Signaturer i forumet för mobilanvändare

Permalänk
Medlem

Signaturer i forumet för mobilanvändare

Hallå! Jag tänkte på att det skulle vara trevligt med en funktion på mobilversionen av siten som gör det möjligt att visa en användares signatur på en post i forumet.

Exempel: jag kikar genom BL3 tråden och ser hur användare pratar om vilken FPS de får med vissa grafikinställningar, samtidigt som de refererar till sin burks innehåll i signaturen.

Här skulle det vara supersmidigt om det fanns en knapp som funkar ungefär som spoilertaggen, fast för signaturen! Då slipper man gå in på varje enskild profil för att se som i detta fall specs på en dator.

Tack på förhand!

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Hej @trattgunnar!

Bra idé. Vi kommer börja undersöka vad det skulle innebära att lägga in signaturerna på mobilsiten, om man kanske kan göra det till ett hopfällbart element som du beskriver eller lösa det på annat sätt för att spara plats.

Tack för din feedback

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurt:

Hej @trattgunnar!

Bra idé. Vi kommer börja undersöka vad det skulle innebära att lägga in signaturerna på mobilsiten, om man kanske kan göra det till ett hopfällbart element som du beskriver eller lösa det på annat sätt för att spara plats.

Tack för din feedback

Jag använder mobilsidan till 99% och tycker personligen att signaturer skulle ta lite väl mycket plats där även om det så bara är ett fält under varje inlägg där man kan klicka i "visa signatur".

Jag har dock full förståelse för att det kan vara användbart och jag störs ibland själv av att man måste klicka sig in på profiler för att se signaturerna. Oftast handlar det om jämförelser av prestanda osv. som i exemplet ovan så det kanske vore möjligt att ändra alternativet på trådbasis, dvs. att det skulle finnas en "visa alla signaturer"-knapp och att det då bara skulle aktiveras i den aktuella tråden? I de allra flesta fall behöver man ju faktiskt inte se signaturerna på mobilsiten och det känns rimligare att man aktiverar det som undantagsfall än att det blir någon slags default. För den som jättegärna vill kunna se samtliga signaturer hela tiden kunde det kanske finnas ett alternativ för permanent ändring i profilen/inställningarna.

Bara lite tankar och åsikter från en aktiv mobilanvändare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av trattgunnar:

Hallå! Jag tänkte på att det skulle vara trevligt med en funktion på mobilversionen av siten som gör det möjligt att visa en användares signatur på en post i forumet.

Exempel: jag kikar genom BL3 tråden och ser hur användare pratar om vilken FPS de får med vissa grafikinställningar, samtidigt som de refererar till sin burks innehåll i signaturen.

Här skulle det vara supersmidigt om det fanns en knapp som funkar ungefär som spoilertaggen, fast för signaturen! Då slipper man gå in på varje enskild profil för att se som i detta fall specs på en dator.

Tack på förhand!

Detta är helt klart ett problem. (@ågren har tagit upp det i en annan tråd.) Personligen tycker jag detta är ett sådant oskick att man kanske till och med borde överväga att göra det till ett regelbrott om det inte går att hitta en bättre lösning. Behöver säkert stötas och blötas grundligt dock; är ju en ganska drastisk åtgärd att vidta. Dels gentemot användarna, men även moderatorerna, som jag tror redan har att göra så det räcker och blir över.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Implementera det gärna, men se också till att det finns en inställning för det så att användarna själv kan välja att visa dem (eller dölja dem) om man så önskar.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.