Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Visst funkar ju så länge man inte behöver undersöka något och all info finns aldrig på en sida. Men det jag inte riktigt förstår är du som verkar gillar struktur går till aftonbladets hemsida..

Ja? Är inte uppifrån och ner en bra strukturerad sida så vet jag inte vad du önskar med en hyfsad struktur. Det går ju knappast att navigera sig fel på Aftonbladet. Att de sedan har usla artiklar som man läser av ren vana är en annan sak, men smaken är som baken.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

@Elektroman
Kan du inte göra en undersökning av denna? Typ i formatet 1-10, 10-20, 20-50, 50-100 eller 100+ flikar.
Vore kul att se statistik på hur swecare använder sin webbläsare

Jag kan inte göra det, det finns en tidsbegränsning efter hur lång tid efter man skrev inlägget som det går att ändra det. Men om du vill övertala någon moderator att lägga till en omröstning så här i efterhand så är det helt ok för mig

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

@Anonymous FTW: Ah du kör inte Chrome?

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ni som har få flikar, hur många fönster och olika webbläsare har ni då i stället ? Eller använder ni flera datorer ?

Har oftast bara ett webbläsarfönster uppe och använder mig av bokmärken istället för att öppna upp alla sidor i separata flikar. Så ofta växlar jag inte mellan de olika sidorna jag besöker.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast

Can't relate... tror sällan jag passerar 4 flikar
Normalt sett ser det ut som nåt i den här stilen

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ni som har få flikar, hur många fönster och olika webbläsare har ni då i stället ? Eller använder ni flera datorer ?

Använder en dator, en browser. Stänger ner browsern när jag surfat klart. Börjar på ny kula nästa gång. Maxxar kanske 5-6 flikar. Ser inget konstigt med det.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Bästa featuren vore om Chrome sa till vilken instans som spelar Youtube musik. Har letat i flera minuter många gånger, finns det någon add-on?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Bästa featuren vore om Chrome sa till vilken instans som spelar Youtube musik. Har letat i flera minuter många gånger, finns det någon add-on?

Chrome gör det automatiskt väl? Har en liten högtalar-ikon på fliken som låter.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Chrome gör det automatiskt väl? Har en liten högtalar-ikon på fliken som låter.

Fliken ja, vilket gör det ännu mer irriterande, hjälper ju föga.

Permalänk
Medlem

Dom flesta har väl modernt internet? Fattar inte flik hetsen
Har typ 1-2-3-4 men om jag vill in på något igen laddas det nästan instant vid klick så palla flik horda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Jag har mellan 5-20 flikar uppe på på jobbet och hemma.

Jag ordnar upp det i bokmärken /bokmärkesmappar istället.

Där har jag nog några tusen sidor sparade, där de flesta är "jag ska återkomma till och läsa någon gång". Bara 2-3 mappar med bokmärken jag ofta använder..när jag är klar med den sidan stänger jag ned den helt enkelt.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk

@aToria: Nej det får inte komma in i min dator. Kommer dock mer eller mindre bli påtvingad det framöver när Edge byter till Chromium.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Får panik när flikarna blir massor(typ 20+), då är det dags att städa undan dom.
Fattar inte hur folk kan ha hundratals flikar alltid, går ju inte ens hitta något bland dom.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Nivity:

Får panik när flikarna blir massor(typ 20+), då är det dags att städa undan dom.
Fattar inte hur folk kan ha hundratals flikar alltid, går ju inte ens hitta något bland dom.

Jodå, använd ett fönster för varje ämne, ev kombinerat med olika skrivbord för olika ämnesområden.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Det här brukade va ett problem för mig.
Jag kunde komma upp i 100 flikar, där nånstans tänkte jag att jag öppnar ett till fönster för att skilja på det lite. Sen va den uppe i 100 flikar...

Nu är jag mycket mer återhållsam, men ja när man väl faller ner i "the rabbit hole", wikipedia eller annat, då blir det en del flikar igen. Jag försöker åtminstone gå igenom det systematiskt, efter varje flik jag är nöjd med stänger jag den och går jag tillbaka till den förra, läser vidare den, öppnar eventuellt nya flikar som jag läser och förhoppningsvis stänger, går tillbaka igen kanske stänger den, hoppar bak ett steg till och så håller det på.

Permalänk
Avstängd

Måste snart skaffa mer ram.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666