Vilket var ditt första inlägg på SweClockers?

Permalänk
Medlem

Mitt är ifrån Flight Simulator X-tråden:

Skrivet av naikon:

Önskar att dom kunde annonsera någon ny expansion eller nytt FS spel!

Såhär elva år senare så har min önskan äntligen gått i uppfyllelse och ett nytt Flight Simulator från Microsoft är på väg!

Permalänk
Medlem

Det måste ha varit detta inlägg...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"varför inte bara köpa en kass kopparfläns o börja såga?"
var mitt första inlägg men hade ett konto innan så detta var en fortsättning på en konversation.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Själv sökte jag hjälp som många andra här på forumet. Jag hade svårt att få rätt hastighet på mina minnen.
Lösningen var att överklocka både CPU och Minnen separat, men de gjorde jag några år senare. När jag var kunnigare.

Skrivet av jreklund:

Hej,

Om jag aktiverar XMP får jag 4GB i minne som går i 1600Mhz istället för 1333Mhz.
Windows rapporterar 8GB (4GB usable)
Om XMP är inaktiverat får jag 8GB minne som går i 1333Mhz.

CL blir även 9 istället för 7 med XMP avslaget.

Jag har inte provat att ställa in något manuellt då jag aldrig gjort det förut.

Tips någon?

Moderkort: GA-P55A-UD4 BIOS F9 (F15 finns)
Minne: Corsair 4GB (2x2048MB) CL7 1600Mhz XMS3
Windows 7 64-bit Ultimate

Här är profilen:
[Enthusiast / Certified Profile [Enabled]]
Module VDD Voltage Level: 1.65 V
CAS# Latencies Supported: 6, 7
Minimum SDRAM Cycle Time (tCKmin): 1.250 ns (800.0 MHz)
Minimum CAS Latency Time (tAAmin): 8.750 ns
Minimum RAS# to CAS# Delay Time (tRCDmin): 10.000 ns
Minimum Row Precharge Delay Time (tRPmin): 8.750 ns
Minimum Active to Precharge Delay Time (tRASmin): 25.000 ns
Minimum CAS Write Latency Time (tCWLmin): 8.750 ns
Minimum Write Recovery Time (tWRmin): 15.000 ns
Minimum Active to Active/Refresh Delay Time (tRCmin): 50.625 ns
Maximum tREFI Time (Average Periodic Refresh Interval): 7.750 us
Minimum Refresh Recovery Delay Time (tRFCmin): 110.000 ns
Minimum Internal Read to Precharge Command Delay Time (tRTPmin): 7.500 ns
Minimum Row Active to Row Active Delay Time (tRRDmin): 7.500 ns
Minimum Four Activate Window Delay Time (tFAWmin): 37.5 ns
Minimum Internal Write to Read Command Delay Time (tWTRmin): 7.500 ns
Supported Module Timing at 800.0 MHz: 7-8-7-20
Read to Write CMD Turn-around Time Optimization: No adjustment
Write to Read CMD Turn-around Time Optimization: No adjustment
Back 2 Back CMD Turn-around Time Optimization: No adjustment
System Command Rate Mode: 2N

Permalänk
Medlem
Skrivet av nljung:

Det måste ha varit detta inlägg...
Skickades från m.sweclockers.com

Välkommen till forumet! Du valde verkligen ditt första inlägg med omsorg, något att komma tillbaka till om kanske 10 år när det blir dags för jubileum igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanon:

Toca 2
CS
C&C hela serien

Spelrelaterat lol

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB], [MSI X470 GAMING M7 AC], [Corsair 4x16GB DDR4 2666MHz CL15], [2*Sapphire Radeon RX 580 4GB Pulse][Kylning: Vatten/Luft]

Permalänk
Medlem

@Roger W: Hehe, det var mobilsidan som var problemet. Tack för hjälpen!

Här är mitt första inlägg:

Tja, jag har köpt mig en rätt så snygg fläktstyrning till min dator. Problemet är bara att mina fläktar är kopplade direkt till nätagget genom SATAkontakter. Så nu måste jag antagligen skarva sladdarna och sätta på nya 3-pinskontakter. Någon som vet vart man kan hitta sådana?
Länka gärna, tack på förhand.

Offtopic: Jo, satt dessutom idag och pillade lite på mitt sexiga moderkort men jag är lite osäker på om jag fick in alla sladdar där de ska sitta. Har haft lite problem med USB kontakterna sedan dess. Någon som vet någon bra guide där man kan se vart alla sladdarna ska sitta?

Permalänk

Första inlägget var i en tråd där någon ville ha input om köp från hddcaddy.com. Jag hade just köpt en dator från Inrego och tryckt in en extra disk med hjälp av en caddy därifrån. Hade bara bra att säga, även om det var 2,5 år för sent:

Skrivet av Runarsson:

Sent svar i tråden, men för dom som (som jag) stöter på den sent:
Jag rekommenderar HDD Caddy. Jag beställde själv därifrån, trots att jag hittade billigare på eBay. Inte bara kändes det bättre med en europeisk än en kinesisk (dåliga erfarenheter) utan dom hade också en adapterkabel som gjorde CD-läsaren till en extern enhet. Tryggare, närmare och lämpligt med kabeln från samma ställe. Tre faktorer som gjorde valet lätt för mig... och jag blev nöjd, så jag kan bara rekommendera dom.

Adapterkabel:
http://hddcaddy.com/en/accesoires/27-usb-20-cable-adapter-for...

Första tråden jag skapade gällde sandlådor, vilken som var er favorit och få en bild från så många som möjligt för att begränsa mitt eget "testutbud" lite grand.

Skrivet av Runarsson:

Skulle vilja ha lite input om s.k. sandlådeprogram. Hittills när jag testkört prylar har jag använt Try&Decide Mode i Acronis True Image, en funktion som "fryser" systemet och sopar sedan bort alla ändringar som gjorts. Bra för testning, men helst av sånt som man redan vet är säkert. Det skyddar bara mot ändringar, medan allt fortfarande kan läsas av vad man nu stöter på. Dessutom sträcker det sig inte längre än till systempartitionens gränser. Allt utanför lämnas helt öppet, även för ändringar. Mer som en systemåterställning än en sandlåda.
Jag har även använt mig av virtuella datorer (VirtualBox och VMware), som ger ett bättre skydd... ett vidare och mindre genomskinligt lock över informationen. Men kräver i stället mycket mer av datorn när resurser ska delas. Inte lika bra för testinstallationer, eftersom upplevelsen av programkörningen inte alltid blir detsamma som om det skulle installeras i det riktiga systemet. (Bättre för virtuella Linuxsystem än för virtuella Windowssystem.)

Ett sandlådeprogram verkar ge lite mer av bägge världar... skydd som en virtuell dator men mindre resurskrävande. Men vilket? Denna sida hintade om att det finns en hel uppsjö att välja på: http://www.topbestalternatives.com/best-sandbox-software/. "23 BEST..." (av hur många då). Jag har småtestat ett par (Bufferzone & Sandboxie) i ett sekundärt system men skulle vilja veta mer om fler, samtidigt som jag inte vill skita ner systemet med för mycket installation/avinstallation. Så vad har folk här att säga om det dom provat eller fortfarande använder?

Permalänk

Mitt första inlägg (på detta konto) gjorde jag idag!

Skickades från m.sweclockers.com