Razer Blade Pro får 4K-skärm med 120 Hz

Permalänk
Melding Plague

Razer Blade Pro får 4K-skärm med 120 Hz

Prestandamodellen i Razers utbud av bärbara datorer uppgraderas med den ovanliga kombinationen 4K-upplöst skärm som uppdateras i 120 Hz.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

söt laptop

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

17.3". "bärbar"....

Finns definitivt en målgrupp dock, för de där det inte är så viktigt att den är mobil.

Inget för mig men den ser nice ut!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nasso:

17.3". "bärbar"....

Finns definitivt en målgrupp dock, för de där det inte är så viktigt att den är mobil.

Inget för mig men den ser nice ut!

Orkar man inte bära en 17,3 tummare får man nog gå och skaffa sig gymkort

Uttryckligen avskyr datorer under 17 tum, man måste ju förfan ha nyllet typ 20 cm från skärmen för att se ordentligt.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

@Esseboy: Kanske du som behöver gå till optikern Min Dell xps 13 fungerar fin fint med sin lilla skärm

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Noob I am:

@Esseboy: Kanske du som behöver gå till optikern Min Dell xps 13 fungerar fin fint med sin lilla skärm

Det handlar inte om det, har god syn, men gillar att skärmen täcker ordentligt med synfältet.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

17.3". "bärbar"....

Finns definitivt en målgrupp dock, för de där det inte är så viktigt att den är mobil.

Inget för mig men den ser nice ut!

Med tanke på hur tunn ramen runt skärmen är, är den sannolikt mindre än en 15.6” från 2004 (tänk HemPC-eran) i alla tre dimensionerna och garanterat i vikt. Nu skall inte jag ha nån ny Windows-laptop, men den där ser faktiskt lite intressant ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Snygg dator med intressanta specs, 4K, 120Hz, 0.10 dot pitch. Lär vara svårt att urskilja pixlarna på den skärmen!

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem

Tiden där Razer bygger en bättre MacBook Pro än Apple gör.
Färgrymden på 4K skärmen och utseendet av själva lappisen stödjer argumentet iaf.
Vilka tider vi lever i.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Inaktiv

Nu är jag nog ute på djupt vatten. Men är inte 100% Adobe RGB omöjligt att nå.. eller var det någon annan standard som var det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Och jag som tycker min 32" skärm är för liten för att utnyttja 4k fullt ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av anon246659:

Nu är jag nog ute på djupt vatten. Men är inte 100% Adobe RGB omöjligt att nå.. eller var det någon annan standard som var det?

Det är Rec.2020 som är basen för Ultra HD-standard och HDR-formaten som i praktiken inte kan nås med annat än laserteknik i dagens läge. Man är också på god väg med kvantprickar om jag får tro till exempel Nanosys VD.

Med Rec.2020-nivån på färgåtergivningen blir problemen med metamerism allt tydligare. Det vill säga att vi som individer upplever färger olika. Där jag också gissar att Helmholtz Kohlrausch-effekten blir påträngande. Vi får svårt att skilja åt luminans och mättnad på de smalbandiga och höga/energirika spikarna i spektrumfördelningen som krävs för att nå 2020. Framför allt så att olika personer – gener, kön, ålder, etnicitet men också kulturell uppfattning av färger – kommer att uppfatta samma fysikaliska färg på olika sätt, vilket riskerar göra Rec.2020 opraktisk.

Blir besvärligt för filmskaparna om den intensiva röda tonen till exempel tolkas åt orange av vissa delar av befolkning medan andra ser den som djupare röd eller mer åt rosa etc. Så jag gissar att vi kommer att stanna på DCI-P3 som framtidens färgnorm ett bra tag till.

AdobeRGB är sedan gammalt och är framtagen för att matcha bildskärm mot tryck och utskrifter. Det är inga problem. Att nå AdobeRGB alltså. Matcha bildskärm och tryck är fortfarande ingen lek.