Extramarkt en legitim Webbutik?

Permalänk
Avstängd

Extramarkt en legitim Webbutik?

Någon som känner till denna webshop? https://www.extramarkt.com ?
Har aldrig hört talas om den och är lite osäker på äktheten då en produkt jag tänkte köpa där är ca 800 kr billigare än andra nätbutiker.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Numret på deras sida hittas ej på eniro
https://www.eniro.se/0764224556/f%C3%B6retag

Adressen enligt sidan är inne på denna gatan enligt eniro
https://www.google.com/maps/place/Hasselgatan+15,+194+37+Uppl...

Hittar inget bolag som heter Extramarkt på Allabolag.se.
Enligt sidan så är allt "© 2019 eXtraMarkt.com. All Rights Reserved."
Men inget extramarkt.com finns heller på allabolag.

Visa signatur

CPU: I5 6600k @ 4.4ghz GPU: 1070 G1 MBD: Asus Ranger VIII PSU: Silver Power SP-SS500 RAM: HyperX Fury 16gb @ 2300mhz CHASSI: NZXT H440 White

Permalänk
Avstängd

Det jag känner är konstigt om det är en haux är att dom även har en butik på Appstore samt android store.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Avstängd

Äsh, Jag testar att beställa via Paypal så får Paypal betala tillbaka mina stålar om det visar sig vara en bluff.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Du orkade vänta hela 30min på svar och hann ändå få ett svar som påpekade att det såg shady ut innan du beslutade att du ej orkade vänta längre.
Var du öht intresserad av åsikter?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inga användaromdömen på google play eller Appstore... del av deras beskrivning av sig själva:

"Extramarkt, is the largest e-commerce site in the Europe region, and boasts more than hundreds of products from various categories that include electronics, fashion, household products, watches, perfumes, and others."

Man kunde tro att det faktiskt skulle vara enkelt att hitta systersidor till den största e-handelsidan i Europa. Eller typ någon info om den överhuvudtaget. Jag skulle aldrig i livet köpa nåt av dom men det vore väldigt intressant att höra om du faktiskt erhåller något.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Angiven gata är ett vanligt lägenhethus för privatpersoner. Finns ett företag på adressen men har sannolikt inget med den här "affären" att göra.

Det är sannolikt arabiska scammers i farten. (Alternativt araber som vill scamma andra araber med nån typ av drop-shipping av fake-skräp.)

Läs tramset på "om oss"-sidan;

Extramarkt är den största e-handelsplatsen i Europa-regionen och har mer än hundratals produkter från olika kategorier som inkluderar elektronik, mode, hushållsprodukter, klockor, parfymer och andra.

Extramrket lockar idag över 23 miljoner besökare i månaden och växer snabbt på grund av det ökande antalet online-shoppare i världen.

Ofta kallad Extramarkt, det fungerar som en detaljhandel plats samt som en tredje part leverantörsmarknaden. Extramarkt erbjuder en bekväm och säker shoppingupplevelse med online betalning, kontantbetalning vid mottagande av varor och fri retur.

Utöver sitt huvudkontor i Stockholm uppfyller Extramarkt lokala marknadsbehov med sina kontor i Sverige, Danmark, Norge och Tyskland.

Vårt motto kan ha utvecklats genom åren, men vår prioritet har inte förändrats.

Finns ett telefonnummer på sidan som inte verkar vara registrerat på varken företag eller person;

Om du har några frågor eller förslag, var god kontakta oss genom att fylla i bifogade formulär eller kontakta oss via e-post nedan. tack Direktör för eXtraMarkt

Hotline: +46764224556

Domännamnet är registrerat i USA med en sån "privacy shield" så man inte kan se vem som är den egentliga innehavaren av domännamnet. Host för sidan verkar också vara samma bolag i USA.

Har skaffat sig Instagram och Twitter men knappt några inlägg.

Finns en app i Google play med 10 nedladdningar och med en upphovsman angiven som "Ammar Maher" och epost "eliaaas1987@gmail.com"

Annars ser det legit ut. Allt från Yes diskmedel för 39 kr till fake Ray-bans för 1399 kr.

Permalänk
Avstängd

Det sköna med Paypal är att jag anser att dom bör ta mer ansvar över att ge "vem som helst" en paypal butik. Om nu detta är en fake sida så får paypal betala tillbaka pengarna. Om fler gjorde som så här och beställde så jävla mycket så paypal verkligen kände att det gjorde ont i plånboken på dem så kanske dom kontrollerar företag lite bättre. Lite som Facebooks jävla scam reklamer.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Någon som känner till denna webshop? https://www.extramarkt.com ?
Har aldrig hört talas om den och är lite osäker på äktheten då en produkt jag tänkte köpa där är ca 800 kr billigare än andra nätbutiker.

Hua hade inte handlat där kolla bara hur dem skriver Säljande Politik

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Om, och det är ett stort om, de nu är legitima så bör de anlita någon som kan snygga upp hemsidan samt se över all text. Visst kan även butiker få ha lite stavfel på sina ställen men nån måtta får det ändå vara. Bara det att svenska och engelska blandas hej vilt får mig att höja lite på ögonbrynen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Det sköna med Paypal är att jag anser att dom bör ta mer ansvar över att ge "vem som helst" en paypal butik. Om nu detta är en fake sida så får paypal betala tillbaka pengarna. Om fler gjorde som så här och beställde så jävla mycket så paypal verkligen kände att det gjorde ont i plånboken på dem så kanske dom kontrollerar företag lite bättre. Lite som Facebooks jävla scam reklamer.

Alternativt att folk "som går på vad som helst även om dom skapar en tråd med fråga om det är en scam sida och får svaret att det mycket troligt är en scam sida" helt enkelt får stå för sin dumdristiga chansning!

Egentligen håller jag dock med dig, MEN det är inget som kommer hända då dom tjänar betydligt mycket mer på dessa scammare än vad dom förlorar på dom=paypal (o alla andra banker/etc som scammare/penga tvättare/etc använder) skiter egentligen i det.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Vill bara tillägga att de finns några sätt "säljarna"/scammarna kan komma runt Paypals betalskydd. Det vanligaste är att de skickar något som väger lika mycket som produkten du har "köpt", de skickar det men tracking och vägning när de lämnar in det på posten/fraktbolag, sedan när du har hämtat ut paket och märkt att du blivit scammad så kontaktar du Paypal, men säljarna skickar tracking numret till Paypal som då kan bedöma att du som köpare försöker få tillbaka pengar och behålla produkten. Så när man hämtar ut ett paket från en mindre trovärdig sida öppna det på postombudet framför personalen där, stämmer det inte så ta ej emot paket utan låt det gå i retur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hextery:

Vill bara tillägga att de finns några sätt "säljarna"/scammarna kan komma runt Paypals betalskydd. Det vanligaste är att de skickar något som väger lika mycket som produkten du har "köpt", de skickar det men tracking och vägning när de lämnar in det på posten/fraktbolag, sedan när du har hämtat ut paket och märkt att du blivit scammad så kontaktar du Paypal, men säljarna skickar tracking numret till Paypal som då kan bedöma att du som köpare försöker få tillbaka pengar och behålla produkten. Så när man hämtar ut ett paket från en mindre trovärdig sida öppna det på postombudet framför personalen där, stämmer det inte så ta ej emot paket utan låt det gå i retur.

Posten har gett direktiv till ombuden att de inte tillåter detta. Du får inte ta emot ett paket och sen returnera det

Det har gällt senaste 4 åren iaf. Jag vet då jag försökt få kontrollera fraktskador på plats.
"Nej du får inte göra det här utan du måste ringa kundtjänst"

Permalänk
Medlem

Väldigt konstig adress, inget telefonnummer som man kan spåra (Finns inte på diverse tele-kataloger online), inget organisationsnummer, ingen listning på allabolag, en totalt urusel svenska och flera sidor där dom inte ens kan stava företagets namn?

Hur kan man ens fråga om sidan är legit?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Neonodia:

Jag justerade rubriken så att forumet blir mer överskådligt.

Jag tycker detta låter som en solklar scam om man ser till informationen övriga medlemmar har delat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

skulle tippa på antingen en CCSS (cheap chinese shit shop) eller ren scam.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

Posten har gett direktiv till ombuden att de inte tillåter detta. Du får inte ta emot ett paket och sen returnera det

Det har gällt senaste 4 åren iaf. Jag vet då jag försökt få kontrollera fraktskador på plats.
"Nej du får inte göra det här utan du måste ringa kundtjänst"

Well, mitt ombud frågade en annan kund, som hämtade paket efter mig, om den ville kolla innehållet, då paketet hade fått fraktskada och fick sedan välja om han ville ta det eller inte iallafall. Detta var i somras

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd

🔴 Hej.

Jag är ägaren för eXtraMarkt.com. Det är en marknad med flera butiker. Vissa är i Sverige och andra utanför Sverige. Webbplatsens policy är tydlig men det finns skriftliga fel.

Webbplatsen säljer eller köper inte. Webbplatsen är bara en garanti för alla parter.
Rättigheterna för både säljare och köpare är helt garanterade. Så om det finns en invändning. Affären kommer att stoppas och köparens medel frysas tills problemet är löst.

1- Köparen har rätt att returnera föremålet. Min köpgaranti. Det finns 2- ingen plats för bedrägeri på platsen. Ingen har rätt att skada företagets rykte om han inte själv har provat det.

Det var bättre för författaren till detta ämne att vänta en liten stund tills det är fullständigt fastställt om bedrägeri eller inte.

Det finns hundratals anonyma webbplatser som arbetar med marknadsföring av produkter dagligen och källorna till dessa webbplatser är inte kända. Vi har samtyckt till alla företagspolicyer som Google. Och Apple. Och andra företag. Vi lovade att följa dessa företags politik för att bekämpa bedrägerier

Det går bra.
Om du inte gillar produkten av någon anledning. Du kan kontakta oss och saker kommer att behandlas som de borde.

tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ammar Albadri:

🔴 Hej.

Jag är ägaren för eXtraMarkt.com. Det är en marknad med flera butiker. Vissa är i Sverige och andra utanför Sverige. Webbplatsens policy är tydlig men det finns skriftliga fel.

Webbplatsen säljer eller köper inte. Webbplatsen är bara en garanti för alla parter.
Rättigheterna för både säljare och köpare är helt garanterade. Så om det finns en invändning. Affären kommer att stoppas och köparens medel frysas tills problemet är löst.

1- Köparen har rätt att returnera föremålet. Min köpgaranti. Det finns 2- ingen plats för bedrägeri på platsen. Ingen har rätt att skada företagets rykte om han inte själv har provat det.

Det var bättre för författaren till detta ämne att vänta en liten stund tills det är fullständigt fastställt om bedrägeri eller inte.

Det finns hundratals anonyma webbplatser som arbetar med marknadsföring av produkter dagligen och källorna till dessa webbplatser är inte kända. Vi har samtyckt till alla företagspolicyer som Google. Och Apple. Och andra företag. Vi lovade att följa dessa företags politik för att bekämpa bedrägerier

Det går bra.
Om du inte gillar produkten av någon anledning. Du kan kontakta oss och saker kommer att behandlas som de borde.

tack

Eftersom du nu skriver öppet, så gör jag samma. Varför finns inget organisationsnummer? Du får gärna delge numret offentligt, det skulle gå en bra bit på vägen att övertyga om att det inte är en scam

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk

En klassiker ägaren till sidan råkade hitta tråden på google och registrerade sig för at kunna svara.

vänta ett par timmar/dagar så kommer vågen av "nyregistrerade användare" som är supernöjda med sina köp hos dem.

Skrivet av Ammar Albadri:

🔴 Hej.

Jag är ägaren för eXtraMarkt.com. Det är en marknad med flera butiker. Vissa är i Sverige och andra utanför Sverige. Webbplatsens policy är tydlig men det finns skriftliga fel.

Webbplatsen säljer eller köper inte. Webbplatsen är bara en garanti för alla parter.
Rättigheterna för både säljare och köpare är helt garanterade. Så om det finns en invändning. Affären kommer att stoppas och köparens medel frysas tills problemet är löst.

1- Köparen har rätt att returnera föremålet. Min köpgaranti. Det finns 2- ingen plats för bedrägeri på platsen. Ingen har rätt att skada företagets rykte om han inte själv har provat det.

Det var bättre för författaren till detta ämne att vänta en liten stund tills det är fullständigt fastställt om bedrägeri eller inte.

Det finns hundratals anonyma webbplatser som arbetar med marknadsföring av produkter dagligen och källorna till dessa webbplatser är inte kända. Vi har samtyckt till alla företagspolicyer som Google. Och Apple. Och andra företag. Vi lovade att följa dessa företags politik för att bekämpa bedrägerier

Det går bra.
Om du inte gillar produkten av någon anledning. Du kan kontakta oss och saker kommer att behandlas som de borde.

tack

Använder du google translate eller något för jag tror inte jag begrep mer än max 25% av vad du skrev där...

gissar att du är den som äger det avregistrerade företaget GlassRullar Sverige på Hasselgatan 15 lgh 1402 194 37 UPPLANDS VÄSBY ?
https://www.allabolag.se/870467ORJI/glassrullar-sverige

vilket är det enda företag du registrerat i ditt namn och inget företag registrerat på de andra 2 folkbokförda på samma adress.
https://www.allabolag.se/befattningshavare/ammar-maher-albadr...

dvs företaget du driver är en svartfirma kan man tro iom att du inte verkar ha något företag F-skatt registrerat?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd

Kan någon Moderator vänligen kontakta mig och förklara varför Denna Ammar är avstängd?

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Neonodia:

Kan någon Moderator vänligen kontakta mig och förklara varför Denna Ammar är avstängd?

Hej,

Jag har stängt av användaren då vi inte tillåter slumpmässiga konton cirkulera på forumet och hävda att de är företagsrepresentanter. För att få registrera ett företagskonto ska företagets representant kontakta oss innan konto skapas.

Om du i framtiden önskar komma i kontakt med moderator ska du använda dig av funktionen "anmäl" eller skicka ett kontaktmeddelande via kontaktformuläret som återfinns längst ned på varje sida på hemsidan. Annars är det lätt hänt att vi missar det i forumet.

/Mod

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd

Vill bara informera Crowdet av KnowHOws att jag precis var och hämtade ut ett paket från Posten med produkten jag beställt från ovanstående shop. Helt korrekt så är det Dropshipping, produkten jag köpte är verifierad som Äkta, Om än lång leveranstid, lite mer än 1 vecka och 3 dagar så är jag supernöjd då jag sparade in 800 kr.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Det är ju mer heller mindre standard att scam butikerna i början skickar ut varor så trådar som dessa ska tas mindre allvarligt och så dom får in ett par recensioner som säger billigt o bra, fick vad vi beställde/osv.
Så att dom lite senare kan håva in mer pengar då betydligt fler blir lurade då dom känner sig säkra för den/dom där 2-3 personerna i tråden fick ju vad dom beställde.

Så en scam varning är fortfarande aktuell med tanke på infon som har tagits upp i tråden.
Reggar dom sig med företagskonto här på swec och fixxar till små saker som följande, inget telefonnummer som man kan spåra (Finns inte på diverse tele-kataloger online), inget organisationsnummer, ingen listning på allabolag.
Så kan det kanske vara nåt att börja fundera på att kanske handla ifrån utöver detta så har vi ju att dom påstår detta "Extramarkt, is the largest e-commerce site in the Europe region, and boasts more than hundreds of products from various categories that include electronics, fashion, household products, watches, perfumes, and others."

Varför finns det så extremt lite info om dom när man söker på extramarkt? (i stort sett bara denna tråd)
Borde inte Europas största e-commerce sida ha mer än en tweet och 785 följare på facebook?

Dom 597 483 på facebook personer som följer en annan E-commerce sida som enbart finns i norden (dvs en betydligt mindre markand än hela europa) verkar vara en något större siffra än 785.
Denna sida är för övrigt cdon som numera är en E-commerce sida och verkar enligt mig vara extremt mycket större än "Europas största"E-commerce sida.

Och att dom är större än tex Amazon (som är en E-commerce sida med)! Nja tror inte riktigt på det.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Nu går det att stänga tråden, svaret är nej, vilken seriös butik har reklam på sin sida?

Fick denna fina reklam när jag skulle gå in på kategorier. Och fifaen vad långsamt sidan laddar

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Inaktiv

Erfarenhet av Extramarkt

Hej,
Tänkte att jag skulle bidra med mina erfarenheter av Extramarkt.
Beställde en bärsele på deras hemsida för en månad sen. Brukar först kolla upp företagen innan jag beställer något online, men trodde att min fru hade gjort det denna gång, då det var hon som hittat sidan/produkten. Efter att ha börjat ana oråd då inget hände på flera veckor kontaktade jag företaget, varpå jag hyfsat snart fick svar. Konversationen var till att börja med på svårförstådd svenska (google translate), men efter att ha be dem skriva på engelska gick det därefter både snabbt och lätt att ställa frågor och få svar.

Nu, en månad efter att beställningen lades, har jag produkten i min hand. Anledningen till att det i mitt fall tog sån tid var inte att Extramarkt krånglade, utan att PostNord lyckades strula bort försändelsen efter att de hade registrerat och mottagit paketet från tullen. Försökte vid flera tillfällen få svar från PostNord var mitt paket var, då jag de har ansvaret för försändelser efter att dessa har registerats som mottagna. Försöken var dock förgäves, fick bara en massa ursäkter och ingen hjälp alls. Det enda de kunde föreslå var att jag skulle be Extramarkt att reklamera försändelsen hos dem (PostNord) och att jag skulle få pengarna tillbaka från Extramarkt (även om det var PostNord som strulat till det hela). Extramarkt svarade då (som vanligt inom ett par timmar) att jag antingen kunde få pengarna tillbaka, eller så kunde de skicka en ny försändelse.

Döm av min förvåning om jag, samma dag som jag bett Extramarkt skicka en ny försändelse, fann en lapp från PostNord i brevlådan, där det stod att jag nu kunde hämta ut mitt paket. Detta utan att varken ha kunnat spåra försändelsen via deras onlinetjänst (som jag tidigare har gjort) eller att ha fått ett SMS om att paketet var på väg (vilket jag också har fått tidigare).

För att summera. Företaget verkar skumt, precis som tidigare inlägg har diskuterat. För mig gick det dock bra och jag fick min produkt, dock efter mycket strul. Strul, som jag helt lägger skulden för på PostNord.

Martin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

En klassiker ägaren till sidan råkade hitta tråden på google och registrerade sig för at kunna svara.

vänta ett par timmar/dagar så kommer vågen av "nyregistrerade användare" som är supernöjda med sina köp hos dem.

Tog lite längre tid än väntat men nu har en inkommit.

Skrivet av anon314755:

Hej,
Tänkte att jag skulle bidra med mina erfarenheter av Extramarkt.
Beställde en bärsele på deras hemsida för en månad sen. Brukar först kolla upp företagen innan jag beställer något online, men trodde att min fru hade gjort det denna gång, då det var hon som hittat sidan/produkten. Efter att ha börjat ana oråd då inget hände på flera veckor kontaktade jag företaget, varpå jag hyfsat snart fick svar. Konversationen var till att börja med på svårförstådd svenska (google translate), men efter att ha be dem skriva på engelska gick det därefter både snabbt och lätt att ställa frågor och få svar.

Nu, en månad efter att beställningen lades, har jag produkten i min hand. Anledningen till att det i mitt fall tog sån tid var inte att Extramarkt krånglade, utan att PostNord lyckades strula bort försändelsen efter att de hade registrerat och mottagit paketet från tullen. Försökte vid flera tillfällen få svar från PostNord var mitt paket var, då jag de har ansvaret för försändelser efter att dessa har registerats som mottagna. Försöken var dock förgäves, fick bara en massa ursäkter och ingen hjälp alls. Det enda de kunde föreslå var att jag skulle be Extramarkt att reklamera försändelsen hos dem (PostNord) och att jag skulle få pengarna tillbaka från Extramarkt (även om det var PostNord som strulat till det hela). Extramarkt svarade då (som vanligt inom ett par timmar) att jag antingen kunde få pengarna tillbaka, eller så kunde de skicka en ny försändelse.

Döm av min förvåning om jag, samma dag som jag bett Extramarkt skicka en ny försändelse, fann en lapp från PostNord i brevlådan, där det stod att jag nu kunde hämta ut mitt paket. Detta utan att varken ha kunnat spåra försändelsen via deras onlinetjänst (som jag tidigare har gjort) eller att ha fått ett SMS om att paketet var på väg (vilket jag också har fått tidigare).

För att summera. Företaget verkar skumt, precis som tidigare inlägg har diskuterat. För mig gick det dock bra och jag fick min produkt, dock efter mycket strul. Strul, som jag helt lägger skulden för på PostNord.

Martin

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

@grizzly666: Smart att grunda med att PostNord strular också. Den ursäkten kommer nog väl till pass när leveranserna slutar dyka upp.

@Martin Östergren: Hur kommer det sig att du råkade hitta den här tråden just idag?

Permalänk
Medlem

Kan man polisanmäla en hemsida för bedrägligt beteende? För det är ju ren lögn som sägs på sidan.

Sen finns ingen F-skatt så ska nog anmäla till Skatteverket också. De tar ju åtminstone emot anonyma tips. Och de är mer effektiva än polisen med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Inaktiv

God morgon,
Brukar aldrig skriva inlägg på sidor som denna, än mindre kl 7 på morgonen. Men nu när vintertiden ändå har väckt mig tänkte jag bara snabbt försöka svara de arga människor som skrivit till mig under natten.

@Rådström:
Hur har du någon koll på att jag hittade den här tråden just nu? Hittade den i själva verket när leveransen började dra ut på tiden (för två veckor sen) och jag närmare hade granskat vilken sida som min fru hade beställt från. Tyckte då, precis som ni skriver i tråden, att det luktade scam lång väg. Så ditt resonemang om att jag är någon form av "företagsskrivare" eller vad du nu syftar på får du nog grunda på något annat argument.

@grizzly666:
Lika så om att grejen med att PostNord strulade med leveransen och att detta skulle vara någon form av bra ursäkt från min sida. Vet inte vad du har för erfarenheter av PostNord, men mina har hittills varit bra. Därav min irritation när det visade sig att de i detta fall var anledningen till att försändelsen dröjde och att jag dessutom inte fick någon som helst hjälp av dem.

Hur som, jag är som sagt ingen forumskrivare och nu vet jag nog varför. Har själv ingen vinning i att fortsätta föröka övertyga argt folk på nätet om att jag inte ljuger, då jag varken jobbar på företaget (jobbar på Volvo) eller troligtvis kommer beställa något från Extramarkt igen. För er som ändå vill framföra era misstankar så får ni gärna maila mig på martin.ostergren@gmail.com, så skickar jag mitt mobilnummer och så kan ni själva sen ringa upp om ni vill prata mer (eller så googlar ni mig bara, jag gömmer mig inte bakom något påhittat namn). Köper att folk är misstänksamma mot nätbedrägeri, därav finns forum som detta och det är bra.

Ha en fortsatt, mindre arg, dag.

Martin