Köpa Pixel 3a och Pixel 3a XL i Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Vad är nättras?

I natt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Vad är nättras?

http://www.slangopedia.se/ordlista/?ord=N%E4ttras

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Vad är nättras?

Internet går sönder 😏

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av mogalen:

Lyckades demolera skärmen på min mix 2S ordentligt i nättras. Chansade och drog en beställning, hoppas pixeln dyker upp snabbt.

Hur är intrycket för er andra? Fortfarande nöjda?

Skickades från m.sweclockers.com

Min fru är fortfarande mycket nöjd, inga konstigheter!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

@emilakered och andra anvöndare av denna lur! Är ni nöjda med luren so far och har ni nåt att anmärka på? Läste via swedroid att vissa har råkat ut för att telefonen antingen stänger av sig helt random, eller att den bootar om titt som tätt. Nån som råkat ut för detta eller andra buggar?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av RVX:

@emilakered och andra anvöndare av denna lur! Är ni nöjda med luren so far och har ni nåt att anmärka på? Läste via swedroid att vissa har råkat ut för att telefonen antingen stänger av sig helt random, eller att den bootar om titt som tätt. Nån som råkat ut för detta eller andra buggar?

Vi har haft tur, inga av de omtalade problemen med omstart eller att telefonen slår av. Den har fungerat perfekt sedan dag ett!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Vi har haft tur, inga av de omtalade problemen med omstart eller att telefonen slår av. Den har fungerat perfekt sedan dag ett!

Bra att höra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

@emilakered och andra anvöndare av denna lur! Är ni nöjda med luren so far och har ni nåt att anmärka på? Läste via swedroid att vissa har råkat ut för att telefonen antingen stänger av sig helt random, eller att den bootar om titt som tätt. Nån som råkat ut för detta eller andra buggar?

Kan bara instämma i Emils inlägg, min bättre hälft är väldigt nöjd och har fram till idag inte haft några problem.

Det är nog jag som har problemen då det ska fotas, fotas och fotas på det mesta och mig.

Visa signatur

Semipassive build 0dB up to 55-60°

Permalänk
Medlem

Är i tankarna om att köpa denna, skulle ni som har köpt den, rekommendera den?

Jag varken spelar spel eller kollar filmer via netflix eller liknande.
Det enda jag egentligen gör med telefonen är att betala räkningar, ta foton, leka med instagram, twittra, swisha, kolla lite videos på youtube, lyssna på poddar, kolla internet och lyssna lite på musik till och från jobbet eller till stan eller så. Vanligt användande helt enkelt. Och har sällan många appar igång samtidigt utan brukar ofta rensa så man ofta har 0 appar igång så att säga, så att den har 4 gb ram är ingen jätte big deal så att säga. Sen tycker jag telefonen är ursnygg i vit design.

Men för just det jag nämnde är denna telefon klockren va eller har ni något att invända emot?
Finns ju andra billigare telefoner med lite bättre specs på vissa områden som processor, ram och storage, men 64 gb räcker för mig känner jag då det mesta som kommer ta upp space är lite musik och resten bilder som jag tagit. Sen brukar jag lägga upp mkt på mitt dropbox-konto också så.

Nä men vad är era erfarenheter?
Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

@JexxitS: Jag tror den blir toppen för dig. Jag gör alla de där sakerna, förutom Instagram, men eftersom denna telefon har en av de bästa kamerorna jag använt tror jag den borde vara toppen för Instagram.

Jag är iaf fortfarande väldigt nöjd med min 3a, haft den i ett par månader nu.

+ Batteriet är otroligt bra (har oftast kring 45% kvar när jag kopplar in den på kvällen, jämfört med 30% som jag haft på iPhones och Oneplus 6T vid liknande användning). Jag har på always on skärmen och att den identifierar låtar i bakgrunden.
+ kameran är den bästa jag sett (tar någon sekund för den att behandla bilden, vilket i praktiken inte gör något)
+ Vibrationsmotorn är otroligt bra. Jag har hatat att tangentbordet vibrerar i Android men med denna telefon älskar jag det, det känns riktigt bra att skriva med den.
+ Fingeravtrycksläsaren är nog den bästa jag haft, inkl iPhones, väldigt snabb och missar mig aldrig
+ Stereohögtalare. Kanske inte de bästa men väldigt mycket bättre än att bara ha högtalare i en ända (något som förstörde 1+6T för mig)
+ Eftersom den är gjord av Google kommer den få uppdateringar väldigt snabbt/först av alla
+ Hörlursuttag. Jag använder den aldrig men det är som en skön känsla bara att slippa tänka på att ha med sig en adapter.

64 GB lagring räcker för min del, har ca 25 GB ledigt och då har jag väldigt mycket musik i Spotify synkat. Jag är en trogen användare av Google Photos så alla mina bilder och filmer hamnar där.

Vad kan jag klaga på då?

- Det första är en sak som förstört mig sedan jag använde iPhone X, och det är att den inte känns premium i handen. Den känns väldigt bra i handen rent ergonomiskt och så (inte hal i min erfarenhet) men den känns lite tråkig när det bara är plast. Det är en väldigt ytlig sak som man egentligen inte borde bry sig om, men jag gör det.
- Den är inte vattentät eller dammtät (IP67/68). Detta har inte varit ett problem för mig ännu men jag jobbar i en industri där det är väldigt dammigt så det kan bli ett problem framöver.
- Min har blivit lite böjd. Detta påverkar inte funktionen på något sätt och är väl mer eller mindre väntat eftersom den är gjord av plast och jag har ganska tighta fickor.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Jag köpte Pixel 3a för att få en lur med Android stock och dual sim. Vill vara väldigt tydlig med att dual sim inte är aktiverat i Sverige. Det går helt enkelt inte att lägga till mer än ett sim i inställningar. Mobilen köptes på¨Inet och finns nu tyvärr i deras fyndavdelning.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem

@lambdan: För det första, tack för ett väldigt bra informativt inlägg. Det uppskattas!

För det andra så lovar det gott med andra ord.

Det där med vattentålig och dammtät har jag ruckat på lite, arbetar med trädgård men har just nu en jobbtelefon och har i princip inte med mig min vanliga telefon ut i hetluften, är mest på raster och så den kommer upp från ryggan. Och regnar det ute och man har telefonen iaf kan man ju vara smart och låta den vara i fickan. Sen brukar jag alltid ha ett fodral, oftast ett genomskinligt gummifodral då jag gillar att man kan se hur fin telefonen är (oftast köpt någon telefon som står ut i utseendet.

Att den skulle bli böjd, har sällan jättetajta jeans eller byxor på mig så det kanske inte händer mig då.
Sen att den inte känns premium är inget jag brukar bry mig om, aldrig tänkt på något sådant faktiskt. Bara den sitter bra i handen liksom.

Det enda "hmmm" för mig är priset. hade egentligen tänkt mig en telefon för runt 3-5000 kr och hade då Xiaomi Mi 9 i sikte, men ju mer jag kollar reviews och bilder och så, ju mer börjar jag älska Pixel 3a XL. Den är galet snygg tycker jag, sen ju mer jag tänker på vad jag egentligen gör med en telefon så pekar denna telefon åt mig lite, är som sagt inget spelfreak eller filmfreak, tycker det är alldeles för liten skärm för att ens tänka på sådant. Reser sällan några längre sträckor heller för den delen där man kan tänkas göra dom två.

Men tack för bra inlägg, blir nog denna vid nästa lön eller nästnästa lön, om den finns kvar att köpa.

Permalänk
Medlem

Har nu beställt en Pixel 3a XL då det mesta passar mina behov. Hade jag velat IP-klassning? Jo det hade jag nog även om jag nu har jobbtelefon, hade jag velat ha lite snabbare processor? Mjo kanske, ibland kan mitt tålamod tryta när saker går segt, men lär väl inte märka det i början iaf.

Permalänk
Medlem

Finns det någon fysisk butik i Stockholm som har fodral till Pixel 3a XL? Jag vet att det finns på nätet men behöver imorrn när jag hämtar ut min mobil.

Permalänk
Medlem

Haft mobilen i några timmar nu, första intrycket är WOW!

Riktigt fin telefon, flyter på väldigt bra, hållit på knappra och fixa med inställningar och appar och så i 3-4 timmar nu non stop i princip och det har bara gått 15 % på batteriet. Finns säkert telefoner som kan klå det(?) men för mig duger det alldeles utmärkt.

Bara hunnit testa kameran väldigt snabbt och första intrycket är indeed WOW, den kan ta flera bilder snabbt, men det är när man ska gå in på bilderna på sidan om "shoot"-knappen som den processar bilden, som tar någon sekund. Men inget jag stör mig på, speciellt inte när bilden blir så jävla bra då.

Ljudet utan hörlurar är riktigt trevligt, återigen, finns säkert telefoner med bättre ljud (?) men jag har då inte haft någon telefon med samma ljudkänsla. Fick ett par hörlurar med som jag ska testa senare när jag ska lyssna på någon podd och även musik som jag ska överföra frpån datorn till luren (ja jag använder inte spotify, se på fan).

Tycker inte telefonen känns "icke premium" överhuvudtaget, men det är väl en smaksak. Gillar väl inte telefoner som väger lite mera än denna så att säga.

Det enda jag inte vant mig vid ännu är att powerknappen sitter ovanför volymknapparna, är van med tvärtom, och har inte heller vant mig vid fingersensorn på baksidan, men den läser av fingret ganska snabbt. Inte heller varit så kräsen vad gäller snabbheten på just den grejen så bryr mig inte särskilt mkt kanske.

Och jag har inte fått något skal eller skydd ännu så jag tar det ytterst försiktigt med telefonen. Har sett och hört att telefonen blir lätt repig på baksidan framförallt, jag gillar ju att ha telefonen i bra skick även på utsidan liksom.

Sen en grej som iaf jag lagt märke till på skärmen på framsidan. Den har ju inte Gorilla Glass utan Asahi Dragontrail Glass och känslan när man ni vet swipar höger, vänster, upp, ner är nog snäppet vassar i min bok. Känns fan bättre än på alla tidigare telefoner jag haft. Men det kanske blir så när man tar bort lite mer skyddstarka skärmar kan jag tänka mig. Måste helt klart fixa screenprotector iaf.

Permalänk
Relik 📜

Kan väl kort säga att frun fortfarande är mycket nöjd. Inga klagomål alls direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Och nu efter 1 vecka är jag fortfarande väldigt nöjd, har testat kameran lite mer utförligt och jag älskar den. Mörkerläget är bland annat det bästa jag testat på i en mobilkamera, ett mörkt rum är inte längre mörkt, dessutom ganska bra kvalité på bilden, zoomar man närmre ser man såklart lite oskärpa men inget konstigt.

Telefonen flyter på riktigt trevligt och inte haft något lagg whatsoever hittills iaf. Använder Nova launcher då jag var ganska ovan med Pixels gränssnitt. Nova Launcher har ju en del grejer som Pixel också har numera, men det är framförallt att redigera framsidan och olika sidor bredvid jag absolut inte gillade med Pixels launcher.

En fråga jag har dock.
Är det någon som typ kan "ranka" vad en "On-Screen time" som är bra

Typ såhär:
4 timmar on screen time är betyget 5 av 10.
5,5 timme on screen time är betyger 8 av 10.

Jag har ingen aning aning om vad som är bra, så man har något att jämföra med liksom.
Tycker nämligen att batteriet inte håller så bra som jag kanske hade trott efter att ha läst recensioner och kollat videos, men det kan ju vara så att jag har en hel del on screen time som gör att det krämas ur batteri. Blir ju lätt att man använder telefonen mkt när man precis köpt den.

/ Johan

Permalänk
Medlem

Stort tack för alla era recensioner! Jag flyttar till USA på söndag för att bli borta ett par år, och min G7 Play verkar ha tveksam bandtäckning, så lär behöva köpa en ny relativt fort. Pixel 3a känns given för priset. Kul att läsa att ni gillar den!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag har kikat lite grann på denna telefonen (3a mest) jag också. Men jag undrar hur batteritiden är. Sitter på en Lenovo P2 jag vill ha väck då han är katastrofalt dålig på närmare allt. Samtidigt är sån här brutal batteritid han erbjuder det värsta att förlora. Ni som har en Pixel 3a, hur ser er SoT ut? Jag skulle klassa mig som en klart lättare användare men är fortfarande kräsen med batteritid.

Skrivet av JexxitS:

En fråga jag har dock.
Är det någon som typ kan "ranka" vad en "On-Screen time" som är bra

Typ såhär:
4 timmar on screen time är betyget 5 av 10.
5,5 timme on screen time är betyger 8 av 10.

Det beror på användande. Men generellt sett är väl 6 timmar ganska så normalt just nu. 4 timmar kanske en billigare telefon ger eller ett äldre flaggskepp med lite degraderat batteri ger. Min gamla Nexus 5 med 3 år på nacken gav knappa 2.5h SoT.. Alltså, inte långt ifrån 1h SoT = 1/10. 2h SoT = 2/10 osv kanske är rimligt?

Ironiskt nog får jag mer SoT när jag väl faktiskt använder min telefon mer, för annars ligger den de flesta timmarna på dagen och gör ingenting. Senaste 3 dagarna har 2d13h vart standby så jag är klart en av de lättare användarna, men jag brukar räkna med 1h SoT per 10% batteri. När jag reste utomlands och använde den konstant för fördriva tiden fick jag ut 15h SoT.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

@LPG: Låter rimligt hur du räknar helt klart.

Sen jag laddade till 100%, så har jag 3 timmar och 20 min SoT och har 61% batteri kvar. Så ja hur du räknar är pretty damn on point hehe. Så med andra ord borde jag få ungefär 10 timmar på 100% batteri med mitt användande. Jag twittrar en massa, kollar nätet en massa, använder snapchat, använder lite youtube och använder lite kameran (inte varje dag dock).

Permalänk
Medlem

Måste påpeka en sak som jag tänkte kanske skulle störa mig lite ibland, typ.
Men det är ju att Pixel 3a och 3a XL inte har den där extra processorn för att processa bilderna direkt när dom är tagna vilket man kan se på videos på youtube tar någon sekund extra.

Dock så märker inte jag av det överhuvudtaget, kanske är det för att jag alltid tar massa bilder på samma objekt för att sedan när man kommit hem välja ut dom som blev bäst, dvs jag öppnar inte bilden direkt när man tagit den. Så jag märker alltså inte ens att det skulle ta någon sekund extra. Helt ärligt vet jag inte ens vilka som öppnar bilden direkt efter dom tagit den eller är det jättevanligt? För mig är det inte vanligt alls iaf.

Tänkte bara säga det ifall några gör som mig men kanske skulle störa sig på just den detaljen.

Permalänk

Fick min Pixel 3a i måndags, och Android 10 uppdateringen är nu installerad.
Säkerhetsuppdatering 5:e September? Tar min DeLorean och åker tillbaka nu då

Permalänk
Medlem

Beställde precis denna till min Pixel 3a XL

Blir trevligt att få ha lite extra skydd förutom en screenprotector och det genomskinliga gummifodralet som går att köpa.
Dessutom ser fodralet, gjort av jeans, rätt så snygg ut. Köpte på etsy.com av användaren Begoos.

@sockerbagaren: Kommer en ny säkerhetsuppdatering varje månad vad jag förstår och den var skriven från och med 5e september, står det på mig också, iofs har det gått över det nu men stod nog så på min också den 4e september.

Permalänk
Medlem

Hej! Kan bara tillägga att jag beställde en Pixel 3a från tyska Google store i söndags 22/9. Använde knepet med att ange "Schweden" som stad + Prioriterad frakt. Idag levererades den hem till min dörr med DHL för 412 euro totalt

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem

Har nu haft min sen i somras och är mycket nöjd.
Kommer från telefon med SD 845 som haft både 6GB och 8GB RAM.
Enda "nackdelen" är att 4GB är i minsta laget men då jag inte spelar så mycket eller har massa flikar öppna märks det knappt.
Gillar den skarpt men hade gärna fått vara 710/712 CPU i den vilket hade gjort lite skillnad.

Har haft OP6T, ZenFone 5Z tidigare och har nu även en Mi 9 SE så har en del att jämföra med.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Själv har jag haft en Huawei P20 Pro som bäst innan.
Men supernöjd med snabbheten på min Pixel 3a XL.

Alltså jag har i princip aldrig så mkt appar igång samtidigt utan rensar alltid det när jag lägger ifrån mig mobilen, så på så sätt märker inte jag något lagg liksom. Och varken spelar eller kollar filmer via telefonen, kollar bara lite youtube ibland och lyssnar på lite poddar och lite musik ibland.

Måste säga ljudet med hörlurar, dom man får med i boxen, är väldigt bra för min smak. Bra bas. Bästa ljudet jag haft hört i någon mobil överhuvudtaget.

Finns egentligen inget att klaga på med min 3a XL, supernöjd även 1 månad efter köpet. Batteriet är fortfarande bra. Det är typ exakt 1% per 10e minut On Screen Time. Så 100% är alltså 10 timmar On Screen Time.

Permalänk
Entusiast

Genomförde en beställning onsdagen 27/11, telefonen skickades 28/11 och hämtades ut idag hos DHL den 2/12.
Köpt från Store.google.de med "SCHWEDEN"-tricket.

Än så länge supernöjd, blev ett ordentligt lyft från den gamla iPhone 6:an.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet någon officiell information angående en kommande Google Pixel 4a XL typ?

Har sett några lösa rykten och så men säger mig inte mycket dock.
För Google Pixel 3a XL är den bästa telefon jag haft, skulle ju iofs kunna fortsätta med den för den funkar fortfarande klockrent fär mig. Fortfarande bra batteritid (efter lite mer än ett halvårs användande) och laggar sällan eller inte alls.

Permalänk
Medlem

Finns tyvärr ingen officiell info att tillgå än, det är locket på tills release, som verkar kunna bli nu under maj enligt diverse läckor. Alla läckor, bilder och renderingar visar dock bara 4a, ingen XL-modell, så jag skulle kanske inte få upp alltför mycket förhoppningar. Men kan ju även hända att XL kommer senare.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

@Choffe: Mjo det där om bara 1 modell har jag också läst. Designen på de leaks man sett är ju bättre än vanliga Pixel 4 också. Men allt sånt ska man ju ta me en nypa salt såklart.

Det jag hoppas mest på är att det är ett bra batteri, bra kamera (vilket är givet att det är iom Pixel), samt att en gärna får vara IP-klassad. Är väl det enda jag saknar på min 3a XL faktiskt, för annars funkar den klockrent. Visst det hade varit nice att ha 90-120 hz, snabbare processor mer lagringsminne. Men faktum är att jag nu använt min 3a XL sen september typ och fotar massor, men har fortfarande 10 gb ledigt utrymme och då har jag inte ens tänkt att rensa på massa onödiga bilder eller så. Jag varken kollar film eller spelar spel eller så via mobilen. Så för mitt användingsområde är Pixel 3a XL en perfekt telefon, förutom att den inte är vattentät och dammtät.

Eller juste, tycker ljusstyrkan är ganska dålig när man är utomhus, speciellt en dag när det är lite sol. DÅ måste man ha på maxstyrkan och ändå i vissa vinklar så har man svårt att se vad som syns på skärmen, men så är det.