PS4 kraschat. Hur importera sparade spel?

Permalänk

PS4 kraschat. Hur importera sparade spel?

Min PS4a kraschade nyligen. Fick inte chansen att gå in och ladda över mina sparade spel på sticka.

Köpte en ny konsol idag. Jag har kommit en bit på RDR2 och har ingen lust att spela om spelet från början. Därför försökte jag hitta ett save game som kommit en bit i spelet. Efter lite googlande hittade jag ett, och prövade importera. Får dock ett meddelenade om att spelet är sparat av en annan användare och att det därför inte går att importera.

Är det någon som vet en väg runt detta?

Permalänk
Medlem

Jag gissar att du inte har PS+ och heller inte tagit någon backup till USB.

Känner inte till hur du skall kunna använda någon annans save-fil. Är disken i den gamla PS4an trasig/förlorad? Den disken är nog det enda jag kan komma på. Sätt i den gamla disken i den nya PS4an och ta ut backuper.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celebmir:

Jag gissar att du inte har PS+ och heller inte tagit någon backup till USB.

Känner inte till hur du skall kunna använda någon annans save-fil. Är disken i den gamla PS4an trasig/förlorad? Den disken är nog det enda jag kan komma på. Sätt i den gamla disken i den nya PS4an och ta ut backuper.

Skickades från m.sweclockers.com

Det går inte sätta en gammal disk i en ny konsoll. För den kommer villja formatera den disken aotomatiskt och då är allt borta.

Jag skulle se om den gamla trasiga konsollen går att få igång soppas så man kan ta en backup.

Alternativt kolla om sparfilerna fins på PS+ om han har det.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Hej! Ps4an är redan borta, stendöd.

Jag har ej PS+ precis som ni gissat så inget finns i molnet. Vad jag förstår är det då kört.

Men jag stötte på något som heter save wizard. Det verkar dock väldigt krångligt och lite dyrt. Någon som har erfarenhet av det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Livsnjutare 😎

Låter jobbigt..

Lite dåligt ändå att man bara inte kan ta disken från den gamla ps4’an och sätta i den nya... förutsatt att det är samma version då.... eller, det tycker jag inte heller borde spel nån roll.

Men det är väl strypt/spärrat utav säkerhetsskäl... 🙄

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •