Brottstatus.se - Buggar och förbättringar

Permalänk

Tack vare @loefet synpunkter så har jag strukturerat upp platslistan efter landskap så att det blir lättare att hitta. (Påtala gärna om jag har lagt något under fel landskap) .
(Kommer också till nästa uppdatering ha satt landskapen i Bold för bättre synlighet)

Har också tänkt på att man skulle kunna strukturera upp brottslistan också. Typ efter ej allvarliga brott, allvarliga brott och mycket allvarliga brott. Ge gärna synpunkter på om ni skulle vilja ha denna struktur på brott.

Mycket nöje

/ David

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem

Håller med tidigare diskussion, att din utläggning i första inlägget är onödigt politiserande. Dock tycker jag idéen är rätt bra.

Men nu till topic! Tycker dock att designen är väldigt märklig. Tog ett bra tag innan jag började förstå vad jag tittade på efter jag landade på sidan. Ordning, form och färg på de olika händelserna känns inte så naturliga. "Ramarna" känns inte alls som de funkar. Och varför finns det en "enter" knapp vid val av "plats" och "händelestyp"? Känns generellt som du borde jobba om hela filter navigeringen, som t ex att filtrera på datum istället för antal.

Om du vill att sidan ska användas eller bli populär eller vad man nu vill kalla det, så tror jag nog att en total re-design är ett måste, för den känns som ett 15år gammalt hobby projekt för tillfället tyvärr.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag hittar inte det jag tycker att jag borde hitta för alla kommuner verkar inte vara med ?
Tex finns ju denna händelse att läsa hos Polisen https://polisen.se/aktuellt/handelser/2019/september/14/14-se... men var finns den via din sida ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av sKRUVARN:

Håller med tidigare diskussion, att din utläggning i första inlägget är onödigt politiserande. Dock tycker jag idéen är rätt bra.

Men nu till topic! Tycker dock att designen är väldigt märklig. Tog ett bra tag innan jag började förstå vad jag tittade på efter jag landade på sidan. Ordning, form och färg på de olika händelserna känns inte så naturliga. "Ramarna" känns inte alls som de funkar. Och varför finns det en "enter" knapp vid val av "plats" och "händelestyp"? Känns generellt som du borde jobba om hela filter navigeringen, som t ex att filtrera på datum istället för antal.

Om du vill att sidan ska användas eller bli populär eller vad man nu vill kalla det, så tror jag nog att en total re-design är ett måste, för den känns som ett 15år gammalt hobby projekt för tillfället tyvärr.

Första frågan angående stylingen på "ramarna", har du läst hur hierarkin är uppbyggd genom att klicka på knappen information? . Har du inte det så förstår jag att du inte riktigt förstår uppbyggnaden.

Angående enterknappen så är det en enkel fix om det är ett störande moment.

Det sista med att filtrera på datum istället för antal förstår jag inte riktigt. Just nu så den ända filtreringen på antal som finns är en begränsning på 10 rapporter vid inladdning (för att hjälpa till med laddtider) som man sedan kan välja fler antal rapporter via dropdown menyn.

Sist angående designen så behöver jag lite mer konstruktiv kritik för att göra förändringar. Att designen "ser gammal ut" kan jag inte riktigt jobba med.

Tack

/ David

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Jag hittar inte det jag tycker att jag borde hitta för alla kommuner verkar inte vara med ?
Tex finns ju denna händelse att läsa hos Polisen https://polisen.se/aktuellt/handelser/2019/september/14/14-se... men var finns den via din sida ?

Om du går in på sidan och i dropdown menyn till höger väljer från 10 -> All och scrollar längst ner till den sista rapporten så ser du att datumet bara sträcker sig till 16 September. Det är för att Polisen bara returnerar dem 500 senaste brotten. Den du länkar till är alltså över 500 . Därför finns den inte.

Jag har en plan i framtiden på att själv lagra alla brott minst ett år tillbaka men så som det ser ut nu så är det bara 500 st.

Edit: Anledningen till varför alla kommuner kanske inte finns är för att polisen inte har någon information om deras kommuner i databasen. Alltså så har jag via datan fått gissa mig till vilka kommuner dem har. När jag väl gjorde det så finns det en chans att "Grästorp" inte hade några rapporterade brott. Men det är inga problem för mig att lägga till 🙂. Det är bara hojta om något saknas. Ser till att lägga till det till nästa uppdatering 🙂👍.

/ David

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNewsV2:

Första frågan angående stylingen på "ramarna", har du läst hur hierarkin är uppbyggd genom att klicka på knappen information? . Har du inte det så förstår jag att du inte riktigt förstår uppbyggnaden.

Ja jag läste, men det var exakt det som var problemet. Man ska inte behöva läsa för att förstå något som är så fundamentalt för sidan.

Citat:

Angående enterknappen så är det en enkel fix om det är ett störande moment.

Störande, och störande, mer att det är ett exempel på något som bidrar till att sidan inte känns genomtänkt. Alltså är det "enter" som i en "enter"-knapp på datorn? Antingen har man direkt filtrering, eller så bör det stå "filtrera" eller liknande. "enter" har jag då aldrig sett som text för en knapp med denna funktion på en svensk sida.

Citat:

Det sista med att filtrera på datum istället för antal förstår jag inte riktigt. Just nu så den ända filtreringen på antal som finns är en begränsning på 10 rapporter vid inladdning (för att hjälpa till med laddtider) som man sedan kan välja fler antal rapporter via dropdown menyn.

Men om jag vill gå tillbaka för att leta efter rapporter för ett specifikt datum? Eller bara se dagens rapporter? Antal vid inladdning bör imo vara mer i linje med senaste X timmarna. Sen ha ladda fler när man scrollar ner istället för att välja antal statiskt i den där dropdownen.

Permalänk
Medlem

Hittar inte min hemkommun Danderyd i drop down menyn under plats?

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Skrivet av sKRUVARN:

Ja jag läste, men det var exakt det som var problemet. Man ska inte behöva läsa för att förstå något som är så fundamentalt för sidan.

Störande, och störande, mer att det är ett exempel på något som bidrar till att sidan inte känns genomtänkt. Alltså är det "enter" som i en "enter"-knapp på datorn? Antingen har man direkt filtrering, eller så bör det stå "filtrera" eller liknande. "enter" har jag då aldrig sett som text för en knapp med denna funktion på en svensk sida.

Men om jag vill gå tillbaka för att leta efter rapporter för ett specifikt datum? Eller bara se dagens rapporter? Antal vid inladdning bör imo vara mer i linje med senaste X timmarna. Sen ha ladda fler när man scrollar ner istället för att välja antal statiskt i den där dropdownen.

Har du någon bra idé för hur man förklarar detta för användaren på annat sätt? Visst kan man ha små skyltar vid ramen men kanske en beskrivande text "Allvarligt brott" . Kan det vara en lösning? .

Håller med om att Enter inte är så beskrivande. Ser till att ändra till "Sök" tills att jag möjligtvis byggt om till direkt filtrering. 👍

Håller med om att en funktion för att sortera på datum saknas och vore behjälplig. Ska prioritera upp att bygga den snarast. Jag har väl satsat mycket på att förbättra dem tidigare funktionerna innan jag lägger till fler. Så länge så är det uppbyggt så att korten hamnar i kronologisk ordning efter datum och tid. Så då får du filtera och sedan scrolla ner tills du hittar önskat datum. 😊.

Tack för feedback!

/ David

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Skrivet av LeJoke:

Hittar inte min hemkommun Danderyd i drop down menyn under plats?

Lägger till 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem

Jag skulle satt en maxbredd på hemsidan, en wrapper eller något. 1200px kanske.

Permalänk
Medlem

Du verkar försöka ta bort samma nod flera gånger när man trycker på pilen vilket gör att consolen klagar.

Sen angående designen i sig så anser jag den lämnar mycket att önska.
Exempelvis så slogs jag direkt av följande frågor: Vilken ordning är klossarna? Varför är det olika ramar? Varför i hela fridens namn har han valt klossar?

Nu säger jag inte att klossar i sig är något nödvändigt ont, men jag vet inte om det är bästa sättet att presentera den information du vill presentera. T.ex. så hade jag föredragit om du haft olika listor med objekt i där varje lista är hur allvarligt brottet är. Eller varför inte en enda lång lista där varje rad är en händelse. Kanske rentav ett table istället.

För den funktion sidan fyller är ju ett frontend framför polisens api som i sin tur returnerar en lista som man i sin tur kan filtrera eller sortera, då känns det rätt logiskt att det är så den bör presenteras också. Sen är det väl bra om man självklart vågar ta ut svängarna och labba med designen för att vara lite innovativ, men det är oftast inte önskvärt när det försämrar upplevelsen för mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Jsandahl:

Du verkar försöka ta bort samma nod flera gånger när man trycker på pilen vilket gör att consolen klagar.

Sen angående designen i sig så anser jag den lämnar mycket att önska.
Exempelvis så slogs jag direkt av följande frågor: Vilken ordning är klossarna? Varför är det olika ramar? Varför i hela fridens namn har han valt klossar?

Nu säger jag inte att klossar i sig är något nödvändigt ont, men jag vet inte om det är bästa sättet att presentera den information du vill presentera. T.ex. så hade jag föredragit om du haft olika listor med objekt i där varje lista är hur allvarligt brottet är. Eller varför inte en enda lång lista där varje rad är en händelse. Kanske rentav ett table istället.

För den funktion sidan fyller är ju ett frontend framför polisens api som i sin tur returnerar en lista som man i sin tur kan filtrera eller sortera, då känns det rätt logiskt att det är så den bör presenteras också. Sen är det väl bra om man självklart vågar ta ut svängarna och labba med designen för att vara lite innovativ, men det är oftast inte önskvärt när det försämrar upplevelsen för mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Den buggen är en bra anledning till varför man ska testa alla funktioner minst 2 gånger innan man pushar .
Räckte med att kapsla in lite innehåll med några Divs för att få den att trasa sönder ..
*Fixad , du är välkommen att prova igen* .

Svar på klosskritik: @jsandahl
Till att börja med så ser jag dem som händelsekort/rapporter, idéen är att förmedla liknande nyhetsartiklar om dem brott som skett runt om i landet. Sen ska användaren klicka "läs mer" och tas direkt till polisrapporten för mer information.

Med bakgrunden till detta så tror jag att du förstår varför det inte är byggt på annat sätt 😊.

/ David

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk

Uppdatering : Brottstatus
Plats Danderyd och Grästorp tillagat samt css fixar och val av språk längst ner på sidan. Ändrat submit knapp från "Enter" -> "Sök" Även en nytillkommen bugg som uppmärksammade igår med export av rapport till png är fixad.

/ David

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av TheNewsV2:

Uppdatering : Brottstatus
Plats Danderyd och Grästorp tillagat samt css fixar och val av språk längst ner på sidan. Ändrat submit knapp från "Enter" -> "Sök" Även en nytillkommen bugg som uppmärksammade igår med export av rapport till png är fixad.

/ David

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är osäker på exakt hur polisen rapporterar men troligen borde du ju ha med alla kommuner för det bli väl konstigt om du ska behöva lägga till en kommun när det händer något.
Se tex Polisregion Västs organisation, det är många kommuner som fattas bara där.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Polisregion_V%C3%A4st

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Jag är osäker på exakt hur polisen rapporterar men troligen borde du ju ha med alla kommuner för det bli väl konstigt om du ska behöva lägga till en kommun när det händer något.
Se tex Polisregion Västs organisation, det är många kommuner som fattas bara där.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Polisregion_V%C3%A4st

Det som är problematiskt är ju att jag inte har någon insikt i vilka kommuner polisen har i sin databas. Då finns det en risk att mitt alternativ inte existerar. Då kommer det aldrig finnas någon träff där.

/ David

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNewsV2:

Den buggen är en bra anledning till varför man ska testa alla funktioner minst 2 gånger innan man pushar .
Räckte med att kapsla in lite innehåll med några Divs för att få den att trasa sönder ..
*Fixad , du är välkommen att prova igen* .

Svar på klosskritik: @jsandahl
Till att börja med så ser jag dem som händelsekort/rapporter, idéen är att förmedla liknande nyhetsartiklar om dem brott som skett runt om i landet. Sen ska användaren klicka "läs mer" och tas direkt till polisrapporten för mer information.

Med bakgrunden till detta så tror jag att du förstår varför det inte är byggt på annat sätt 😊.

/ David

Om du får in e-post i din mail, hade du velat att dem presenterades likadant? Dessa är ju trotts allt också bara "händelser". Eller vad är skillnaden där?
Dessa händelser händer ju i en viss ordning, antingen om man utgår från när dom rapporterades eller när dom faktiskt hände.

Vill bara tillägga att jag inte är ute efter att provocera på något sätt utan enbart ge feedback precis som titeln begär, sen om du anser dig rikta sidan mot en annan målgrupp som uppskattar klossar så är det en annan femma. Det jag nog vill få fram är väl att bara för att man utvecklar något och ibland blir kär i sin egna lösning och blind för alternativ så betyder det inte att man valt den bästa, det är trotts allt konsumenterna av din produkt som blir det definitiva beskedet för huruvida du lyckats eller inte. Med tanke på övriga kommentarer som också finner sidan rörig så kan det kanske ligga något i det.

Sen tror jag att det finns en bugg till eller om jag inte förstått lathunden rätt, men rån är prickig(låg nivå) men också röd((hög nivå), hur ska man tolka den?

Edit: jag såg att du använder ett responsivt ramverk för presentation och testade igår sidan på mobile. Och i min mening så är sidan mycket trevligare i mobilen än på desktop just för att korten presenteras i rad snarare än efter varandra. En bidragande orsak till detta är nog att korten i sig är olika höga snarare än att dom minsta är lika stora som den största och t.ex. att när man trycker på pilen så upplevs kolossen röra på sig.

Permalänk
Medlem

Kommuner och län Polisen använder för händelser är hårdkodade på deras sida som visar nyheterna. https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/
Högerklicka på sidan och visa källkod, listan börjar runt rad 1000.

Permalänk
Medlem

Det är bättre att du har border-bottom under varje (istället för en hel ram) med en tydlig färgkarta på sidan som berättar vad som är vad. Just nu finns typ 5 olika brott under solid gul outline och jag blev bara förbannad över hur otydligt det var.

Din HTML följer inte HTML. Du har skapat element som inte existerar. <name> <id> och <tilecontainer> - Använd saker som faktiskt existera, dessa gör det inte. Kolla upp HTML5 standarden och följ den. <summary> existerar, men ska användas inom <details> taggen.

Centrera inte text! Det går inte att läsa! Ögon följer linjer. Information, speciellt staplad information, ska alltid vara vänsterställt så att man kan läsa informationen snabbt istället för att ögonen ska hoppa obestämt mellan rader.

Vad gör pilen? Den öppnar endast en bild för "brottstatus".

Fixa:
- Enklare kodsystem (slopa outlines som ser ut som lampor på ett tivoli)
- Kör border-bottom istället med solid linje.
- Fixa en kodkarta så man direkt vet vilka typer av brott som tillhör koden.
- Vänsterställd text
- Validera din HTML
- Ta bort pilen eller ge den en vettig funktion
- Rutorna bör vara linjerade mot toppen, inte mot botten, för att förenkla läsningen.
- Förenkla & Flytta datumet till ett mer logiskt ställe.
- Summeringen av brottet kan lyftas fram bättre, t.ex en <hr> efter rapport-id.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk

@Phamarus: Tackar så hjärtligt!
Bästa inlägget hittils!

Ser till att uppdatera med dem alternativen så fort som möjligt .

/ David

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem

@TheNewsV2:

Eftersom du efterapar det som redan finns direkt på polisens sida så vet jag inte vad poängen är. Vad erbjuder du som är annorlunda eller unikt som drar dit besökare fler gånger?

https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk

@Florrpan: Som svar på din kritik för Custom Html tags så bifogar jag ett citat "Custom HTML tags are misunderstood and should actually be considered best-practice. "

Källa

Håller helt med om att centrering av texten är förvirrande och inte bidrar till lätt lästning ,
ser till att fixa detta .

Pilen tar bort den färglagda ramen kring händelsen samt tar bort "Läs mer" knappen och byter ut den mot en bild av vad händelsen kommer ifrån "Brottstatus.se". Sedan laddas händelsen ner som en Jpg så att användaren kan dela den på sociala medier för kommentar eller dylikt. Alltså är det redan en vettig funktion. Du verkar bara ha missat att det laddas ner en fil.
Gör det inte det (Rensa Cachen, fanns en bugg för några dagar sen som gjorde att inget laddas ner) . * Om den är kvar i din cache så borde du se wall of text i consolen *

Har redan påbörjat att bygga om utseendet på borders och tar gärna emot dina förslag.

Om du klickar på Knappen "Information" så kan du se förklaringen till vad alla färger och linjer betyder.

Ser också till att ordna om datum och summering och dylikt efter din kritik .

Tack för hjälpsam konstruktiv kritik .

/ David

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk

@Louwsy Shroom:

Bra fråga!

Det som polisen misslyckas med är att ge användaren en snabb överskådlig överblick av dem senaste händelserna.
Polisen förmedlar ju rapporteringen av brotten , alltså hela sammanfattningen men misslyckas med att ge en kortfattad överblick över allvarlighet på brottet ( Färgkoderna ) samt ger inte användaren möjlighet att söka efter brott.
Sen kommer skillnaden bli betydligt större i framtiden, möjlighet att söka på brott ( 1 år tillbaka ) mer möjligheter för sociala medier och dylikt .

Hoppas att jag besvarade din fråga

/ David

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk

Nu har det skett en del uppdateringar på brottstatus utifrån från den konstruktiva kritik jag fick sist.
Har ett fåtal kommuner kvar att lägga till (tidskrävande process) .
Jag har också planer på att ändra bakgrundsfärg på sidan samt bakgrundsfärg på "korten", när det blir vet jag inte men ser till att skriva en uppdatering när det sker.

Om man vill ge tips på färgval och dylikt så går det bra 🙂

Mycket nöje!

/ David

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk

Uppdatering Brottstatus:

Tidigare vid filtering på t.ex Stockholm & Brand
så byggdes endast händelser upp som existerande i dem här 500 senaste händelserna från Polisen.
Alltså om en händelser om brand existerade på plats 501 i polisens databas.
Då retunerades inget om det var den enda rapporterade händelsen.

Nu finns det funktionalitet så att det går att hämta in äldre händelser.
Dessa är alltså längre bak i tiden än vad som existerade i dem här 500 senaste händelserna.

I första stadiet av denna funktionalitet så fungerar det endast att ta in äldre händelser vid filtering. ( Ej startsidan )

Mycket nöje!

/ David

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (trådkapning)*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Uppdatering Brottstatus:

Äntligen möjlighet att dela sina sökningar efter brott på både plats och brottstyp (eller båda) .

Nu behövs det inte klickas på någon "Sök" knapp längre utan filtrering sker direkt vid val i drop-down menyn.

En dela knapp har tillkommit vilket kopierar länken till den filtrering som gjorts. Länken kan sedan klistras in genom att klicka CTRL+V på tangentbordet eller (klistra in) på mobil enhet.

En annan mindre ändring är att det by default laddas in 30 händelserna nu istället för 10 som var innan uppdateringen.

Mycket nöje!

Dela gärna vidare till vänner och dylikt om sidan uppskattas .

Edit : Nästa uppdatering kommer fixa bättre struktur på dem enorma listerna platser och brott .

Skickades från m.sweclockers.com

Förtydligande nästa uppdatering
Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk

Lite ändringar har skett främst på designen på hemsidan.

Jag har tagit bort prickad, sträckad linje så nu finns följande:
Grön solid : Ej Allvarliga brott
Gul Solid : Allvarliga brott
Röd solid : Mycket allvarliga brott
Blå solid : Polisens sammanfattningar .

Har också förbättrat skalning på mobil plattform och tagit bort exportfunktionen tills den förbättras.
Korten har också blivit mindre och nu klickar man på dem för att få mer information och länk till polisrapport.

Har också tagit bort dubblett av "Sollentuna" + felstavning .

Kommer förmodligen ändra färgerna på kanterna på korten i framtiden.
Tar gärna mot förslag på färger på ovannämda kategorier på brott.
Skulle ni gilla att ha design motsvarande polistejp ? (blått/vitt) ect ? .

Kom gärna med konstruktiv kritik .

Edit : ska fixa bättre skalning för rubrik då den på vissa statusar går utanför "kortet" och hamnar bakom

/ David

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk

Uppdatering av webbsidan enligt synpunkter

Progress made

  1. Förbättrad skalning av text och boxar på flera enheter

  2. Icon/Logga klickbar som genererar sidomladdning vid klick

  3. Byggt om korten och tagit bort mycket orelevant information så som rapportid ect.

  4. Lagt till information om vad blå linje innebär i "Information" samt lagt till visuell förtydligande av färger.

  5. La tillbaka funktionalitet om att slänga ut ungefärligplats på karta (Inte noggrann av integritetsskäl)

Work in progress

  1. Möjlighet att söka efter datum

  2. kort guide första gången sidan laddas in (Nästan klar)

  3. Fixa dem långa listorna för Plats och Brott (Högt prioriterad)

  4. Statistikmodul på alla händelser

  5. Dropdown för att filtera på gröna,gula och röda brott.

Trevlig kväll!

/ David

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk

Ny Feature : Statistikmodul

Har implementerat en statistikmodul som jag tror kan vara en användbar feature för den nyfikna ..

Screenshot

För att använda:

  1. Navigera till antigen startsidan eller filtrera som vanligt

  2. klicka sedan statistikknappen så får du ut statistik på din filtering

Obs: Är i beta just nu så skalning på mobila plattformar är inte smidigaste
Uppdateras kontinuerligt

Mycket nöje

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem

ej läst tråden alls, så någon kanske påpekat, men
Halmstad ligger i hallands län

Rapporterade brott sverige
Trafikolycka
Halmstad
08 januari 20:11 2020
Moped i olycka, Grönevångs torg,
Andersberg.

Rapporterade brott hallands län
finns inget

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare