Permalänk
Medlem

jag är alliance och fått ett quest där jag ska prata med en npc i stonetalon mountains. Kör ju på pve server så jag blir ju inte attackerad av hordes där men är det bra att göra quest där för mig?

Visa signatur

i7 9700k, rtx 2080, corsair 16 gb 3000 mhz

Permalänk
Lego Master
Skrivet av hokko:

jag är alliance och fått ett quest där jag ska prata med en npc i stonetalon mountains. Kör ju på pve server så jag blir ju inte attackerad av hordes där men är det bra att göra quest där för mig?

Ja, den är ju "contested", dvs det finns settlements för både Horde och Alliance där. Och därmed quester för båda lägren. Jag har själv sprungit runt där mycket förr om åren. Håll avstånd från de PvP-aktiva NPCerna kring Horde-campen bara, de kommer mörda dig sönder och samman om du kryper för nära.

https://wow.gamepedia.com/Stonetalon_Mountains_(Classic)

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av laudanum:

Och pet som ska hålla mobs borta från dig med taunt.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis! Funderar på om han använder sitt pet överhuvudtaget? Skicka pet, vänta ett par sekunder, sen meja ner.
Såklart kommer petet att tappa aggro ibland, men som meele är inte hunters bra.
När kom fein death?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Precis! Funderar på om han använder sitt pet överhuvudtaget? Skicka pet, vänta ett par sekunder, sen meja ner.
Såklart kommer petet att tappa aggro ibland, men som meele är inte hunters bra.
När kom fein death?

Vid level 30.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

LFG channel är ju rolig ibland, fattar inte folk som reserverar saker när de saknar 3 av 5 spelare.. BRD LFM 1 Tank 1 Healer 1 dps (Iron Foe Reserved)....

Permalänk
Medlem

Måste man byta pet som hunter ibland? Har kört med en nightsaber stalker som var lvl 7 eller 8 när jag fick den och petet är lvl 24 nu. Senaste leveln känns det som att dom jag attackerar tappar aggro på mitt pet nästan hela tiden och attackerar mig istället. Har levlat growl till 3, vilket är den högsta jag kan ha just nu

Visa signatur

i7 9700k, rtx 2080, corsair 16 gb 3000 mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av hokko:

Måste man byta pet som hunter ibland? Har kört med en nightsaber stalker som var lvl 7 eller 8 när jag fick den och petet är lvl 24 nu. Senaste leveln känns det som att dom jag attackerar tappar aggro på mitt pet nästan hela tiden och attackerar mig istället. Har levlat growl till 3, vilket är den högsta jag kan ha just nu

Du lär dig vissa nya skills och högre ranker genom att tämja andra pets. Growl lär du dig dock av trainers.
https://classic.wowhead.com/guides/classic-wow-hunter-pets#tr...

Permalänk
Medlem

DU måste givetvis inte byta pet, men färdigheter som Bite och Claw som gör skada kan du enbart lära dig nya ranker av genom att tämja nya djur som redan kan de och sedan använda de en stund tills du själv har lärt dig den. Sen kan du då lära den till andra djur du tämjer. Se på tex: https://www.wow-petopia.com/classic/abilities.php

Prata WoW på svenska känns helt fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaibuf:

Du lär dig vissa nya skills och högre ranker genom att tämja andra pets. Growl lär du dig dock av trainers.
https://classic.wowhead.com/guides/classic-wow-hunter-pets#tr...

Skrivet av jensa86:

DU måste givetvis inte byta pet, men färdigheter som Bite och Claw som gör skada kan du enbart lära dig nya ranker av genom att tämja nya djur som redan kan de och sedan använda de en stund tills du själv har lärt dig den. Sen kan du då lära den till andra djur du tämjer. Se på tex: https://www.wow-petopia.com/classic/abilities.php

Prata WoW på svenska känns helt fel

Jag har claw och bite level 2, ska se om jag kan hitta något i närheten som kan lära mig lvl 3 eller 4. Skulle ni ha autocast på bite, claw och growl? jag har bara på claw och growl atm https://gyazo.com/b65bd79e2cc423889c9bad95a2a2a7aa

Visa signatur

i7 9700k, rtx 2080, corsair 16 gb 3000 mhz

Permalänk
Medlem

Vid låg level tycker jag Bite är bättre än Claw då den gör mer skada men kostar inte så mycket energi och har längre cooldown. När du börjar närma dig lvl 35 och så då du får Frenzy som talent så kan det börja bli bättre med Claw dock. Dessutom får du snabbare enrgi då med.

Det är lite så med hunter när man levelar att när du får en ny rank av Growl så är det jätteenkelt att låta sitt djur ha aggro men när man börjar levla högre och högre utan att få en ny så får man planera lite mer för att låta sitt djur ha aggro.

Permalänk
Medlem

Haha älskar att jag dödade en horde när han skulle göra sin Quest för jag ville ha Quest bossen. Sen spenderar han och hans kompis tid på att Corpse campa mig 3 gånger 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

LFG channel är ju rolig ibland, fattar inte folk som reserverar saker när de saknar 3 av 5 spelare.. BRD LFM 1 Tank 1 Healer 1 dps (Iron Foe Reserved)....

Det är väl ändå bättre än att ledaren drar på ML strax innan bossen som släpper grejerna dör utan att säga något. Utan alla kort ligger på bordet från början istället. Den bossen blir det ML så rätt person får saken om den droppar och alla som är med i gruppen är med på det från start och går inte med om man inte är ok med det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Kan det börja vara läge att migga över till Gehennas snart? Eller är det fortfarande långa kötider ibland?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Kan det börja vara läge att migga över till Gehennas snart? Eller är det fortfarande långa kötider ibland?

Kollade läget på den häromdagen, då var det 3-4 timmars kö.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

@Jumpcut: Igår 16:30 6000 pers i kö @ Gehennas, det har lugnat ned sig lite med de värsta köerna men det är fortfarande kö och det lär det vara ett tag framvöer

Visa signatur

NAS: QNAP TS-469L | 4x3TB WD RED - 3GB ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaphio:

@Jumpcut: Igår 16:30 6000 pers i kö @ Gehennas, det har lugnat ned sig lite med de värsta köerna men det är fortfarande kö och det lär det vara ett tag framvöer

Firemaw har varit på ca 2-3k senaste veckan inkl helgen. Igår hoppade det till 6k+ igen. Dem stängde nog lite layer(s).

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

*Laughs in never any queue on Mirage Raceway*

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Har inte sett köer på en längre tid till Razorgore

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Kan det börja vara läge att migga över till Gehennas snart? Eller är det fortfarande långa kötider ibland?

Är inte character migration avstängd för Classic?

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem

@Zunil: De skulle väl köra migrering ifrån de större servarna så att migrera till gehennas låter inte troligt.
Om de ska ha bort layers tills fas 2

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Kan det börja vara läge att migga över till Gehennas snart? Eller är det fortfarande långa kötider ibland?

Du kommer aldrig få migrera över till någon server som har varit överbefolkat. Blizzard tillsätter funktionen för att just få folk ifrån dom fulla servrarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Du kommer aldrig få migrera över till någon server som har varit överbefolkat. Blizzard tillsätter funktionen för att just få folk ifrån dom fulla servrarna.

Såklart, tänkte inte så långt. Jaja, det är ganska kul på Gandling får jag säga.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Det bästa med Classic är inte spelet i sig utan gemenskapen. Att jag helt plötsligt kunde springa på en grupp med 4 svenskar som skulle göra samma quest som jag. Blev inbjuden till guilden så nu är man "Gammal o Horde". Mycket hjälp och många som fixar proffession-pattern/formula/gear åt varandra.

Har själv ägnat mycket tid åt att göra det jag känner för och inte powerlevla. Dingade 50 igår, sitter på ca 500 guld så jag försöker att fortsätta investeringen som jag började med 50G i lvl 40 för en vecka sen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Det bästa med Classic är inte spelet i sig utan gemenskapen. Att jag helt plötsligt kunde springa på en grupp med 4 svenskar som skulle göra samma quest som jag. Blev inbjuden till guilden så nu är man "Gammal o Horde". Mycket hjälp och många som fixar proffession-pattern/formula/gear åt varandra.

Har själv ägnat mycket tid åt att göra det jag känner för och inte powerlevla. Dingade 50 igår, sitter på ca 500 guld så jag försöker att fortsätta investeringen som jag började med 50G i lvl 40 för en vecka sen.

Sjukt, 500guld är galet mycket..
Hur lyckas du ens?

Efter jag köpte mount och levlat till 44 så sitter jag på en förmögenhet på 25g..
Iofs kör jag knappt någon proffesion (skinnar lite bara).

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Sjukt, 500guld är galet mycket..
Hur lyckas du ens?

Efter jag köpte mount och levlat till 44 så sitter jag på en förmögenhet på 25g..
Iofs kör jag knappt någon proffesion (skinnar lite bara).

500 guld känns inte så mycket. Har ca 300g just nu på mina chars och alltid 200g på AH men det ökar med ca 50g per dag. Kör tailoring enchanting och skinning.
Är lite som bitcoin var under 2011. Upp och ned hela tiden, så köper lågt och säljer högt. Har koll på flera delar av marknaden. Har även börjat göra lite excelark för att ha lite mer koll.

Köpte en wand med +11 shadow damage för 10g. Antingen använder jag den själv då den är 3dmg under BIS eller så säljer jag den för ca 40-50g. Beror på hur desperata andra är på att köpa den.

Finns bra farming spots där du kan levla och tjäna guld samtidigt. När jag väl levlar så puffrar jag på med bra fart men springer runt, kör AH osv samtidigt så det kunde nog vara bra mycket högre. Har 7Dagar /played men då är minst 1dag AFK för att hålla mig inloggad.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

500 guld känns inte så mycket. Har ca 300g just nu på mina chars och alltid 200g på AH men det ökar med ca 50g per dag. Kör tailoring enchanting och skinning.
Är lite som bitcoin var under 2011. Upp och ned hela tiden, så köper lågt och säljer högt. Har koll på flera delar av marknaden. Har även börjat göra lite excelark för att ha lite mer koll.

Köpte en wand med +11 shadow damage för 10g. Antingen använder jag den själv då den är 3dmg under BIS eller så säljer jag den för ca 40-50g. Beror på hur desperata andra är på att köpa den.

Finns bra farming spots där du kan levla och tjäna guld samtidigt. När jag väl levlar så puffrar jag på med bra fart men springer runt, kör AH osv samtidigt så det kunde nog vara bra mycket högre. Har 7Dagar /played men då är minst 1dag AFK för att hålla mig inloggad.

Det är väll mest för att jag har noll koll på vad som är bra gear
Sen är det ganska svårt att farma på ett effektivt sätt som Holy-priest så jag kör mest dungeons när jag spelar.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Det är väll mest för att jag har noll koll på vad som är bra gear
Sen är det ganska svårt att farma på ett effektivt sätt som Holy-priest så jag kör mest dungeons när jag spelar.

Levlar du som holy? Jag levlar som shadow men healar ändå i dungeons, känns inte värt att slänga in talent points i holy innan 60, sålänge jag kan göra mitt jobb. Brukar dessutom hjälpa till med dps så mycket jag kan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: ASRock H61M- DGS, Processor: Intel i3 3225, Grafik: GTX 460SE, RAM 2x4 GB 1600MHz ddr3 , 1TB HDD Seagate Barracuda, 450W Antec VP450P PSU och en stor svart jävla låda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Det är väll mest för att jag har noll koll på vad som är bra gear
Sen är det ganska svårt att farma på ett effektivt sätt som Holy-priest så jag kör mest dungeons när jag spelar.

Finns bra guider för BIS gear (när du närmar dig 50-55+ bör du kolla igenom vad du ska ha).
Jag passade på att fråga en kollega som är Excel-expert som hjälpte mig lite nu att fixa en formel för slumpade resultat som jag kan bygga vidare på för att få mer koll på min ekonomi. Resultaten är ju aldrig densamma vid tex disenchanting. Allt annat är enkelt att räkna ut.

Ska du levla så kör Shadow, det kan du även heala ifrån. Ska du köra enbart dungeons så är det väl Disc / Holy som är bäst.

I din level är det bara att köra ZF om och om igen isåfall. Och senare köra typ BRD. (Zul farak, Blackrock Depths). Men det är inte det roligaste sättet att spela.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hokko:

Jag har claw och bite level 2, ska se om jag kan hitta något i närheten som kan lära mig lvl 3 eller 4. Skulle ni ha autocast på bite, claw och growl? jag har bara på claw och growl atm https://gyazo.com/b65bd79e2cc423889c9bad95a2a2a7aa

Jag har auto på claw+ growl.
Rank 4 claw tog jag ifrån ashenvale ifrån björnarna (24 eller 26, kommer inte ihåg). Jag är horde hunter så det var passande.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwzxqwzx:

Levlar du som holy? Jag levlar som shadow men healar ändå i dungeons, känns inte värt att slänga in talent points i holy innan 60, sålänge jag kan göra mitt jobb. Brukar dessutom hjälpa till med dps så mycket jag kan.

Skickades från m.sweclockers.com

hehe, ja jag gör ju det. Är väll någon mix med Disc/holy.
Men har inte orkat sätta mig in i det där. Tycker det fungerar hyfsat nu också. Men kanske bör kolla upp lite nogrannare hur man bör specca vid levling.

Kör väldigt casual så bryr mig inte så mycket hur lång tid det tar osv.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |