Retroarch översätter japanska i emulerade spel med artificiell intelligens

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Argh! Menade secret of mana 2, seiken densetsu 3!

https://www.youtube.com/watch?v=x3cz1oCmQPU

Detta?

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

Och postpaket används bl.a till att skicka olagligt gods. Emulatorer är fortfarande inte olagliga, oavsett vad de används till "mest".

Fast i det här fallet är det snarare: "En hoprullad kondom med vitt pulver i som någon svalt vid gränskontrollen BEHÖVER inte vara knark."

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk

Precis, det har kommit ett officiellt översatt original, som finns att lira till switch redan nu. Sedan bör remake dyka upp i början på nästa år. Flerspelar-äventys-rpg växer ju inte på trän direkt... Varvade SoM ett gäng gånger med vänner som ung och nu senast med sonen. Detta kommer bli uppskattat!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Fast i det här fallet är det snarare: "En hoprullad kondom med vitt pulver i som någon svalt vid gränskontrollen BEHÖVER inte vara knark."

Skickades från m.sweclockers.com

Gränskontroll? Vad är det för något?

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tomaso:

Så de använder sig av OCR plus en automatöversättning av text. Hur blir det AI?

Automatöversättning kan göras på olika sätt. Ord för ord, ord och hårdkodade språkregler eller (AI / ML) inlärda order och språkregler byggd från träning. Så AI/ML betyder egentligen bara den metod man använt för att lösa ett problem, automatöversättning, prisestimering, klassificering eller vad man nu än vill. Och den metoden använder artificiella neurala nätverk som simulerar hur hjärnan delvist fungerar hos en människa.

Så det är väl tekniken bakom den tjänsten som de använder för översättning som de refererar till, inte just paraplykoncepten automatöversättning och OCR.

OCR kan också göras med AI / ML.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Automatöversättning kan göras på olika sätt. Ord för ord, ord och hårdkodade språkregler eller (AI / ML) inlärda order och språkregler byggd från träning. Så AI/ML betyder egentligen bara den metod man använt för att lösa ett problem, automatöversättning, prisestimering, klassificering eller vad man nu än vill. Och den metoden använder artificiella neurala nätverk som simulerar hur hjärnan delvist fungerar hos en människa.

Så det är väl tekniken bakom den tjänsten som de använder för översättning som de refererar till, inte just paraplykoncepten automatöversättning och OCR.

OCR kan också göras med AI / ML.

Jovisst. Jag tycker mest AI är en meningslös term som egentligen inte betyder något. Alla tycker olika om vad det betyder, det används frikostigt och utifrån märks det egentligen inte heller i många fall.

AI är ett uttryck som inte borde användas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tomaso:

Jovisst. Jag tycker mest AI är en meningslös term som egentligen inte betyder något. Alla tycker olika om vad det betyder, det används frikostigt och utifrån märks det egentligen inte heller i många fall.

AI är ett uttryck som inte borde användas.

Är det lite som Gud, ett väldigt trubbigt ord. Det betyder olika från person till person. Medans ordet fyra är lite mer precist.

Jag tycker att det står ganska bra på wikipedia. Där är det ganska precist: Något som efterliknar riktig intelligens (Inlärning, planering och problemlösning, etc).

Sen hur "gemene man" använder termen är en annan grej.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Är det lite som Gud, ett väldigt trubbigt ord. Det betyder olika från person till person. Medans ordet fyra är lite mer precist.

Jag tycker att det står ganska bra på wikipedia. Där är det ganska precist: Något som efterliknar riktig intelligens (Inlärning, planering och problemlösning, etc).

Sen hur "gemene man" använder termen är en annan grej.

Men om alla använder det på "fel" sätt så är nog den riktiga definitionen lite oviktig. Inom spel så används (och har gjort det länge) termen AI för i praktiken alla datorstyrda enheter. Även fall som kan vara så enkla som några enstaka if-satser.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tomaso:

Men om alla använder det på "fel" sätt så är nog den riktiga definitionen lite oviktig. Inom spel så används (och har gjort det länge) termen AI för i praktiken alla datorstyrda enheter. Även fall som kan vara så enkla som några enstaka if-satser.

Skickades från m.sweclockers.com

Tills vi har ett vedertaget annat ord för artificiell intelligens tycker jag dock det är fel att kalla maskininlärning och andra liknande saker för AI, åtminstone i redaktionellt material.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tomaso:

Men om alla använder det på "fel" sätt så är nog den riktiga definitionen lite oviktig. Inom spel så används (och har gjort det länge) termen AI för i praktiken alla datorstyrda enheter. Även fall som kan vara så enkla som några enstaka if-satser.

Då har det också betytt samma sak. Något som efterliknar riktig intelligens (men inte riktig/naturlig, utan artificiell).

Att göra så att fienderna har ett mål som de planerar och följer. Definitionen stämmer fortfarande.

Allting är lite if-satser / booleans matematik. Till och med du och jag.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Tills vi har ett vedertaget annat ord för artificiell intelligens tycker jag dock det är fel att kalla maskininlärning och andra liknande saker för AI, åtminstone i redaktionellt material.

Japp, det är det jag argumenterar för. Förra texten var lite dåligt formulerad bara.

Skrivet av kelthar:

Då har det också betytt samma sak. Något som efterliknar riktig intelligens (men inte riktig/naturlig, utan artificiell).

Att göra så att fienderna har ett mål som de planerar och följer. Definitionen stämmer fortfarande.

Allting är lite if-satser / booleans matematik. Till och med du och jag.

Jo, den definitionen passar fortfarande och allting kan betraktas som if-satser. Det håller jag med om. Däremot om så är fallet så förlorar begreppet lite av sin poäng. AI blir mer av en marknadsföringsterm istället för att betyda något. Med tillräcklig mängd mumbojumbo så går det att argumentera att en musrörelse på skärmen drivs av AI: "den förstår din vilja genom att studera pekdonets rörelse på skrivbordet och jämför det med tidigare (inprogrammerade) erfarenheter" (rör du den framåt så flyttas muspekaren uppåt, osv). Allting blir en AI. Och vad tillför en term som går att användas till precis allt? Inte mycket.