Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Kanske vore en idé att starta en tråd för "Hur man handlar på Mindfactory" istället? Samma frågor kommer upp väldigt ofta här och tar fokus från vad tråden handlar om, Fynd och diskussioner om dessa.

Permalänk
Medlem

Samma som ^, rekommenderar Revolut. Smidigt och bra.

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Webhallen har medlemspriser på massa saker, bland annat Osram Smart+ Lightstrip. Fungerar med till exempel Philips Hue (och andra Zigbee-system såklart).

Mitt pris är 265 kronor, varierar lite beroende på medlemsnivå. Normalpris är ~400 kronor.

https://www.webhallen.com/se/product/283095-Osram-Smart-Light...

335 :- för medlem lvl 10 gold // MOD.

Står ju att de ingår 3x led moduler , men hur funkar de i praktiken måste jag köra alla i serie (antar de bara finns en nätadapter)?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av fizzyflaskan:

Står ju att de ingår 3x led moduler , men hur funkar de i praktiken måste jag köra alla i serie (antar de bara finns en nätadapter)?

Ja, precis så. De sätts ihop till en lång, eller så kan du separera de med mellankablar om du till exempel vill gå runt ett hörn. Men i praktiken, tänk på det som en enda lång.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

@emilakered:
Ingår kablar för att komma runt hörn? Eller måste dessa köpas till, tänkte ha dem i trappen så vore ju fint att kunna utnyttja hela längden men Della de mellan något trappsteg iaf

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av fizzyflaskan:

@emilakered:
Ingår kablar för att komma runt hörn? Eller måste dessa köpas till, tänkte ha dem i trappen så vore ju fint att kunna utnyttja hela längden men Della de mellan något trappsteg iaf

Vill minnas det ingår en eller två skarvar, ja! Har inte kvar förpackning eller tillbehör tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Webhallen har medlemspriser på massa saker, bland annat Osram Smart+ Lightstrip. Fungerar med till exempel Philips Hue (och andra Zigbee-system såklart).

Mitt pris är 265 kronor (medlemskap lvl 19 black), varierar lite beroende på medlemsnivå. Normalpris är ~400 kronor.

https://www.webhallen.com/se/product/283095-Osram-Smart-Light...

335 :- för medlem lvl 10 gold // MOD.

ingår nätdel?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Mordekai:

ingår nätdel?

Japp, nätdel ingår.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Elgiganten har helgkampanj och ger 20 procent rabatt på allt från HP.
https://www.elgiganten.se/cms/helgkampanj/kampanjpris-endast-...
Gäller t.o.m. söndag kl.23.59.

Jag vet att man måste ge ett prisexempel i den här tråden, men MOD kan kanske göra ett undantag ...?
Det känns bara onödigt att lägga tid på att leta reda på en produkt på måfå och hitta en prisjämförelse.

Syftet med att faktiskt lägga ett prisexempel är ju för att vi ska veta om det är ett fynd eller inte, EG's "20%" kan ju vara värt noll om de ligger högre på HP's produkter som baseline.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Elgiganten har helgkampanj och ger 20 procent rabatt på allt från HP.
https://www.elgiganten.se/cms/helgkampanj/kampanjpris-endast-...
Gäller t.o.m. söndag kl.23.59.

Jag vet att man måste ge ett prisexempel i den här tråden, men MOD kan kanske göra ett undantag ...?
Det känns bara onödigt att lägga tid på att leta reda på en produkt på måfå och hitta en prisjämförelse.

Här har du några exempel där elgiganten är billigast
https://classic.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=54&lista=prod&q=...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kissekotten4:

Här har du några exempel där elgiganten är billigast
https://classic.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=54&lista=prod&q=...

Tack!
Jag hade bara inte tid att söka i går, men ville dela med mig av något som såg bra ut.
Elgiganten har väl inte heller rykte om sig att vara den dyraste återförsäljaren ...?

Jag hoppas att även @Yorg är nöjd nu!

Permalänk
Medlem

Är detta något kap? Acer Nitro VG240Y har ganska dålig recensioner, hittar inte mycket på denna.

https://www.computersalg.se/i/5121778/acer-nitro-vg240yu-led-...
Acer Nitro VG240YU
1440p, 75 Hz, Freesync, IPS, 24" för 2500 SEK.

Edit: Länken fungerar nu

Permalänk

Vad säger ni, 13900 för den 2070 Premium Gamer?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tipsa om den i andra tråden, bra pris, kostar ca 17 000:- om man plockar ihop delarna själv. Sugen på att själv slå till.

Visa signatur

/Johan

Permalänk
Skrivet av xerez99:

Tipsa om den i andra tråden, bra pris, kostar ca 17 000:- om man plockar ihop delarna själv. Sugen på att själv slå till.

Japp. Bättre pris än för sig på prisjakt borde väl vara ganska sällsynt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jo, troligtvis. Beslutsångest
Eller om man ska vänta till blackfriday och hoppas på något bra erbjudande.
Men varit lite dåligt med det på senare år tycker jag.

Visa signatur

/Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Tack!
Jag hade bara inte tid att söka i går, men ville dela med mig av något som såg bra ut.
Elgiganten har väl inte heller rykte om sig att vara den dyraste återförsäljaren ...?

Jag hoppas att även @Yorg är nöjd nu!

Min upplevelse är att EG kan ha bra kampanjer men att deras "standardpriser" ofta ligger högre (för att det sen ska se maffigare ut vid alla olika "reor").

Men det är möjligt att de ligger bra till på HP's produkter, ingen aning.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelly007x:

Japp. Bättre pris än för sig på prisjakt borde väl vara ganska sällsynt?

Skickades från m.sweclockers.com

De kanske tog till sig av kritiken här i forumet där det påpekades att deras paket var dyrare än om man köpte komponenterna individuellt när det snarare borde vara tvärtom. Ruskigt prisvärt idag, särskilt då man även får med en extra 250GB NVMe-disk och ett par spel som skulle kunna inbringa i alla fall en femhundring om man säljer dessa vidare. Tyckte även att jag såg något om en cashbackkampanj där man eventuellt kan kapa priset ytterligare?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av obadja:

Är detta något kap? Acer Nitro VG240Y har ganska dålig recensioner, hittar inte mycket på denna.

https://www.computersalg.se/i/5121778/acer-nitro-vg240yu-led-....
Acer Nitro VG240YU
1440p, 75 Hz, Freesync, IPS, 24" för 2500 SEK.

den länken funkar inte

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av ågren:

De kanske tog till sig av kritiken här i forumet där det påpekades att deras paket var dyrare än om man köpte komponenterna individuellt när det snarare borde vara tvärtom. Ruskigt prisvärt idag, särskilt då man även får med en extra 250GB NVMe-disk och ett par spel som skulle kunna inbringa i alla fall en femhundring om man säljer dessa vidare. Tyckte även att jag såg något om en cashbackkampanj där man eventuellt kan kapa priset ytterligare?

Ok. Men den cpu-kylaren skulle man inte välja själv va? Cooler Master Hyper TX3

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mans51:

Välkända bose noisecancelling headphones 700 säljs på elfynd för 3699:-

https://www.elfynd.se/bose-noise-cancelling-headphones-700-sv...

Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5141400

Skickades från m.sweclockers.com

Rätt synd för Android-ägare att Bose inte bjuder på varken aptX eller LDAC med sina högt prissatta hörlurar.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dumjohan:

Sapphire RX 5700 Pulse, fyndvara: 3 990 kr (4 690 prisjakt)

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...

Ryzen 5 3600, fyndvara 1 990 kr (2 319 prisjakt)

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...

Finns också en 3600X för 2 490... men eftersom den inte säljer i närheten av 3600 har den börjat krypa ner i pris. Kostar 2 619 ny hos Power, men länkar ändå om någon är intresserad

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...

Står att 3600 varianten har utgått och det visas röda kryss men det går fortfarande att beställa och lägga i kundvagnen. Nån som vet vad som händer om man försöker beställa även om det inte finns i lager? Är de så pass snälla att de skickar ett exemplar nästa gång en sådan fyndvara kommer in? Eller ställer netonnet in ordern och man får pengarna tillbaka? Nån som provat detta?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Joakim Ågren:

Står att 3600 varianten har utgått och det visas röda kryss men det går fortfarande att beställa och lägga i kundvagnen. Nån som vet vad som händer om man försöker beställa även om det inte finns i lager? Är de så pass snälla att de skickar ett exemplar nästa gång en sådan fyndvara kommer in? Eller ställer netonnet in ordern och man får pengarna tillbaka? Nån som provat detta?

@Joakim Ågren

Jag har beställt en oneplus 7 pro när det va så på fyndvara men fick då en helt ny oöppnad vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelly007x:

Ok. Men den cpu-kylaren skulle man inte välja själv va? Cooler Master Hyper TX3

Skickades från m.sweclockers.com

Det är klart att det till stor del är budgetkomponenter men det får man ju räkna med i den här prisklassen om man vill ha den nivån på prestandan. Överlag är det bra grejer, det enda jag egentligen skulle byta ut är möjligtvis PSU och CPU-kylare beroende på hur den presterar/ljudnivån men då sticker det så klart iväg ytterligare.

Det är dessutom efter mina önskemål och vad jag prioriterar men för ett budgetbygge är delarna helt klart godkända och faktiskt en bra bit bättre än vad andra paket brukar innehålla.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Rätt synd för Android-ägare att Bose inte bjuder på varken aptX eller LDAC med sina högt prissatta hörlurar.

Fast det är inte många som hör någon skillnad.
Placebon är stor inom HiFi

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

@Johnnymann: Skillnad hör man men faktiskt så med rätt hörlurar låter ACC väldigt bra. Mina Sony MX2 gör det bra medan mina Sennheiser Momentum Thru wireless låte mehe från iPhone men fantastiskt från min Android mobil med aptX. Men min uppfattning är personlig.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

@Joakim Ågren

Jag har beställt en oneplus 7 pro när det va så på fyndvara men fick då en helt ny oöppnad vara.

Provade nu att lägga in en beställning! Får se hur det går!

Skulle fortfarande vilja tipsa om Cooler Master Mastercase SL600M som Inet säljer för 1499 KR: https://www.inet.se/produkt/6903078/cooler-master-mastercase-... riktigt bra och snyggt chassi till pangpris! Köpte en själv till mitt bygge! Annars billigast enligt Prisjakt 2027 Kr. Ordpris 2300 kr.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av obadja:

Är detta något kap? Acer Nitro VG240Y har ganska dålig recensioner, hittar inte mycket på denna.

https://www.computersalg.se/i/5121778/acer-nitro-vg240yu-led-...
Acer Nitro VG240YU
1440p, 75 Hz, Freesync, IPS, 24" för 2500 SEK.

Edit: Länken fungerar nu

Ska man köpa ny skärm för gaming nu så tycker jag att man likväl kan gå för en med högre Hz, 144 åtminstone.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Står att 3600 varianten har utgått och det visas röda kryss men det går fortfarande att beställa och lägga i kundvagnen. Nån som vet vad som händer om man försöker beställa även om det inte finns i lager? Är de så pass snälla att de skickar ett exemplar nästa gång en sådan fyndvara kommer in? Eller ställer netonnet in ordern och man får pengarna tillbaka? Nån som provat detta?

Jag fick en helt ny 3700x när jag beställde trots allt. Tror det beror på när man gör det, samt ibland gäller det helt enkelt att ha tur. Om den har postats här så är det mindre troligt att det kommer gå, men det beror också på hur många det egentligen som fortfarande försöker köpa den.

Om det är en person så kanske de låter det gå. Om det är 10 personer så lär de nog ej ta den utgiften.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

@Johnnymann: Skillnad hör man men faktiskt så med rätt hörlurar låter ACC väldigt bra. Mina Sony MX2 gör det bra medan mina Sennheiser Momentum Thru wireless låte mehe från iPhone men fantastiskt från min Android mobil med aptX. Men min uppfattning är personlig.

Allt går oftast att ordna med en EQ
Har gjort "blindtest" med folk och det är inte många som hör skillnad faktiskt

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|