Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem

@anon8870: Fantastiskt, tack så mycket! Lyssnar just precis mycket på dödsmetall och även en del 80-tal så låter som ett bra tips, väldigt med tack!

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Inaktiv

@Muddyvaines: Har du någon el-kedja i närheten? Här på Elgiganten har de en vägg med hörlurar med sladd och utan, för provlyssning. Jag klämde på xms3 är det Sony kanske.. lyssnade aldrig, ville inte få blodad tand

Permalänk
Inaktiv

Det är något som är galet med min Schiit Modi 2 usb DAC. Kör med min Fiio E10 nu och det fungerar nu och med omstarter osv. Köpt 2016, från schiit-europe.com, är bara 1-2 års garanti på dem eller?

Edit: Verkar vara 2 års garanti. Surt sa räven.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

@Muddyvaines: Har du någon el-kedja i närheten? Här på Elgiganten har de en vägg med hörlurar med sladd och utan, för provlyssning. Jag klämde på xms3 är det Sony kanske.. lyssnade aldrig, ville inte få blodad tand

Nä, bor i lilla Lycksele tyvärr så ingen större elkedja... Var däremot på lokala elektronikaffären och där gick Sonys specialare på 4 000, safe to say så köpte jag inte dom 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Muddyvaines:

Nä, bor i lilla Lycksele tyvärr så ingen större elkedja... Var däremot på lokala elektronikaffären och där gick Sonys specialare på 4 000, safe to say så köpte jag inte dom 😂

Hehe ja det priset var ju inte lite saftigt

Permalänk
Medlem

Fick precis hem nytt headband, sitter mycket skönare än originalet. Ser bra ut också.

Permalänk

@Doz3r: Vad är det där för lurar? 😮😍 Audeze ........

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoxonMicke:

@Doz3r: Vad är det där för lurar? 😮😍 Audeze ........

Det är ett par LCD-X

Permalänk

@Doz3r: Holyyy... Vad är dom bäst på? Soundstage, imaging eller båda kanske

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ramses:

Det är något som är galet med min Schiit Modi 2 usb DAC. Kör med min Fiio E10 nu och det fungerar nu och med omstarter osv. Köpt 2016, från schiit-europe.com, är bara 1-2 års garanti på dem eller?

Edit: Verkar vara 2 års garanti. Surt sa räven.

Det var en USB konflikt, hittade i eventviewer när jag felsökte grafikkortet. Drivrutinen till amp/dac för monitorerna som Modi fick konflikt med. En liten suck av lättnad.

Permalänk

Finns det bra alternativ till Schiit's modi+magni att köpa i Sverige? Är inte särskilt uppdaterad i brexit, men hur länge kommer det gå att beställa från UK utan att behöva betala tull?

Ska även fråga eftersom jag tittat in mig lite på HD650: Vilka av dessa butiker bör jag välja? Har ni handlat från dem?

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hipstergamer:

Finns det bra alternativ till Schiit's modi+magni att köpa i Sverige? Är inte särskilt uppdaterad i brexit, men hur länge kommer det gå att beställa från UK utan att behöva betala tull?

Ska även fråga eftersom jag tittat in mig lite på HD650: Vilka av dessa butiker bör jag välja? Har ni handlat från dem?

Jag har Schiit Modi 2 och Magni 2, version 3 har jag inte hört mina HD6XX med (HD6XX är drop.com's namn på HD650). Magni 2 hanterar dem bra iallafall, Magni 3 ska vara starkare så det borde vara bättre på drivandet, fast hur det är med ljudet kan jag inte svara på.
När Brexit träder i kraft så tillkommer väl import + moms, fast Schiit har en eu store i NL, så det kommer man undan.

Angående inköp, välj en med över 4 i betyg.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av hipstergamer:

hur länge kommer det gå att beställa från UK utan att behöva betala tull?

Så länge de är med i EU är det tullfritt och de är ju med åtminstone oktober ut.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Fyndjägare

Om någon sneglat på Massdrop X Empire Ears Zeus så går det att få 250$ rabatt via Joshua Valours Youtube. Vem vill inte ha 14 drivers i varje öra. Bara 750$

https://www.youtube.com/watch?v=sfNCdM7_5Fc

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk

@Mumu55: Ingen in ear fan men de var fan i mig snygga.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av moondragon84:

@Mumu55: Ingen in ear fan men de var fan i mig snygga.

Mm blått är fint. Synd dom inte finns i EU shoppen. +25% Moms på 750$ blir en del tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Min dröm var att kombinera JDS labs+atom och Khadas toneboard med DT 770 pro 250-Ohm eftersom den är en av de bästa hörlurarna som återger detaljerna men nu när jag äntligen kan göra det så har jag inte alls blivit imponerad av DT 770. När jag väl lyssnar med AKG K518 DJså upplever jag den någorlunda bättre. Att AKG:n har ett högre ljud känns också bättre. Jag har lite blandade känslor om DT 770 nu. Jag tänker att köpa Sennheiser HD 6XX men jag ville även ha ett par slutna hörlurar.

Fiio E10k med AKN:n fungerar för övrigt ganska bra om jag bortser ifrån att ljudet inte kan höjas tillräckligt mycket och om man anväder det på high gain så uppstår det "noise".

Tackar än en gång @akikk

Visa signatur

| Ryzen 3800XT | Corsair LPX 32GB | B550 Aorus Elite v2 | GTX 970 | Samsung 970 Evo | CM Masterbox 520 | RM750x | Windows 7

| Ryzen 2700 | Corsair LPX 16GB | Prime B450-Plus | GT 1030 | Samsung 970 Evo | Kolink Observatory | RM750x | EndeavourOS

| JDS Labs Atom | Khadas Tone Board | Fostex TX-X00 & HIFIMAN HE4XX |

Permalänk

Är detta ett säkert köp, påstås vara inom EU och inga extra kostnader.

https://drop.com/buy/massdrop-x-sennheiser-hd-58x-jubilee-hea...

Permalänk
Skrivet av moondragon84:

Är detta ett säkert köp, påstås vara inom EU och inga extra kostnader.

https://drop.com/buy/massdrop-x-sennheiser-hd-58x-jubilee-hea...

Tänkte precis fråga i tråden vad exakt som gäller med massdrops "EU"-varianter, 58X som du länkade t.ex. Är det nån här som beställt som kan svara på om tull & moms inte behöver betalas, samt hur lång tid det tar? Verkar inte finnas nån info på sidan om vad som gäller förutom "EU"-beteckningen i namnet.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av hipstergamer:

Tänkte precis fråga i tråden vad exakt som gäller med massdrops "EU"-varianter, 58X som du länkade t.ex. Är det nån här som beställt som kan svara på om tull & moms inte behöver betalas, samt hur lång tid det tar? Verkar inte finnas nån info på sidan om vad som gäller förutom "EU"-beteckningen i namnet.

Introducing delivery to Europe within 5 business days, VAT included

Note: This offer is available to EU members only and is part of an EU shipping test. Price is inclusive of VAT, shipping, and handling and is listed in USD. Your product will be shipped directly to you from Europe with no post-office pickup (some exclusions apply). Delivery is expected within approximately 5 business days.

Så en HD580x bör bli 2050kr

Subtotal $210.00
Shipping & Handling FREE
Estimated Tax $0.00
Total (USD) $210.00

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av Mumu55:

Introducing delivery to Europe within 5 business days, VAT included

Note: This offer is available to EU members only and is part of an EU shipping test. Price is inclusive of VAT, shipping, and handling and is listed in USD. Your product will be shipped directly to you from Europe with no post-office pickup (some exclusions apply). Delivery is expected within approximately 5 business days.

Så en HD580x bör bli 2050kr

Subtotal $210.00
Shipping & Handling FREE
Estimated Tax $0.00
Total (USD) $210.00

Kan man verkligen lita på att det tar 5 dagar? Enligt vad jag har hört så kan det ta upp till månader ibland pga hur massdrop fungerar (dvs de köper riktigt stora sortiment exakt utifrån vad en grupp kunder har beställt och därav blir det billigare)?

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av hipstergamer:

Kan man verkligen lita på att det tar 5 dagar? Enligt vad jag har hört så kan det ta upp till månader ibland pga hur massdrop fungerar (dvs de köper riktigt stora sortiment exakt utifrån vad en grupp kunder har beställt och därav blir det billigare)?

Nej du kan aldrig lita på logistiktjänster dvs lastbilen kan köra i diket, chauffören blir full på färjan, ICA postombudet har depression och skiter i att blippa paketen i några dagar, men med stor sannolikhet har Drop dessa i lager på sin EU hub. Så det skickas inom 5 dagar

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk

@Mumu55: Hehe, älskar din humor. Sugen på dessa, har hört en hel del bra om dessa lurar. De ska vara lika bra som 6xx men det kan jag inte uttala mig om dock.

Permalänk
Skrivet av moondragon84:

@Mumu55: Hehe, älskar din humor. Sugen på dessa, har hört en hel del bra om dessa lurar. De ska vara lika bra som 6xx men det kan jag inte uttala mig om dock.

Beror väl lite på vilket sorts ljud du är ute efter. Efter vad jag läst så får man lite mer tryck i basen och ljusare diskant; dock förlorar man lite detaljer jämfört med 650/6xx.

Beställde själv ett par 650 nyss, men ångrar mig lite nu då jag inte visste om att massdrop hade 58X & 6XX i sitt EU-lager.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk

Hallå,

Jag är på jakt efter en dac/amp kombo som ska användas stationärt ihop med ett par Beyerdynamic 177x GO från Massdrop.

Siktet är för närvarande inställt på en "Schiit fulla 2" som hamnar på ca 1600:- inkl frakt om man beställer ifrån schiit-europe.com.

Tänkte kolla med er kunniga här om det är ett prisvärt alternativ eller om jag bör tänka om.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hipstergamer:

Kan man verkligen lita på att det tar 5 dagar? Enligt vad jag har hört så kan det ta upp till månader ibland pga hur massdrop fungerar (dvs de köper riktigt stora sortiment exakt utifrån vad en grupp kunder har beställt och därav blir det billigare)?

Detta är väl hur det brukar se ut på (Mass)Drop. Drop tar in beställningar och sedan beställer det i sin tur. Det brukar dessutom stå expected shipping date så man kan ha någonting att förhålla sig till. Vissa produkter lagerför dem om jag inte minns helt fel så dessa skickas väl inom ett dygn eller så skulle jag gissa. Dock så är Drop USA-baserat så frakten tar sin tid och att du borde åka på moms.

Sen är det nya att Drop har skaffat lager någonstans i EU med utvalda produkter för snabbare frakt samt för att vi ska slippa åka på moms.

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Fyndjägare

En del DAC och förstärkare I denna annons. Inte mina grejer.
https://hifitorget.se/visa_annons.php/dac_ar_horlursforstarka...

1. SMSL SU-8 (2xES9038Q2M): Balanserad DAC med fjärrkontroll. Pris 1 200
2. Audio-GD - R2R11 - Discrete Single Ended R2R Ladder DAC/Hörlursförstärkare.
Pris 1 500
3. La Figaro 339 (Upgrade Model): Kraftfull och mycket välljudande rörförstärkare.
Driver alla dynamiska och de flesta planarlurar utan problem. Rör på bilden (Sylvania
7236 & RCA 5693) samt diverse andra rör ingår. Pris: 4 500
4. Matrix HPA-3B: Balanserad och mycket kraftfull klass-A förstärkare. Pris: 1 500
5. Chord Mojo DAC/Hörlursförstärkare i nyskick. Pris: 2 800
Finns för provlyssning i Karlstad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Olivierko:

Hallå,

Jag är på jakt efter en dac/amp kombo som ska användas stationärt ihop med ett par Beyerdynamic 177x GO från Massdrop.

Siktet är för närvarande inställt på en "Schiit fulla 2" som hamnar på ca 1600:- inkl frakt om man beställer ifrån schiit-europe.com.

Tänkte kolla med er kunniga här om det är ett prisvärt alternativ eller om jag bör tänka om.

Tacksam för svar!

Denna kanske, klart nyare, oklart om den passar bättre ljudmässigt med dina Beyer.
https://www.mobileztore.se/product.html/fiio-k5pro-desktop-da...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av Mumu55:

Denna kanske, klart nyare, oklart om den passar bättre ljudmässigt med dina Beyer.
https://www.mobileztore.se/product.html/fiio-k5pro-desktop-da...

Skickades från m.sweclockers.com

Har du testat den själv? Lite sugen, men undrar hur den är jämför med schiit-stacken. Definitivt snyggare.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem
Skrivet av hipstergamer:

Har du testat den själv? Lite sugen, men undrar hur den är jämför med schiit-stacken. Definitivt snyggare.

Jag hade helt klart valt Fiio K5 Pro över Fulla 2.

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/re...

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/re...

Ett tredje alternativ är Topping Dx3Pro. Går att köpa inom EU:
https://www.audiophonics.fr/en/dac-with-volume/topping-dx3-pr...
Oturligt nog slut i lager dock..