Permalänk
Medlem

Venom by Nagelfar

När dem släppte information om att de skulle göra en film baserad på Marvels Venom kände jag att det kunde nog bli en bra dator modd så ja sagt och gjort, ca 6 månader efter att jag påbörjat bygget är det nu äntligen klart och kan visas upp.

Som Uppsalabo man är tänkte jag att jag skulle ställa upp i birdie och hade det som målsättning att vara klar med bygget tills dess.
Extra roligt att Venom slutar på en delad första plats och även fick en hel del röster under peoples choice.

Datorn är baserad på Fractal Designs R6 chassi, vilket har fått sig en ordentligt remake.

Specifikation som följande:

Hårdvara

  • Chassi: Fractal Design Define R6 med glas sida på båda sidor

  • Moderkort: ASUS Z390-F

  • CPU: Intel i9 9900k

  • GPU: ASUS GTX 1080 Ti

  • RAM: Corsair Dominator RoG Editio 16GB

  • PSU: Corsair RM750x

  • SSD: Samsung 970 evo 250GB

  • SSD: Samsung 860 EVO 500GB

  • SSD: Samsung 850 EVO PRO 256GB

Vattenkylning

  • Reservoar: Phanteks R220

  • Pump: Alphacool DDC PWM

  • Radiator: 2x EK SE360

  • Fittings: EK vit OD16 HDC

  • CPU block: EK Velocity

  • GPU block: EK fullcover RGB

  • Rör: EK PETG OD16

  • Fläktar: Corsair HD120 x9

Länk till byggloggen

Besök galleriet här

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Proffsmoddare

Gratulerar! Det var kul att få se den IRL idag. Det är nästan så att jag kommer förbi med systemkameran

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hannes:

Gratulerar! Det var kul att få se den IRL idag. Det är nästan så att jag kommer förbi med systemkameran

Ja det var kul att äntligen få visa upp den.
Haha ja det skulle vara grymt om man kunde få till en ordentlig photoshoot på datorn. Personligen tycker jag att den förtjänar det. Måste jobba lite på att få sponsorer så man har råd med en riktig kamera

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Satan jag har gjort likadana galler till mina radiatorer, va ett helvete att reversa från en jpg bild!
Snygg burk iallafall!

Permalänk
Medlem

Väldigt vackert bygge!

Satt och skummade igenom byggloggen och tyckte jag läste att du egentligen hade tänkt att kyla minnerna också? För vet inte vad det röda på minnerna skall förknippas med i Venom förutom kanske hans tunga? Annars kanske man skulle ha gått för standard Corsair Dominatior minnen istället.

Är alltid nyfiken på hur människor tänker när dem gör sina byggen så är ingen kritik är endast intresserad

5/5 i vilket fall som helst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensen.:

Väldigt vackert bygge!

Satt och skummade igenom byggloggen och tyckte jag läste att du egentligen hade tänkt att kyla minnerna också? För vet inte vad det röda på minnerna skall förknippas med i Venom förutom kanske hans tunga? Annars kanske man skulle ha gått för standard Corsair Dominatior minnen istället.

Är alltid nyfiken på hur människor tänker när dem gör sina byggen så är ingen kritik är endast intresserad

5/5 i vilket fall som helst!

Stämmer bra det. Har block och kylflänsar hemma till minnena. Aningen slarvigt av mig då jag trodde det skulle vara kompatibelt med alla dominatorminnen men icke haha.
Du har även rätt ang att det ska symbolisera tungan, tänkte att jag får försöka göra det bästa av situationen. Roligt att någon mer än jag som faktiskt tolkat minnena som tungan
Funderade att byta till andra minnen men tyckte att symboliken var så pass bra och tycker att det är en trevlig avbrytning i det annars ganska mörka bygge.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Satan jag har gjort likadana galler till mina radiatorer, va ett helvete att reversa från en jpg bild!
Snygg burk iallafall!

Ja jag fick tag på färdiga fläktgaller men fixade även 50x50cm ark i det mönstret. Sen var det bara en fråga om hur man skulle få till inbyggnationen bra

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Det är verkligen inte något jag hade velat ha på mitt skrivbord, but you have to give credit where credit is due. Ett mycket starkt jobb. Finishen är fenomenal. Ser nästan ut som om det är gjort på fabrik.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

hade varit snyggt med par https://www.webhallen.com/se/product/295948-G-Skill-Trident-Z...

i burken sjukt snygga minnen

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Proffsmoddare

Tjusigt Robin!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Det är verkligen inte något jag hade velat ha på mitt skrivbord, but you have to give credit where credit is due. Ett mycket starkt jobb. Finishen är fenomenal. Ser nästan ut som om det är gjort på fabrik.

Ja det där med temabyggen har ju många svårt för. "Tyvärr" så är jag lite förtjust i såna byggen hehe.
Försökte dock att satsa på en bra finish så att det skulle uppskattas även om inte själva temat i sig passar just den personens smak.
Uppskattar därför din kommentar väldigt mycket

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem
Skrivet av pytonOrm:

hade varit snyggt med par https://www.webhallen.com/se/product/295948-G-Skill-Trident-Z...

i burken sjukt snygga minnen

Ja initialt var det tänkt RGB RAM eller vattenkylt. Men med tanke på tema och symbolik "i mitt huvud" så tycker jag att dessa gör sig riktigt bra i datorn

Och ja dem där minnena är ruggigt snygga

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg Customs:

Tjusigt Robin!

Tackar och bugar.

Din "Alliance" burk ser ju onekligen intressant ut btw
Ger mig lite framtidsplaner

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Kul och snyggt bygge!

Permalänk

Gammalt Marvelfan som man är... Så måste jag nog säga att detta är det fetaste chassit jag sett hitills! Snyggt! Bra jobbat!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ohyeaaah!

Permalänk

Väldigt fin kabeldragning!