Call of Duty: Modern Warfare 2019 – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

@Ferrat: Men det är ju helt sinnessjukt. Tycker man spawnar vid en Deagle eller rocket varje game medans de kommer rusande med en M4 och skit. det är ju omöjligt rakt balanserat?

Nej, det växlar ju sida varannan omgång samt ny random varje 4-5 omgångar och det finns flera ställen på banorna med vapen. Men det tar att lära sig, DE är förövrigt extremt kraftig i det game modet

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Nä, men kommer nog skaffa det för SP vid någon rea (om det är välgjort vilket jag hoppas).

Permalänk

Har spelat COD ground war nu. O tänkte fan BF4 är roligare än detta. Och BF4 kom 2013!

Permalänk
Medlem

Testade lite igår kväll. Inget för mig kände jag ganska omgående. Känns som att genren har stagnerat rejält senaste 5 åren.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk

Spelade Gun Fight med en polare. Otroligt underhållande!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rilleman3:

Har spelat COD ground war nu. O tänkte fan BF4 är roligare än detta. Och BF4 kom 2013!

Tänkte exakt samma sak, gilla inte det här spelet alls...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Något de måste förstå är att vi vill tillbaka till platser som Tjernobyl och andra riktiga "mystiska" platser.

Permalänk
Inaktiv

Har spelat några timmar och det verkar väl ok. Med det sagt så hoppas jag verkligen vi får Search and Destroy i riktiga spelet, TDM och domination är bara skit imo.

Edit: För att inte nämna ny skit de försöker tvinga på en, samma går för andra spel inte endast COD.

Permalänk
Medlem

Testade spelet på systersonens dator, inspelat klipp finns här.

Min fjärde match, har aldrig spelat COD på PC. Har endast testat infinite warfare på konsol men gav upp fort för något år sen.

Känns arkadigt, men flyter så pass bra att jag blev fast. Gillar det skarpt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miizoo:

Testade spelet på systersonens dator, inspelat klipp finns här.

Min fjärde match, har aldrig spelat COD på PC. Har endast testat infinite warfare på konsol men gav upp fort för något år sen.

Känns arkadigt, men flyter så pass bra att jag blev fast. Gillar det skarpt.

Vad kör du för settings? Ser ut att flyta på bra.

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Vad kör du för settings? Ser ut att flyta på bra.

Först allt på very low/low förutom textures i high.

Vid 3.30min skruvar jag upp allt till ultra, förutom antialiasing som ser riktigt smetigt ut.

Specs finns i tråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Angående grafiken i CoD, även om man maxar allt så ser det ändå sämre ut än när man kör Battlefield 5 på low

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Riktigt nöjd, faktiskt! Och efter fiaskot som var BFV så har CoD ingen konkurrens detta år. Blir mitt första CoD på tio år!

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Spelet startar inte ens på min dator, kraschar ganska omgående efter start utan felkod. Testat både reparation, ominstallation, uppdatering av grafikdrivrutiner och sitter på senaste win10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miizoo:

Först allt på very low/low förutom textures i high.

Vid 3.30min skruvar jag upp allt till ultra, förutom antialiasing som ser riktigt smetigt ut.

Specs finns i tråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Skumt att du får bättre fps än mig... kör ett 1070ti och 3570k i 4.2ghz

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Angående grafiken i CoD, även om man maxar allt så ser det ändå sämre ut än när man kör Battlefield 5 på low

Är du säker på att det inte är att du bara föredra/är mer van vid BF stilen då?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

japp älskar 2v2 headcouters och cyberhack, är previs som gamla cod mw2 dagarna <3

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Angående grafiken i CoD, även om man maxar allt så ser det ändå sämre ut än när man kör Battlefield 5 på low

Edit: felcitering.

Jag är en gammal BF fantast. Mitt förtroende försvann efter BF1 och BFV... har vägrat spela det senare under lång tid, blev först för nån vecka sen.

Nä, detta var fräscht och lagom fast paced. Och i mitt tycke snyggare. Se till att inte ha AA på bara, i rörelse har jag för mig att det finns en viss grad av motion blur påslagen som kompenserar för pixligheten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Som för tillfället FD fan av Dice/EA så känns denna som fungerande i brist på bättre, men har inte bestämt mig ännu.

Om någon har kikat, vad är bästa pris på spelet just nu? (pc)

Märkte för de som hänger efter rond slut som jag, att en frisk boot och inte mecka kit tog mig igenom ett antal matcher i rad som tips.

Har haft riktigt roliga Cyberattack matcher och en del riktigt o-skojiga beroende på vilken spelare typ man råkat möta, större team som kört spelläget mycket innan och rå smyger är för mig rätt trist medan mer rörliga har varit super kul, gillar att man kan bli återuppväckt från de döda.

Groundwar ser som jag som en ett riktigt bra första försök, och med lite förhoppningsvis limits på antal snipers och rensa på kartan med markeringar som någon föreslog i tråden så får det godkänt.

Resten är väl lite som vanligt.

-cb99

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

Blir inget köp för min del. Ser exakt likadant som förra spelet fast de har ett spelläge med 64 spelare. CoD serien förändras ju aldrig! De är för fega för att ändra på något.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Blir inget köp för min del. Ser exakt likadant som förra spelet fast de har ett spelläge med 64 spelare. CoD serien förändras ju aldrig! De är för fega för att ändra på något.

Vad menar du? senaste var BO4 och det är ganska stor skillnad eller menar du MW remake?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Spelat några timmar idag och det blir nog ett köp då jag tycker att detta är roligare än BF5 men sämre än både BF3/4. Men jag väntar tills det släpps innan jag köper det då BO4 var skräp som de flesta call of dutys efter MW2.
Men jag gillar att man träffat sin första fuskare med 89 kills som springer under kartan och tar flaggerna samt dödar alla som rör sig på marken för att sen ta Nuke haha

Permalänk
Medlem

Bara jag som har haft problem med b.net de senaste månaderna?
Har skapat rapporter och testat det mesta med att stänga av processer och dyl. Inget spel fungerar efter deras uppgradering för en tid sedan. Endast Star Craft. Det förra cod-spelet fungerade inte och detta fungerar inte heller =/

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jag har körde ett par timmar igår. Vapenkänslan är bra å ljudet på vapnen är riktigt skönt. Dock tycker jag grafiken känns suddig och hela ljudet känns halvfärdigt, som om mycket av ljuden som krävs för ljudatmosfären saknas på något vis.

Efter ett par timmar gick jag tillbaka till bf5 å det är helt klart ett bättre spel men jag saknar mod ingen av vapnen i bf5, något som är intressant och roligt i nya cod.

Jag kommer köpa det sen tror jag, är 85% säker

Permalänk
Skrivet av macmann1:

Hela tiden, när man sprintar. Känns stelt, lite mer som BF.

Det har med perks att göra. Det finns många för att få snabbare ADS. Tom olika sikter ger längre ADS så jag kör ironsight Tog lite tid innan man fattade allt.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Skrivet av segafreaktwo:

Blir nog inget köp för mig heller! Dels för att de inte fixat ADS lagget så får spela i 60hz för att få det att fungera! Men det värsta tycker jag är allt camp som är i spelet. Sitter ju bara massa spelare i fönster och hörn och väntar. Är ingen fart i spelet alls pga det. Synd hade verkligen hoppas på ett fräscht nytt COD!:/

Campingen är hemsk, speciellt i Domination och TD. Det är ingen som går för objectives, folk använder claymore+ en extra perk för att kuna få claymore varje 30 sek och sitter i ett rum. Tar de inte bort claymores kommer jag inte köpa spelet, det är inte spelbart.
Trors full server hittar man ofta inga spelare, man behöver gå in i varje rum för att hitta folk och då stiger man ofta på en claymore.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Skrivet av Gustenrocks:

Kan någon förklara Gunfight för mig? Jag tyckte när man tittade på streams innan att alla startade med samma loadout och sen kör man. Nu ska jag ränna runt med nävarna tills jag hittar en famas och de hittar awp? WTF?

Det ligger vapen framför dig, det är bara att ta något. Tog först en pistol som låg närmast sen när jag har skjutit och tagit mig framåt tog jag en rifle. Ligger på marken(vitmarkerade)Sen kör man 2vs2.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Det har med perks att göra. Det finns många för att få snabbare ADS. Tom olika sikter ger längre ADS så jag kör ironsight Tog lite tid innan man fattade allt.

Fast det har ju inte med ADS att göra? Jag tycker att strafen är för seg när man springer

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Skrivet av macmann1:

Fast det har ju inte med ADS att göra? Jag tycker att strafen är för seg när man springer

Ju rörelser har också med perks att göra. T.ex mp7 som jag körde mycket med. Om jag ska ha en extramag på vapnet fick jag sämre rörelser. Kunde inte strafe like bra och jag sprang inte lika snabbt heller.

Sen kan det till en del bero på lagg med. Jag fick sänka resolution scale till 80% för att få spelet mer smooth. Testa om det hjälper.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Borde ha testat men 64 ground war såg ut som helvetet på jorden.
Clyamores och CODs killstreaks gör det fullständigt ospelbart, finns inget som förstör ett FPS som random death.
Efter att BF4a slutade fungera och BF5 var en besvikelse så verkar jag vara den enda på jorden som spelar BF1, ett extremt underskattat spel för oss som vill pawna noobs och gå perfect rounds.