Permalänk
Medlem
Skrivet av bdea:

@CDON.COM: Hej, det verkar som jag stött på lite problem hos er gällande ett reklamationsärende som jag fick godkänt. Allt är klart så långt, dock kom det ett brev på posten idag från Qliro där jag ska betala en påminnelseavgift gällande min reklamation. Jag citerar mailet jag fick från eran kundtjänst: "Vi har nu fått reklamationen godkänd av våran leverantör och erbjuder dig gärna en ny vara. Vi behöver då att du godkänner att den skickas med en faktura från Qliro. Den ska inte betalas, utan är endast underlag för den nya varan och den makuleras kort efter att den skapats. Du hittar Qliros villkor här: https://assets.qliro.com/terms/se/sv/terms/1/terms_invoice.pd...

Vänligen återkom till oss och meddela om du godkänner dessa villkor, annars kan vi istället häva ditt köp och återbetala dig för varan."

Så skulle du kunna se över vad som faktiskt hänt? Är inte intresserad av att få fakturan skickas till inkasso som det hotas med. Mycket tråkigt att man alltid ska behöva lägga tid på sånt här efter att allt..
Order nr: 67181146, faktura nr: 80200005198069

Mvh,
Andreas

Skrivet av CDON.COM:

Hej Andreas,

Tack för ditt inlägg och jag beklagar att det har blivit problem kring din reklamation.
Jag har lokaliserat problemet och löst det nu, jag återkommer till dig på mail med mer utförlig information dock.

Ha det fint!

Mvh André
CDON.COM

Hej igen,

trodde att detta skulle vara löst nu.. Dock fick jag ytterligare en faktura från Qliro idag med en påminnelseavgift? Skulle du kunna se över så det verkligen är klart? Börjar bli aningen irriterad på detta nu.

Mvh,
Andreas

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av bdea:

Hej igen,

trodde att detta skulle vara löst nu.. Dock fick jag ytterligare en faktura från Qliro idag med en påminnelseavgift? Skulle du kunna se över så det verkligen är klart? Börjar bli aningen irriterad på detta nu.

Mvh,
Andreas

Hej igen Andreas,

Jag svarade på ditt mail till vår kundservice tidigare i morse och det ska som förklarat där lösa sig nu.
Ha det fint!

Mvh André
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Svårt att få tag på er kundservice, CDON

Hej CDON

Jag lade nyligen en beställning hos er på 2.211,20 kr.

Allt gick fint fram tills att jag betalat och väntade på en bekräftelse.
Då hoppade beställningen tillbaka till steg 1, val av adress och ingen order hade skapats.

Dessvärre hade pengarna dragits från min bank, (jag valde direktbetalning via min bank).

Jag har aldrig haft problem med beställningar hos er förut vilket då också innebär att jag aldrig insett hur svårt det är att få tag på er, inget illa menat men jag skulle verkligen vilja ha hjälp så fort som möjligt då det är ganska mycket pengar att ligga ute med och samtidigt vågar jag inte lägga en ny beställning då det känns som man riskerar att göra en dubbelorder.

Jag har en ticket id då jag skapade ett case hos er, dock under fel rubrik då det konstigt nog inte fanns något passande alternativ.

Att jag skriver här är för att det inte går att nå er på något sätt, vare sig mail, chatt eller telefon. Eller har jag missat något?

Visa signatur

Chassi: Define 7 Compact | Mobo: Crosshair VIII Dark Hero | CPU: 5900x | RAM: 128 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: RX 6750 XT | M.2: 2 x 980 PRO 2TB | SSD: 870 EVO 4TB | PSU: Seasonic Prime PX 1300W | Kylare: Noctua NH-D15 chromax | OS: Win11

Permalänk
Medlem

@Cray-1:

Hej igen CDON,

Svåra att få tag på... men snabba är ni

Pengarna är tillbaka på mitt konto.

Tackar!

Visa signatur

Chassi: Define 7 Compact | Mobo: Crosshair VIII Dark Hero | CPU: 5900x | RAM: 128 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: RX 6750 XT | M.2: 2 x 980 PRO 2TB | SSD: 870 EVO 4TB | PSU: Seasonic Prime PX 1300W | Kylare: Noctua NH-D15 chromax | OS: Win11

Permalänk
Medlem

@CDON.COM: Hej, tyvärr verkar det som att det inte är löst ännu.. fick ännu en faktura från Qliro nu.. med påminnelseavgift.. så.. börjar som sagt bli jäkligt irreterande..

Permalänk
Medlem

Se gärna över era mailutskick.

Sedan februari så har jag fått 13 mail om "fri frakt" från 200 kr genom en utskickad rabattkod. Grejen är att jag har CDON+ vilket innebär att jag alltid har fri frakt från 100 kr utan rabattkod. Mailen är alltså fullständigt ointressanta.

På samma tema så har ni skickat ut en drös mail om E3, Cyberpunk, Crash Team Racing Nitro, Death Stranding, etc. Jag har enbart kryssat i nyhetsbrevet med rabattkoder. Varför får jag återkommande reklam om att förboka spel som inte släppts ännu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bdea:

@CDON.COM: Hej, tyvärr verkar det som att det inte är löst ännu.. fick ännu en faktura från Qliro nu.. med påminnelseavgift.. så.. börjar som sagt bli jäkligt irreterande..

Haha, hur länge har du hållt på nu?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Haha, hur länge har du hållt på nu?

Haha för länge, men nu hoppas jag att det är löst i alla fall. Inte fått någon ny faktura på någon vecka i alla fall.
Dock har CDON varit behjälpliga under resan, men hade helst sett att det borde vara löst från början

Permalänk
Medlem

Har handlat hos er sen 2011 sättet ni har hanterat rma har varit mycket bra senaste beställningen gick på 2 dagar . Enligt mig är cdon årets nätbutik fortsätt att leverera!

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av ducedo:

Se gärna över era mailutskick.

Sedan februari så har jag fått 13 mail om "fri frakt" från 200 kr genom en utskickad rabattkod. Grejen är att jag har CDON+ vilket innebär att jag alltid har fri frakt från 100 kr utan rabattkod. Mailen är alltså fullständigt ointressanta.

På samma tema så har ni skickat ut en drös mail om E3, Cyberpunk, Crash Team Racing Nitro, Death Stranding, etc. Jag har enbart kryssat i nyhetsbrevet med rabattkoder. Varför får jag återkommande reklam om att förboka spel som inte släppts ännu?

Hej ducedo,

Tack för ditt inlägg! Beklagar att du får oönskade mailutskick av oss.
Du får gärna återkomma till mig i PM med ditt kundnummer hos oss så ska jag självklart se över detta!

Mvh André
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Lexius:

Har handlat hos er sen 2011 sättet ni har hanterat rma har varit mycket bra senaste beställningen gick på 2 dagar . Enligt mig är cdon årets nätbutik fortsätt att leverera!

Hej Lexius,

Tack för ditt inlägg och den fina feedbacken. Det uppskattas verkligen och jag ser till att detta når rätt personer här hos oss!

Mvh André
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

På samma tema så har ni skickat ut en drös mail om E3, Cyberpunk, Crash Team Racing Nitro, Death Stranding, etc. Jag har enbart kryssat i nyhetsbrevet med rabattkoder. Varför får jag återkommande reklam om att förboka spel som inte släppts ännu?

Har du någongång köpt/förbokat ett spel som ej släpts ännu?
Om ja även om det är 10+år sedan så gissar jag på att om inte alla dom flesta butiker har nån flagga för det i sina kundprofiler och mycket troligen skickar ut lite extra förköps mail.
Har man förbokat en gång så är det ju troligen högre risk att en sådan kund förbokar igen än en kund som ej har förbokat tidigare.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Hej CDON

Då det verkar vara svårt at få någon respons från er på traditionellt sett (direktkonakt med er) så provar jag här. Ordernummer: 67831642

Den 5/6 köpte jag en vara hos er med INCCI.COM underleverantören .
Den 12/6 fick jag ett epost om att varan var påväg, efter det så har det varit tyst.

Detta gjorde att jag idag efterfrågade status på vart min leverans var och fick då en spårningslänk hos DHL från INCCI. När jag dock spårar försendelsen så ser jag att utlämningsstället skickat tillbaka varan då jag ej hämtat ut varan.

Då jag varken fått ett mail med Kolli, att varan finns att hämta ut via epost eller via sms samt att det inte går att spåra försändelsen via er hemsida så undrar jag om det är lämpligt att jag ska stå för de extrakostander som en återsändnings innebär?

Det som gör det ännu mer tragiskt är att DHL säger att de försökt maila mig, dock utan att kunna berätta för mig till vilken epost, utan resultat (jag har dock inte fått något vare sig från INCCI, CDON eller DHL) samt att INCCI säger att DHL försökt SMS mig utan att jag fått något sms.

Vet inte om det är INCCI eller DHL som ljuger i detta fall.

Visa signatur

Game: i7 6700K, 32Gb DDR4, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 284TB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 408TB
Router (pfSense): i3 9100, 16Gb DDR4

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Shen:

Hej CDON

Då det verkar vara svårt at få någon respons från er på traditionellt sett (direktkonakt med er) så provar jag här. Ordernummer: 67831642

Den 5/6 köpte jag en vara hos er med INCCI.COM underleverantören .
Den 12/6 fick jag ett epost om att varan var påväg, efter det så har det varit tyst.

Detta gjorde att jag idag efterfrågade status på vart min leverans var och fick då en spårningslänk hos DHL från INCCI. När jag dock spårar försendelsen så ser jag att utlämningsstället skickat tillbaka varan då jag ej hämtat ut varan.

Då jag varken fått ett mail med Kolli, att varan finns att hämta ut via epost eller via sms samt att det inte går att spåra försändelsen via er hemsida så undrar jag om det är lämpligt att jag ska stå för de extrakostander som en återsändnings innebär?

Det som gör det ännu mer tragiskt är att DHL säger att de försökt maila mig, dock utan att kunna berätta för mig till vilken epost, utan resultat (jag har dock inte fått något vare sig från INCCI, CDON eller DHL) samt att INCCI säger att DHL försökt SMS mig utan att jag fått något sms.

Vet inte om det är INCCI eller DHL som ljuger i detta fall.

Hej Shen,

Tack för ditt inlägg! Beklagar att det strular i ditt ärende.

Jag kan inte hjälpa dig med detta direkt här men jag har kikat på det och ser att korrekt avdelning här hos oss sitter med ditt ärende och håller på att lösa detta.

De kommer återkomma till dig så fort det finns mer info att ge i ärendet. Trevlig dag!

Mvh André
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej Shen,

Tack för ditt inlägg! Beklagar att det strular i ditt ärende.

Jag kan inte hjälpa dig med detta direkt här men jag har kikat på det och ser att korrekt avdelning här hos oss sitter med ditt ärende och håller på att lösa detta.

De kommer återkomma till dig så fort det finns mer info att ge i ärendet. Trevlig dag!

Mvh André
CDON.COM

Har ni blivit kontaktad och fått hjälp, tack

Visa signatur

Game: i7 6700K, 32Gb DDR4, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 284TB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 408TB
Router (pfSense): i3 9100, 16Gb DDR4

Permalänk

Tjänsten Solid Tablets

Hej

Vad innebär tjänsten solid tablets (229 kr), som man kan välja när man köper en platta?

Letat på internet och cdons hemsida.

Är det bara en "liten" fuling likt den med procentsatserna på era rabatter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jusernejm:

Hej

Vad innebär tjänsten solid tablets (229 kr), som man kan välja när man köper en platta?

Letat på internet och cdons hemsida.

Är det bara en "liten" fuling likt den med procentsatserna på era rabatter?

Finns en helt magiskt liten länk en bit under checkboxen som leder hit:
https://www.solidab.se/villkor/lankar/SE/Produkt/cdonsverige....

Edit: Strax under rutan med följande information:

Försäkringsvillkor

  • Reparation eller ersättningsprodukt med motsvarande prestanda.

  • Ersättning för skador som uppstått genom en plötslig och oförutsedd yttre händelse t ex tappskada, krosskada, fukt/vatten, blixtnedslag/åska/överspänning.

  • Ersättning för funktionsfel som inte ersätts av garanti eller reklamationsrätt.

  • För mobiltelefon är självrisken 195 kr vid skada. För övriga produkter gäller försäkringen utan självrisk.

Permalänk
Medlem

Såg även.

  • skador till följd av handhavandefel, bristfällig eller felaktig installation/montering, slitage eller försummat underhåll.

Vilket gör tex tappskada ogiltigt då det givetvis kommer att bli ett handhavande fel.
Med andra ord skit försökring som högst troligen aldrig kommer täcka nånting som i stort sett alla andra liknade skitförsäkringar.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Hej,
Jag har en arozzi vernazza order (‪61061706) där gasfjädern glidit ner och nu skrapar i golvet. Jag är inte på något sätt överviktig, så detta känns som ett reklamationsärende. Problemet är att jag inte får upp den ordern på er hemsida, trots korrekt mailadress. Jag kan då inte kontakta er i detta ärende då er hemsida är låst till ordrar i historiken.
Hur gör jag för att gå vidare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Blueie:

Hej,
Jag har en arozzi vernazza order (‪61061706) där gasfjädern glidit ner och nu skrapar i golvet. Jag är inte på något sätt överviktig, så detta känns som ett reklamationsärende. Problemet är att jag inte får upp den ordern på er hemsida, trots korrekt mailadress. Jag kan då inte kontakta er i detta ärende då er hemsida är låst till ordrar i historiken.
Hur gör jag för att gå vidare?

Skickades från m.sweclockers.com

Hej Blueie,

Tack för inlägget!

Jag kan se att du har kommit i kontakt med vår kundservice angående detta. Det går bra att svara på vårt senaste så hjälper vi dig gladeligen vidare.

Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

Med vänliga hälsningar,
Alfred, CDON

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lita ALDRIG på ett företag som man inte ens kan ringa till!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej Blueie,

Tack för inlägget!

Jag kan se att du har kommit i kontakt med vår kundservice angående detta. Det går bra att svara på vårt senaste så hjälper vi dig gladeligen vidare.

Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

Med vänliga hälsningar,
Alfred, CDON

Ja, ni har svarat två gånger och inte en enda gång på mina problem

När jag loggar in och väljer reklamera så kommer inte min order upp, trots att mailen stämmer överens med kontot. Jag kan därmed inte välja att reklamera varan då det är låst till orderhistoriken. Det enda svar jag fått av er kundtjänst är att jag valt fel sätt att kontakta er, välj reklamera, och att om jag har problem att logga in på rätt konto så kan jag nollställa lösenordet...
Men jag ÄR inne på rätt konto!

Permalänk
Medlem

Får CDON's "nyhetsbrev". Fram till igår så verkar det ha fungerat OK. Men från och med igår eftermiddag får jag två kopior av varje mail. Har nu fått tre mail från CDON och alla har varit i två exemplar. Får inte dubbla mail från någon annan avsändare.
Någon som sett något liknande?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Naki:

Får CDON's "nyhetsbrev". Fram till igår så verkar det ha fungerat OK. Men från och med igår eftermiddag får jag två kopior av varje mail. Har nu fått tre mail från CDON och alla har varit i två exemplar. Får inte dubbla mail från någon annan avsändare.
Någon som sett något liknande?

Hej Naki,

Tack för inlägget!

Det låter ju väldigt märkligt. Jag har precis slängt iväg ett PM till dig, återkom gärna så kan vi kika vidare på vad som kan ha hänt.

Ha det fint!

Med vänlig hälsning,
Alfred, CDON

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej ducedo,

Tack för ditt inlägg! Beklagar att du får oönskade mailutskick av oss.
Du får gärna återkomma till mig i PM med ditt kundnummer hos oss så ska jag självklart se över detta!

Mvh André
CDON.COM

Ni kan bortse från mitt PM som jag skickade i juni. Tröttnade och stängde istället av alla utskick från CDON.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Köpte en Google Pixel av er 2017-12-31.
Fick den utbytt på garanti 2018-04-19 efter ett besök hos mobilbyrån.

Nu har samma problem dykt upp igen, och jag undrar hur det fungerar med reklamationsrätt?
Ordernumret är 60599629 och jag har skickat in ett ärende på er hemsida, men kände att jag ville kolla med er här också.

Återkom gärna på PM.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juus1:

Köpte en Google Pixel av er 2017-12-31.
Fick den utbytt på garanti 2018-04-19 efter ett besök hos mobilbyrån.

Nu har samma problem dykt upp igen, och jag undrar hur det fungerar med reklamationsrätt?
Ordernumret är 60599629 och jag har skickat in ett ärende på er hemsida, men kände att jag ville kolla med er här också.

Återkom gärna på PM.

//C

Från det att produkten byts ut förlängs reklamationstiden med ytterligare tre år.

Citat:

Om du ger konsumenten en ny vara och fel uppstår även på den varan, oavsett om det är samma fel eller ett nytt, har konsumenten rätt till tre års reklamationsrätt. Reklamationsrätten gäller då från den dagen konsumenten fick den nya varan.

https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-...

Citat:

23 § Köparen får inte åberopa att varan är felaktig, om han inte lämnar säljaren meddelande om felet inom skälig tid efter det att han märkt eller borde ha märkt felet (reklamation). Meddelande som lämnas inom två månader efter det att köparen märkt felet skall alltid anses ha lämnats i rätt tid. I fall som avses i 1 § andra stycket kan meddelande om felet i stället lämnas till näringsidkaren.

[S2]Har någon annan än säljaren åtagit sig att för dennes räkning avhjälpa fel i en vara, kan reklamationen i stället göras hos honom.

[S3]Reklamerar köparen inte inom tre år från det att han har tagit emot varan, förlorar han rätten att åberopa felet, om inte annat följer av en garanti eller liknande utfästelse. Lag (2005:62).

https://lagen.nu/1990:932

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Nu har min telefon legat hos er i snart en månad, och jag har inte fått någon återkoppling i ärendet. Vad händer? Börjar bli less på att vänta. Till er som kan, finns det möjlighet att häva köpet? Känns inte som rimlig tid att behöva vänta i nästan en månad.

CDON, har ni någon kommentar på detta?

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Skrivet av Juus1:

Nu har min telefon legat hos er i snart en månad, och jag har inte fått någon återkoppling i ärendet. Vad händer? Börjar bli less på att vänta. Till er som kan, finns det möjlighet att häva köpet? Känns inte som rimlig tid att behöva vänta i nästan en månad.

CDON, har ni någon kommentar på detta?

//C

ligger den hos CDON eller hos nån av deras 1000-tals leverantörer?

CDON idag är ju som Amazon, grejjerna man beställer kommer ju inte från något centrallager med fungerande logistik utan från nån kinaimportör i Småland med vinstintresse som just enda intresse.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

@adfactory: Telefonen är köpt hos CDON med dem själva som leverantör.

//c

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +