Telia stryper internet innan uppsägnings datum?

Permalänk
Medlem

Telia stryper internet innan uppsägnings datum?

Hej!
Min familj sa upp vårt Telia bredband för att byta till ett bättre erbjudande hos Com Hem i slutet av augusti. Telia hade då en månads uppsägnings tid vilket blir den 26/9 som slut datum. Men redan i fredags 20/9 så slutade vårt wi-fi att funka helt. Vi har även haft tv utbud från Telia och det funkar på 1 av våra 3 tv..
Kan de vara så att Telia har strypt vårt internet i förtid?

För att ge exempel så står de på Tvn att de är ”Problem med tjänsten. Play, filmbutiken och andra funktioner är tillfälligt avstängda..” och på när man ska tex söka på Google står de ”Webbplatsen kan inte tillhandahålla en säker anslutning.”

Hoppas på att få lite klarhet i detta, har inte försökt ringa Telia kundtjänst än för ville se om min teori ens är möjlig.

Permalänk
Medlem

@marcoso: Är det möjligt? Ja, alla kan göra el. Är det troligt? Nej, det är det inte. Självklart så ska du ringa och kolla med Telia istället för att sitta och noja och fantisera ihop en massa saker. Vilken datum står det att det är som gäller från uppsägningen du har fått från Telia? Sade du upp tv:n samma datum och är det exakt samma villkor som gäller för den?

Permalänk
Rekordmedlem

Wifi har ju inget med saken att göra så är det problem med wifi är det nått ni eller era grannar är ansvariga för.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Ockhams rakkniv, låter mer som att det är ert wifi/router som strular. Vet inte vad telia skulle tjäna på att strypa ert nätverk avsiktligt då eran syn av dem kommer bli "var så dåligt med telia och nu blev det bra med Com Hem". 🤷‍♂️

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.