Intel NUC låg spänning? Dör i idle men rullar på i load

Permalänk
Medlem

Intel NUC låg spänning? Dör i idle men rullar på i load

Tjo!

Sitter och försöker få liv i en gammal Intel Nuc, NY och oanvänd men blivit placerad på ett jättebra ställe och blivit bortglömd...
Den dör om jag lämnar den i typ 1min utan att den belastas, sitter på datorn nu med Prime95 igång och då rullar den på "som den ska"

Jag har varit inne i bios och stängt av allt som har att göra med boost-funktioner, HT, stängt ner LAN, Audio och allt onödigt men så snart jag stänger av Prime så fryser datorn och man får hålla nere on/off knappen tills den stänger av sig helt. Jag hittar dock ingenstans i detta bios där man kan ändra spänning på varken cpu, 3.3v eller 5v delarna

Vet att jag har skrivit om detta fenomen tidigare men lyckas inte hitta tråden igen, dock så har jag "hittat" vad jag tror kan vara felet.

Jag bifogar en dump av HW Monitor, ser inte spänningen för "datorn" eller vad man ska kalla det för konstig ut?
BILD

Hur fixar man isåfall ett fel som detta på en Nuc?

Planen är att sparka igång denna som mediaspelare till tvn och jag vore otroligt tacksam om någon kan svara på detta!

//
Jonas

Visa signatur

| i5 10600k @5,2Ghz | Asus ROG Strix Z490-G Gaming| Asus RTX 3070 ROG Strix OC | G.Skill 32GB RGB | M.2 OCZ RD400 512GB | Corsair AX 1200i | ASUS ROG Strix LC 240 RGB | Fractal Design C Mini TG | Corsair K70 MX-Red | Asus Swift PG278Q |

Permalänk
Medlem

Nätagg dåligt? Tänkte mest på volten på bilden stämmer dåligt med vad det skall ligga på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantomen:

Nätagg dåligt? Tänkte mest på volten på bilden stämmer dåligt med vad det skall ligga på

Ja men precis, har tänkt samma sak men det sitter ju inget nätaggregat i den bemärkelsen i den.
Styrs all ström o spänning från själva strömadaptern? Känns som att den bara ska mata ström till Nucen men vad vet jag!

Tack för svaret

Visa signatur

| i5 10600k @5,2Ghz | Asus ROG Strix Z490-G Gaming| Asus RTX 3070 ROG Strix OC | G.Skill 32GB RGB | M.2 OCZ RD400 512GB | Corsair AX 1200i | ASUS ROG Strix LC 240 RGB | Fractal Design C Mini TG | Corsair K70 MX-Red | Asus Swift PG278Q |

Permalänk
Medlem

@Jonas HB:
Kanske är ström adaptern som bör bytas.

Permalänk
Medlem

Får prova det!

Visa signatur

| i5 10600k @5,2Ghz | Asus ROG Strix Z490-G Gaming| Asus RTX 3070 ROG Strix OC | G.Skill 32GB RGB | M.2 OCZ RD400 512GB | Corsair AX 1200i | ASUS ROG Strix LC 240 RGB | Fractal Design C Mini TG | Corsair K70 MX-Red | Asus Swift PG278Q |