jag hade tänkt returnera dem. Men det är så att de lagat sig själv så att säga, och börjat fungera som de ska, i alla fall än så länge.

Detta är vad jag skrev till butiken:

Citat:

Jag köpte precis ett par U-Jays Wireless som jag tyvärr har problem med. Direkt ur kartongen ville de inte ens starta. Men efter att ha laddat dem gick de att få igång. Men så började problemen visa sig direkt, de stänger av sig själva hela tiden efter nån minut eller mindre. Efter lite trilskande så håller de sig igång, men då funkar inga av kontrollerna på hörlurarna istället, varken touch eller knappen. Det går inte ens att stänga av dem. Enda sättet jag hittat är att r plugga in laddaren, då stänger de ner sig. Sen efter man laddat och ska använda dem så är det samma visa igen...

Men grejen är att efter jag mailat butiken så använde jag dem mer, och då började de med tiden uppvisa mindre och mindre felsymptom och tillslut fungerar de helt som de ska. Men vad sjutton, jag litar ju inte på att de kommer fortsätta funka. Så vad gör man? Skickar jag tillbaks dem och de inte hittar nått fel, så kan jag väl åka på att betala och få tillbaks de gamla?

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Skicka inte tillbaka om det nu funkar. Garantitiden är väl på minst 1 år? Om du skulle uppleva att problemet återkommer så skickar du tillbaka.

Permalänk
Medlem

Indeed. Det får bli så, får utvärdera dom mer. Men känns som en tickande bomb, jag litar inte på saker som lagar sig själv.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Indeed. Det får bli så, får utvärdera dom mer. Men känns som en tickande bomb, jag litar inte på saker som lagar sig själv.

Mitt råd till dig är att du borde höra av dig till återförsäljaren igen och berätta att lurarna nu tycks fungera som den ska, men att du har en känsla av att de kan lägga av lite när som (baserat på hur de uppträtt). Så får de fatta beslut om du ska skicka in dem i alla fall, eller vänta på att några nya problem visar sig. Skulle du skicka in dem utan att klargöra ovanstående, så finns det en stor risk att de bara skickar tillbaka dem efter ett godkänt funktionstest.

Ett annat alternativ skulle ju kunna vara att ångra köpet (om nu ÅF inte tar in dem), om det gått mindre än 14 dagar och du således har ångerrätt kvar.

Permalänk

Wow jag har exakt samma problem med mina nyköpta u jays wireless hörlurar, det tog flera timmar att få igång dem, och nu när man lyckats slå på dem så stänger de av sig själva efter några sekunder ibland minuter, eller timmar, sjukt irriterande, ska jag skicka tillbaka dem eller avvakta och se om problemen försvinner?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Som sagt mina lagade sig själva och de funkar fortfarande bra. Jag har släppt tanken på att returnera

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |