Sex Batman-spel gratis i Epic Games Store (I'm Batman!)

Permalänk
Medlem

Typiskt!

Tog mig igenom både Arkham Asylum GOTY och Arkham Knight GOTY (och även Borderlands 2) i somras. De var gamla gpu-PhysX-spel på Steam som hade blivit liggande om jag ev skulle köpa ett Nvidiakort, eller testa att köra hybrid-PhysX, sedan Nvidia slutade att blockera det i sina drivrutiner.

Nu blev det inte så, men alla tre spelen accepterade maximala PhysX-effekter ändå även utan Nvidiakort. Tror iofs inte riktigt alla effekter kom med, men de flesta. Det enda var väl att Arkham Asylum sloggade ner sig rejält under en bossfight, eftersom det var så onödigt mycket med rök från ventilerna. Sedan blev det lite larvigt med alla ormliknande PhysX-mattor som verkade ha ett eget liv... men fysikeffekterna måste ju synas.

Bra spel ivf, speciellt gillade jag Arkham City som finslipade formeln de började med i Arkham Asylum. Bra kontroll över flygningen, hade inga alls problem att spela med tangentbord och mus. Kul även att spela Cat Woman - och klara av alla Riddler challenges...

Legospelen är också roliga, nu var det länge sedan jag tog mig an dem, och jag har inte riktigt tagit mig igenom det sista, men vad jag vill minnas var de perfekta att spela två tillsammans, t ex på samma tangenbord. Utmärkt underhållning det med.

Permalänk
Hjälpsam

"Thanks for your purchase from Epic Games International S.à r.l.."

Var så god Epic Games ingen orsak.!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit batman fan men gratis är gott

Får se om man orkar nöta igenom det någon dag

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Avslutade kampanjen av Gears 5 under kvällen så passade på att riva av en timme Arkham Asylum. Är verkligen imponerad över hur bra det står sig än idag gameplaymässigt, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på hur många modernare spel som "kopierat" spelmekaniken från Arkham-spelen.

Spelade aldrig Arkham City, så funderar på att ta mig igenom Arkham Asylum igen – det var ändå 10 år sedan sist.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av JonasT:

Avslutade kampanjen av Gears 5 under kvällen så passade på att riva av en timme Arkham Asylum. Är verkligen imponerad över hur bra det står sig än idag gameplaymässigt, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på hur många modernare spel som "kopierat" spelmekaniken från Arkham-spelen.

Spelade aldrig Arkham City, så funderar på att ta mig igenom Arkham Asylum igen – det var ändå 10 år sedan sist.

Som vi snackade om i fredags, jag har inte spelat något av Batman-spelen. Vet inte om det är "värt" att hoppa in nu? Backloggen är ju i högsta grad befintlig redan.

Å andra sidan, jag har inget Epic-konto ännu (!!!) så kanske är dags ändå.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S