Vilket var ditt första inlägg på SweClockers?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dbxxx:

Klocka Opteron 165 (2006-12-23 11:59)

jag ska köpa en opteron 165 till mitt MSI K8N Neo4 FI.

jag har zalman RESERATOR 2 (vattenkylning).

hur mkt kan jag klocka den med vattenkylning? 3000 mhz?

(( jag e inte så inne i det här så?)) vad ska jag ändra på ??

tacksam för svar!

kör just nu AMD64 3200+ , 250 gb hårdisk sataII , kingston 1024 mb

Haha! Det var ett tag sen nu Ses på festen!!

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Avstängd

Gudsonen hade problem med datorn han köpt av mig. Var rätt precis 10 år sen men hade då lurkat många år innan man tog steget.
Har för mig att datorn till slut kastades då det också var dax för en uppgradering.

Asus A8ne-fm/s

Hallå!

Har en dator som jag sålt till min syster, en äldre Fujitsi Scaleo X. Nu kom
den tillbaka för tydligen har man ju livstidsgaranti när man säler till syskon.

Datorns gula lampa lyser men går aldrig över till blått som den ska. Inget
på skärmen händer och liten fläkt längst ner på moderkortet är död. Kan
tänka mig att den kyler någon form av BIOS eller så och förmodligen måste
jag byta moderkort. Så frågan är ju om någon har en bra lösning på setta
problem eller kanske till och med har ett gammalt moderkort till salu.

Gärna då med en kylfläns över denna krets så slipper man problemet med
fläkten.

Vet någon något annat moderkort som också kan fungera så är jag även
intresserad av detta. Det jag har är tydligen som jag hittat på andra forum
ett special för Fujitsi datorn.

Någon hjälp att hämta så hör av er. Min systerson vill gärna ha datorn så
fort som möjligt då han börjar få abstinens.

En länk till en Tradera auktion så ni kan se hur kortet ser ut men det var
långt slutdatum och abstinensen är redan långt gången.

http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=96094745

MVH Stefan

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon136112:

Jag får 57 fps (enligt benchmark) med alla inställningar på max i 1920x1080. När jag spelar har jag väl kanske 30-50 fps beroende på hur mycket det är som händer samtidigt på skärmen men det går nog aldrig under 30 fps skulle jag tro.

GTA IV är ett spel som vill ha mycket minne från grafikkortet. När man har det på max så kräver det ungefär 1600-1700MB minne.

Klockan 20:20 den 16/6 år 2009.

Visa signatur

NUC 10 16GB Core i5 10210U UHD Graphics 620 970 EVO 1TB

Swift 1 8GB Pentium N5000 UHD Graphics 605 SN520 512GB

55" CX OLED Addon T14 + Addon Sub Switch Series S

Permalänk
Medlem

Det här är mitt första inlägg.

Permalänk
Medlem

Av Tempel 2002-10-08 20:47

Skrivet av Tempel:

Den andra lysdioden är givetvis till ditt SCSI-kort som alla servrar är utrustade med.

En låda utan två hd-lysdioder är förståss inte en komplett låda

En kommentar till en recension av Antec Performance Plus 1080 och då körde jag SCSI i en av mina burkar så det var ju inte bara blaj

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kom ifrån ett ställe till Sweclockers så det är väl en fortsättning och den började så här:

Citat:

Att OCZ GameXStream och FSP Epsilon inte är identiska är korrekt, men skillnaderna är ytterst små. Om ni granskar komponenterna de är bygga av finner ni att några få skiljer sig åt, samt att OCZ enligt sin specification har sin sleavning av kablarna. När ni säger "båda fabrikanterna" och "samma arkitektur", så bör det ju för tydlighetens skull klargöras att fabrikanten i båda fallen är FSP.

FSP Epsilon har funnits på marknaden något längre, men har redan etablerat sig som en av de bästa med minst rapporterade fel bland användare. Att sedan OCZ:s "tvilling" motsvarar sin föregångare är givet. Deras prestanda är så pass identisk att det är svårt att överhuvudtaget skilja dem åt; detsamma gäller utanför testlabbet under marathonliknande hög belastning.

Om en användare väljer FSP eller OCZ kan som Fook skriver bero på garantin (FSP har 2 års garanti, så skillnaden är inte så stor), eller att OCZ har mer prestige. På den svenska marknaden har jag dock svårt att motivera en användare att lägga ut ytterligare 500 kr för att få i princip samma enhet men med OCZ logo och sleaving.

Epsilon enheterna är svåra att slå på våran Svenska marknad. På den amerikanska kan däremot valet lättare falla på OCZ, eftersom den ibland t o m är billigare. Oavsett val: fuska aldrig i valet av PSU!

FSP Epsilon vet jag var i något system vid den tiden och kanske ända fram till och med 2015. Varför just detta blev det första inlägget kommer jag inte ihåg.

Permalänk
Medlem
Citat:

För mej glider det bra i 1024*768 med allt på högsta...är det konstigt?

Detta var i en tråd om GTA 3 och grafikprestanda ifrån 2002.

Inte speciellt spännande.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

5415 3dmarks -->

http://service.futuremark.com/orb/resultanalyzer.jsp?projectT....
Kör nästa gång med SLi

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Uzanar:

Hahaha, min avatar svarar nog ganska bra på den artikeln!

Jaha, det var ju ett jäkla antiklimax... tydligen ska min första avatar ha varit ett klockrent svar på att Sapphire lyckades klämma in hela 6 GB VRAM i ett HD 7970! 6 pers höll tydligen med men jag tvivlar på att det är mitt fejs jag syftade på

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Mitt första-första postades redan på den blå tiden, och det hade nog något med överklockning av en P3-733 att göra. Det är borta dubbelt upp dock, och det äldsta som finns kvar är:

Skrivet av Crazy Ferret:

Tja, vad ska man säga..?
"Mycket ska ha mer för mindre..."

Girighet har alltid varit mänsklighetens ledord.

Rörde tydligen BBB och huruvida de skulle erbjuda uppkoppling om 100Mbps ... Jag var tydligen en bitter gammal gubbe när jag var 20!

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Citat:

http://us.toshiba.com/video-electronics/blu-ray-players

'nuff said..

Annars kan ni alltid läsa på om Blu-ray disc association och inse att Sony saknar reell makt att stoppa MS även om de skulle känna för det.

Kul att gå tillbaka och se ens funderingar över åren. Och att jag hade rätt och att Xbox One fick sin bluray-spelare. Och att många av de produkter man då funderade på att köpa numera finns eller funnits i min ägo, som en P2715Q 4K-skärm.

Permalänk
Hedersmedlem

Hade tydligen problem med C&C Generals och om jag ska vara ärlig så tror jag att det var ett illegalt nedladdad kopia (Warez!!) - vilket troligen var orsaken till problemet. Så.. nja, inte superstolt över inlägget Tur att man är 16 år äldre och säkerligen 3-4 år visare.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av FaniSkogen:

Hej alla här!

Jag har en fundering nu när det är dags för renovering av bilen.
Tänkte att eftersom jag nu har en halvkomplett dator som bara ligger och skräpar borde ju denna vara den perfekta huvudenheten istället för en vanlig cdspelare?

Så min fråga nu är, hur gör jag detta på lättaste vis? De problemen jag ser är:
Ström
Hårddiskar är känsliga för vibrationer, right?
Navigering, tangentbord/mus/skärm, placering osv,

Vore jättetacksam för svar!

MVH Christofer

Skrivet 2008-01-23 16:39
Rolig tråd! Hade några komponenter som hade blivit över från en tidigare dator. Självklart såg jag den absolut briljanta idén att montera in detta i min dåvarande gröna Volvo 244 från 77! Det hela blev dock aldrig klart. Projektet kan ha skuggats lite av det lite större problemet med att bilen drog över 2 liter milen vilket vi aldrig fick ordning på.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk

Detta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Men oj, inge gammalt för det

På den tiden hette jag Jordenxxx här på Sweclockers innan jag bad om att få ändra det till det lite mer seriösa och betydligt snyggare Lifooz

Ah well, mitt första inlägg var det ja.

#11796577

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt första inlägg från 2007.

Skrivet av mrkhaglund:

Fan, om nu apple är så klantiga att läcka ut information om kommande produkter så får som skylla sig själva. Dåligt av apple.... *arg*

Apple ville stänga ner en svallersite efter att ha läckt kommande produkter 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Ville bara säga att jag mailade ABIT angående det där med NB-kylaren och de skickar utan extra kostnad den nya varianten till de som fick den gamla.

Skicka bara ett mail till technical@abit.nl med klagomål kring kylaren.

Mitt första inlägg gjordes i tråden HAR DU NYA NB-fläkten på ABIT IC7-G ??? och handlade, hör och häpna, om den helt värdelösa chipsetfläkten på Abits moderkort IC7-G, vilken företaget bytte ut på senare revisioner av brädan.

Lite rolig kuriosa kring den nya chipsetfläkten Abit skickade ut var att den spände så hårt mot metallöglorna på moderkortet att dessa till slut lossnade helt och hållet från sina lödningar. Detta var ett väldigt utbrett problem och det var många som hörde ett högljutt *TJONG* bara för att hitta chipsetfläkten liggandes löst ovanpå grafikkortet. Jag löste detta själv genom att limma fast den med värmeledande lim.

Permalänk

Vilken liten skitunge man var :). 2003/08 så hade jag en fråga om ett sweex chassi var "värt att köpa???!?!?", fick ett välkomnande till forumet och hjälp av användaren Saint25. Minns ni dom? Sweex ? Haha.... tror jag skurit mig på dom vassa kanterna mer än något annat objekt i livet hittills.

Permalänk
Medlem

Åh din tönt. "Monster".

2012

Btw så hade jag inte klickat i ram-minnet ordentligt då det var mitt första bygge. Jag fick även en smäll på fingrarna(med all rätt) av MultiMan då jag postade typ fyra inlägg samtidigt då jag inte fick svar inom fem minuter haha. Hade inte vart medlem på några forum alls tidigare så jag förstod inte riktigt hur det funkade.

Skrivet av Segmonsson:

Jag köpte mitt nya monster igår på inet. Jag satte ihop hela igår kväll men när jag skulle starta den så dog bara fläktarna igång och sen dog datorn?
Jag har testat att ta bort alla komponenter förutom cpu och minnen men det händer samma sak? Det finns sex ledlampor som sitter i serie på moderkortet men bara "led1" lyser? Jag har också kollat så att det inte är glapp mellan moderkort och distanser men det satt fint

Setup:

Moderkort: MSI P67A-GD55 REV B3
Grafikkort: EVGA GeForce GTX 580 1536MB SOC
Tillbehör till EVGA GeForce GTX 580 1536MB SOC + EVGA T-shirt!
HDD: 1TB Western Digital Caviar Black
CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE BLUE
Vattenkylning: Corsair Cooling Hydro H60
Chassi: NZXT Phantom Svart
Nätagg: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze
Läsare: DVD±RW Samsung 22X DL Svart OEM

Behöver hjälp snarast för jag hade tänkt att dra på LAN i veckan

Missade datum.
Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Mitt första

**
Kul att det faktiskt kommer en tråd för Folk som vill köra med ALIENWARE. Jag använder själv inte ALIENWARE men gillar skarpt datorerna. Det är en högre prislapp men det är även högre kvalitet på produkterna i sig som väger över prislappen ist.

Sen är det kanske lite synd att TS går in med en riktigt taskig attityd och kalla alla patetiska, Låt han vara FanBoy det är vi alla av någon produkt eller bolag mer eller mindre, men inte behöver man börja med att gå till attak och kalla folkpatetiska för det!
**

2013-07-03

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Jag var artigare och mer hjälpsam på den tiden än nu sedan man blivit vresig gubbe med ölmage

Skrivet av Svantesson666:

Gå in i BIOS, och vanligtvis det nästa överest alt. där innan där det står vad för CPU du har ska du kunna trycka [Enter] och sedan välja User Define sedan kan du ställa FSB i MHz och Multipeln manuellt.

Själv kör jag FSB i 217MHz och Multipeln i 11,5x men så har jag också gaskylning. Gör som flaskis rekommenderade så ser du hur långt du kommer.

Du ska sedan också ladda ner ett program som heter Prime95 och köra ett torture test. Se till att du kan köra testet i minst 30 minuter, om det går bra kan du höja lite till. Som du förstår tar det ganska lång tid att få fram var ens maxgräns ligger.

Permalänk
Medlem

Haha, kul att gå tillbaka och kolla. Första inlägget från  2005-01-19 00:20 där vi var en del som dräglade över en killes hemma-labb. Den sidan laddar lika dåligt nu som då, men letade upp den här https://web.archive.org/web/20050120055249/http://smorris.ube...
För 15 år sedan var den mängden leksaker ganska ovanligt hemma 😁

Skrivet av breakman:

Lägger upp en mirror jag med. Krympte bilderna, de var onödigt stora och nedskalade på sidan.
Så det ska gå lite snabbare att ladda, 707KB istället för 3,93MB.
http://mirror.flosk.se/smorris.uber-geek.net/

Var snäll här med...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mitt första inlägg:

Citat:

Om man, som jag, föredrar spel som baseras på DX5/6 (Combat Mission serien) så är nVideas processorer det självklara valet.
ATI saknar fullständigt den DirectX funktion som kallas Fog Tables, vilket gör att dimma, rök och halvgenomskinliga väggar helt uteblir!

/Olle

Kunde inte ens stava korrekt till nVidia, men i övrigt så var det mycket aktuellt för mig vid den tiden...

Permalänk
Medlem

Pallar AMD ddr II? - 2005-10-29 22:03

Skrivet av Devildoll:

Hejsan!

Just nu äger ja en dator med intel processor.
men jag har hört att AMD ska vara bättre till spel.

nu har ja letat lite efter moderkort med 939 pin.
och alla ja har hittat stödjer inte ddr II
är de så att amd inte pallar ddr II eller?
den här frågan har plågat mig i nåra veckor

skulle gärna vilja veta om Amd pallar ddr II eller inte.

fortsätter i nästa inlägg

Skrivet av Devildoll:

BTW det här är min första tråd på forumet så ni får förlåta mig om ja verkar lite korkad eller så.

tack igen

Tänka sig vad man utvecklats genom åren.

Edit: är inte så aktiv i forumet nuförtiden, kul att se lite bekanta nicks här i tråden!

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Jag skippar mitt första inlägg, hoppar fram några stycken, och tar det som ger störst nostalgirYYYYYYYs istället: (från late 2002)

Skrivet av kent2:

Tja Linxz!

Vi diskuterade ju det där i en annan tråd... Tualatin på BH6 och moddade slotketar. Du har inte lust att sammanfatta dina kunskaper för mig? Verkar som om jag fattar inte så lite trögt...

Helst skulle jag vilja smacka på en CeleronII 1400, men då är dom tualatin=moddad slotket???

...På den tiden man försökte maxklocka och få ut så mycket det bara gick ur gammalt mög, helst till liten kostnad.
Skulle vilja ha en slotket i jobbdatorn, bara för att!

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

Kommenterade tydligen någons datorbygge

Av Rekl3M 2007-07-08 19:33

Skrivet av Rekl3M:

det beror ju på vad du vill göra med datorn, om du ska spela, så skulle jag vänta tills jag hade lite mer pengar och köpa nått som kanske skulle hänga med ett tag till

Permalänk

Hahaha, jösses...

Skrivet av Nightstalker:

vad i halva helevete gör jag om 3d mark hoppar ur o ger mig äckliga felmeddelanden??
Hände först när jag klockade upp min processor......1800+

HJÄÄÄÄLP!!!!!! jag vill ju se mina resultat!!

2002 var ett tag sedan...

Visa signatur

Gaming Rig = ROG STRIX B350-F Gaming, Ryzen 1700x, Gigabyte G1 GeForce GTX970 16gb G-Skill Ripjaw V 3200mhz CL14.

Permalänk

"Skrivet av DolphinRage:

Det du beskriver låter så snarlikt det som hände mig i januari när jag köpte byggde ny dator att jag fixade detta konto för att kunna svara på detta. Enda skillnaden var att det hände helt radom, när man kollade film, skrev eller spelade. Allt frös och ljudet började hacka, detta hände ibland med 10 minuters mellanrum, ibland med 4-8 timmars, som sagt absolut random.

För mig var problemet mitt internminne. Jag hade köpt Corsair Vengeance 1600MHz. Moderkortet var Asus Sabertooth P67, detta var fabriksinställt på 1333MHz. Efter att jag ställt in i bios att minnena skulle köra på 1600 så har datorn funkat absolut felfritt 6 månader nu.

Kolla vad du har för minnesinställningar i bios, är det inte samma som på minnena så prova att ändra och håll tummarna när du startar spelet

God Jul!

Gå till inlägget"

Permalänk
Medlem

Hur hittar man det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motherofgod:

Hur hittar man det?

Det förklaras längst ner i första inlägget i tråden.

Citat:

Hoppa till inläggslistan i din profil och tryck på "dubbelpilen" för att komma till sista sidan. Fungerar endast på desktop-sidan just nu!

(så det går nog inte lika enkelt med mobil?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.