Har jorden besökts av utomjordiska farkoster?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av muSashi:

Ah, som vanligt är det suddiga bilder och inget på något sätt konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Ah, som vanligt är det suddiga bilder och inget på något sätt konstigt.

Nej det är lite tråkigt, ska tydligen finnas högupplösta bilder från samma händelser, men inget som militären än så länge har släppt för allmän beskådning.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Ah, som vanligt är det suddiga bilder och inget på något sätt konstigt.

För att sammanfatta det hela.

Det "konstiga" om man får uttrycka det så är piloternas berättelser. Kommendörkapten David Fravor med 24 år inom USA:s militär och 18 år som stridspilot säger beträffande observationerna att de flygande farkosterna var temperaturneutrala, och att inga vingar eller andra utskjutande delar syntes på farkosterna. Samt att farkosterna utförde extrema manövrar som man med dagens teknologi omöjligt kan komma i närheten av. Och han är inte ensam, flera andra piloter har trätt fram och gett liknande berättelser. Dessutom har man berättat att det finns högupplösta versioner av dessa videos där man tydligt ser hur farkosterna ser ut. Men att dessa videos inte över huvud taget var tänkta att läcka ut till allmänheten.

https://www.nytimes.com/2019/05/26/us/politics/ufo-sightings-...

https://en.wikipedia.org/wiki/USS_Nimitz_UFO_incident

Och nu har den amerikanska flottan bekräftat att händelserna är äkta.

https://edition.cnn.com/2019/09/18/politics/navy-confirms-ufo...

Dock så säger de inte att det är utomjordingar det handlar om. Bara att de inte vet vad farkosterna är för något.

https://www.expressen.se/nyheter/ufo-filmerna-ar-akta-inte-fr...

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Delerium:

För att sammanfatta det hela.

Det "konstiga" om man får uttrycka det så är piloternas berättelser. Kommendörkapten David Fravor med 24 år inom USA:s militär och 18 år som stridspilot säger beträffande observationerna att de flygande farkosterna var temperaturneutrala, och att inga vingar eller andra utskjutande delar syntes på farkosterna. Samt att farkosterna utförde extrema manövrar som man med dagens teknologi omöjligt kan komma i närheten av. Och han är inte ensam, flera andra piloter har trätt fram och gett liknande berättelser. Dessutom har man berättat att det finns högupplösta versioner av dessa videos där man tydligt ser hur farkosterna ser ut. Men att dessa videos inte över huvud taget var tänkta att läcka ut till allmänheten.

https://www.nytimes.com/2019/05/26/us/politics/ufo-sightings-...

https://en.wikipedia.org/wiki/USS_Nimitz_UFO_incident

Och nu har den amerikanska flottan bekräftat att händelserna är äkta.

https://edition.cnn.com/2019/09/18/politics/navy-confirms-ufo...

Dock så säger de inte att det är utomjordingar det handlar om. Bara att de inte vet vad farkosterna är för något.

https://www.expressen.se/nyheter/ufo-filmerna-ar-akta-inte-fr...

Brukar låta så. Det är ju rent ut sagt skitsamma vad någon säger. Kan inget bevisas spelar det ingen roll!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Brukar låta så. Det är ju rent ut sagt skitsamma vad någon säger. Kan inget bevisas spelar det ingen roll!

Vad kan inte bevisas menar du? Finns radar träffar och vittnesmål på dom olika händelserna.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av muSashi:

Vad kan inte bevisas menar du? Finns radar träffar och vittnesmål på dom olika händelserna.

Vittnesmål lägger jag inte mycket för. Var hittar jag radarinformationen? Den vore väldigt intressant att se

Jag ser inget som pekar på att man har observerat något som omöjligen kan vara en farkost från jorden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Vittnesmål lägger jag inte mycket för. Var hittar jag radarinformationen? Den vore väldigt intressant att se

Jag ser inget som pekar på att man har observerat något som omöjligen kan vara en farkost från jorden.

Den håller militären än så länge hemlig vad jag vet. Och det sistnämnda håller jag med om, mest troligt bara ett militärt experiment med någon form av "farkost". Men den besitter teknik som fortfarande är främmande för oss, enligt vittnesmål och radar träffar.

Om du vill sätta dig in, så bör du även se den här videon:
https://www.youtube.com/watch?v=-e9NoKp8EnE

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Energi kan tekniskt sett också förstöras på ett sätt. När fotoner färdas genom universum som expanderar så blir våglängden längre. Och fotoner med längre våglängd har mindre energi. Så på så sätt kan man komma runt lagen om att ingen energi försvinner. Åtminstone kan man se det så. Har försökt leta efter bra förklaringar på var den tar vägen, men verkar finnas få bra förklaringar på det för oss lekmän.

Du har missuppfattat det lite. Energin försvinner inte, den förflyttas bara från fotonerna. Man skulle visserligen kunna uttrycka det som att energin "försvinner" från fotonerna men totalt sett är energimängden konstant och har inte försvunnit.

Jämför med när du lyfter något tungt. Försvinner den energi du använde? Nej, den förflyttas bara från dig till något annat, t.ex. föremålets potential. Energin "försvinner" från dig men totalt sett är det samma mängd energi och ingen energi har försvunnit.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

Stormingen av Area 51 ska ske idag. Undrar hur det går.

https://en.wikipedia.org/wiki/Storm_Area_51,_They_Can%27t_Sto...

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Nu har den teoretiska fysikern Michio Kaku kommenterat Amerikanska Flottans uttalande om främmande föremål och jag tycker hans åsikter är sunda.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=133&v=CmYDdFOpy-M

Här är även en ny videointervju från Youtubekanalen "The Nimitz Encounters" med ett av vittnena till Tic Tac - händelsen 2004.

https://www.youtube.com/watch?v=4YhlvUg2yk4&t=24s

Permalänk
Medlem

Rent teoretiskt är i princip vad som helst möjligt, men sannolikheten att det flyger omkring Aliens i vårt luftrum är mindre - mycket mindre - än att alla som skrivit i den här tråden just i detta ögonblick blir träffade av blixten en miljard gånger var. Ungefär.

Visst kan det vara kul att tro på saker, se bara på våra världsreligioner som innefattar merparten av jordens befolkning som alla tror på allsmäktiga låtsasgubbar, men. Tja, lite mer bevis vill jag ha

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Rent teoretiskt är i princip vad som helst möjligt, men sannolikheten att det flyger omkring Aliens i vårt luftrum är mindre - mycket mindre - än att alla som skrivit i den här tråden just i detta ögonblick blir träffade av blixten en miljard gånger var. Ungefär.

Visst kan det vara kul att tro på saker, se bara på våra världsreligioner som innefattar merparten av jordens befolkning som alla tror på allsmäktiga låtsasgubbar, men. Tja, lite mer bevis vill jag ha

Man kan inte jämföra det här med religioner. För militärens observationer är ju inte direkt Jesus springande på vatten eller änglar som flyger runt. Utan det är observationer och filmer på fysiska föremål som uppvisar otroliga flygegenskaper som ser ut att trotsa naturlagarna.
Men som sagt så innebär det inte att det är utomjordingar. Utan det kan vara topphemlig teknik som vi inte har någon aning om. Frågan är i så fall vilket land som innehar tekniken? För dom som har drönare med dom där egenskaperna skulle kunna tippa maktbalansen rejält på planeten

Skulle det däremot visa sig att inget land har något liknande så finns det ju bara ett alternativ oavsett hur osannolikt vi anser det vara.
För jag tror inte att militären ljuger och det lär knappast vara hallucinationer som påverkar både piloter/övrig militärpersonal, radar och kameror.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Visst kan det vara kul att tro på saker, se bara på våra världsreligioner som innefattar merparten av jordens befolkning som alla tror på allsmäktiga låtsasgubbar, men. Tja, lite mer bevis vill jag ha

Kul att skriva att "För alla element i mängden "V" (Världsreligioner) gäller egenskap "A" (Allsmäktiga låtsasgubbar) men inte ens klara av att kolla upp om det faktiskt stämmer för alla element i mängden. Uttalar du dig ofta om saker utan att ha koll?

Det måste vara det tråkigaste med den här tråden, folk som är helt jävla okunniga men ändå tvunget ska uttala sig om saker de inte har koll på. Sker precis lika mycket bland de som tror på rymdvarelser som de som tror på "vetenskap" (dvs vad de fått för sig är vetenskap men inte är det).

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

Jag tror det är Ed Wood som håller på med uppföljaren till "Plan 9 from outer space".

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Kul att skriva att "För alla element i mängden "V" (Världsreligioner) gäller egenskap "A" (Allsmäktiga låtsasgubbar) men inte ens klara av att kolla upp om det faktiskt stämmer för alla element i mängden. Uttalar du dig ofta om saker utan att ha koll?

Du missade "merparten" som stod innan, "alla" är inom delmängden "merparten" nämligen hela den. Jag har koll, vill du påstå att merparten inte tror på allsmäktiga låtsasgubbar? För det gör dom. Har du missat alla tempel, katedraler och kyrkor som byggts för att dyrka gubbarna?

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Du missade "merparten" som stod innan, "alla" är inom delmängden "merparten" nämligen hela den. Jag har koll, vill du påstå att merparten inte tror på allsmäktiga låtsasgubbar? För det gör dom. Har du missat alla tempel, katedraler och kyrkor som byggts för att dyrka gubbarna?

Du missade att du själv skrev "alla"? Om du med med "alla" menade "merparten" så var det inte ens ett syftningsfel utan en direkt ologisk satsbyggnad. Släng in lite grundläggande grammatik i kombination med dina kommande studier om världsreligionerna.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimbo66:

För jag tror inte att militären ljuger och det lär knappast vara hallucinationer som påverkar både piloter/övrig militärpersonal, radar och kameror.

Det är inte så att det är hela US military som står bakom detta, det är någon enstaka pilot som uttalar sig på FOX News av alla ställen. Filmerna är ruggigt suddiga, "det finns bättre filmer", kanske men dom har inte visats. Det finns massor av optiska eller meteorologiska fenomen som skulle kunna vara detta, inte bara högteknologiska drönare.

Jag skulle älska om det vimlade av Aliens runt oss, men hittills har i alla fall inte jag blivit övertygad.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Du missade att du själv skrev "alla"? Om du med med "alla" menade "merparten" så var det inte ens ett syftningsfel utan en direkt ologisk satsbyggnad. Släng in lite grundläggande grammatik i kombination med dina kommande studier om världsreligionerna.

Jag har aldrig påstått att jag är bra på grammatik

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av the squonk:

Det är inte så att det är hela US military som står bakom detta, det är någon enstaka pilot som uttalar sig på FOX News av alla ställen. Filmerna är ruggigt suddiga, "det finns bättre filmer", kanske men dom har inte visats. Det finns massor av optiska eller meteorologiska fenomen som skulle kunna vara detta, inte bara högteknologiska drönare.

Jag skulle älska om det vimlade av Aliens runt oss, men hittills har i alla fall inte jag blivit övertygad.

Av det jag sett hittills så kan det förklaras av ett vanligt flygplan, behövs inga optiska eller meteorologiska fenomen

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Det är inte så att det är hela US military som står bakom detta, det är någon enstaka pilot som uttalar sig på FOX News av alla ställen. Filmerna är ruggigt suddiga, "det finns bättre filmer", kanske men dom har inte visats. Det finns massor av optiska eller meteorologiska fenomen som skulle kunna vara detta, inte bara högteknologiska drönare.

Jag skulle älska om det vimlade av Aliens runt oss, men hittills har i alla fall inte jag blivit övertygad.

Jaså, är det bara någon enstaka pilot som uttalat sig på FOX News, det var något nytt? Nu är det faktiskt så att flottans talesperson Joe Gradisher har sagt att filmerna är äkta och han har även sagt att det är frågan om upprepade intrång av okända föremål (UAP:s) på deras träningsområden. Han säger också att dessa intrång utgör en säkerhetsrisk för piloterna och säkerheten för operationerna. Dom vet heller inte vad det är för något.
Militären har med andra ord erkänt fenomenet.

Om det skulle vara optiska eller meteorologiska fenomen så skulle dom nog vid det här laget funnit något som tyder på detta.
För jag är helt säker på att militären har personal som har en kunskapsnivå som är väldigt hög inom detta område.
Men om du sitter på okända meteorologiska eller optiska kunskaper som ligger på en högre nivå än vad dom kan frambringa, så hoppas jag verkligen att du förklarar dom "massor av optiska eller meteorologiska fenomen" det skulle kunna vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimbo66:

Jaså, är det bara någon enstaka pilot som uttalat sig på FOX News, det var något nytt? Nu är det faktiskt så att flottans talesperson Joe Gradisher har sagt att filmerna är äkta och han har även sagt att det är frågan om upprepade intrång av okända föremål (UAP:s) på deras träningsområden. Han säger också att dessa intrång utgör en säkerhetsrisk för piloterna och säkerheten för operationerna. Dom vet heller inte vad det är för något.
Militären har med andra ord erkänt fenomenet.

Om det skulle vara optiska eller meteorologiska fenomen så skulle dom nog vid det här laget funnit något som tyder på detta.
För jag är helt säker på att militären har personal som har en kunskapsnivå som är väldigt hög inom detta område.
Men om du sitter på okända meteorologiska eller optiska kunskaper som ligger på en högre nivå än vad dom kan frambringa, så hoppas jag verkligen att du förklarar dom "massor av optiska eller meteorologiska fenomen" det skulle kunna vara.

Jag betvivlar inte det minsta att någon har sett "någonting", och att det kan påverka deras säkerhetsprotokoll, jag säger bara att det inte är Aliens sen kan du vrida och vända på orden hur mycket du vill

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Jag betvivlar inte det minsta att någon har sett "någonting", och att det kan påverka deras säkerhetsprotokoll, jag säger bara att det inte är Aliens sen kan du vrida och vända på orden hur mycket du vill

Jag har inte heller sagt att det är "Aliens". Men jag håller inte heller någon dörr stängd när det gäller förklaringar.
För i slutändan så är det ändå fakta som räknas oavsett vad man tror, anser eller tycker det ska vara.

Permalänk
Medlem

UFO-striden över Nürnberg i Tyskland april 1561 https://en.wikipedia.org/wiki/1561_celestial_phenomenon_over_...

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimbo66:

Nu har den teoretiska fysikern Michio Kaku kommenterat Amerikanska Flottans uttalande om främmande föremål och jag tycker hans åsikter är sunda.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=133&v=CmYDdFOpy-M

Här är även en ny videointervju från Youtubekanalen "The Nimitz Encounters" med ett av vittnena till Tic Tac - händelsen 2004.

https://www.youtube.com/watch?v=4YhlvUg2yk4&t=24s

Intressanta videoklipp. Här är ytterligare en intervju med ett vittne.

https://www.youtube.com/watch?v=kycZgGc-Yec

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Det är inte så att det är hela US military som står bakom detta, det är någon enstaka pilot som uttalar sig på FOX News av alla ställen. Filmerna är ruggigt suddiga, "det finns bättre filmer", kanske men dom har inte visats. Det finns massor av optiska eller meteorologiska fenomen som skulle kunna vara detta, inte bara högteknologiska drönare.

Jag skulle älska om det vimlade av Aliens runt oss, men hittills har i alla fall inte jag blivit övertygad.

Hela Pentagon står bakom filmerna, frågor på det?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Hela Pentagon står bakom filmerna, frågor på det?

Den uppenbara frågan är väl vilken agenda Pentagon driver...

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Flygande kuber?

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Intressant video Det är verkligen märkliga föremål som militären filmade och jag hoppas att dom väljer att släppa ännu mer material. Men jag skulle tro att forskningen inom området kommer att explodera på ett sätt som vi inte har sett tidigare nu när amerikanska militären har erkänt fenomenet. Dessutom så var det ett smart drag att ändra benämningen till UAP (Unidentified Aerial Phenomena). För själva ordet UFO har ju en stor "foliehattsstämpel" på sig och många seriösa forskare har nog undvikit att ta i ämnet p.g.a detta.

Permalänk
Medlem

Nu bekräftar Pentagon att ufo-filmerna är äkta. Tre omtalade videoklipp på oidentifierade flygande föremål är autentiska. ”Det luftburna fenomenet är fortfarande oidentifierat”, skriver det amerikanska försvarsdepartementet.

https://www.nyteknik.se/popularteknik/nu-bekraftar-pentagon-a...

https://www.defense.gov/Newsroom/Releases/Release/Article/216...

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Finns ett inlägg på NyTekniks diskussionsforum hänvisat till den här nyheten. Där är en som påstår att han varit inne i ett sådant rymdskepp. Bra fantasi verkar det som. Eller?

”Den damp ner ca 30m ifrån mig och en mansperson vinkade in mig. Jag var inte direkt nödbedd... Som flygintresserad med två sommarläger på F5 bakom mig hade jag vissa kunskaper, men när jag kom in i kabinen kände jag mig urdum. Jag begrep inte ett dugg, för det fanns inget att begripa! Det enda jag kunde se var en slags konsol med pianoliknande tangenter på och till höger om den en pelare ca 40cm diam och lika hög som konsolen. På toppen av den fanns en genomskinlig kupol och i den fanns punkter i olika färger som bands samman av linjer i olika färger. På väggen till höger som såg ut som rökfärgat glas fanns linjer och punkter ca 1dm in i väggen. När personen vid konsolen lade handen på en del av kupolen bytte "kartan" i väggen utseende. Jag kunde se att kabinväggen var runt 60cm tjock. I mitten av rummet fanns en vit pelare ca 50cm diam, golv till tak. Jag kände på den men handen halkade av som hade den ingen friktion alls.

Samtalet tog ca 15 min. Två frågor kan återges. Min första var - vilka är ni? Svar - vårt egentliga utseende skulle du inte förstå så vi har antagit en mänsklig form. Fråga 2, varför kontaktar ni mig? Svar - oaktat att dina begrepp inte alltid är helt korrekta, kan vi säga att vi gör Guds vilja. Sedan följde massor av rent privat information. Farkosten var cirka 15m i diam med tre stora klot under. Direkt innanför "dörren" uppe till höger på väggen fanns ett stort svart klot liksom en stor svart kub. Vad dessa var, har jag inte den blekaste aning om. Pratade med två av de tre i kabinen och det mest frapperande var deras enorma omtanke och respekt. De behandlade mig som en likvärdig trots att jag själv kände mig som stående inför Gud själv. De fullkomligen var kärlek. Har aldrig mött något liknande.

Så, detta i grova drag. Exakt så som jag minns det. Ni kan säkert föreställa er vilken chock jag fick.... Detta var före 1970. Jag har i princip hållit tyst om det medveten om hur folk skulle reagera.”

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.