Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5] [Samsung Galaxy Z Flip 4]
[Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2] [LG 34WN750-B]

Permalänk
Medlem

Världens kanske bästa trummis, åtminstone en av dem, topp 10.

Permalänk
Medlem

Kan inte få nog av den här.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem

MONOLORD - The Last Leaf

Men ni måste lyssna på hela för att förstå storheten med denna sköna mörka låt, så skönt gitarrspel.... sjukt bra andra halva. Tycker det är Monolords bästa någonsin, denna svenska stoner/doom rock grupp från Göteborg. Hög volym är ett måste för all form av doom rock, funkar inte annars.

Monolord är betydligt större utomlands än i Sverige och de har just signat med Relapse Records.

eller ok, den kanske inte är bättre än blytunga klassiska "Empress Rising"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

@makatech: De släppte nya plattan igår. No Comfort.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem

Känns som den inspirerats rätt mycket av Tin pan alley? (Stevie Ray Vaughan)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Roger W:

Håller med dig om det efter att ha lyssnat på båda låtarna. Det får mig att tänka på en låt med Fleetwood Mac från 1969, även om tempot skiljer sig lite. Den här:

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Gin Wigmore - Devil In Me

Cool röst!
(lite Amy Winehouse, lite Duffy typ)
Råkade bara halka på den på youtube

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5] [Samsung Galaxy Z Flip 4]
[Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2] [LG 34WN750-B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

@makatech: De släppte nya plattan igår. No Comfort.

https://youtu.be/eCj1p6kgItU

Jag tycker att nya plattan är helt exceptionellt bra, oerhört imponerande, så skön, bästa jag hört från ett svenskt rock band på mycket länge. Den här lär jag köra länge i Spotify... kan nästan inte komma över hur bra den är, kanske redan på min egna topp 10 all time lista.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av makatech:

Jag tycker att nya plattan är helt exceptionellt bra, oerhört imponerande, så skön, bästa jag hört från ett svenskt rock band på mycket länge. Den här lär jag köra länge i Spotify... kan nästan inte komma över hur bra den är, kanske redan på min egna topp 10 all time lista.

Jepp den är bra! Verkar fått till ljudet lite mer också på nya skivbolaget, alltid ett plus sådant. Köpte skivan på FLAC från bandcamp.com. Rekommenderas, om du nu inte har Vinyl eller CDn redan

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Jepp den är bra! Verkar fått till ljudet lite mer också på nya skivbolaget, alltid ett plus sådant. Köpte skivan på FLAC från bandcamp.com. Rekommenderas, om du nu inte har Vinyl eller CDn redan

Kul Vokonis (från Borås) nya platta är också bra men jag håller Monolords nya som klassen bättre. Hade kanske lite högre förväntningar på Vokonis efter den förra riktigt vassa plattan. Låtarna The Sunken Djinn och Calling From The Core är så sjukt bra, klassiker.

Men tillbaka till Monolord, deras stil passar mig kanske personligen något bättre, kommer in i ett sådant skönt mood när jag lyssnar på dem, skönt flow på nya flattan och en bra mix av låtar. Monolord är kanske något tyngre, riffen... eller om det är Vokonis något monotona sång som ibland stör mig. Fantastiskt kul dock med såpass många riktigt bra svenska doom/stoner band (internationell klass).

Vokonis - Grasping Time

Permalänk
Inaktiv

Lars Winnerbäcks nya, han har släppt en låt om dan från den nya skivan och sista kommer inatt.
https://open.spotify.com/playlist/7kr9BQlq8fvGHVC8xaafVo?si=E...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sariola - "Hope Lies Bleeding"

Gothic/Black Metal

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS