Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax123:

Funkade inte "DDU" i sig eller kvarstod problemet efter installation av senaste drivrutinerna efter DDU?

Kvarstod efter installation av drivrutin

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Det skulle betyda att både GTX970 och iGPU:n har exakt samma fel vilket är osannolikt. Windows vet heller inte vad som händer med signalen när grafikkortet gjort sitt. Med tanke på felmeddelande från Windows om kraschad grafikdrivrutin tyder på att felet uppstår där Windows faktiskt har kontroll. Då pekar allt på att felkällan är en god bit innan det blir till bildsignal på en HDMI-kabel.

Hmm, missade det om drivrutinen som kraschade. Vilken drivrutin var det?

Ja, att båda har fel känns extremt osannolikt. Vad annars skulle skilja om det var DP istället för HDMI? Båda skickar ju ljud och bild, men rent tekniskt - har DP t ex mer bandbredd eller hur fungerar det?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av trickeh2k:

Vad annars skulle skilja om det var DP istället för HDMI? Båda skickar ju ljud och bild, men rent tekniskt - har DP t ex mer bandbredd eller hur fungerar det?

I detta fall har valet av anslutning troligtvis ingen betydelse eller är en lösning för situationen. Felet sker innan det blir en signal på en bildskärmskabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

I detta fall har valet av anslutning troligtvis ingen betydelse eller är en lösning för situationen. Felet sker innan det blir en signal på en bildskärmskabel.

Alright. Vi får avvakta och se då vad TS säger, fortfarande nyfiken på vilka drivrutiner det är som kraschar och vad felmeddelandet säger.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Alright. Vi får avvakta och se då vad TS säger, fortfarande nyfiken på vilka drivrutiner det är som kraschar och vad felmeddelandet säger.

Om du menar grafikkorts drivrutiner har jag 436.30. Felmeddelandet säger "Kunde inte ladda bildskärms drivrutinerna"

Permalänk
Medlem
Skrivet av TechyGuy:

Om du menar grafikkorts drivrutiner har jag 436.30. Felmeddelandet säger "Kunde inte ladda bildskärms drivrutinerna"

Jag vill ha exakta felmeddelandet från event viewer. Heter händelseloggar om du har svensk Windows.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag vill ha exakta felmeddelandet från event viewer. Heter händelseloggar om du har svensk Windows.

Händelse id-10111/10110 vet inte om det var vad du ville ha eller om det är det som gör problemet men det var det ända jag kunde hitta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TechyGuy:

Händelse id-10111/10110 vet inte om det var vad du ville ha eller om det är det som gör problemet men det var det ända jag kunde hitta

Skickades från m.sweclockers.com

Mer så här. Så vi kan se källan, troligtvis vilken drivrutin som kraschar. Posta gärna infon från både General och Details.

Edit: eftersom du hade samma problem med enbart iGPU vore det intressant att se felmeddelanden när du körde med grafikkortet urplockat.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

https://i.imgur.com/EUyAMWt.png

Mer så här. Så vi kan se källan, troligtvis vilken drivrutin som kraschar. Posta gärna infon från både General och Details.

Edit: eftersom du hade samma problem med enbart iGPU vore det intressant att se felmeddelanden när du körde med grafikkortet urplockat.

Förlåt att jag inte har svarat men jag har halv glömt av denna tråd..... Har inte haft några problem så jag har inte tänkt på att skriva till dig. Tack för all hjälp!

Skickades från m.sweclockers.com