Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem

Ja nu är den upphämtad! Helt utan skador dessutom

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Skrivet av BlommaNN:

Helvete, verkar som Zelda blir försenat för mig =/ "Kan bli försenat" står det hos postnord. Var i Jönköping igår 21, och idag 15 så är den fortfarande kvar där?

Standard utgåvan blev försenade för många.

Permalänk
Medlem

Final fantasy 7 körde jag på PS2 tror jag det var för tusen år sedan. Har för mig att spelet kom till PS1, men att jag köpte de till min PS2a för att den klarade PS1 spel.
Det är i princip det enda FF-spel jag seriöst spelat. Då det var så trevligt så köpte jag också FF8, men blev så besviken att jag inte har spelat FF sedan dess.

Ni som vet bättre, vilket spel i serien är det jag absolut har missat efter 7an som måste spelas?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Bejje:

Final fantasy 7 körde jag på PS2 tror jag det var för tusen år sedan. Har för mig att spelet kom till PS1, men att jag köpte de till min PS2a för att den klarade PS1 spel.
Det är i princip det enda FF-spel jag seriöst spelat. Då det var så trevligt så köpte jag också FF8, men blev så besviken att jag inte har spelat FF sedan dess.

Ni som vet bättre, vilket spel i serien är det jag absolut har missat efter 7an som måste spelas?

Hej jag flyttade dit inlägg till diskussionstråden istället.

Tråden nedan är till för nyheter:

Nintendo Switch – nyhetstråd, endast nyheter ej diskussion!

Mvh

Tiamat/Moderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Ni som vet bättre, vilket spel i serien är det jag absolut har missat efter 7an som måste spelas?

8:an är ju lite speciell, och även om det för mig är ett av de bättre FF-spelen så är det många som inte gillar det spelet. Vilket av dem som är rätt för dig är dock svårt att säga. 9:an är ett mer traditionellt FF-spel, och de flesta verkar överens om att det är ett av de bättre spelen i serien. Det känns som ett ganska säkert val om du gillade 7:an.

X är det många som älskar också, främst för handlingen verkar det som. Själv tycker jag det var ett av de svagare i serien, det är väldigt linjärt och jag tyckte handlingen var rätt förutsägbar. Men jag gillade som sagt 8:an, så du kanske inte ska bry dig allt för mycket om min åsikt X-2 är väl sen mer av en bonus till de som verkligen älskade X mer än ett spel som står på egna fötter.

Och så har vi XII som är ett modernare spel på många sätt. Det är också lite speciellt i.o.m. gambit-systemet som man kan använda för att automatisera mycket av striderna, och det finns förstås många som har starka åsikter om det (själv gillade jag det). Sen skiljer sig XII likt X från de äldre spelen genom att inte ha någon världskarta som man kan gå, flyga eller chocoboa runt på, men spelvärlden i XII är i alla fall betydligt mer öppen än i X. Så ett väldigt bra spel i mitt tycke, men kanske inte en självklar rekommendation enbart baserat på att du gillade 7:an.

Sen är 5:an och 6:an de bästa spelen i serien, men de finns tyvärr inte till Switch ännu. Men håll koll om de kommer i framtiden, särskilt 6:an får man inte missa.

Permalänk
Medlem

@CrazyBlueberry: Det är dock Limitied Edition som jag har beställt. Står att den kommer på måndag nu =/

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om det nya skräckspelet World of horror för Switch(och PC/PS4)? Ska vara gjort av en tandläkare i Paint.

http://www.wohgame.com/
https://www.engadget.com/2019/09/20/world-of-horror-junji-ito...
https://gizmodo.com/this-nightmare-game-was-designed-by-a-den...

Permalänk
Medlem

Fick e-post om att Rime kostar 115 kr i e-shoppen. Är det värt det? Det hade lite dålig prestanda vid release minns jag, men det ska väl ha patchats bort?

Permalänk
Medlem

Nu var jag lite rövig och struntade i att googla/läsa tråden innan jag postar men har det förklarats varför en bärbar konsol som till och med släpps i uppdaterad variant år 2019 fortfarande inte har stöd för BT-hörlurar? Det känns som en otroligt grundläggande funktion för den här typen av produkter och det är både drygt och onödigt krångligt att behöva använda sig av tredjepartsadapters.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

@doomas: Jag köpte det när Gamestop sålde ut sina för 99 kr, och för de summorna 100 kr ungefär tycker jag det är klart köpvärt. Det har uppdaterats till det bättre, helt klart. Inte helt perfekt, men betydligt bättre än vid release.

https://www.youtube.com/watch?v=nAjIILgT6N0

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av ågren:

Nu var jag lite rövig och struntade i att googla/läsa tråden innan jag postar men har det förklarats varför en bärbar konsol som till och med släpps i uppdaterad variant år 2019 fortfarande inte har stöd för BT-hörlurar? Det känns som en otroligt grundläggande funktion för den här typen av produkter och det är både drygt och onödigt krångligt att behöva använda sig av tredjepartsadapters.

Skickades från m.sweclockers.com

Är benägen att hålla med. Den absolut största kritiken jag har mot switch. Det känns väldigt ologiskt i min bok med

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

Är benägen att hålla med. Den absolut största kritiken jag har mot switch. Det känns väldigt ologiskt i min bok med

Kunde vara än värre, 3,5mm jacket är kvar. Tillskillnad från mobiltillverkarna som tar bort dessa i rask takt.

Nu använder jag mest bluetooth lurar men för bästa ljud är det fortfarande trådar som gäller. Synd att Nintendo inte tog steget dock. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Är benägen att hålla med. Den absolut största kritiken jag har mot switch. Det känns väldigt ologiskt i min bok med

Vad jag har läst så är det för att bandbredden inte räcker till om man både vill kunna ansluta maximalt antal kontroller (8st) och samtidigt använda BT-lurar men jag förstår inte det resonemanget för vem skulle vilja göra det? Samma sak med PS4, förklaringen som ges är att bandbredden inte räcker för fyra kontroller och ett par hörlurar samtidigt men det är ingen som använder grejerna på det sättet och jag förstår inte varför man inte bara ges möjligheten att kunna välja själv.

Använder man BT-lurar så spelar man med största sannolikhet på egen hand ändå och då spelar det ingen roll att man inte kan ansluta tre resp. sju extra kontroller. Tekniken finns alltså redan där och man skulle kunna använda BT om konsoltillverkarna bara lät oss göra det men nej, då insisterar man på en artificiell begränsning för att undvika problem i extrema undantagsfall som när man ska använda åtta(!) kontroller samtidigt.

Skrivet av anon5930:

Kunde vara än värre, 3,5mm jacket är kvar. Tillskillnad från mobiltillverkarna som tar bort dessa i rask takt.

Nu använder jag mest bluetooth lurar men för bästa ljud är det fortfarande trådar som gäller. Synd att Nintendo inte tog steget dock. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Det är många som är kritiska till borttagandet av 3.5mm men jag tycker faktiskt att det är en bra förändring. Det är klart att det är bra med valfrihet om det går att ha både BT och 3.5mm men måste tillverkaren välja så tycker jag gott att man kan skrota 3.5mm. För alla DAC-beroende audiofiler där ute så är mobiler och bärbara konsoler knappast av intresse (ljudkvalitetsmässigt) i alla fall så jag köper inte riktigt argumentet att ljudet skulle vara bättre och de utgör dessutom en försvinnande liten andel av kundunderlaget.

Jag äger både trådlösa over-ear och in-ear och det är en riktig QOL-uppgradering. De som är kritiska till borttagandet verkar nästan bara vara folk som inte använder sig av trådlösa hörlurar och jag kan på sätt och vis förstå deras synvinkel men å andra sidan så är trådlösa varianter framtiden på alla möjliga plan och om tillverkare driver på avvecklingen av 3.5mm så blir övergången snabbare och smidigare för alla för det är ändå dit vi är på väg. Det känns lite bakåtsträvande att envist hålla sig kvar vid en föråldrad teknik när allting pekar på att det ändå försvinner inom kort.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Hur ofta brukar botw vara på rea?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0mppie:

Hur ofta brukar botw vara på rea?

Skickades från m.sweclockers.com

Senast den 2/9 var spelet nere på 457kr och tittar man på prishistoriken så dippar den med jämna mellanrum. Lägsta priset någonsin var 381kr den 6/6 resp. 13/6.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=3978730

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Senast den 2/9 var spelet nere på 457kr och tittar man på prishistoriken så dippar den med jämna mellanrum. Lägsta priset någonsin var 381kr den 6/6 resp. 13/6.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=3978730

tack, får hålla koll på prisjakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0mppie:

tack, får hålla koll på prisjakt

Nintendos egna spel brukar sällan se några större prissänkningar så du borde nog inte hoppas på allt för mycket men det skadar inte att skapa en bevakning. Det kan man göra även utan att registrera sig och man får då ett mail så fort det lägsta priset sänks.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Nintendos egna spel brukar sällan se några större prissänkningar så du borde nog inte hoppas på allt för mycket men det skadar inte att skapa en bevakning. Det kan man göra även utan att registrera sig och man får då ett mail så fort det lägsta priset sänks.

Av just denna anledningen köpte jag begagnat, gav runt 300-400 styck för Mario Odyssey & Zelda.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorken:

Av just denna anledningen köpte jag begagnat, gav runt 300-400 styck för Mario Odyssey & Zelda.

Är det blocket som gäller då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0mppie:

Är det blocket som gäller då?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag köpte ena spelet på blocket och de andra på facebooks marketplace eller vad de nu kallar det

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

Vill så gärna ha Luigi's Mansion 3 med steelbooken, men den verkar inte komma till Sverige vad jag kan se efter att ha sökt runt lite. Ska se om jag kan förhandsboka ett exemplar på game.co.uk. £49,99 + £2,95 frakt är ju ingenting att bråka om egentligen. Blir nog inget spel på releasedagen bara.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av markiiie:

Vill så gärna ha Luigi's Mansion 3 med steelbooken, men den verkar inte komma till Sverige vad jag kan se efter att ha sökt runt lite. Ska se om jag kan förhandsboka ett exemplar på game.co.uk. £49,99 + £2,95 frakt är ju ingenting att bråka om egentligen. Blir nog inget spel på releasedagen bara.

Jag hade gillat om hela trilogin kunde komma till Switch. Har spelat första spelet till GameCube men inte tvåan till 3DS. Nu gillar jag min New 3DS XL men Switch är en överlägsen spelplattform på alla vis.

Lär bli ett köp även här av LM3 men troligen inte vid lansering. Lutar starkt åt att hoppa på antingen Dragon Quest XI nu i veckan eller Witcher 3 igen i oktober. Blir svårt att kombinera spelen. W3 kommer köpas oavsett då spelet till PC är ett av mina absoluta favoritspel (spelat igenom 3 gånger hittills).

DQ11 har jag varit sugen på sedan den släpptes på PS4 men ville invänta eventuell PC lansering. Och när den väl släpptes ville jag istället invänta spelet till Switch då jag föredrar JRPG på just Switch.

Links Awakening remastern närmar jag mig slutet (7 palats avklarade) men går rätt fort då jag spelat originalet och DX många gånger innan. Härligt spel men ger mersmak. Gör gärna samma sak med övriga 2D Zelda, gärna LttP och Seasons duologin!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare

Är det bara jag som hade förväntat mig lite mer firande av Nintendos 130-års dag? Inga reor eller liknande? 🤔

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Nintendo finns på rea lika ofta som Apple produkter ungefär

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av CubaCola:

Nintendo finns på rea lika ofta som Apple produkter ungefär

Nja, tänkte inte på konsolen i sig utan mer på de digitala spelen vilket de kör reor på lite då och då

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anders190:

Jag hade gillat om hela trilogin kunde komma till Switch. Har spelat första spelet till GameCube men inte tvåan till 3DS. Nu gillar jag min New 3DS XL men Switch är en överlägsen spelplattform på alla vis.

Lär bli ett köp även här av LM3 men troligen inte vid lansering. Lutar starkt åt att hoppa på antingen Dragon Quest XI nu i veckan eller Witcher 3 igen i oktober. Blir svårt att kombinera spelen. W3 kommer köpas oavsett då spelet till PC är ett av mina absoluta favoritspel (spelat igenom 3 gånger hittills).

DQ11 har jag varit sugen på sedan den släpptes på PS4 men ville invänta eventuell PC lansering. Och när den väl släpptes ville jag istället invänta spelet till Switch då jag föredrar JRPG på just Switch.

Links Awakening remastern närmar jag mig slutet (7 palats avklarade) men går rätt fort då jag spelat originalet och DX många gånger innan. Härligt spel men ger mersmak. Gör gärna samma sak med övriga 2D Zelda, gärna LttP och Seasons duologin!

Skickades från m.sweclockers.com

Citerar/pratar med mig själv jag hehe. Lanseringen är nu på fredag och det är Definitive Edition Switch får. Lade precis en bokning. Ska bli trevligt detta!

Permalänk
Inaktiv

Untitled Goose Game är en ganska kul titel faktiskt. Kunde inte låta bli ett köp när spelet hade reducerat pris. Sedan har det förstås blivit Links Awakening (avklarat med noll dödsfall) samt att fokus nu ligger på Dragon Quest 11 förstås.

Vad spelar ni andra på era Switchar just nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Konsolgrävare

@anon5930 blev att köpa Bastion & Transistor nu när dom två spelen var på 80% rabatt. Diggar Transistor so far

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

KÖPER NÅGON RESERVDELAR?

HEJ!

Jag har ett Nintendo Switch där huvudenhetens USB-C kontakt gått sönder av någon anledning. Kan det finns folk som köper detta och använder det som reservdelar tro?

Permalänk
Medlem

RIME är helt fantastiskt, lätt bästa spelet jag spelat på LÄNGE Tror även att det är första gången spelet är på rea på Switch (har hållt koll sedan spelet kom ut och varit nyfiken, men 300 kr är lite för dyrt och det var ju den där grejen med dålig portning osv).

Jo, det är lite smått irriterande med frame drops då och då, men det kan jag leva med (jag har dessutom inte köpt en Switch för att grafiken är det som imponerar på mig mest, om man säger så).

Däremot älskar jag musiken, stämningen, miljöerna.. en av de bästa sakerna är att spelet leder dig men varken använder någon dialog eller text för att göra det. Så jag är golvad. Någon som har tips på liknande spel? Finns chansen att Journey någon gång kommer till Switchen tro?