Permalänk
Skrivet av babgjyshi:

Är det någon skillnad?

Ja, lite grann. Framför allt vid parkering då någon snott min kopplingspedal.
Sedan är komforten något bättre, och trycker man på gasen vid omkörning så svarar den direkt, utan att man behöver vänta 30 minuter för att komma upp i 100 km/h

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Olivgrön? Fin!

Färgen heter peppargrön, metallic. Tackar!

Visa signatur

i7 6700K | RTX 2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ante Pan:

https://i.imgur.com/Qmjw6n7.jpg

Nya SAABen med 11500 mil på mätaren. 2.0t Vector, ganska bra utrustad, Bose ljudsystem och kurvljus är två grejer som jag uppskattar mycket, likaså färgen!
Aero Griffin front och sänkningssats åker på till våren. Får se om man kanske letar efter en annan uppsättning fälgar också

Independece fälgarna ser sjukt snyggt på olivgrön! trim rekommenderas starkt

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Independece fälgarna ser sjukt snyggt på olivgrön! trim rekommenderas starkt

Jo dem fälgarna är ju fina men vet inte om det faller i min smak direkt. Dem är väl inte så enkla att få tag i heller. Funderar på SAAB ALU56 faktiskt.
Finns möjlighet för steg 1, trodde inte att skillnaden mellan min tidigare på 210 hk skulle vara så stor mot den här som har 175 hk.
Men vi får se vad som händer

Visa signatur

i7 6700K | RTX 2060

Permalänk
Medlem

Kom igenom jobbig ombes i sommar och glad

Saker att göra till våren: Tona bakrutor
Sänka han där fram. Där bak är fjädrar bytta redan men ska se hur det funkar i vinter, sänker jag fram nu kanske han blir för låg med 15 tum vinter
Fixa rost i hundbenen, lagade de värsta nu i sommar men hundbenen på båda sidor får de fixas till på

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

https://i.imgur.com/kkLpFFN.png

Kom igenom jobbig ombes i sommar och glad

Saker att göra till våren: Tona bakrutor
Sänka han där fram. Där bak är fjädrar bytta redan men ska se hur det funkar i vinter, sänker jag fram nu kanske han blir för låg med 15 tum vinter
Fixa rost i hundbenen, lagade de värsta nu i sommar men hundbenen på båda sidor får de fixas till på

Det löser du galant 🙄

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ante Pan:

Jo dem fälgarna är ju fina men vet inte om det faller i min smak direkt. Dem är väl inte så enkla att få tag i heller. Funderar på SAAB ALU56 faktiskt.
Finns möjlighet för steg 1, trodde inte att skillnaden mellan min tidigare på 210 hk skulle vara så stor mot den här som har 175 hk.
Men vi får se vad som händer

Blir jävla skillnad

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LPG:

https://i.imgur.com/kkLpFFN.png

Kom igenom jobbig ombes i sommar och glad

Saker att göra till våren: Tona bakrutor
Sänka han där fram. Där bak är fjädrar bytta redan men ska se hur det funkar i vinter, sänker jag fram nu kanske han blir för låg med 15 tum vinter
Fixa rost i hundbenen, lagade de värsta nu i sommar men hundbenen på båda sidor får de fixas till på

Galant har varit snygg länge, men alltid lidit av för små hjul. Det har du förstås löst på ett fint sätt.

Permalänk
Medlem

Min lilla 3-cyliders 67HK. 0.51 L per Mil jäkligt nöjd 370kr i skatt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

In med fler bilder för fan!

Bilen kördes nästan raka vägen till förvaring efter inköp så tog inga mer bilder, bara några videoklipp, den behöver mycket TLC. Lite platsbrist och fullt upp med husrenovering just nu så ska ta tag i den i höst är det tänkt.

Skrivet av Litenskit:

Jag har en Subaru outback med h6 motorn. Den verkar vara välutrustad med glastak, automat, navi, skinninredning, cd-växlare osv. Vad är skillnaden mellan en vanlig 3.0 och en 3.0R spec b?

Spec B var sport-"inriktad" och såldes i Sverige enbart topp-utrustade med just den utrustningen du nämner. Men utöver det så hade dom bilstein dämpare, brembo-bromsar, torsten diff bak och ifall man hade manuell växellåda så fick man 6 växlar istället för 5 och automaterna fick padlar. De kom även med SI-drive på facelift(07>) där man kan välja mellan 3 olika körlägen som påverkar förbrukningen och effekten från motorn. Aluminium pedaler och Momo-ratt tror jag också hör till enbart Spec B.

Permalänk
Medlem

Min 855 T-5R

fattade inte hur man fick fram bilden
Permalänk
Medlem
Skrivet av MCRJ:

Min lilla 3-cyliders 67HK. 0.51 L per Mil jäkligt nöjd 370kr i skatt.

http://iloapp.ulan.se/data/_gallery/public/18/147119656459647700_resized.jpg

Vafalls, drar den inte mindre ändå? Min Saab 9-5a 2,3t har jag kört på 0.57 mellan Oskarshamn och Linköping en gång när jag ville se hur snålt det gick att köra (ca 18 mil) nollställde dock efter motorn blivit varm pga jag ville veta själva förbrukningen på färden utan såna störmoment så lite fusk kanske men iaf.

IOFS var jag fjäderlätt på gasen, rörde inte bromsen om jag inte behövde och körde inte med farthållaren utan höll jämn gas typ i motlut...den där drar väl 0,51 utan att man försöker, hehe, kanske t.om medan man buskör, det som är skillnaden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Vafalls, drar den inte mindre ändå? Min Saab 9-5a 2,3t har jag kört på 0.57 mellan Oskarshamn och Linköping en gång när jag ville se hur snålt det gick att köra (ca 18 mil) nollställde dock efter motorn blivit varm pga jag ville veta själva förbrukningen på färden utan såna störmoment så lite fusk kanske men iaf.

IOFS var jag fjäderlätt på gasen, rörde inte bromsen om jag inte behövde och körde inte med farthållaren utan höll jämn gas typ i motlut...den där drar väl 0,51 utan att man försöker, hehe, kanske t.om medan man buskör, det som är skillnaden

Skickades från m.sweclockers.com

Vid vanlig körning så gick min 9-5 Aero aldrig under litern 😂 gör jag som du gjorde där får jag lätt ner min v70 2.5ft under 0,50. Dock är det ju fusk att starta med varm motor osv, blir väldigt missgivande.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

Vid vanlig körning så gick min 9-5 Aero aldrig under litern 😂 gör jag som du gjorde där får jag lätt ner min v70 2.5ft under 0,50. Dock är det ju fusk att starta med varm motor osv, blir väldigt missgivande.

Det roliga är att Aeron är snålare än vanliga 2,3t. Men den har ju fler hästar på pappret Aeron så dyrare i skatt ändå. Logic...

Förvisso lite fusk som sagt men jag ville veta vad det gick att komma ner i för snittförbrukning när det var ren långkörning utan övriga faktorer inblandade. Blev positivt överraskad med tanke på att den hade ju ca 280hk under huven då.

Kör jag "vanligt" utan för mkt omkörningar osv brukar den ligga runt 0.76 vilket är omkring dess angivna lägstaförbrukning vill jag minnas.

Nyare 9-5or drar dock mer. Vi har en 07a med 98 oktan i tanken har jag inte lyckats få ner den under 0,74 när samma manöver gjordes. Iofs körde jag med farthållaren på den men allmänt drar de mer av någon anledning.

Har spekulerat om äldre bilar som min - 00a visar glädjesiffror men det är ju elektronisk insprutning. Bilen vet ju exakt mängd soppa som går in i motorn så allt för fel ska det inte vara ändå. Nåväl, har inte de bilar jag har för att de är bränslesnåla direkt ändå, hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Det roliga är att Aeron är snålare än vanliga 2,3t. Men den har ju fler hästar på pappret Aeron så dyrare i skatt ändå. Logic...

Förvisso lite fusk som sagt men jag ville veta vad det gick att komma ner i för snittförbrukning när det var ren långkörning utan övriga faktorer inblandade. Blev positivt överraskad med tanke på att den hade ju ca 280hk under huven då.

Kör jag "vanligt" utan för mkt omkörningar osv brukar den ligga runt 0.76 vilket är omkring dess angivna lägstaförbrukning vill jag minnas.

Nyare 9-5or drar dock mer. Vi har en 07a med 98 oktan i tanken har jag inte lyckats få ner den under 0,74 när samma manöver gjordes. Iofs körde jag med farthållaren på den men allmänt drar de mer av någon anledning.

Har spekulerat om äldre bilar som min - 00a visar glädjesiffror men det är ju elektronisk insprutning. Bilen vet ju exakt mängd soppa som går in i motorn så allt för fel ska det inte vara ändå. Nåväl, har inte de bilar jag har för att de är bränslesnåla direkt ändå, hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Min Aero med automat var då alltifrån snål skulle jag vilja säga 😂

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Vafalls, drar den inte mindre ändå? Min Saab 9-5a 2,3t har jag kört på 0.57 mellan Oskarshamn och Linköping en gång när jag ville se hur snålt det gick att köra (ca 18 mil) nollställde dock efter motorn blivit varm pga jag ville veta själva förbrukningen på färden utan såna störmoment så lite fusk kanske men iaf.

IOFS var jag fjäderlätt på gasen, rörde inte bromsen om jag inte behövde och körde inte med farthållaren utan höll jämn gas typ i motlut...den där drar väl 0,51 utan att man försöker, hehe, kanske t.om medan man buskör, det som är skillnaden

Skickades från m.sweclockers.com

Blandad körning och "en gång på den här sträckan" är inte riktigt samma sak
Min VW up!(lik bil som MCRJs Toyota) körde jag 3 mil till jobbet igenom Stockholm i morgontrafiken med en snittförbrukning på 0.36, men vid blandad körning drog den 0.45-0.5. Skulle tippa på att den låg runt 0,3 i förbrukning om man låg i konstant fart på plan mark i runt 70-80.

Mitt förburkningsrekord(uppmät över ca 5 mil mellan Nynäshamn>Stockholm)

Intressant nog med en färddator som visade för hög förbrukning. Mäte vid varje tankning o räknade ut min snittförbrukning. Färddatorn brukade visa 0.4 för mkt vid en snittförbrukning på 3.2(3.6 på färddatorn)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Vafalls, drar den inte mindre ändå? Min Saab 9-5a 2,3t har jag kört på 0.57 mellan Oskarshamn och Linköping en gång när jag ville se hur snålt det gick att köra (ca 18 mil) nollställde dock efter motorn blivit varm pga jag ville veta själva förbrukningen på färden utan såna störmoment så lite fusk kanske men iaf.

IOFS var jag fjäderlätt på gasen, rörde inte bromsen om jag inte behövde och körde inte med farthållaren utan höll jämn gas typ i motlut...den där drar väl 0,51 utan att man försöker, hehe, kanske t.om medan man buskör, det som är skillnaden

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har läst av efter ett års körning så det blir rättvist värde.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Många fina bilar i tråden, men vad är det egenligen med bilentusiaster och deras "redigering" av bilder? En majoritet av inläggen hade passat in utmärkt på r/shittyHDR, haha. Kanske vill man att bilen skall se ut som att den är placerad i Need for Speed på en felkalibrerad monitor.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Infinity_90:

Blandad körning och "en gång på den här sträckan" är inte riktigt samma sak
Min VW up!(lik bil som MCRJs Toyota) körde jag 3 mil till jobbet igenom Stockholm i morgontrafiken med en snittförbrukning på 0.36, men vid blandad körning drog den 0.45-0.5. Skulle tippa på att den låg runt 0,3 i förbrukning om man låg i konstant fart på plan mark i runt 70-80.

Mitt förburkningsrekord(uppmät över ca 5 mil mellan Nynäshamn>Stockholm)
https://www1.garaget.org/archive/137/136928/337619/large_337619-3332536.jpg
Intressant nog med en färddator som visade för hög förbrukning. Mäte vid varje tankning o räknade ut min snittförbrukning. Färddatorn brukade visa 0.4 för mkt vid en snittförbrukning på 3.2(3.6 på färddatorn)

Jo, det är ju problemet med små motorer. Jättesnåla i diverse (rätt mesiga) körcyklar men ska man hänga med i trafiken och inte köra som en åldring så är de inte så snåla, speciellt inte på snabbare vägar.

Jag pendlade tre mil till jobbet ett tag, mestadels 80-90-100 motorväg. Med en Toyota Iq så låg jag på 0,6-0,65 ungefär. Med min Accord diesel så låg jag på samma om jag tog det hyfsat lugnt. Men hyfsat lugnt i Accorden var ju ändå snabbare än när jag tryckte på ganska bra med Iqn liksom, och dessutom väldigt mycket bekvämare, mycket mer plats i bilen och så. I stan däremot så låg Iqn fortfarande runt där medan Accorden låg närmare en liter.

Permalänk
Medlem

Nya pärlan.

Audi A3 1,2 TFSi 2016.

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Medlem

Riktigt fin bil

Älskar 855!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

Instämmer med ovan. Ser riktigt fin ut. Lagom modifierat utan stance och sånt jävla trams utan istället en bil som faktisk är uppgraderad för att vara roligare att köra, som det ska vara!

Lite allergisk mot vindavvisare bara men smaken är som baken

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Blev en lite roligare bil än Passat för nån vecka sen.. Inväntar våren så blir de coils etc..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

@MCRJ: Min V70 Drive ligger på 0.5L milen men då kör jag nästan uteslutande kallstarter och jag 90% av tiden kör jag till och från dagis (7km) men kör jag längre sträckor som när vi drog till kolmården i sommar så ligger jag runt 0.45L milen. Det är sjukt att dom klarar få ner förbrukningen så låg och ändå är V70 och stor och tung bil.

Visa signatur

Core I5 11600k, GeFore GTX 1080Ti, 32GB Corsair, 2500GB Samsung 870 EVO SSD, Gigabyte Z590 Aorus Elite AX, Samsung Odeyssey G7 32" <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiGrip:

@MCRJ: Min V70 Drive ligger på 0.5L milen men då kör jag nästan uteslutande kallstarter och jag 90% av tiden kör jag till och från dagis (7km) men kör jag längre sträckor som när vi drog till kolmården i sommar så ligger jag runt 0.45L milen. Det är sjukt att dom klarar få ner förbrukningen så låg och ändå är V70 och stor och tung bil.

Din är ju en disel min är bensin.

Visa signatur
Permalänk

Bmw 330D

Det ska vara manuell turbodiesel kombi med tryck i
https://www.garaget.org/?car=405432

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxizor:

Riktigt fin bil

Älskar 855!

tackar =D
bästa bilen!

Skrivet av Zemlan:

Instämmer med ovan. Ser riktigt fin ut. Lagom modifierat utan stance och sånt jävla trams utan istället en bil som faktisk är uppgraderad för att vara roligare att köra, som det ska vara!

Lite allergisk mot vindavvisare bara men smaken är som baken

Skickades från m.sweclockers.com

den gör sig bra på bild ialf ! men kommer man närmare så ser man tyvärr åldern :/
tycker vindavisare är gött o ha när man vill dra ner rutan i farten + att de ser bra ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enbitost:

den gör sig bra på bild ialf ! men kommer man närmare så ser man tyvärr åldern :/
tycker vindavisare är gött o ha när man vill dra ner rutan i farten + att de ser bra ut

Äsch då en 5m look räcker gott, överdrivet puts är bara drygt. Bilar ska ju köras för bövelen!

Ok, men då använder du ju vindavvisarna som det är tänkt, då har jag inga problem med dem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

In med fler bilder för fan!

Här får du en hel video på liket
https://youtu.be/ux-VoQOO2_I